Рішення
від 18.12.2023 по справі 200/18778/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2023 року Справа№200/18778/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського міського управління ГУМВС України в Донецькій області, Ліквідаційної комісії ГУ МВС України у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Маріупольського міського управління ГУМВС України в Донецькій області, в якому просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність Маріупольського МУ ГУМВС України в Донецькій області щодо не нарахування та не виплати індексації грошового забезпечення за період проходження служби в органах внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року, з урахуванням фактично виплачених сум індексації,

- зобов`язати Маріупольське МУ ГУМВС України в Донецькій області (ЄДРПОУ - 08671449), нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період проходження служби в органах внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року, з урахуванням фактично виплачених сум індексації.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він в період з 05.08.1996 року по 06.11.2015 року проходив службу в органах внутрішніх справ (міліції) при ГУМВС України в Донецькій області, з 07.11.2015 року по 27.08.2021 року проходив службу в Національній поліції України при ГУНП в Донецькій області, звідки звільнився у серпні 2021 року за власним бажанням (наказ № 470 о/с від 27.08.2021 року).

Проте, вказує позивач, під час проходження ним служби в органах внутрішніх справ, в період з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року, нарахування йому грошового забезпечення (заробітної платні) проводилось не в повному обсязі, зокрема без нарахування в повному обсязі індексації грошового забезпечення (заробітної платні), яка, на його переконання, згідно визначеного Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, повинна була обраховуватись в період з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року.

Позивач зазначив, що 03.11.2021 року він звернувся з письмовою заявою до Голови ліквідаційної комісії ГУМВС України в Донецькій області, в якій просив - нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення (заробітної платні) за період проходження ним служби в органах внутрішніх справ (міліції) в період з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року, із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року. Спірні питання щодо здійснення нарахування та виплати індексації я просив вирішити в досудовому порядку, без звернення до суду.

Проте, зазначає, листом від 29.11.2021 року № С-255/лк йому надійшла письмова відповідь з ГУ МВС України в Донецькій області, на його звернення від 03.11.2021 року. Із загального змісту відповіді, в задоволенні зазначених ним вимог, щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення за період служби в органах внутрішніх справ (міліції) в період з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року, йому було відмовлено.

Однак, звертає увагу суду позивач, проаналізувавши надані до відповіді (29.11.2021 року № С- 255/лк) відповідачем довідки його грошового забезпечення (№ 275, 276, 277, 279, 278, 280, 281, 282 від 22.11.2021 року), з допомогою калькулятора індексації розмішеного на сайті: 1і1:1р5://ЬііЬ.1іца2акоп.пе1, індексацію яка в період проходження ним служби в органах внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року, повинна обраховуватись із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року, ним були виявлені чисельні порушення здійснені відповідачем при нарахуванні йому індексації грошового забезпечення.

У зв`язку із чим позивач звернувся до суду із даним позовом.

Відповідач не надав відзив на адміністративний позов.

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду Качанової П.В. від 23 грудня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 200/18778/21 за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського міського управління ГУМВС України в Донецькій області, Ліквідаційної комісії ГУ МВС України у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Ухвалою від 16 лютого 2022 року суд залучив до участі у справі другим відповідачем Ліквідаційну комісію ГУ МВС України у Донецькій області (юридична адреса: 87517, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Нахімова, буд. 86, код ЄДРПОУ 08592158).

За наслідками повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 18 жовтня 2023 року у справі № 200/18778/21 визначений новий склад суду: Головуючий суддя (суддя-доповідач): Христофоров А.Б.

Ухвалою від 23 жовтня 2023 року суддею Христофоровим А. Б. прийнято до провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського міського управління ГУМВС України в Донецькій області, Ліквідаційної комісії ГУ МВС України у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 30 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 17.05.2022 № 341 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 12 серпня 2022 року № 573 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Також, на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 17.11.2022 № 2738-IX Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 на 90 діб.

Законом України від 07.02.2023 року № 2915-ІХ затверджено Указ Президента України від 6 лютого 2023 року №58/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 1 травня 2023 року №254/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20.05.2023 року на 90 діб.

Законом України від 27.07.2023 року № 3275-IX затверджено Указ Президента України від 26.07.2023 № 451/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 06 листопада 2023 року №734/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16.11.2023 року на 90 діб.

02 березня 2022 року опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану року, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.

Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.

Відповідно до статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За приписами частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

З`ясовуючи те чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується копією паспорта громадянина України в формі ІD-картки (документ № НОМЕР_1 ).

Позивач має право на пільги, установлені законодавством України для ветеранів війни учасників бойових дій, що підтверджується посвідченням серія НОМЕР_2 , виданого 20.10.2015.

З витягу з наказу Головного управління Національної поліції в Донецькій області (по особовому складу) від 27.08.2021 № 470 о/с вбачається, що з 27 серпня 2021 року відповідно до розділу VII Закону України «Про Національну поліцію» звільнено зі служби в поліції за п. 2 ч. 1 ст. 77 (через хворобу) майора поліції ОСОБА_1 (0113284) дільничного офіцера поліції сектору превенції відділу поліції № 4 Маріупольського районного управління поліції.

Стефаниць Віталій Валентинович звернувся до Головного управління національної поліції в Донецькій області із заявою від 03.11.2021 якою просив нарахувати і виплатити йому індексацію грошового забезпечення (заробітної платні) за період проходження служби в ОВС з 01.01.2008 по 06.11.2015, із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року.

Листом Управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку Головного управління МВС України в Донецькій області від 29.11.2021 № С-255 ЛК на заяву позивача від 03.11.2021 щодо нарахування і виплати індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2008 по 06.11.2015 ОСОБА_1 повідомлено про те, що проведення індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2008 по 06.11.2015 здійснювалось згідно норм чинного законодавства. Зазначено, що відсутні підстави для проведення перерахунку індексації грошового забезпечення.

Також у вказаному листі зазначено, що згідно з автоматизованою базою даних базовий місяць для здійснення позивачу індексації грошового забезпечення з 01.04.2008 до 31.12.2011 є січень 2008 року, в період з 01.05.2014 по 30.06.2014 січень 2012 року, в період з 01.07.2014 по 30.04.2015 серпень 2013. В період з 01.01.2012 по 30.04.2014 не проводилась, оскільки величина індексу споживчих цін за вказаний період не перевищив 101 відсоток. Крім того вказано, що в січні 2012 року відбулось підвищення грошового забезпечення, у зв`язку з чим січень 2012 року вважається базовим місяцем для нарахування індексації. Зазначено, що право для здійснення індексації грошового забезпечення для базового місяця січня 2012 року вперше настало в травні 2014 року. В серпні 2013 року відбулось знов підвищення грошового забезпечення у зв`язку з чим серпень 2013 року вважається базовим місяцем для нарахування індексації. Право для здійснення індексації грошового забезпечення для базового місяця серпня 2013 року вперше настало в липні 2014 року.

Також позивач надав до суду копії довідок №№ 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, від 22.11.2021 щодо виплати грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з січня 2008 року по грудень 2015 року.

Відповідно до копії довідки Головного управління МВС України в Донецькій області від 23.11.2021 № 4693/12/02-204 установлено, що ОСОБА_1 проходив службу в ОВС з 05.08.1996 до 06.11.2015 на посадах атестованого складу ОВС. Наказом ГУНП України в Донецькій області від 27.08.2021 № 470 о/с з 27.08.2021 звільнений зі служби в поліції за п. 2 ч. 1 ст. 77 (через хворобу за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції.

Спірні правовідносини між сторонами виникли щодо визначення січня 2008 року базовим місяцем для нарахування позивачу індексації грошового забезпечення за час проходження служби в ОВС (до 06.11.2015).

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» затверджено схеми посадових окладів осіб рядового і начальницького складу у розмірах згідно з додатками 9-23.

Указана постанова Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 втратила чинність з 01.03.2018 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб»

Статтею 1 Закону України від 3 липня 1991 року № 1282-XII «Про індексацію грошових доходів населення» (далі Закон № 1282-XII), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 1282-XII передбачено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення).

Частинами 1 і 6 ст. 5 указаного Закону встановлено, що підприємства, установи та організації підвищують розміри оплати праці у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів.

Проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на відповідний рік.

Також ч. 1 ст. 9 Закону № 1282-XII передбачено, що індексація грошових доходів населення здійснюється за місцем їх отримання за рахунок відповідних коштів.

Пунктами 4, 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 (далі Порядок № 1078), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

У разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, стипендій, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. У базовому місяці значення індексу споживчих цін приймається за 1 або 100 відсотків. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.

Пунктом 10-2 Порядку №1078 (в редакції, яка діє з 01 грудня 2015 року) передбачено, що для працівників, яких переведено на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі або організації, а також переведено на роботу на інше підприємство, в установу або організацію або в іншу місцевість, та у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці у разі продовження такими працівниками роботи сума індексації зберігається, якщо сума збільшення заробітної плати менша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватися за відповідний місяць. У разі коли сума збільшення заробітної плати більша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватися за відповідний місяць, такий місяць вважається базовим під час обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.

При цьому, суд звертає увагу на те, що приписами п. 10-1 Порядку № 1078, у редакції, чинній до внесення змін Постановою Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 (який застосовувався до 01.12.2015), було передбачено, що обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації заробітної плати новоприйнятих працівників здійснюється з місяця прийняття працівника на роботу.

Верховний Суд у постанові від 28 червня 2022 року у справі № 420/4841/21 зазначив, що з 1 грудня 2015 року зміна базового місяця для нарахування індексації залежить від підвищення тарифних ставок (окладів). За таких обставин, з 1 грудня 2015 року обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється не індивідуально для кожного працівника в залежності від прийняття його на роботу або зростання його доплат та надбавок, а з моменту останнього перегляду тарифної ставки (окладу) за посадою, яку займає працівник.

Отже, у відповідача відсутні підстави визначення січня 2008 року базовим місяцем для нарахування позивачу індексації грошового забезпечення за час проходження служби в ОВС (до 06.11.2015), оскільки відповідні правила проведення індексації застосовуються з 01.12.2015.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 255, 253-263, 293-295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Відмовити повністю у задоволенні позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ) до Маріупольського міського управління ГУМВС України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 08671449, юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Георгіївська, 63), Ліквідаційної комісії ГУ МВС України у Донецькій області (юридична адреса: 87517, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Нахімова, буд. 86, код ЄДРПОУ 08592158) про визнання протиправною бездіяльність Маріупольського МУ ГУМВС України в Донецькій області щодо не нарахування та не виплати індексації грошового забезпечення за період проходження служби в органах внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року, з урахуванням фактично виплачених сум індексації та зобов`язання Маріупольського МУ ГУМВС України в Донецькій області (ЄДРПОУ - 08671449), нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період проходження служби в органах внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2008 року по 06.11.2015 року із застосуванням базового місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року, з урахуванням фактично виплачених сум індексації.

Рішення складене у повному обсязі та підписане 18 грудня 2023 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.Б. Христофоров

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено20.12.2023
Номер документу115715607
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —200/18778/21

Рішення від 18.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні