Рішення
від 18.12.2023 по справі 280/8746/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18 грудня 2023 року Справа № 280/8746/23 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в письмовому проваджені адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Трансфарм-Дніпро" (бул. Центральний, буд. 26, оф. 67-Б, м. Запоріжжя, 69005) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфарм-Дніпро" (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.08.2023 № 294408010701 за формою Р про застосування штрафу в сумі 104 674,25 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порядку ст. 77 ПК України було проведено планову документальну виїзну перевірку стану дотримання вимог податкового законодавства, правильності нарахування і сплати податків платника ТОВ «Трансфарм-Дніпро», за результатами якої складено Акт від 09.02.2022 № 1682/08-01-07-01/32814527. В ході перевірки встановлено відсутність по ланцюгу постачання факту придбання товару, відсутність жодних даних щодо зберігання товару, неможливість реального здійснення платниками податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виконання робіт або послуг. Також в ході перевірки встановлено невідповідність даних бухгалтерського обліку позивача та показників задекларованих в звіті про фінансові результати, що призвело до завищення витрат на збут та фінансового результату підприємства. На підставі акту перевірки було прийнято та надіслано податкове повідомлення-рішення, яким донараховано податкове зобовязання по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 418697 грн. та застосовано штрафну санкцію згідно п. 123.2 ст. 123 ПК України в сумі 104674,25 грн. Позивач не згодний з податковим повідомленням-рішенням в частині нарахування штрафу у розмірі 104674,25 грн., оскільки відповідачем не було враховано вимог п. 52-1 підрозділу 10 перехідних положень ПК України. Звертає увагу на те, що в період з 01.03.2020 по 30.06.2023 відповідач не вправі був застосовувати штрафні санкції під час карантину. На думку позивача відповідач повинен був застосувати штрафні санкції лише за період 2019 рік 01.03.2020, що в сумі складає 9209,50 грн., яку підприємство добровільно сплатило 27.04.2022. Просить позов задовольнити.

Ухвалою судді від 24.10.2023 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідачем тричі до суду подано відзив на позовну заяву аналогічного змісту. Так відповідач зазначає, що сума нарахованого податкового зобовязання та штрафних санкцій є правомірними та є результатом виявлених під час проведення перевірки правопорушень. Окрім того, правомірність нарахування штрафних санкцій обгрунтовує також листом ДПС України від 28.07.2023 № 18387/7/99-00-07-06-01-07 згідно якого вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого КМУ на всій території України не застосовуються. Просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

На підставі матеріалів справи суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Запорізькій області відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України, п.2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та відповідно до затвердженого плану-графіка проведення документальних планових перевірок субєктів господарювання на 2021 рік, з урахуванням Постанови КМУ від 03.02.2021 № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» та наказами ГУ ДПС у Запорізькій області про проведення планової виїзної документальної перевірки від 17.12.2021 № 3747-п «Про проведення документальної планової виїзної перевірки», від 26.01.2022 № 190-п «Про продовження терміну проведення документальної планової виїзної перевірки» проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ «Трансфарм-Дніпро» з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства, та з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування за період з 01.07.2019 по 30.09.2021.

За результатами складений Акт про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Трансфарм-Дніпро» від 09.02.2022 № 1682/08-01-07-01/32814527.

Так перевіркою встановлені наступні порушення: 1) п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 418697 грн., у тому числі за періоди: 2019 рік у сумі 36838 грн., 1 квартал 2020 року у сумі 1937 грн., півріччя 2020 року у сумі 1934 грн., 3 квартали 2020 року у сумі 3799 грн., 2020 рік у сумі 4541 грн., півріччя 2021 року у сумі 377318 грн., 2021 рік у сумі 377318 грн.; 2) п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 15078 грн., у тому числі за періоди: грудень 2019 року у сумі 14326 грн., січень 2020 року у сумі 486 грн., лютий 2020 року у сумі 97 грн., березень 2020 року у сумі 169 грн.; 3) п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПК України встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору під час виплати доходу (заробітної плати) у періоді з 01.07.2019 по 30.09.2021 у розмірі 6793,14 грн.

ГУ ДПС у Запорізькій області за результатами проведеної перевірки та виявлених порушень прийняло, в тому числі, податкове повідомлення-рішення від 07.08.2023 № 294408010701, яким згідно із п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 ПК України та на підставі вимог п. 123.2 ст. 123 розділу ІІ, пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України позивачу збільшено суму грошового зобовязання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 523371 грн. 25 коп., із яких за податковими зобовязаннями 418697 грн. та 104674,25 грн. за штрафними санкціями.

Позивач, не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням від 07.08.2023 № 294408010701 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 104674,25 грн. звернувся до суду із цим позовом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. було установлено на усій території України карантин з 12 березня 2020 р. Дія карантину на території України неодноразово продовжувалась.

Постановою КМУ від 23.12.2022 р. № 1423 були внесені зміни до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та продовжено строк дії карантину до 30.04.2023 року.

Постановою КМУ від 25 квітня 2023 р. № 383 «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» були внесені зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 та у пункті 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 та у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 змінено слово квітня на слово червня.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 р. № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. відмінено на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Таким чином карантин на усій території України, запроваджений з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, діяв з 12.03.2020 року по 30.06.2023 року.

Згідно п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (із змінами, внесеними згідно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 591-IX від 13.05.2020 року, який набрав чинності 29.05.2020 р.), за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Як вбачається матеріалів справи та зі змісту податкового повідомлення-рішення до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 25% від суми визначеного податкового зобов`язання, у тому числі в період дії карантину, що суперечить приписам п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.

Тобто, з урахуванням наведеної норми, відповідач не міг застосовувати до позивача штрафні санкції у період дії карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби.

З огляду на викладене, суд вважає, що відповідач неправильно застосував норми законодавства при обчисленні розміру штрафу, що, в свою чергу, свідчить про його невідповідність критеріям, визначеним частини 2 статті 2 КАС України.

Отже, вищевикладене дає підстави дійти до висновку, що відповідачем розрахунок штрафних санкцій здійснено неправомірно, без урахування внесених у податкове законодавство змін, що має своїм наслідком визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення в частині нарахованих штрафних санкцій у розмірі 104674,25 грн.

При цьому, суд звертає увагу, що спірне податкове повідомлення-рішення відповідача підлягає скасуванню не через відсутність у позивача обов`язку по сплаті штрафу за період 2029 рік 01.03.2020, а через висновок про неправильний розрахунок відповідачем суми такого штрафу.

З огляду на вищевикладене, суд висновує про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 07.08.2023 № 294408010701 за формою Р про застосування штрафу в сумі 104 674,25 грн.

Надаючи оцінку всім доводам учасників справи, суд також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

В порядку ст.139 КАС України та виходячи із результату розгляду справи слідздійснитирозподіл судових витрат.

При цьому, належить стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфарм-Дніпро" за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Запорізькій області судові витрати у вигляді сплаченого судового збору за подання до суду позовної заяви в розмірі 2684 грн.

Керуючись статтями241,243-246,250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфарм-Дніпро" (бул. Центральний, буд. 26, оф. 67-Б, м. Запоріжжя, 69005) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафузадовольнити.

Визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Запорізькій області податкове повідомлення-рішення від 07.08.2023 № 294408010701 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 104674,25 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфарм-Дніпро" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області судові витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви в розмірі 2684 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 18.12.2023.

Суддя А.В. Сіпака

Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено20.12.2023
Номер документу115716258
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування штрафу

Судовий реєстр по справі —280/8746/23

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 18.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні