ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2023 рокусправа № 380/23247/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Бі-Груп» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Бі-Груп» (далі ТОВ «Бі-Груп», позивач) 05.10.2023 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами: - визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2023 № 9260590/44808679; - зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складену ТОВ «Бі-Груп» по взаємовідносинах з ТОВ «Укрпромінкубація» податкову накладну № 3 від 13.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних; - визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2023 № 9260591/44808679; - зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складену ТОВ «Бі-Груп» по взаємовідносинах з ТОВ «Укрпромінкубація» податкову накладну № 2 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «Бі-Груп» зареєстроване як суб`єкт господарювання, основним видом діяльності якого є виробництво та продаж повітропроводів і комплектуючих систем вентиляції та кондиціонування, та проводить роботи по їх встановленні та обслуговуванні. 25.01.2023 ТОВ «Бі-Ґруп» уклало договір підряду № БГ-23/1 з ТОВ «Укрпромінкубація» про виконання робіт монтажу системи вентиляції на об`єкті Замовника «комплекс для інкубації птиці» за адресою: 80406, Львівська обл., с. Сапіжанка, вул. В. Великого, 90. Згідно з умовами договору ТОВ «Укрпромінкубація» здійснило 13.03.2023 та 10.04.2023 авансові платежі за послуги на рахунок ТОВ «Бі-Ґруп», у зв`язку із чим складені та направлені на реєстрацію податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023. Вказує, що для забезпечення виконання умов договору підряду здійснював закупівлю товарів, а також залучав до надання послуг інших контрагентів. Позивач стверджує, що після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав контролюючому органу пояснення та низку документів для підтвердження реальності здійснення ним господарських операцій, за наслідками яких складені податкові накладні. Зазначає, що додатково надав контролюючому органу первинні документи, укладені з постачальниками товарів і послуг, які у подальшому використовував при виконанні договору підряду, тобто підтвердив походження товару. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних, причиною відмови вказало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Позивач стверджує, що ТОВ «Бі-Ґруп» для розблокування реєстрації податкових накладних надав пояснення та всі первинні документи, достатні для прийняття рішень про реєстрацію цих податкових накладних. Вважає рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних формальними, оскільки такі не містять чіткого визначення підстав та мотивів для їх прийняття, як і мотивів прийняття чи відхилення наданих ТОВ «Бі-Ґруп» пояснень та документів, вважає такі рішення необґрунтованими та протиправними. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «Бі-Ґруп» податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 днем їх надходження.
Копію ухвали про відкриття провадження у справі від 10.10.2023 та копію позовної заяви з додатками надіслано відповідачам засобами електронного зв`язку за допомогою сервісу «Електронний суд», що підтверджується наявними у матеріалах справи довідками про доставку електронних листів. Правом подати письмовий відзив на позовну заяву відповідачі станом день розгляду справи не скористалися, відтак суд, керуючись ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
товариство з обмеженою відповідальністю «Бі-Ґруп» зареєстроване як юридична особа 17.06.2022, ідентифікаційний код 44808679. Основним видом діяльності товариства з обмеженою відповідальністю є виробництво та продаж повітропроводів і комплектуючих систем вентиляції та кондиціонування, та проводить роботи по їх встановленні та обслуговуванні. Профільними видами діяльності підприємства є Монтаж водопровiдних мереж, систем опалення та кондицiонування (Код КВЕД 43.22 Основний), інші будівельно монтажні роботи (Код КВЕД 43.29), електромонтажні роботи (Код КВЕД 43.21), також іншi види роздрiбної торгiвлi поза магазинами (Код КВЕД 47.99).
ТОВ «Бі-Ґруп» уклало Договір підряду № БГ-23/1 від 25.01.2023 з ТОВ «Укрпромінкубація» про виконання робіт монтажу системи вентиляції на об`єкті Замовника «комплекс для інкубації птиці» за адресою: 80406, Львівська обл., с. Сапіжанка, вул. В. Великого, 90. Відповідно до умов цього договору Виконавець зобов`язується своєчасно надавати послуги (монтажні роботи) на об`єкті Замовника визначені Додатком № 1 до Договору, а Замовник в свою чергу зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи відповідно до підписаних Сторонами Актів виконаних робіт (п.1.1). Оплата та надані послуги (монтажні роботи) здійснюється Замовником на банківський рахунок Виконавця згідно та на підставі підписаних Сторонами Актів виконаних робіт, протягом 10-ти банківських днів з дати підписання кожного окремого акту. Замовник має право дострокової та/або авансової оплати послуг (п. 2.3). Замовник сплачує виконавцю аванс в розмірі 70% вартості матеріалів та робіт (п. 5.1) (а.с. 50-52).
На виконання умов договору ТОВ «Укрпромінкубація» здійснило авансові платежі 13.03.2023 300000 грн та 10.04.2023 499000 грн, що підтверджується платіжними дорученнями № 1050 від 13.03.2023 та № 1061 від 10.04.2023 (а.с. 54 зворот, 134) та виписками з рахунку ТОВ «Бі-Ґруп» № UA883052990000026008031022052 (а.с. 103, 135). Роботи з монтажу були виконані в повному обсязі 07.04.2023, що підтверджується Актом приймання-передачі виконаних робіт № 1 від 07.04.2023 р. на суму 1495707,58 грн., в т.ч. ПДВ 249284,60 грн.
Для здійснення господарської діяльності ТОВ «Бі-Ґруп» залучило виконавця субпідрядних робіт ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) згідно Договору підряду 22-03/1 від 22.03.2023. Монтаж вентиляційного обладнання на об`єкті замовника виконаний 07.04.2023, про що складено Акт виконаних робіт № 11-04-1 від 07.04.2023.
З метою закупівлі сировини для виробництва повітропроводів та комплектуючих систем вентиляції та їх монтажу, а також продажу товарів платник податку уклав низку правочинів. Основними постачальниками сировини є ТОВ «Люм Профіль» (ЄДРПОУ 40119045), ТОВ «Кліматклуб Україна» (ЄДРПОУ 42760033), ТОВ «Вент-Сервіс» (ЄДРПОУ 35851853), ПАТ «Завод Фрунзе» (ЄДРПОУ 00236010), ПП «Інжинірингова компанія «Лідер» (ЄДРПОУ 36627494), ТОВ «АВ Метал Груп» (ЄДРПОУ 36441934), ФОП ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ «Арсенал Центр» (ЄДРПОУ 31202310).
Матеріали, що використовувались при монтажі системи вентиляції на об`єкті ТОВ «Укрпромінкубація» (припливна установка Aerostar SkyStar 1 П5, припливно-витяжна уст. Aerostar SkyStar 2 ПВ5, компресорно конденсаторний блок Asys Basicfreeze AU-18-A 5Kw with Kit Box, кондиціонер GREE серія U-Match GUD100T/A-T/ GUD100W/NHAX/TF06, гладкий лист оцин/0,65/1250/кр, кутник монтажний S20, профіль вентиляційний S20, кутник 32х32мм, 3,0 мм S235 JR, 6m, кутник 40х40мм, 3,0 мм S235 JR, 6m, смуга 30мм 4,0мм, S235 JR. 6m) було придбано у ТОВ «Вент-Сервіс» на підставі договору поставки № 1003223/3 від 10.03.2023, що підтверджується видатковою накладною № 3427 від 30.03.2023, платіжними дорученнями № 9 від 10.03.2023 та № 24 від 29.03.2023, ТТН № 003427 від 30.03.2023 (а.с. 11-20), у ТОВ «Кліматклуб Україна» на підставі договору поставки № 16/032023Л від 16.03.2023, що підтверджується видатковою накладною № 100 від 17.03.2023, платіжним дорученням № 19 від 17.03.2023, ТТН № Р100 від 17.03.2023 (а.с. 43-45), у ТОВ «Арсенал-Центр» на підставі договору поставки № 3180 від 27.02.2023, що підтверджується накладною № LVV006465 від 31.03.2023, платіжним дорученням № 4 від 24.02.2023, ТТН № Р20 від 31.03.2023 (а.с. 21-25), у ТОВ «ЛЮМ Профіль» на підставі договору № 01/2023-1 від 23.06.2022, що підтверджується видатковою накладною № 55 від 07.03.2023, платіжним дорученням № 6 від 28.02.2023, ТТН № Р7/03 від 07.03.2023 (а.с. 46-49), у ТОВ «АВ Метал Груп» на підставі договору поставки № 13,03,2023/КО від 13.03.2023, що підтверджується видатковою накладною № 5089206 від 14.03.2023, платіжним дорученням № 10 від 13.03.2023, ТТН № АВ05290523-0335 від 14.03.2023 (а.с. 79-82).
За фактом першої події (отримання авансу) ТОВ «Бі-Ґруп» склало податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 (а.с. 26, 28) та скерувало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Платник податку отримав квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту яких документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначених податкових накладних зупинено (а.с. 27,28 зворот).
В квитанціях зазначено, що реєстрація зазначених податкових накладних зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 43.22.12-00.00 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення № 3 від 21.07.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями (а.с. 29). В письмових поясненнях щодо заблокованих податкових накладних позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2022 року, зареєстроване за адресою: Львiвська обл., Городоцький р-н, с. Дубаневичі, вул. Передміська, 40 здійснює виробництво та продаж повітропроводів і комплектуючих систем вентиляції та кондиціонування, та проводить роботи по їх встановленні та обслуговуванні. Для здійснення підприємницької діяльності ТОВ «Бі-Ґруп» орендує частину нежитлового приміщення у ТОВ «Компанія «Цезар ЛВ». за адресою: м. Львів, вул. Панаса Мирного, буд. 24 згідно Договору суборенди виробничих приміщень № 31/03- 23 від 31.03.2023 р., де зберігаються та виготовляються матеріали, які використовуються при виконанні робіт, встановлене обладнання для виготовлення матеріалів та сировина для монтажу повітропроводів і вентиляційного обладнання. Також для оптимального обслуговування клієнтів, які не мають можливості здійснити перевезення товарів власними силами, ТОВ «Бі- Ґруп» орендує транспортний засіб вантажний автомобіль (марка Renault Master реєстраційний номер НОМЕР_2 тип спеціалізований вантажний фургон, 1998 року випуску) для доставки товару з свого складу на склад або об`єкт покупця на вимогу, що підтверджено довідкою форми 20- ОПП. Має певний штат працівників (а.с. 120 зворот), на балансі товариства знаходиться обладнання: апарат плазмової різки CUT 60 HF, верстат фальцеосадочний. Для надання послуг за договором підряду закуповує матеріали у інших контрагентів, що підтверджується відповідними договорами, видатковими накладними, платіжними дорученнями та товарно-транспортними накладними. В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Бі-Ґруп» уклало договір підряду № БГ-23/1 від 25.01.2023 з ТОВ «Укрпромінкубація» про виконання робіт монтажу системи вентиляції на об`єкті Замовника «комплекс для інкубації птиці» за адресою: 80406, Львівська обл., с. Сапіжанка, вул. В. Великого, 90. За фактом авансових платежів (перша подія) ТОВ «Бі- Ґруп» склало податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023. На підтвердження та реальності операцій за вказаними податковими накладними позивач надав комісії відповідача копії документів в кількості 67 додатків: договір підряду № БГ-23/1 від 25.01.2023, платіжні інструкції № 1035 від 03.03.2023, № 4 від 10.03.2023, № 1097 від 12.05.2023, № 1050 від 13.03.2023, № 23 від 17.03.2023, № 1020 від 22.02.2023, № 1022 від 23.02.2023, акт приймання-передачі виконаних робіт №1 від 07.04.2023, ТТН № Р07/04-2 від 07.04.2023, № Р07/04-1 від 07.04.2023, № Р07/04-3 від 07.04.2023, договір підряду № 22-03/1 від 22.03.2023, договір поставки № 100323/3 від 10.03.2023, № 3180 від 27.02.2023, № 16/03/2023Л від 16.03.2023, № 01/2023-1 від 23.06.2022 від 28.02.2023, № 13.13.2023/КО, договір суборенди виробничих приміщень № 31/03-23 від 31.03.2023, договір оренди транспортного засобу від 06.04.2023, акт виконаних робіт № 11-04-1 від 07.04.2023, платіжні інструкції № 26 від 30.03.2023, № 9 від 10.04.2023, № 24 від 29.03.2023, № 4 від 24.02.2023, № 19 від 17.03.2023, № 6 від 28.02.2023, № 10 від 13.03.2023, № 38 віл 20.04.2023, № 67 від 29.05.2023, № 20 від 17.03.2023, № 11 від 13.03.2023, видаткові накладні № 3427 від 30.03.2023, № LVV006465 від 31.03.2023, № 100 від 17.03.2023, № 55 від 07.03.2023, № 5089206 від 14.03.2023, № 47ПК-9690/23-9144111061 від 31.03.2023, № 47ПК-9690/23-9146641479 від 31.05.2023, акти надання послуг № 69 від 30.04.2023, № 1 від 30.04.2023, № 2 від 31.05.2023, банківські виписки по рахунку, оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за січень-травень 2023, штатний розпис, декларація про відповідність ТМ «Gree», декларація про відповідність № UA.TR.YT.D.051102-23-2, сертифікат якості.
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення № 9260590/44808679 та № 9260591/44808679 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 (а.с. 33,34). Рішення обґрунтовані тим, що платник податків надав копії документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» зазначено, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ТОВ «Бі-Ґруп», вважаючи згадані рішення комісії ДПС у Львівській області протиправними, подало скарги до комісії ДПС України, долучивши до скарг копії підтверджуючих документів (а.с.35).
Комісія ДПС України прийняла рішення № 63737/44808679/2 та № 63739/44808679/2 від 17.08.2023 (а. с. 41-42), відповідно до яких залишила скарги ТОВ «Бі-Ґруп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підставу відмови задовольнити скарги платника податків Комісія зазначила таке: «ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).
Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165);
- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку № 1165.
Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).
Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Додатком № 3 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок № 520) письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (п.9 Порядку № 520).
Згідно п.п. 10, 11,12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: - ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; - та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:
товариство з обмеженою відповідальністю «Бі-Ґруп» зареєстроване як юридична особа 17.06.2022, ідентифікаційний код 44808679. Основним видом діяльності товариства з обмеженою відповідальністю є виробництво та продаж повітропроводів і комплектуючих систем вентиляції та кондиціонування, та проводить роботи по їх встановленні та обслуговуванні. Профільними видами діяльності підприємства є Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (Код КВЕД 43.22 Основний), інші будівельно монтажні роботи (Код КВЕД 43.29), електромонтажні роботи (Код КВЕД 43.21), також інші види роздрібної торгівлі поза магазинами (Код КВЕД 47.99). Підприємство закуповує матеріали за договорами поставки (припливна установка Aerostar SkyStar 1 П5, припливно-витяжна уст. Aerostar SkyStar 2 ПВ5, компресорно конденсаторний блок Asys Basicfreeze AU-18-A 5Kw with Kit Box, кондиціонер GREE серія U-Match GUD100T/A-T/ GUD100W/NHAX/TF06, гладкий лист оцин/0,65/1250/кр, кутник монтажний S20, профіль вентиляційний S20, кутник 32х32мм, 3,0 мм S235 JR, 6m, кутник 40х40мм, 3,0 мм S235 JR, 6m, смуга 30мм 4,0мм, S235 JR. 6m), що підтверджується товарно-транспортними накладними, видатковими накладними та платіжними дорученнями, які у подальшому використовувало для надання послуг за договором підряду. Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує нежитлові приміщення, має певний штат працівників, відповідне технічне обладнання.
На виконання умов договору ТОВ «Укрпромінкубація» здійснило на користь ТОВ «Бі-Ґруп» авансові платежі: 13.03.2023 300000 грн, 10.04.2023 499000 грн. (підтверджується платіжними дорученнями № 1050 від 13.03.2023 та № 1061 від 10.04.2023, а.с. 54 зворот, 134) та виписками з рахунку ТОВ «Бі-Ґруп» №UA883052990000026008031022052 (а.с. 103, 135). За фактом першої події (авансової оплати) склало податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 та скерувало такі на реєстрацію в ЄРПН. Реєстрація податкових накладних була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанцій з пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначених в податкових накладних інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: обсяг постачання товару/послуги 43.22.12-00.00 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд звертає увагу на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації цієї податкової накладної, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.
На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 ТОВ «Бі-Ґруп» скерувало контролюючому органу повідомлення № 3 від 21.07.2023 з письмовими поясненням щодо здійснення господарських операцій за податковими накладними та копіями первинних документів в кількості 67 додатків (договір підряду № БГ-23/1 від 25.01.2023, платіжні інструкції № 1035 від 03.03.2023, № 4 від 10.03.2023, № 1097 від 12.05.2023, № 1050 від 13.03.2023, № 23 від 17.03.2023, № 1020 від 22.02.2023, № 1022 від 23.02.2023, акт приймання-передачі виконаних робіт №1 від 07.04.2023, ТТН № Р07/04-2 від 07.04.2023, № Р07/04-1 від 07.04.2023, № Р07/04-3 від 07.04.2023, договір підряду № 22-03/1 від 22.03.2023, договір поставки № 100323/3 від 10.03.2023, № 3180 від 27.02.2023, № 16/03/2023Л від 16.03.2023, № 01/2023-1 від 23.06.2022 від 28.02.2023, № 13.13.2023/КО, договір суборенди виробничих приміщень № 31/03-23 від 31.03.2023, договір оренди транспортного засобу від 06.04.2023, акт виконаних робіт № 11-04-1 від 07.04.2023, платіжні інструкції № 26 від 30.03.2023, № 9 від 10.04.2023, № 24 від 29.03.2023, № 4 від 24.02.2023, № 19 від 17.03.2023, № 6 від 28.02.2023, № 10 від 13.03.2023, № 38 віл 20.04.2023, № 67 від 29.05.2023, № 20 від 17.03.2023, № 11 від 13.03.2023, видаткові накладні № 3427 від 30.03.2023, № LVV006465 від 31.03.2023, № 100 від 17.03.2023, № 55 від 07.03.2023, № 5089206 від 14.03.2023, № 47ПК-9690/23-9144111061 від 31.03.2023, № 47ПК-9690/23-9146641479 від 31.05.2023, акти надання послуг № 69 від 30.04.2023, № 1 від 30.04.2023, № 2 від 31.05.2023, банківські виписки по рахунку, оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за січень-травень 2023, штатний розпис, декларація про відповідність ТМ «Gree», декларація про відповідність № UA.TR.YT.D.051102-23-2, сертифікат якості).
Рішення контролюючого органу № 9260590/44808679 та № 9260591/44808679 від 27.07.2023 про відмову у реєстрації податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 обґрунтовані тим, що платник податків надав копії документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» зазначено, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
При оцінці наданих платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснень та первинних документів суд дійшов висновку, що такі не є достатніми для підтвердження здійснення підприємством господарської операції за податковими накладними № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023, оскільки позивач не надав при реєстрації документів, а саме підтверджуючих документів про авансову оплату товару на підставі якої складена податкова накладна № 2 від 10.04.2023. Проте суд, проаналізувавши надані позивачем документи, визнає, що такі не були складені із порушенням законодавства (як це ствердив відповідач-1 в оскарженому рішенні), а їх обсягу було достатньо для встановлення факту походження товару, який був предметом договору купівлі-продажу. Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та необґрунтовано, оскільки зазначив причину відмови у реєстрації податкової накладної, що не відповідає дійсності, тому це рішення є протиправним.
Суд також враховує, що платник податків повторно скерував первинні документи щодо здійснення господарської діяльності та поясненням щодо господарських відносин з ТОВ «Укрпромінкубація» разом із скаргами на рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 до ДПС України. Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, залишила скаргу ТОВ «Бі-Ґруп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін; це рішення комісії відповідача-1 аргументувала «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних». Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи, а також зазначила іншу причину відмови (тобто не перевірила обґрунтованість рішення комісії регіонального рівня, а прийняла рішення виходячи з інших підстав). Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкових накладних позивача.
Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №9260590/44808679 та № 9260591/44808679 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягають скасуванню як протиправні.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Бі-Ґруп» суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.
Керуючись ст.ст.19-20,22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд
в и р і ш и в :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9260590/44808679 та № 9260591/44808679 від 27.07.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Бі-Ґруп» (81541, Львівська область, Львівський район, село Дубаневичі, вул. Передміська, буд. 40; ідентифікаційний код 44808679) податкові накладні № 3 від 13.03.2023 та № 2 від 10.04.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Бі-Ґруп» (81541, Львівська область, Львівський район, село Дубаневичі, вул. Передміська, буд. 40; ідентифікаційний код 44808679) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 2147,20 (дві тисячі сто сорок сім) гривень 20 копійок. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Бі-Ґруп» (81541, Львівська область, Львівський район, село Дубаневичі, вул. Передміська, буд. 40; ідентифікаційний код 44808679) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 2147,20 (дві тисячі сто сорок сім) гривень 20 копійок.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяМоскаль Ростислав Миколайович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2023 |
Оприлюднено | 18.12.2023 |
Номер документу | 115660975 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні