Ухвала
від 09.11.2023 по справі 911/987/22
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

УХВАЛА

про призначення експертизи

"09" листопада 2023 р. Справа№ 911/987/22

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Кравчука Г.А.

суддів: Тищенко О.В.

Шаптали Є.Ю.

при секретарі судового засідання: Нагулко А.Л.

за участю представників сторін:

від позивача: Пеньков О.Ю.

від відповідача 1: Більченко О.В., Ковальова Т.Б.

від відповідача 2: не з`явився

від третьої особи 1: не з`явився

від третьої особи 2: Лукашевич С.М.

від третьої особи 3: не з`явився

від третьої особи 4: не з`явився

від третьої особи 5: не з`явився

прокурор: Карнов А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Поліської селищної ради Вишгородського району Київської області про призначення судової земельно-технічної експертизи

при розгляді апеляційної скарги Поліської селищної ради Вишгородського району Київської області

на рішення Господарського суду Київської області від 07.02.2023

у справі № 911/987/22 (суддя Саванчук С.О.)

за позовом Поліської селищної ради Вишгородського району Київської області

до 1. Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника,

2. Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:

1.Товариство з обмеженою відповідальністю "Світанок Полісся"

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Подільський земельний центр"

3. Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України

4. Державне агентство України з управління зоною відчуження

5. Кабінет Міністрів України

за участю Заступника керівника Київської обласної прокуратури

про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні землями комунальної власності,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Київської області від 07.02.2023 у справі № 911/987/22 у задоволенні позову відмовлено повністю.

Поліська селищна рада Вишгородського району Київської області (далі - Поліська селищна рада, позивач) з вказаним рішенням суду першої інстанції не погодилась та 09.05.2023 звернулась до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Київської області від 07.02.2023 у справі №911/987/22 скасувати повністю та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю, усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні земельними ділянками комунальної власності з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001, 3222050000:01:001:0112 шляхом скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170 та 3222050000:01:001:0171 у Державному земельному кадастрі.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.05.2023 матеріали апеляційної скарги Поліської селищної ради у судовій справі № 911/987/22 передано на розгляд колегії суддів Північного апеляційного господарського суду у складі: головуючий суддя - ОСОБА_1., судді - Агрикова О.В., Мальченко А.О.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 22.05.2023 зобов`язано Господарський суд Київської області направити до Північного апеляційного господарського суду матеріали справи № 911/987/22.

08.06.2023 до Північного апеляційного господарського суду надійшли матеріали справи № 911/987/22.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 09.06.2023 відкрито апеляційне провадження у справі № 911/987/22 за апеляційною скаргою Поліської селищної ради на рішення Господарського суду Київської області від 07.02.2023 та призначено справу до розгляду на 11.07.2023 о 15 год 20 хв.

У зв`язку з тим, що 11.07.2023 о 15 год 20 хв у м. Києві була оголошена повітряна тривога, що відображено на офіційному веб-порталі "Київ Цифровий" (https://kyiv.digital/storage/air-alert/stats.html), а також в зв`язку з тим, що Кабінетом Міністрів України заявлено клопотання про відкладення розгляду справи на інший день, колегія суддів Північного апеляційного господарського суду, з огляду на вищевикладені обставини, ухвалою від 12.07.2023 у справі №911/987/22 призначила розгляд цієї справи на 08.08.2023 о 15 год 15 хв.

Розпорядженням В.о. керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 24.07.2023 призначено повторний автоматизований розподіл справи на підставі рішення Вищої ради правосуддя від 13.07.2023 про звільнення ОСОБА_1 з посади судді Північного апеляційного господарського суду у відставку.

Відповідно до Витягу з протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 24.07.2023 справу № 911/987/22 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючого судді (судді-доповідача) Кравчука Г.А., суддів Гончарова С.А., Ткаченка Б.О.

Розпорядженням Керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 07.08.2023 призначено проведення повторного автоматизованого розподілу справи у зв`язку з перебуванням судді Ткаченка Б.О., який не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), у відпустці.

Відповідно до Витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.08.2023 справу № 911/987/22 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючого судді (судді-доповідача) Кравчука Г.А., суддів Гончарова С.А., Тищенко О.В.

Розпорядженням Керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 14.08.2023 призначено проведення повторного автоматизованого розподілу справи у зв`язку з перебуванням судді Гончарова С.А., який не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), на лікарняному.

Відповідно до Витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.08.2023 справу № 911/987/22 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючого судді (судді-доповідача) Кравчука Г.А., суддів Шаптали Є.Ю., Тищенко О.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 21.08.2023 вищезазначеною колегією суддів прийнято до свого провадження апеляційну скаргу Поліської селищної ради на рішення Господарського суду Київської області від 07.02.2023 у справі № 911/987/22, розгляд справи у судовому засіданні призначено на 05.10.2023 о 13 год 10 хв.

У судовому засіданні 05.10.2023 у справі №911/987/22 судом апеляційної інстанції оголошено перерву до 15год 00хв 06.11.2023, про що винесено відповідну ухвалу.

06.11.2023 від представника Поліської селищної ради надійшло клопотання, в якому він просить призначити у справі судову земельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити питання: чи накладаються одна на одну земельні ділянки з такими кадастровими номерами:

- 3222050000:01:001:0111 та 3222050000:01:001:0171;

- 3223588000:08:005:0001 та 3222050000:01:001:0169;

- 3222050000:01:001:0112 та 3222050000:01:001:0170.

Проведення цієї експертизи представник позивача у клопотанні просить доручити Відділенню-бюро у м. Києві Національного центру "Інституту судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код 44173085, 03118, м. Київ, вул. Костанайська,6).

В обґрунтування поданого клопотання представник позивача посилається на те, що у зв`язку із запровадженням воєнного стану доступ до Публічної кадастрової карти, яка містить візуалізовані геопросторові дані щодо земельних ділянок, було закрито, що унеможливлює підтвердити чи спростувати факт накладення спірних земельних ділянок з використанням Публічної кадастрової карти як під час розгляду справи у суді першої інстанції, так і під час апеляційного перегляду ухваленого у цій справі рішення. На запити Поліської селищної ради подані до Київської обласної філії Центру ДЗК та до ДЗК щодо надання інформації, викопіювання з картографічної основи ДЗК, кадастрової карти (плану) спірних земельних ділянок отримані відмови. При цьому, при використанні неофіційних сервісів, які імітують кадастрову карту (проте не відповідають вимогам щодо належності і допустимості доказів), простежується накладення земельних ділянок з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0111 та 3222050000:01:001:0171, 3223588000:08:005:0001 та 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0112 та 3222050000:01:001:0170.

Як стверджується у клопотанні, зазначені обставини підтверджують, що позивач в умовах воєнного стану не міг і до сих пір немає можливості подати до суду докази накладення спірних земельних ділянок, що створює винятковий випадок для призначення судової земельно-технічної експертизи судом апеляційної інстанції.

06.11.2023 з 15 год 04 хв до 16 год 31 хв в м. Києві була оголошена повітряна тривога, у зв`язку з чим розгляд даної справи не відбувся з об`єктивних причин, які не залежали від суду.

З огляду на вказані обставини, ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 06.11.2023 колегія суддів призначила розгляд апеляційної скарги Поліської селищної ради на рішення Господарського суду Київської області від 07.02.2023 у справі № 911/987/22 на 09.11.2023 о 13 год 00 хв.

08.11.2023 від Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника (далі - Заповідник, відповідач 1) надійшло клопотання про уточнення питань для призначення судової земельно-технічної експертизи, в якому відповідач 1 не погоджується з питанням, яке поставлено позивачем на вирішення судової експертизи, оскільки воно не дає відповідей на головне питання чи накладаються спірні земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на земельні ділянки, які відносяться до земель державної власності і є землями зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення із встановленою категорією земель - землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.

Водночас, у поданому клопотанні відповідач 1 наголошує на тому, що при розробці проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок Заповіднику згідно з Указом Президента України від 26.04.2016 №174, розробником (ТОВ "Подільський земельний центр") використано архівні матеріали та відповідна технічна документація з Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, зокрема:

- технічна документація по перенесенню в натуру проєкту відведення земельних ділянок зони безумовного (обов`язкового) відселення Адміністрації зони відчуження в межах території Поліського району Київської області;

- технічна документація по складанню державного акту на право постійного користування землею Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України в межах території Іванківського району Київської області;

- картографічний матеріал формування територій Орджонікідзевської селищної ради Поліського району Київської області;

-картографічний матеріал формування територій Радинської сільської ради Поліського району Київської області.

З огляду на викладенні обставини, відповідач 1 просить поставити на розгляд експерта такі питання:

1. Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на земельні ділянки державної форми власності згідно з межами, визначеними державними актами на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №002872 від 30.05.1999 та серії ІІ-КВ №003600 від 09.10.2000, виданими державному департаменту Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України?

2. Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі, які визначені у технічній документації по перенесенню в натуру проєкту відведення земельних ділянок зони безумовного (обов`язкового) відселення Адміністрації зони відчуження в межах території Поліського району Київської області?

3. Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі, які визначені у технічній документації по складанню державного акту на право постійного користування землею Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України в межах території Іванківського району Київської області?

4. Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника, які визначені у проєкті його створення згідно Карти-схеми попереднього функціонального зонування території?

09.11.2023 до Північного апеляційного господарського суду від представника позивача надійшло клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи (уточнене), в якому мотивовано вибір експертної установи для проведення ініційованої ним судової експертизи з посиланням на публічну інформацію про стан завантаженості науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України, а також уточнені питання, які позивач просить поставити на вирішення експерту:

1) Чи має місце порушення землекористування, зокрема, порушення меж та накладення земельних ділянок з кадастровими номерами:

- 3222050000:01:001:0111 та 3222050000:01:001:0171;

- 3223588000:08:005:0001 та 3222050000:01:001:0169;

-3222050000:01:001:0112 та 3222050000:01:001:0170, відповідно до правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів?

2) Чи відповідає фактичний порядок користування земельними ділянками з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0171, 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170 правовстановлюючим документам на дані земельні ділянки та вимогам нормативно-правових актів з питань землеустрою та землекористування?

3) Чи відповідає розроблена документація із землеустрою на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0171, 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170, а також її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягає невідповідність?

4) Чи встановлювались коли-небудь межі зон відчуження та безумовного (обов`язкового) відселення в порядку, передбаченому частиною 5 статті 2 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи"?

09.11.2023 до Північного апеляційного господарського суду від Заступника керівника Київської обласної прокуратури І. Грабець (далі - прокурор) надійшло клопотання, в якому прокурор визнав наявними у даній справі правові підстави для призначення судової земельно-технічної експертизи, однак зазначив, що питання, викладені у клопотанні позивача від 06.11.2023 не є повними та об`єктивними для вирішення спору у даній справі, висновок експертизи з тих питань, які поставив позивач, не можуть підтвердити чи спростувати факт віднесення земельних ділянок до державної чи комунальної форми власності, та, як наслідок, до земель Поліської селищної ради чи до земель Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника [зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи].

Таким чином, для об`єктивного розгляду справи, отримання у ній допустимих і належних доказів - висновку судової експертизи, прокурор просить поставити судовому експерту такі запитання:

1. Чи знаходяться земельні ділянки із кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 в межах території земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №002872 від 30.05.1999 та серії ІІ-КВ №003600 від 09.10.2000, виданих Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України та згідно технічних документацій по перенесенню в натуру проєктів відведення земельних ділянок зони безумовного (обов`язкового) відселення Адміністрації зони відчуження в межах території Поліського і Іванківського районів?

2. Чи знаходяться земельні ділянки із кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 в межах території земельних ділянок з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170, 3222050000:01:001:0171 відповідно до Проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Державного агентства з управління зоною відчуження, розташованих на території зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення в Іванківському та Поліському районах Київської області, з подальшим вилученням і наданням їх із зміною цільового призначення державній установі "Чорнобильський радіаційно-екологічний біосферний заповідник" для збереження та використання біосферного заповідника?

Крім того, прокурор у клопотанні просив доручити проведення цієї експертизи Державному науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України (ЄДРПОУ 25574630, юридична адреса: 01024, м. Київ, вул. Богомольця, будинок 10, фактична адреса: 08130, Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева,4), витрати з проведення судової земельно-технічної експертизи покласти на Поліську селищну раду.

У судове засідання, призначене на 09.11.2023, з`явились представники позивача, відповідача 1, третьої особи 1 та прокурор.

Інші учасники справи не забезпечили участь своїх представників у судовому засіданні, в матеріалах справи наявні докази належного повідомлення всіх учасників справи про дату, час та місце розгляду справи.

Розглянувши клопотання Поліської селищної ради про призначення у даній справі судової земельно-технічної експертизи, колегія суддів апеляційного господарського суду зазначає таке.

Статтею 1 Закону України "Про судову експертизу" визначено, що судовою експертизою є дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Відповідно до частини 1 статті 98 Господарського процесуального кодексу України висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені експертові, складений у порядку, визначеному законодавством.

Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права (частина 2 статті 98 Господарського процесуального кодексу України).

Згідно з частиною 1 статті 99 Господарського процесуального кодексу України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Отже, судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.

Якщо наявні у справі докази є взаємно суперечливими, їх оцінку в разі необхідності може бути здійснено господарським судом з призначенням відповідної судової експертизи.

При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза) (частина 3 статті 99 Господарського процесуального кодексу України).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом. Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну. Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта (частини 4, 5, 6 статті 99 Господарського процесуального кодексу України).

За приписами статті 100 Господарського процесуального кодексу України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Колегія суддів апеляційного господарського суду, дослідивши наявні матеріали справи в контексті доводів та нормативного обґрунтування позовних вимог та апеляційної скарги, дійшла висновку про наявність дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, і не можуть бути замінені іншими засобами доказування, аніж відповідний висновок експертного дослідження.

Положеннями Господарського процесуального кодексу України визначено, що експертиза, призначена судом, є одним із засобів встановлення або оцінки фактичних обставин справи і тому складає невід`ємну частину судової процедури.

Роль і значення процесуальної форми полягає в тому, щоб забезпечити захист існуючих прав сторін та гарантувати винесення законних і обґрунтованих рішень.

Оскільки матеріали справи не містять експертиз, зроблених на замовленням сторін, а місцевим господарським судом з власної ініціативи експертизи також призначено не було, колегія суддів апеляційного господарського суду, враховуючи на зазначені вище обставини та специфіку методології їх встановлення, вважає необхідним для забезпечення повноти апеляційного перегляду у відповідності до встановлених пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав та основоположних свобод людини 1950 року гарантій, призначити у даній справі судову земельно-технічну експертизу.

При визначенні питань, які ставляться на вирішення призначеної у даній справі експертизи, судом апеляційної інстанції враховані питання, викладені у клопотаннях позивача, відповідача 1 та прокурора, та відповідність їх вимогам Господарського процесуального кодексу України, Закону України "Про судову експертизу", а також Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичним рекомендаціям з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 N53/5.

Проведення судової експертизи суд апеляційної інстанції вважає за можливе доручити судовим експертам Відділення-бюро у м. Києві Національного наукового центру "Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса" (ідентифікаційний код: 44173085, 03118, м. Київ, вул. Костанайська, 6), враховуючи клопотання позивача та відсутність заперечень сторін щодо вказаної пропозиції позивача, зокрема і прокурора, який хоча і надав власну пропозицію щодо конкретної експертної установи, проте її не обґрунтував та не навів підстав щодо неможливості доручення проведення експертизи запропонованою позивачем експертною установою.

Експертам роз`яснити права та обов`язки, передбачені статтею 69 Господарського процесуального кодексу України, та попередити їх про кримінальну відповідальність за статтею 385 Кримінального кодексу України за відмову від виконання покладених обов`язків та за статтею 384 Кримінального кодексу України за дачу завідомо неправдивого висновку.

Оплата експертизи покладається на позивача, а за результатами розгляду справи вказані витрати будуть розподілені між сторонами відповідно до вимог статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.

Зупинення провадження у справі на час проведення судової експертизи є правом господарського суду, що зумовлене неможливістю вирішення спору по суті за відсутності висновків про встановлення фактів, які можуть бути встановлені лише експертом.

Згідно із пунктом 6 частини 1 статті 229 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених пунктом 2 частини першої статті 228 цього Кодексу - на час проведення експертизи.

У зв`язку з призначенням судової земельно-технічної експертизи провадження у даній справі підлягає зупиненню на час проведення експертизи відповідно до статей 228, 229 Господарського процесуального кодексу України.

За наведеного, колегія суддів апеляційного господарського суду доходить висновку про задоволення клопотання позивача про призначення у справі №911/987/22 судової земельно-технічної експертизи.

Керуючись ст. ст. 98, 99, 100. 102, 103, 232, 228, 229, 234, 235, 252, 269, 270, 281 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд,

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Поліської селищної ради Вишгородського району Київської області про призначення судової земельно-технічної експертизи у справі №911/987/22 задовольнити.

2. Призначити у справі №911/987/22 судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити Відділення-бюро у м. Києві Національного наукового центру "Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код: 44173085, 03118, м. Київ, вул. Костанайська, 6).

3. На вирішення експертизи винести наступні питання:

- Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001, 3222050000:01:001:0112 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170, 3222050000:01:001:0171?

- Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на земельні ділянки державної форми власності згідно з межами, визначеними державними актами на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №002872 від 30.05.1999 та серії ІІ-КВ №003600 від 09.10.2000, виданими державному департаменту Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України?

- Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі, які визначені у технічній документації по перенесенню в натуру проєкту відведення земельних ділянок зони безумовного (обов`язкового) відселення Адміністрації зони відчуження в межах території Поліського району Київської області?

- Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі, які визначені у технічній документації по складанню державного акту на право постійного користування землею Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов`язкового) відселення МНС України в межах території Іванківського району Київської області?

- Чи накладаються земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0112, 3222050000:01:001:0111, 3223588000:08:005:0001 на межі Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника, які визначені у проєкті його створення згідно Карти-схеми попереднього функціонального зонування території?

- Чи відповідає фактичний порядок користування земельними ділянками з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0171, 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170 правовстановлюючим документам на дані земельні ділянки та вимогам нормативно-правових актів з питань землеустрою та землекористування?

- Чи відповідає розроблена документація із землеустрою на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222050000:01:001:0171, 3222050000:01:001:0169, 3222050000:01:001:0170, а також її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягає невідповідність?

- Чи встановлювались коли-небудь межі зон відчуження та безумовного (обов`язкового) відселення в порядку, передбаченому частиною 5 статті 2 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи"?

4. Попередити судових експертів про кримінальну відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків.

5. Витрати по проведенню експертизи покласти на Поліську селищну раду Вишгородського району Київської області, з подальшим розподілом судових витрат відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

6. Для проведення судової експертизи матеріали справи №911/987/22 направити на адресу Відділення-бюро у м. Києві Національного наукового центру "Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код: 44173085, 03118, м. Київ, вул. Костанайська, 6).

7. Апеляційне провадження у справі №911/987/22 зупинити на час проведення експертизи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Повний текст ухвали складено 12.12.2023 у зв`язку з участю судді Кравчука Г.А. у підготовці для підтримання кваліфікації у Національній школі суддів України з 13.11.2023 по 17.11.2023, у зв`язку з відпусткою судді Шаптали Є.Ю. з 20.11.2023 по 08.12.2023, відрядженням суддів Кравчука Г.А. та Тищенко О.В. з 26.11.2023 по 02.12.2023 та відпусткою судді Кравчука Г.А. з 04.12.2023 по 07.12.2023.

Головуючий суддя Г.А. Кравчук

Судді О.В. Тищенко

Є.Ю. Шаптала

Дата ухвалення рішення09.11.2023
Оприлюднено19.12.2023
Номер документу115647617
СудочинствоГосподарське
Сутьусунення перешкод у користуванні та розпорядженні землями комунальної власності

Судовий реєстр по справі —911/987/22

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 25.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 09.11.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 06.11.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 05.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 11.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні