Рішення
від 19.12.2023 по справі 160/20100/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2023 рокуСправа №160/20100/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши у місті Дніпрі за правилами загального позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

09 серпня 2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.05.2023 року №0116410411;

- визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що Головне управлінням ДПС у Дніпропетровській області за результатами проведеної камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН складених за травень 2022 року березень 2023 року відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 розділу V та пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України дійшов висновків про порушення останнім гранично допустимих строків для відповідної реєстрації 84 податкових накладних у ЄРПН, що потягло за собою нарахування штрафних санкцій на суму 1759236,25 грн., імперативний припис по необхідності сплати яких було оформлено у податковому повідомленні - рішенні від 22.05.2023 року №0116410411. Крім того, відповідачем було сформовано податкову вимогу за формою «Ю» від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436 на суму податкового боргу у розмірі 1759236,25 грн. Так, наявність встановлених порушень не заперечується позивачем, водночас останнім зауважується, що у даному випадку податкові накладні були подані на реєстрацію з порушенням терміну з огляду на те, що мало місце систематичне блокування податкових накладних, скерованих для реєстрації контрагентами позивача, що обумовило «діру» в реєстраційному ліміті, що і потягло за собою несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Крім того, позивач намагаючись здійснювати господарську діяльність під час військового стану повинен враховувати також і труднощі своїх контрагентів, які іноді вчасно не можуть здійснити розрахунки за виготовлений товар. Крім того, Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України було збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкових накладних, залежно від дня їх складання та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та, відповідно, доповнено підрозділ 2 пунктами 89 та 90. На переконання позивача, оскільки Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись, а відповідно до п. 11 підрозділу 10 розділу XIX "Перехідні положення" ПК України, встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються в розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій, то обчислення періоду затримки реєстрації ТОВ «Центррезервуарсервіс» податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН слід здійснювати з урахуванням приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України. При цьому рішення про застосування до ТОВ «Центррезервуарсервіс» штрафних санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН прийнято 22.05.2023 року, в той час як 08.02.2023 року набув чинності Закон України №2876-ІХ від 08.02.2023 року, яким змінено розміри штрафів за вказані порушення, відтак, виходячи з приписів п. 11 підрозділу 10 розділу XIX "Перехідні положення" ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватись саме нормами Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України. З огляду на зазначене, позивач вважає неправомірним розрахунок суми штрафу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні від 22.05.2023 року №0116410411. Таким чином, на думку позивача, оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Також, оскільки вимога від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436 винесена на підставі зобов`язань по акту від 27.04.2023 року «Про результати камеральної перевірки ТОВ «Центррезервуарсервіс» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН складених за травень 2022 року березень 2023 року» та з урахуванням оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 22.05.2023 року №0116410411, то і вона є протиправною та підлягає скасуванню. Посилаючись на вищевказані обставини, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2023 року позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання ухвали суду, шляхом подання до суду: доказів на підтвердження наявності у директора ТОВ «Центррезервуарсервіс» Краєвого В.І. права діяти від імені та в інтересах позивача (наказ про його призначення, витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тощо.); доказів сплати судового збору у розмірі 23 704,90 грн. та 25 487,23 грн.

На виконання вимог ухвали суду від 06 вересня 2023 року на адресу суду від представника позивача адвоката Чередниченко І.В. 20.09.2023 року надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви, до якої долучено квитанції про сплату судового збору у розмірі 23704,90 грн. та 25487,23 грн. та докази на підтвердження наявності у директора ТОВ «Центррезервуарсервіс» Краєвого В.І. права діяти від імені та в інтересах позивача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2023 року, прийнято вказану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/20100/23, призначено цю справу до розгляду за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 09 жовтня 2023 року об 11:00 год., а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

04.10.2023 року до суду від представника позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з хворобою.

09.10.2023 року до суду за допомогою засобів електронного зв`язку від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи з метою належної підготовки відзиву на позовну заяву.

В судове засідання 09.10.2023 року представники сторін не з`явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи.

Судове засідання відкладено на 30.10.2023 на 11:00 год.

10.10.2023 року до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач пред`явлений позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що на підставі підпункту 191. 1.1. пункту 191. 1 статті 191, підпункту 20.1,4 пункту 20.1 статг; 20 розділу І Податкового кодексу України (далі - ПКУ), у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу II ПКУ проведено камеральну перевірку щодо термінів реєстрації податкових накладну, та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкову накладних ТОВ «Центррезервуарсервіс» (код 30600168). За результатами камеральної перевірки складено акт камеральної перевірки від 27.04.2023 №15442/04-36-04-11/30600168 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних. Відповідно до пп.86.7.5 п.86.7 статті 86 ПКУ, ГУ ДПС було винесено податкове повідомлення - рішення від 22.05.2023 року №0116410411. Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилається протягом операційного дня. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовні' підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову і реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, згідно вимог Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року зі №1245/34216 (далі- Порядок №520) Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення Позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України.Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахункі коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН. При цьому, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період лії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVІР-19), не застосовуються (абзац 17 підпункт 69.2 пункт 69 підрозділ 10 розділ XX Кодексу). Водночас, згідно з підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (зі змінами внесеними Законом України від 13.12.2022 року №2836-ІХ) платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року. З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 № 26, яким підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Кодекс) доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі - ПН/РК) до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу. Однак, Закон України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» від 12.01.2023 року №2876-ІХ не містить «прямої вказівки» щодо надання зворотної дії в часі будь-яким положенням/нормам внесеним ним в ПК України. Отже, заява/позиція, що приписи пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України поширюються на період до вступу в дію Закону №2876-1Х з обгрунтуванням, що воєнний стан в Україні діє з 24.02.2022 року, суперечить положенням статті 58 Конституції України та є припущенням особи, яка намагається трактувати Закон/норму ПК України. Враховуючи зазначене, за встановлене порушення Позивачем терміну реєстрації податкової накладної, з датою складання до 16 січня 2023 року, граничний строк реєстрації якої визначено пунктом 201.10 статті 201 ПК України, застосування штрафних санкцій на підставі (в розмірі) пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України не можливе/протиправне, оскільки цей пункт містить імперативний припис. Відповідно, за даних обставин не можуть бути застосовані штрафні санкції визначені пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України на підставі приписів пункту 11 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» ПК України На підставі даних автоматизованої системи обліку, керуючись вимогами п.59.1 ст.59. ст.8 ПКУ та відповідно до п.1 розділу III Порядку направлення контролюючими органам податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 30.06.2017 № 61 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 24.07.2017 за № 902/30770) ГУ ДПС Дніпропетровській області сформовано і направлено платнику податків податкову вимогу від 20.07.2023 №0013696-1309-0436 та рішення про опис майна у податкову заставу від 20.07.202 №0013696-1309-0436. З урахуванням викладеного, відповідач просить відмовити у задоволені позовної заяви у повному обсязі.

20.10.2023 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останнім викладена позиція аналогічна заявленій ним у власній позовній заяві.

30.10.2023 року справу було знято з розгляду, у зв`язку з оголошенням повітряної тривоги у м. Дніпро, що підтверджується довідкою від 30.10.2023 № 1758, яка міститься в матеріалах справи.

Судове засідання було відкладено на 08.11.2023 на 11:00 год.

У підготовчому судовому засіданні 08.11.2023 року було оголошено перерву до 20.11.2023 року о 15:00 год.

20.11.2023 року до суду від представника позивача надійшла заява про долучення до матеріалів справи копій податкових накладних.

У підготовчому судовому засіданні 20.11.2023 оголошено перерву до 27.11.2023 року о 15:00 год.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2023 року було закрито підготовче провадження та вирішено перейти до розгляду справи №160/20100/23 по суті в цьому ж судовому засіданні.

У судовому засіданні 27.11.2023 року усною ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до протоколу судового засідання було вирішено продовжити розгляд справи №160/20100/23 у письмового провадженні.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом (пункт 10 частини першої статті 4 КАС України).

Фіксування судового засідання відповідно до статті 229 КАС України не здійснювалося, тому керуючись приписами пункту 10 частини 1 статті 4 та частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд заяви судом вирішено здійснювати у порядку письмового провадження.

Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі п.п. 191.1.1 п 191.1 ст. 191, п.п.20.1.4, п. 20.1 ст.20 розділу І та п.п. 75.1.1 п. 75.1. ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу II ПКУ проведено камеральну перевірку ТОВ «Центррезервуарсервіс» (код ЄДРПОУ 30600168) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (дані - ЄРПН) складених за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року, січень, лютий, березень 2023 року.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 27.04.2023 р. №15442/04-36-04-11/30600168, відповідно до висновків якого, зафіксовано встановлені під час перевірки допущення позивачем порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена п.1201.1, статті 1201 глави 11 розділу ІІ та пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. Загальна сума штрафу становить 1759236,25 грн.

Так, перевіркою встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 розділу V, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 84 податковим накладним в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року, січень, лютий, березень 2023 року на загальну суму податку на додану вартість 8 907 774 29 грн у тому числі порушення строку реєстрації:

до 15 календарних днів - 2% на загальну суму ПДВ - 1 486 066,07 грн.;

до 15 календарних днів - 10% на загальну суму ПДВ - 2 388 769,67 грн.;

від 16 до 30 календарних днів - 5% на загальну суму ПДВ - 16 666,67 грн.;

від 16 до 30 календарних днів - 20% на загальну суму ПДВ 2 507 086,63 грн.:

від 31 до 61 календарних днів - 30% на загальну суму ПДВ - 152 868,43 грн.

від 61 до 365 календарних днів - 40% на загальну суму ПДВ 2 356 316,82 грн.

На підставі вищевказаного акта камеральної перевірки, ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0116410411 від 22.05.2023 року, яким до ТОВ «Центррезервуарсервіс» застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст. 201 Податкового кодексу України та згідно з п.1201.1, статті 1201 Податкового кодексу України:

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1 486 066,07 грн. застосовано штраф в розмірі 2% у сумі 29721,36 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 2 388 769,67 грн. застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 238876,99 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 16 666,67 грн. застосовано штраф в розмірі 5% у сумі 833,33 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 2 507 086,63 грн. застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 501417,32 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 61 календарних днів на суму ПДВ 152 868,43 грн. застосовано штраф в розмірі 30% у сумі 45860,53 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 2 356 316.82 грн. застосовано штраф в розмірі 40% у сумі 942526,72 грн.

20 липня 2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкову вимогу форми «Ю» №0013696-1309-0436, якою ТОВ «Центррезервуарсервіс» повідомлено, що станом на 19 липня 2023 року сума його податкового боргу становить 1699148,98 грн гривень.

Відповідно до детального розрахунку суми податкового боргу до податкової вимоги від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436 її сформовано щодо податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікаці доходів бюджету 14060100).

Незгода позивача з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» №0116410411 від 22.05.2023 року та податкової вимоги форми «Ю» від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436 стала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини врегульовані положеннями Податкового кодексу України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних є підставою для відповідальності у вигляді штрафу за п.1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 року № 26.

Законом України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 1201. 1 статті 1201 Кодексу.

Пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, визначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Конституційним Судом України у Рішенні від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 зазначено, що Конституція України в частині першій статті 58 закріпила принцип незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів. Це означає, що дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави. Винятки з цього конституційного принципу, тобто надання закону або іншому нормативно-правовому акту зворотної сили, передбачено частиною першою статті 58 Конституції України, а саме: коли закони або інші нормативно-правові акти пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

В даному випадку, відбулось пом`якшення відповідальності платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно вимог частини 1 статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Згідно рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 року № 1-рп-99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.

Таким чином, до спірних правовідносин необхідно застосувати пункти 89, 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі- ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 1201. 1 статті 1201 Кодексу.

Отже, в силу пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, податковий орган повинен був застосовувати штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій, в даному випадку 27.04.2023 року.

Тобто, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» повинно було бути застосовано штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також суд зауважує, що норми пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначають спеціальне (пріоритетне) застосування податкового законодавства на період дії воєнного часу по відношенню до інших положень Податкового кодексу України, в тому числі й щодо п.1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.

В межах спірних правовідносин судом встановлено, що згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних, що є додатком до податкового повідомлення-рішення №0116410411 від 22.05.2023 року, контролюючим органом до позивача застосовано відповідальність за порушення строків реєстрації 84 податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних, та відповідно застосовано штрафні(фінансові) санкції у розмірі 2%, 5%, 10%, 20%, 30% та 40%.

Разом з тим в контексті доводів позивача, суд зауважує, що Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись.

Поряд з цим суд зауважує, що на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни внесені Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану, який введений в Україні з 24.02.2022 року, тобто в цій частині вказаний вище закон має зворотню дію в часі.

Варто наголосити, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Таким чином, суд зауважує, що на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень пункту1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.

Разом з тим, виходячи з приписів п. 11 підрозділу 10 розділу ХІХ "Перехідні положення" ПК України, відповідач при визначені розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону № 2876 -ІХ та визначити розмір штрафних (фінансових) санкцій виходячи саме з цих правових норм.

Як наведено вище по тексту рішення, контролюючим органом у Акті від 27.04.2023 р. №15442/04-36-04-11/30600168 встановлено, що суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 84 податковим накладним в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року, січень, лютий, березень 2023 року на загальну суму податку на додану вартість 8 907 774 29 грн у тому числі порушення строку реєстрації:

до 15 календарних днів штрафна санкція 2% на загальну суму ПДВ - 1 486 066,07 грн.;

до 15 календарних днів - штрафна санкція 10% на загальну суму ПДВ - 2 388 769,67 грн.;

від 16 до 30 календарних днів - штрафна санкція 5% на загальну суму ПДВ - 16 666,67 грн.;

від 16 до 30 календарних днів - штрафна санкція 20% на загальну суму ПДВ 2 507 086,63 грн.:

від 31 до 61 календарних днів - штрафна санкція 30% на загальну суму ПДВ - 152 868,43 грн.

від 61 до 365 календарних днів - штрафна санкція 40% на загальну суму ПДВ 2 356 316,82 грн.

Так, згідно розрахунку штрафу, як додатку до спірного податкового повідомлення-рішення вбачається, що 28 податкових накладних зареєстровано позивачем в ЄРПН з порушенням термінів реєстрації до 15 календарних днів, внаслідок чого відповідачем визначений розмір штрафних санкцій 10 % від ПДВ, а мав би бути розмір 2 % від ПДВ; 7 податкових накладних зареєстровані з порушенням термінів реєстрації ПН від 16 до 30 календарних днів, внаслідок чого відповідачем визначений розмір штрафних санкцій 20 % від ПДВ, а мав би бути 5 % від ПДВ.; 6 податкових накладних зареєстровані з порушенням термінів реєстрації ПН від 31 до 60 календарних днів, внаслідок чого відповідачем визначений розмір штрафних санкцій 30 % від ПДВ, а мав би бути 10% від ПДВ та 13 податкових накладних зареєстровані з порушенням термінів реєстрації ПН від 61 до 365 календарних днів, внаслідок чого відповідачем визначений розмір штрафних санкцій 40 % від ПДВ, а мав би бути 15% від ПДВ, , тоді як на момент прийняття оскаржуваного рішення вже набули чинності зміни внесені Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Згідно правової позиції Верховного Суду, яка викладена у постанові від 06.05.2022 року у справі № 826/14188/16, наслідком встановлення судом невідповідності частини рішення суб`єкта владних повноважень (зокрема, помилкового розрахунку суми податкового зобов`язання) вимогам чинного на час виникнення спірних правовідносин законодавства є визнання такого акта частково протиправним, якщо цю частину може бути ідентифіковано (виокремлено, названо) та що без неї оскаржуваний акт в іншій частині (частинах) не втрачає свою цілісність, значення. Якщо помилкове нарахування сум податкового зобов`язання відбулося у зв`язку з порушенням нормативних вимог як платником так і контролюючим органом, то податкове повідомлення рішення не може бути визнано протиправним і скасовано у будь-якій частині. У цьому випадку контролюючий орган ще не визначив в установленому порядку дійсний податковий обов`язок зі сплати земельного податку. Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість акта індивідуальної дії, що визнається протиправним і скасовується, інше рішення, яке б відповідало закону, а також давати вказівки, що б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.

За вказаних обставин суд вважає, що відповідач у оскаржуваному податковому повідомленні - рішенні помилково визначив розмір штрафу, внаслідок не застосування норми ПК України, яка підлягала застосуванню, та здійснив помилковий розрахунок.

З огляду на наведене, суд погоджується із доводами позивача про протиправність податкового повідомлення-рішення форми «Н» №0116410411 від 22.05.2023 року в частині застосування до ТОВ «Центррезервуарсервіс» штрафних санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст 201 Податкового кодексу України та згідно з п.1201.1, статті 1201 Податкового кодексу України у загальній сумі 1728681,56 грн, а саме:

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 2 388 769,67 грн. застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 238876,99 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 2 507 086,63 грн. застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 501417,32 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 61 календарних днів на суму ПДВ 152 868,43 грн. застосовано штраф в розмірі 30% у сумі 45860,53 грн.

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 2 356 316.82 грн. застосовано штраф в розмірі 40% у сумі 942526,72 грн.

Щодо іншої частини податкового повідомлення-рішення форми «Н» №0116410411 від 22.05.2023 року в частині застосування до ТОВ «Центррезервуарсервіс» штрафних санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст. 201 Податкового кодексу України та згідно з п.1201.1, статті 1201 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1 486 066,07 грн. застосовано штраф в розмірі 2% у сумі 29721,36 грн. та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 16 666,67 грн. застосовано штраф в розмірі 5% у сумі 833,33 грн., то суд погоджується з його правомірністю прийняття Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, з огляду на наступне.

Так, у позовній заяві ТОВ «Центррезервуарсервіс» зазначає, що наявність встановлених порушень ним не заперечується, водночас останнім зауважується, що у даному випадку податкові накладні були подані на реєстрацію з порушенням терміну з огляду на те, що мало місце систематичне блокування податкових накладних, скерованих для реєстрації контрагентами позивача, що обумовило «діру» в реєстраційному ліміті, що і потягло за собою несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Крім того, позивач намагаючись здійснювати господарську діяльність під час військового стану повинен враховувати також і труднощі своїх контрагентів, які іноді вчасно не можуть здійснити розрахунки за виготовлений товар.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 прийняття та перевірка податкової накладної (розрахунку коригування) здійснюється в автоматизованому режимі, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної. Таким чином, податкова накладна реєструється автоматично без участі у цьому працівників ДПС. Положеннями пункту 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 операційний день визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг. При цьому конкретні часові межі операційного дня цим Порядком не визначені. На відміну від цього, пунктом 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 8 до 20-ї години.

Судом встановлено, що ТОВ «Центррезервуарсервіс» порушив граничні терміни реєстрації податкових накладних, які були складені протягом періоду березня-квітня 2023, чого він належними доказами не спростовує. Позивач не надав належні докази, зокрема квитанції чи інші документи, які б підтверджували своєчасну відправку ним для реєстрації податкових накладних, щодо яких виявлене порушення, і неприйняття їх з незалежних від платника причин. Посилання на відповідні карантинні обмеження також не підтверджують неможливість виконання посадовими особами платника обов`язків щодо своєчасності вчинення ними відповідних дій.

Також, граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки податкових накладних за березень-квітень 2023 року не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення у редакції Закону №2260-ІХ.

За вказаних обставин оскаржуване податкове повідомлення рішення є частково протиправним та підлягає скасуванню в частині суми штрафу у розмірі 1728681,56 грн.; в іншій частині оскаржуване податкове повідомлення рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.

Щодо правомірності винесення відповідачем податкової вимоги форми «Ю» №0013696-1309-0436 від 20.07.2023 року, то суд зазначає наступне.

Згідно пп. 14.1.153. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається)

Так, судом встановлено, що 20 липня 2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкову вимогу форми «Ю» №0013696-1309-0436, якою ТОВ «Центррезервуарсервіс» повідомлено, що станом на 19 липня 2023 року сума його податкового боргу становить 1699148,98 грн гривень та відповідно до детального розрахунку суми податкового боргу до податкової вимоги від 20.07.2023 року №0013696-1309-0436 її сформовано щодо податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікаці доходів бюджету 14060100).

Оскільки податкове повідомлення рішення форми «Н» №0116410411 від 22.05.2023 року є частково протиправним, а саме на підставі нього відповідачем винесено спірну вимогу форми «Ю» №0013696-1309-0436, якою встановлено податковий борг за ТОВ «Центррезервуарсервіс» щодо податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), то суд вважає, що така вимога є протиправною та підлягає скасуванню

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).

З урахуванням викладеного у сукупності, суд доходить висновку, що позов належить частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на вищевикладене та зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, понесені Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» судові витрати зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню на користь останньої, шляхом стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області коштів у розмірі 50464,72 грн

Керуючись статтями 9, 73-78, 90, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» (код ЄДРПОУ: 30600168, місцезнаходження: вул. Яблунева, буд. 55А, м.Верхньодніпровськ, Дніпропетровська обл., 51600) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м.Дніпро, 49005) про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» №0116410411 від 22.05.2023 року, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, в частині застосування до ТОВ «Центррезервуарсервіс» штрафних санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у розмірі 1728681,56 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкову вимогу форми «Ю» №0013696-1309-0436 від 20.07.2023 року, винесену Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м.Дніпро, 49005) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Центррезервуарсервіс» (код ЄДРПОУ: 30600168, місцезнаходження: вул. Яблунева, буд. 55А, м.Верхньодніпровськ, Дніпропетровська обл., 51600) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 50464,72 грн. (п`ятдесят тисяч чотириста шістдесят чотири гривні 72 копійки).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 19 грудня 2023 року.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено21.12.2023
Номер документу115753259
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —160/20100/23

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Рішення від 19.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні