Постанова
від 29.09.2010 по справі 2а-6697/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.11.17

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 вересня 2010 року Справа № 2а-6697/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді: Ципко О.В .,

при секретарі: Бородіній І.Ю .,

за участю:

представника позивача: Маркевич М.Л. (довіреність № 01/20-01 від 20.01.2010 р.),

представник відповідача: Юрченко М.Ю. (довіреність № 31/10 від 09.04.2010 р.),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Діоніс - 2007» до Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську про скасування акту про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість,-

ВСТАНОВИВ

07 вересня 2010 року до Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов позо в від товариства з обмеженою відповідальністю «Діоніс - 2007» (далі - ТОВ «Діоніс - 2007) до Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську (далі - Ленінськ а МДПІ у м. Луганську), в якому п озивач просив визнати нечинн им та скасувати акт Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість № 343 від 27.08.2010 р., відновити реєстрац ію ТОВ «Діоніс - 2007» в Реєстрі платників податку на додану вартість.

В обґрунтування своїх п озовних вимог позивач зазнач ив, що актом № 343 Ленінської МДП І у м. Луганську було анульова но свідоцтво платника податк у на додану вартість № 100234968 НБ № 246577. Комісією з анулювання реє страції платників податку на додану вартість Ленінської МДПІ у м. Луганську було встан овлено, що позивач не подає по даткові декларації з податку на додану вартість (далі - ПД В) за 12 послідовних місяців, а с аме з серпня 2009 р.

Позивач вважає, що скл адання акту № 343 було вчинено з порушенням способу такого а нулювання, а саме без урахува ння фактичних обставин і том у підлягає скасуванню.

Представник позивач а, у судовому засіданні зазна чив, що податкові декларації направлялись до податкового органу позивачем, у прийнятт і декларації за серпень та в ересень 2009 року податковою ін спекцією було відмовлено поз ивачу. Позивач оскаржив такі дії податкового органу, за ре зультатами скарги на адресу позивача надійшли листи № 37773/31 -209 від 08.10.2009 р. та № 57605/31-209 від 04.11.2009 р., в я ких повідомлялось, що факт ві дмови в прийнятті податкової звітності не встановлений. Н адалі позивач, відповідно до п. 4.1.7 ст. 4 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» № 2181, надсилав п одаткові декларації поштою з повідомленням про вручення. Вона отримувалась відповіда чем, листів про неприйняття д екларацій на адресу позивача не надходило.

23.12.2009 р. на адресу позивача над ійшов акт камеральної переві рки № 563/28-524 від 03.12.2009 р. та податков е повідомлення від 11.12.2009 р. № 0003532810/ 0 про застосування штрафних с анкцій за неподання податков ої звітності за серпень, вере сень, жовтень 2009 р. у сумі 510 грн. П одаткове повідомлення-рішен ня позивач в судовому порядк у не оскаржував, однак зверта вся зі скаргою не погоджуючи сь з актом, але скарга була зал ишена без задоволення. Штраф ну санкцію позивачем не спла чено по теперішній час. З лист опада 2009 р. штрафні санкції до п озивача за неподання або зат римку подання податкових дек ларацій не застосовувались в ідповідачем. Тому, позивач вв ажає, що анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість на підставі п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» застосо вано незаконно з порушенням 12-місячного строку та просив суд задовольнити позовні ви моги в повному обсязі.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, дав пояснення по суті позов них вимог. Крім того, надав суд у уточнення до позовних вимо г, в яких просив визнати проти правним та скасувати акт Лен інської МДПІ у м. Луганську пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть № 343 від 27.08.2010 р., зобов' язати відповідача поновити реєстр ацію ТОВ «Діоніс - 2007» як плат ника податку на додану варті сть з дати реєстрації та дію с відоцтва № 100234968 про реєстрацію платником податку на додану вартість виданого товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Діоніс - 2007» з дати початк у його дії - з 10.07.2009 р.

Представник відповідача у судовому засіданні надав су ду письмові заперечення прот и позову в якому вказав, що поз ивач не подає податкові декл арації з податку на додану ва ртість з 20.09.2009, оскільки надісла ні декларації за період з 20.09.20009 по 13.08.2010 р. не були визнані Ленін ською МДПІ у м. Луганську як по даткова звітність. У деклара ціях, які надавались ТОВ «Діо ніс-2007» були виправлення, пома рки та вони були заповненні в супереч правилам встановлен ими наказом ДПА України № 166 ві д 30.05.1997 р., яким затверджений Пор ядок заповнення та подання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість. Ленінс ькою МДПІ у м. Луганську були н аправлені листи ТОВ «Діоніс- 2007» з пропозицією усунути нед оліки у деклараціях та подат и їх знов у встановлений терм ін. Недоліки не були усунуті п озивачем, тому подані деклар ації залишилися невизнаними контролюючим органом і непо даними. Відповідальність за неподання декларації передб ачена п.п. 17.1.1 п. 17 ст. 17 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» № 2181 . Разом з цим позивачем було за нижено податкових зобов' яз ань на суму 10 524 982 грн., що було вс тановлено із відомостей бази даних автоматизованого спів ставлення податкових зобов' язань та податкового кредиту станом на 21.09.2010 р. Згідно п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про по даток на додану вартість» на підставі акту Ленінської МД ПІ у м. Луганську № 343 від 30.08.2010 р. б уло анульовано реєстрацію пл атника податку на додану вар тість ТОВ «Діоніс-2007».

Враховуючи вищевказане пр едставник відповідача проси в суд у задоволені позову від мовити.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача, перевірив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог, суд вважає, щ о позов підлягає задоволенн ю з наступних підстав.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу а дміністративного судовчинс тва встановлено, що завдання м адміністративного судочин ства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Судом встановлено, що т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Діоніс-2007», ідент ифікаційний код 34641695 зареєстро вано виконавчим комітетом Л уганської міської ради 29.05.2007 ро ку за номером № 1 382 145 0000 013 308, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи серії А01 № 018262 (а.с. 13). З 03.10.2006 р оку ТОВ «Діоніс-2007» було взято на облік в Ленінській МДПІ м. Луганська за номером № 1508, про щ о свідчить довідка про взятт я на облік платника податків № 785 від 08.06.2007 року (а.с.15).

Позивач зареєстрував ся як платник податку на дода ну вартість за місцем знаход ження 10.07.2009 р., отримав свідоцтв о про реєстрацію платника по датку на додану вартість № 1002349 68 на бланку ф.№2-ПДВ, серії НБ № 246 577 та йому було присвоєно інди відуальний податковий номер 346416912364 (а.с.16).

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання" платники податків і збо рів зобов'язані сплачувати в ідповідну суму податків та з борів в установлені законом строки. Цим Законом України в изначено, що під податком і зб ором (обов'язковим платежем) д о бюджетів та до державних ці льових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюдже ту відповідного рівня або де ржавного цільового фонду, зд ійснюваний платниками у поря дку і на умовах, що визначають ся законами України про опод аткування. Платниками податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов'язок с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі. Платники п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) зобов'язані у числ і іншого, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'я зкових платежів) у встановле ні законами терміни.

Згідно Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом.

Згідно пунктів 13, 14 Поло ження про реєстр платників п одатку на додану вартість, за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.03.2000р. №79, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 03.04.2000 р. за № 208/4429, реєстрація платника податку на додану в артість здійснюється за заяв ою особи, що підпадає під визн ачення платника податку згід но зі статтею 2 Закону, або що в важає за доцільне зареєструв атися як платник податку.

Підпунктом 25.2 Положен ня про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженого наказом Держа вної податкової адміністрац ії України № 79 від 01.03.2000 р. та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 3.04.2000 р. за № 208/4429 (да лі - наказ ДПА України № 79) рег ламентовано, що рішення про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь за ініціативою податково го органу оформляється

актом про анулювання реєс трації платника податку на додану вартість за формою N 6-ПДВ. Такий акт складається у двох примірниках комісією, у твореною відповідно до розп орядження керівника податко вого органу, та затверджуєть ся керівником (заступником к ерівника) податкового органу . В акті про анулювання реєстр ації платника податку на додану вартість обов'язково вказується підстава для т акого анулювання з посилан ням на відповідні норми Зак ону.

Дата затвердження акта п ро анулювання реєстрації п латника податку на додану в артість вважається днем пр ийняття такого рішення. Акт и про анулювання реєстрації платників податку на додан у вартість у день їх затвер дження реєструються у журнал і

обліку актів про анулюванн я реєстрації платників подат ку на додану вартість за фор мою N 6-РЖ. Номер акта відповід ає порядковому номеру запи су в цьому журналі.

Судом встановлено, що 27 .08.10 р. Ленінською МДПІ м. Луганс ька було складено акт про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість № 343.

Правовою підставою д ля анулювання реєстрації поз ивача як платника податку на додану вартість послугувало не подання податкової декла рації з ПДВ з 20.09.2009 р. згідно реєс тру податкових декларацій за 12 послідовних місяців від 27.08.201 0 р. (а.с. 18).

Тому, на підставі п. 9.8 ст. 9 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», податковий орган встановив підстави для анулювання свідоцтва платни ка ПДВ № 100234968 з 27.08.2010 р.

Підпунктом 25.4 наказу ДПА Укр аїни № 79 передбачено оскарже ння рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість за ініціат ивою органу державної податк ової служби.

Пункт 9.8 статті 9 Закону Украї ни “Про податок на додану вар тість” встановлює виключний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, який в сил у пункту 11.4 статті 11 зазначеног о Закону не може бути розшире ний інакше, ніж шляхом внесен ня змін до цього Закону окрем им законом з питань оподатку вання податком на додану вар тість.

Так, відповідно до підпунк ту «ґ» пункту 9.8 статті 9 Закону України “Про податок на дода ну вартість” особа, зареєстр ована як платник податку, не н адає податковому органу декл арації з цього податку протя гом дванадцяти послідовних п одаткових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчи ть про відсутність оподатков уваних поставок протягом так ого періоду, а також у випадка х, визначених законодавство м стосовно порядку реєстрац ії суб'єктів господарювання.

Як свідчить аналіз наведен ої норми, реєстрація особи в я кості платника податку на до дану вартість з підстав, визн ачених цією нормою, анулюєть ся у випадку коли : 1) не надаєть ся податковому органу деклар ація з цього податку протяго м дванадцяти послідовних под аткових місяців; 2) подається т ака декларація, яка свідчить про відсутність оподатковув аних поставок протягом таког о періоду; 3) порушено порядок реєстрації суб'єкта господа рювання.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » № 2181 платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов' язання, яку зазнач ає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.2 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» № 2181 встановлено, що прийняття п одаткової декларації є обов' язком контролюючого органу. Податкова декларація прий мається без попередньої пер евірки зазначених у ній п оказників через канцелярію , чий статус визначається в ідповідним нормативно-право вим актом. Відмова службової (посадової) особи контролююч ого органу прийняти податков у декларацію з будь-яких прич ин або висування нею будь-яки х передумов щодо такого прий няття (включаючи зміну показ ників такої декларації, змен шення або скасування від'ємн ого значення об'єктів оподат кування, сум бюджетних відшк одувань, незаконного збільш ення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну від повідальність у порядку, ви значеному законом.

Якщо службова (посадова) о соба контролюючого органу по рушує норми абзацу першого цього підпункту, платник под атків зобов'язаний до закінч ення граничного строку пода ння декларації надіслати та ку декларацію поштою з опис ом вкладеного та повідомлен ням про вручення, до якої долу чається заява на ім'я керівн ика відповідного контролююч ого органу, складена у довіль ній формі, із зазначенням прі звища службової (посадової) о соби, яка відмовилася прийня ти декларацію, та/або із зазна ченням дати такої відмови. Пр и цьому декларація вважаєтьс я поданою в момент її врученн я пошті, а граничний десятиде нний строк, встановлений для поштових відправлень підпун ктом 4.1.7, не застосовується.

Аналізуючи наведені норми закону, суд вбачає, що законни х підстав для не прийняття по даткових декларацій від ТОВ «Діоніс - 2007» у відповідача н е було.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що ТОВ «Діоніс - 2007» (а.с. 25-57) нап равляло на адресу Ленінської МДПІ у м. Луганську звітність цінним листом, а саме податко ві декларації з податку на до дану вартість, починаючи з жо втня 2009 року по липень 2010 року, р азом із додатками. Підтвердж енням отримання цих декларац ій слугують копії повідомлен ь про вручення поштового від правлення рекомендованою по штою з відміткою про врученн я уповноваженій особі податк ового органу.

Податкові декларації за се рпень та вересень 2009 року пода тковою інспекцією не були пр ийнятті. Позивач оскаржив та кі дії податкового органу, за результатами скарги на адре су позивача надійшли листи № 37773/31-209 від 08.10.2009 р. та № 57605/31-209 від 04.11.2009 р. , в яких повідомлялось, що факт відмови в прийнятті податко вої звітності не встановлени й.

За порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4, п ідпункту «а» п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 та на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» № 2181, а саме за по рушення строків подання пода ткової звітності до позивача були застосовані штрафні са нкції. Тому, відносно ТОВ «Діо ніс - 2007» було винесено відпо відачем податкове повідомле ння від 11.12.2009р. № 0003532810/0 про застосу вання штрафних санкцій за не подання податкової звітност і за серпень, вересень, жовтен ь 2009 р. у сумі 510 грн. Таким чином, в ідповідач своїм рішенням під тверджує факт подання податк ової декларації позивачем, а ле з порушенням строків її на дання до податкового органу.

Посилання відповідача на л исти № 50140 від 27.10.2009 р., № 59689 від 12.11.2009 р., № 63491 від 14.12.2009 р., № 636 від 13.01.2010 р., № 39476 ві д 12.03.2010 р., № 14482 від 12.04.2010 р., № 200042 від 12.05.2010 р., № 25793 від 17.06.2010 р., № 30059 від 13.07.2010 р., № 363 12 від 13.08.2010 р., якими, начебто, він п овідомляв ТОВ «Діоніс-2007» про необхідність усунути недолі ки у наданих деклараціях з ПД В та подати знов їх у зазначен ий час, суд вважає хибним та не доведеним.

Підпунктом 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 в становлено, що податкова зві тність, отримана контролююч им органом від платника под атків як податкова деклара ція, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана та ким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписан о відповідними посадовими ос обами, не скріплено печатко ю платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платн ика податків з письмовою про позицією надати нову податк ову декларацію з виправлени ми показниками (із зазначенн ям підстав неприйняття попер едньої), то такий платник пода тків має право: надати таку но ву декларацію разом зі спла тою відповідного штрафу; оск аржити рішення податкового о ргану в порядку апеляційного узгодження.

Судом були оглянуті п одаткові декларації ТОВ «Діо ніс - 2007» та невстановлені не доліки, на яки посилався відп овідач у своїх листах, та які н еобхідно було усунути позива чу. Разом з цим, позивач запере чував проти отримання цих ли стів. В підтвердження їх напр авлення відповідачем були на дані копії реєстрів простої кореспонденції, однак їх отр имання ТОВ «Діоніс - 2007» відп овідач підтвердити не зміг, т ому суд вважає недоведеним ф акт їх отримання позивачем.

Не беруться до уваги судом і підстави, яки послугували пі дґрунтям для анулювання реє страції платника податку ПДВ ТОВ «Діоніс - 2007» через те, в п орушення підпункту «ґ» пункт у 9.8 статті 9 Закону України “Пр о податок на додану вартість ” позивач не надавав податко вому органу декларації з цьо го податку протягом дванадця ти послідовних податкових мі сяців. Однак, як встановлено с удом, ТОВ «Діоніс - 2007» отрима в статус платника податку на додану вартість 10.07.2009 р., податк ові декларації розпочав нада вати Ленінської МДПІ у м. Луга нську з серпня 2009 року, анулюва ння реєстрації платника ПДВ відбулось 27.08.2010 р., протягом всі х 12 місяців позивач надавав по датковому органу декларації , які Ленінською МДПІ у м. Луга нську необґрунтовано не визн авались як податкові деклара ції.

Відповідачем не доведено с уду правомірності прийняття акту про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість ТОВ «Діоніс - 2007» від 27.08.2010 р. № 343, у зв'язку з чим по зов про скасування цього акт у підлягає задоволенню.

У зв' язку з тим, що с уд дійшов висновку про проти правність дій комісії Ленінс ької МДПІ у м. Луганську по ану люванню реєстрації платника податку на додану вартість Т ОВ «Діоніс - 2007» , які полягали у винесені вказаного акту, то му суд вважає за необхідне ви знати протиправним та скасув ати акт Ленінської МДПІ у м. Лу ганську про анулювання реєст рації свідоцтва платника под атку на додану вартість № 343 ві д 27.08.2010 року.

Керуючись ст.ст. 2, 71, 18, 87, 94, 159 - 163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ

Позовні вимоги товариства з обмеженою відп овідальністю «Діоніс - 2007» д о Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати акт Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість № 343 від 27.08.2010 р.

Зобов' язати Ленінсь ку міжрайонну державну подат кову інспекцію у м. Луганську поновити реєстрацію товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Діоніс - 2007» (код 34641695) як п латника податку на додану ва ртість з дати реєстрації.

Зобов' язати Ленінсь ку міжрайонну державну подат кову інспекцію у м. Луганську поновити дію свідоцтва № 100234968 п ро реєстрацію платником пода тку на додану вартість видан ого товариству з обмеженою в ідповідальністю «Діоніс - 2 007» з дати початку його дії - з 10.07.2009 р., індивідуальний податк овий номер 346416912364, бланк форми № 2 -ПДВ, серія НБ № 246577.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постано ви складено 4 жовтня 2010 року.

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11570656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6697/10/1270

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 29.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні