Справа № 569/11307/23
1-кс/569/8822/23
УХВАЛА
21 листопада 2023 року м. Рівне
Рівненський міський суд Рівненської області
у складі:
слідчої судді ОСОБА_1
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне клопотання прокурора у кримінальному провадженні - заступника начальника відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку дії покладених обов`язків щодо
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , громадянина України, раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.332 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор у кримінальному провадженні прокурор відділу нагляду за додержанням законів органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_6 звернувся до суду із клопотанням про продовження строку дії обов`язків відносно, підозрюваного ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.332 КК України в межах строку досудового розслідування.
В обґрунтування клопотання вказав, що у зв`язку з початком 24.02.2022 військової агресії російської федерації проти України, відповідно до п. 20 ч. 1ст. 106 Конституції України, ст.ст. 2, 5, 6 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Указом Президента України ОСОБА_8 (далі Указ) № 64/2022 від 24.02.2022, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року на всій території України введено воєнний стан строком на 30 діб.
Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1ст. 106 Конституції України та ст.ст. 2, 5, 6 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався.
Так, Указом від 14.03.2022 № 133/2022, який затверджено Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом від 18.04.2022 № 259/2022, який затверджено Законом України від 21.04.2022 № 2212-ІХ строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом від 17.05.2022 № 341/2022, який затверджено Законом України від 22.05.2022 № 2263-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом від 12.08.2022 № 573/2022, який затверджено Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом від 07.11.2022 № 757/2022, який затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Указом від 06.02.2023 № 58/2023, затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2915-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Указом 01.05.2023 № 254/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 № 3057-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.
Указом від 26.07.2023 № 451/2023, затвердженим Законом України від 27.07.2023 № 3275-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Одночасно із введенням в Україні військового стану з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до ч. 2 ст. 102, п.п. 1, 17, 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Указом Президента України ОСОБА_8 (далі Указ) № 69/2022 від 24.02.2022, який затверджено Законом України від 03.03.2022 № 2105-ІХ, оголошено проведення загальної мобілізації на території України строком 90 діб.
У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання боєздатності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.п. 1, 17, 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» строк проведення загальної мобілізації неодноразово продовжувався.
Так, Указом від 17.05.2022 № 342/2022, який затверджено Законом України від 22.05.2022 № 2264-ІХ, з 25 травня 2022 року строк проведення загальної мобілізації продовжено на 90 діб.
Указом від 12.08.2022 № 574/2022, який затверджено Законом України від 15.08.2022 № 2501-IX, з 23 серпня 2022 року строк проведення загальної мобілізації продовжено на 90 діб.
Указом від 07.11.2022 № 758/2022, який затверджено Законом України від 16.11.2022 № 2739-ІХ, з 21 листопада 2022 року строк проведення загальної мобілізації продовжено на 90 діб.
Указом від 06.02.2023 № 59/2023, затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2916-IX, з 19 лютого 2023 року строк проведення загальної мобілізації продовжено на 90 діб.
Указом від 01.05.2023 № 255/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 № 3058-IX, з 20 травня 2023 року строк проведення загальної мобілізації продовжено на 90 діб.
Указом від 26.07.2023 № 452/2023, затвердженим Законом України від 27.07.2023 № 3276-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» від 21.01.1994 № 3857-XII, перетинання громадянами України державного кордону України здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон України після пред`явлення одного з документів, зазначених у статті 2 цього Закону.
Частиною другою вказаної статті, визначено, що правила перетинання державного кордону України громадянами України встановлюються Кабінетом Міністрів України відповідно до цього Закону та інших законів України.
У відповідності до абз. 1 п. 2 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 724), перетинання громадянами України (далі - громадяни) державного кордону здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю (далі - пункти пропуску), якщо інше не передбачено законом, за одним з таких документів, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну: паспорт громадянина України для виїзду за кордон; дипломатичний паспорт; службовий паспорт; проїзний документ дитини (чинний протягом строку, на який він виданий); посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу.
Водночас, згідно абз. 4 п. 2 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 724), у випадках, визначених законодавством, для перетинання державного кордону громадяни, крім паспортних документів, повинні мати також підтверджуючі документи.
У відповідності до п. 2-9 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 724), у разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон водіїв транспортних засобів суб`єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (далі - ліцензіати), здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за умови виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Інформація про водіїв, зазначених в абзаці першому цього пункту, вноситься до відповідної інформаційної системи, адміністратором якої є Укртрансбезпека, на підставі заявки ліцензіата.
Перетин державного кордону здійснюється особою, зазначеною в абзаці першому цього пункту, лише на транспортному засобі, який є засобом провадження господарської діяльності ліцензіата, повна маса якого становить 3500 кілограмів та більше.
На одному транспортному засобі державний кордон можуть одночасно перетинати два водії на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата.
Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 60 календарних днів з дня перетину державного кордону.
У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, в перетинанні державного кордону в порядку, визначеному ч. 1ст. 14 Закону України «Про прикордонний контроль».
ОСОБА_4 , будучи зареєстрованим як керівник, кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) «ГРАНД ЕКСПРЕС» (ЄДРПОУ 45032294, основний вид діяльності 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт н.в.і.у.) та отримавши ліцензію на пасажирські перевезення, здійснюючи міжнародні пасажирські перевезення, будучи добре обізнаним з вищенаведеними правилами перетину державного кордону в умовах воєнного стану, вирішив використати свої знання та можливості з корисливою метою.
Так, будучи добре обізнаним з п. 2-9 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 724), з корисливих мотивів організував та керував незаконними переправленнями через державний кордон України, осіб, які не мають на це права, у першу чергу чоловіків у віці від 18 до 60 років, під виглядом водіїв пасажирських транспортних засобів, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення, за визначену ним грошову винагороду.
Зокрема, ОСОБА_4 організовував і незаконно переправляв осіб через державний кордон України та керував такими діями, використовуючи наявний у нього електронний цифровий підпис (ЕЦП) та пароль перевізника, самостійно входив або доручав третім особа входити з допомогою такого ЕЦП до електронного кабінету перевізника на сайті Державної служби України з безпеки на транспорті під назвою «https://dsbt.gov.ua» та вносив до системи «ШЛЯХ», отримані особисто ним або третіми особами персональні дані чоловіків призовного віку, які мали намір незаконно перетнути державний кордон України для особистих потреб, в якості водіїв вказаного перевізника та, за необхідності, оформляв фіктивні договори про працевлаштування таких осіб як водіїв ТОВ «Гранд Експрес», особисто підшуковував осіб, які виявляли бажання за грошову винагороду незаконно переправитись через державний кордон України, проводив інструктаж таких осіб щодо правил поведінки, які дозволять безперешкодно перетнути державний кордон, надавав їм необхідні для цього транспортні засоби, підшуковував та оформляв на перевізників ТОВ «Гранд Експрес» транспортні засоби необхідні для перетину державного кордону, тощо.
Так, у період з 22.01.2023 по 19.06.2023, ОСОБА_4 , усвідомлюючи протиправність своїх дій та можливість настання суспільно небезпечних наслідків, реалізуючи злочинний умисел, з корисливих мотивів, під виглядом водіїв перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення у ТОВ «Гранд Експрес» та внесені до системи «Шлях», незаконно переправив через державний кордон України в Республіку Польща 17 чоловіків у віці від 18 до 60 років, які не мали документів, що надають право на перетин державного кордону України, отримавши за такі протиправні послуги грошову винагороду в розмірі не менше 15200 грн.
Правова кваліфікація кримінальних правопорушень - ч.3 ст.332 КК України організація незаконного переправлення осіб через державний кордон України, сприяння його вчиненню порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод, вчинене повторно, організованою групою, з корисливих мотивів.
Виклад обставин, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованих йому правопорушень повністю підтверджуються зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: протоколами за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії зняття інформації з електронних комунікаційних мереж, в ході яких зафіксовано розмови щодо незаконного переправлення осіб призовного віку через державний кордон України, обговорення порядку оформлення вищевказаних осіб як водії транспортних засобів, суми грошових коштів, які необхідно буде сплачувати за надані послуги, порядок внесення їх до системи «Шлях», інструктування вказаних осіб щодо правил поведінки та порядку спілкування під час перетину пунктів пропуску, та подальшого виїзду за межі України, тощо; протоколом огляду речей, а саме ноутбука ОСОБА_9 , в ході якого отримано інформацію щодо фіктивного працевлаштування осіб від імені
ТОВ «Гранд Експрес», а саме це трудові договори, довіреності на автомобілі в електронному вигляді, тощо; протоколом проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_4 , в ході якого виявлено та вилучено особисті мобільні телефонии; протоколом огляду речей, а саме мобільних телефонів ОСОБА_4 , в ході огляду яких встановлено наявність діалогів спілкування з особами, які незаконно перетинали кордон, а також з іншими особами, які здійснювали їх працевлаштування, оформлення, тощо; інформацією, отриманою у Пенсійному фонді України в Рівненській області, щодо наявності чи відсутності сплати пенсійних внесків на осіб, які працевлаштовувались як водії ТОВ «Гранд Експрес», тощо; інформацією, щодо незаконного перетину осіб через державний кордон України; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Разом з тим, у відповідності до 177 КПК України, слід зазначити обставини, які свідчать про те, що наявні ризики, що виправдовують тримання під вартою підозрюваного, а саме, необхідністю запобігти спробам останнього: переховуватися від органу досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати та спотворити будь-яку із речей та документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Виклад обставин щодо наявності одного або декількох ризиків: відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.332 КК України відноситься до категорії тяжких кримінальних правопорушень, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 7 до 9 років із конфіскацією майна. Тяжкість ймовірного покарання та суворість можливого вироку значно підвищують ймовірність ризику переховування від органів досудового розслідування та/або суду. Тому, враховуючи воєнний стан в Україні, підозра у вчинені резонансного злочину, вчиненого під час такого стану з явним цинізмом по відношенню до інтересів держави, існує ризик переховування підозрюваного від органів досудового розслідування.
Крім того, ОСОБА_4 підозрюється у незаконному переправленні осіб через державний кордон України, вчинене з корисливих мотивів, під час воєнного стану, а в ході досудового розслідування, на даний час не встановлено весь механізм переправлення осіб через державний кордон України, не встановлено також і всіх інших учасників вказаної групи осіб, а тому, існує ризик того, що підозрюваний знищить, сховає або спотворить інші речі та документи, які мають відношення до вчинення кримінального правопорушення. Такими речами і документами є чорнові записи, грошові кошти отримані злочинним шляхом, печатки та банківські картки тощо.
Також, ОСОБА_4 , підозрюваний володіє нерухомим майном в с. Наконечне Друге, Яворівського району, Львівської області, а це є передкордонна зона, а тому має змогу вільно пересуватись територією України, та навіть спробувати виїхати за її межі.
Враховуючи воєнний стан в Україні, підозра у вчинені резонансного злочину, вчиненого під час такого стану, з явним цинізмом по відношенню до інтересів держави та завдав негативного результату обороноздатності держави під час прямої воєнної агресії, існує ризик втечі підозрюваного за межі України з метою переховування від органу досудового розслідування та суду.
Крім того, ОСОБА_4 підозрюється у організації та незаконному переправленні осіб через державний кордон України, вчинене з корисливих мотивів, під час дії воєнного стану, а в ході досудового розслідування, на даний час не встановлено весь механізм переправлення осіб через державний кордон України, не встановлено також і всіх інших учасників вчинення вказаного кримінального правопорушення, а тому, існує ризик того, що підозрюваний знищить, сховає або спотворить інші речі та документи, які мають відношення до вчинення кримінального правопорушення. Такими речами і документами є чорнові записи, фіктивні трудові договори ухилянтів, фіктивні документи про працевлаштування ухилянтів, грошові кошти отримані злочинним шляхом, печатки та банківські картки тощо.
Зокрема, ОСОБА_4 відомі анкетні дані осіб, яких він незаконно переправляв через державний кордон, відомі місця їх проживання, мобільні телефони, а тому останній у разі незастосування до нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, може незаконно впливати на свідків шляхом залякування, вмовляння, чинити на них тиск з метою зміни та відмови від дачі показань, під час досудового розслідування так і під час розгляду кримінального провадження у суді.
Крім того, на даному етапі досудового розслідування не встановлені всі особи, які причетні до вчинення вищевказаного кримінального правопорушення, а тому ОСОБА_4 може незаконно впливати на свідків та очевидців через інших осіб. Тому, існує ризик того, що підозрюваний буде перешкоджати встановленню об`єктивної істини у вказаному кримінальному провадженню.
Також, одним із джерел доходів ОСОБА_4 , є саме здійснення міжнародних перевезень, а тому є ризик, що підозрюваний може вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Вивченням особи ОСОБА_4 на даний час встановлено, що він працездатний, одружений, не похилого віку, на утриманні має малолітніх дітей, тяжкими захворюваннями, не страждає. Даних, які б вказували на неможливість продовження застосування строку запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 , не встановлено.
Обґрунтування неможливості запобігання ризикам, зазначеним в клопотанні, шляхом застосування більш м`яких запобіжних заходів продовження строку застосування застави зможе забезпечити контроль за місцем перебування ОСОБА_4 та забезпечить виконання процесуальних обов`язків.
Обґрунтування необхідності покладення на підозрюваного конкретних обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КК України: 25.09.2023 слідчим суддею Рівненського міського суду ОСОБА_10 , відносно підозрюваного ОСОБА_4 , застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на два місяці в межах досудового розслідування, а саме до 24.11.2023 з визначенням розміру застави у розмірі 375760 гривень.
25.09.2023 підозрюваним ОСОБА_4 внесено заставу у розмірі 375760 гривень у зв`язку з чим на останніх покладено обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.
10.11.2023 постановою першого заступника керівника Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_11 , строк досудового розслідування продовжено до трьох місяців, тобто до 21.12.2023.
Запобіжний захід у вигляді застави підозрюваного ОСОБА_4 закінчується 21.11.2023, однак, через особливу складність кримінального провадження, що виразилось у значній кількості епізодів злочинів, резонанс у суспільстві викликаний вчиненими злочинами, які розслідуються, постійна увага засобів масової інформації до ходу досудового розслідування та судових засідань, досудове розслідування неможливо закінчити у визначений строк, оскільки для цього потрібно провести ряд процесуальних та слідчих дій, а саме: долучити висновок експертизи відео-, звукозапису за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій відносно підозрюваного у кримінальному провадженні, яка знаходиться на виконанні у Рівненському НДЕКЦ МВС; провести тимчасові доступи до інформації, яка знаходиться у володінні ТзОВ «ВОЛЯ-Кабель» та ПрАТ «Київстар» щодо ІР з`єднань, та опрацювати її; провести тимчасовий доступ до інформації, яка знаходиться у ТОВ «ЦСК «Україна» щодо створення електронних цифрових ключів, підписів підозрюваного; провести тимчасовий доступ до інформації, яка знаходиться у володінні АТ «Універсал Банк», щодо руху коштів по рахунках підозрюваного; долучити до матеріалів кримінального провадження опрацьовану інформацію, отриману в банківських установах ПАТ «КБ «Приватбанк» та АТ «Ощадбанк», щодо руху коштів по рахунках підозрюваного; вирішити питання про розсекречення клопотань про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій та доручень; вирішити питання про розсекречення ухвал Рівненського апеляційного суду про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій; у випадку виникнення підстав для повідомлення про нову підозру або зміну раніше повідомленої підозри, виконати дії, передбаченні ст. 278 КПК України, виконати інші слідчі та процесуальні дії з урахуванням здобутих доказів у кримінальному провадженні; виконати вимоги ст. 290 КПК України щодо відкриття та надання для ознайомлення стороні захисту матеріалів кримінального провадження; скласти обвинувальний акт у кримінальному провадженніта реєстр матеріалів досудового розслідування.
Покладені на ОСОБА_4 обов`язки не є обтяжливими щодо підозрюваного та в достатній мірі забезпечують його належну процесуальну поведінку та виконання ним його процесуальних обов`язків. Підозрюваний не порушував покладені на нього обов`язки, що, в свою чергу, свідчить про те, що застосований слідчим суддею запобіжний захід до ОСОБА_4 є таким, що достатньою мірою гарантує виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, забезпечує його належну процесуальну поведінку в кримінальному провадженні.
Продовження дії обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, необхідне з метою забезпечення дієвості запобіжного заходу, запобігання існуючим ризикам переховування від органів досудового розслідування чи суду та незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні, та ефективності здійснення кримінального провадження. Покладення на підозрюваного саме таких обов`язків дасть можливість органу досудового розслідування здійснювати контроль за його належною процесуальною поведінкою.
Для забезпечення явки підозрюваного до органу досудового розслідування та своєчасного проведення слідчих дій по кримінальному провадженню необхідно продовжити покладені на ОСОБА_4 наступні обов`язки: - прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та суду; не відлучатися із населеного пункту, в якому він зареєстрований, проживає чи перебуває, без дозволу слідчого, прокурора, або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання/або місця роботи; утримуватись від спілкування зі свідками у даному кримінальному провадженні.
Прокурор та слідчий у судовому засіданні підтримали клопотання, просили продовжити підозрюваному строк дії обов`язків в межах строку досудового розслідування.
В судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник заперечували проти продовження строку запобіжного заходу . Просили змінити запобіжний захід шляхом зміни обов`язків, покладених запобіжним заходом.
Заслухавши думку прокурора, слідчого, підозрюваного, захисника та дослідивши надані матеріали кримінального провадження, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання прокурора підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що 25.09.2023 року слідчим суддею Рівненського міського суду ОСОБА_10 , відносно підозрюваного ОСОБА_4 , застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на два місяці в межах досудового розслідування, а саме до 24.11.2023 з визначенням розміру застави у розмірі 375760 гривень.
25.09.2023 підозрюваним ОСОБА_4 внесено заставу у розмірі 375760 гривень у зв`язку з чим на останніх покладено обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.
Цією ж ухвалою суду визначено перелік покладених на підозрюваного процесуальних обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, у разі внесення застави, а саме: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та суду; не відлучатися з місця проживання без дозволу слідчого, прокурора, або суду; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право виїзд з України і в`їзд в Україну; утримуватись від спілкування зі свідками та іншими підозрюваними, також з будь-якими іншими особами, щодо обставин, викладених у письмовому повідомленні про підозру у цьому кримінальному провадженні, крім своїх захисників, слідчих, прокурорів, слідчого судді (суду).
08 серпня 2023 року ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду Рівненської області строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42022180000000068 від 22.09.2023 року, за ознаками злочинів, передбачених ч.1 ст.240-1, ч. 3 ст. 332 КК Українипродовжено до 12 жовтня 2023 року
10.11.2023 року постановою першого заступника керівника Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_11 , строк досудового розслідування продовжено до трьох місяців, тобто до 21.12.2023 року.
Згідно зі ст.ст.176-178, 182, 194, 196 КПК України, строк дії запобіжного заходу у вигляді застави не визначено.
Разом з тим, відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України, обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст. 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.
Частиною 6 ст.194 КПК України встановлено, щообов`язки, передбаченічастиною п`ятоюцієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченомустаттею 199цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняєсвою дію і обов`язки скасовуються.
Таким чином, враховуючи надані органом досудового розслідування докази довели наявність обставин для продовження строку дії обов`язків, покладеного на підозрюваного ухвалою та наявність підстав, передбачених ч.3 ст.199 КПК України, слідчий суддя вважає, що клопотання слід задовольнити та продовжити строк дії обов`язків щодо підозрюваного ОСОБА_4 в межах строку досудового розслідування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.176-178, 182, 186, 193, 194, 196 КПК України, слідча суддя
УХВАЛИЛА:
Клопотання задовольнити.
Продовжити відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , громадянина України, раніше не судимого, строк дії обов`язків, покладених на нього ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду від 25.09.2023 року, відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України, в термін досудового розслідування, тобто до 21.12.2023 року, а саме:
- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та суду;
- не відлучатися із населеного пункту, в якому він зареєстрований, проживає , без дозволу слідчого, прокурора, або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання/або місця роботи;
- утримуватись від спілкування зі свідками у даному кримінальному провадженні.
Встановити строк дії обов`язків до 21.12.2023 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2023 |
Оприлюднено | 19.12.2023 |
Номер документу | 115694662 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Даш’ян К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні