Постанова
від 12.12.2023 по справі 461/10079/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/10079/23

Провадження №3/461/3536/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Авраменка О., представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого водієм ФОП « ОСОБА_1 », проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 30.01.2023, виданий 4628, РНОКПП НОМЕР_2

за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -

в с т а н о в и в :

15.01.2023, на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом р.н. НОМЕР_3 , на адресу Благодійного фонду «Безмежність і Віра» в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, переміщувався товар «Спальні мішки, тушонки, вживані генератори», загальною вагою 24 300 кг. Відправником товарів зазначено «Fundacja «Aprobata» Rzeszow».

Пропуск зазначеного вантажу на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_3 ОСОБА_1 Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення подано лист отримувача гуманітарної допомоги Благодійного фонду «Безмежність і Віра» від 13.01.2023.

З метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 16.06.2023 Львівською митницею направлено проект запиту до митних органів Республіки Польща (вих. № 7.4-4/20-06/4/15081).

31.08.2023 до Львівської митниці надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 29.08.2023 № 26/26-04/7.4/2244) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра» (ЄДРПОУ 45029758).

Від митних органів Республіки Польща отримано копію документу з транзитної митної системи MRN 23PL402010NS5MDNJ5 - документ, відповідно до якого товари вивозились з території Республіки Польща на територію України.

Вказаний документ містить відомості щодо відправника товарів (гр. 2) - «VEGA SP.Z.O.O.» (Lukasiewicza, 8А, Rzeszow), отримувача (гр. 8) - ОСОБА_2 «INFINITY AND» ( АДРЕСА_2 ), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення (гр. 17) - UA. Також у ньому зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (гр. 18) - BC9455PH/BC9445XF, яким переміщувались товари за межі території Євросоюзу, та вага брутто (гр. 35) - 24 299 кг. та зазначено перевізника ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ).

Згідно здодатком дозазначеної деклараціїна митнутериторію Українипереміщувались наступнітовари: штани жіночі еластичні - 84576 штук, вагою - 23 800 кг. Зазначений товар переміщувався за фактурою GMT-24/12/2022-C та відповідно до документу DSK22PL402010D0070110 у якому зазначено також вартість товару, а саме 18606,72 USD, що станом на 15.01.2023, відповідно до курсу гривні встановленого Національним банком України становить 680 421,70 грн . та спортивне чоловіче взуття - 688 пар, вагою - 499 кг. Зазначений товар переміщувався за фактурою GMT-27/12/2022D та відповідно до документу 22PL402010D0070070 вартість товару становить 997,60 USD (19511,2 USD за 13 456 пар тобто 1,45 долари/шт.), що станом на 15.01.2023, відповідно до курсу гривні встановленого Національним банком України становить 36 480,84 грн. Загальна вартість переміщуваних товарів становила 716 902,54 грн. та такі надійшли на територію Республіки Польща і в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і ні якого відношення до вантажу «гуманітарна допомога» не мають.

Відомості щодо відправників та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним ОСОБА_1 у Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні.

Окрім того, 29.09.2023 на адресу БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра» (вул. Руданського Степана, 46 офіс 89А, м. Київ, 04112 ЄДРПОУ 45029758) митницею направлено рекомендований лист №7.4-5/20-06/14/24965 з проханням підтвердити надходження гуманітарної допомоги, яка відповідно до поданої до митного контролю Декларації слідувала на адресу БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра». Однак, від зазначеної організації до митного органу ніхто не прибув та жодних документів та інформації, що стосуються переміщення зазначеного товару, не надав.

Таким чином, дії ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 716 902,54 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Авраменко О. в судовому засіданні заперечив вину ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, подав письмові заперечення у яких повідомив, що протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 складено безпідставно, із порушенням законодавства, а провадження у справі про порушення митних правил відносно останнього підлягає закриттю. Представник повідомив, що 15.01.2023 ОСОБА_1 здійснив перетин державного кордону через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом, р.н. НОМЕР_3 , з метою переміщення гуманітарної допомоги, а саме: вживані генератори, гігієнічні засоби для подальшої її передачі Благодійному фонду «Безмежність і Віра» (ЄДРПОУ 45029758). Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги ОСОБА_1 подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 20.01.2023, у якій було зазначено товар, що ввозиться, а саме: спальні мішки, тушонки, вживані генератори. Представник стверджує, що у ОСОБА_1 не було жодного умислу протиправно ввезти гуманітарну допомогу на територію України, допомога була доставлена Благодійному фонду «Безмежність і Віра», а він лише виконував послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом як водій. Просить закрити провадження у справі №461/10079/23 про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.

Представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 489 МК та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Диспозиція ч.1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме:

протоколом про порушення митних правил протоколом про порушення митних правил №1499/20900/22 від 26.10.2023, з якого вбачається, що ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника;

листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 29.08.2023 № 26/26-04/7.4/2244;

копією документу з транзитної митної системи MRN 23PL402010NS5MDNJ5;

фактурами GMT-24/12/2022-C та GMT-27/12/2022D;

копією декларації про перелік товарів, що визначаються гуманітарною допомогою від 15.01.2023.

Аргументи представника про те, що в матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, не відповідають дійсності, оскільки спростовуються вищезазначеними доказами.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченогоч.1 ст.483 МК України, оскільки останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника.

Вирішуючи питанняпризначення видустягнення запорушення митнихправил,з урахуваннямхарактеру вчиненогопорушення митнихправил,особи правопорушника,який непритягувався доадміністративної відповідальностіза порушеннямитних правил,обставин справи,суд дійшоввисновку,що донього належитьзастосувати адміністративнестягнення увиді штрафув розмірі100відсотків вартостітовару,що бувбезпосереднім предметомпорушення митнихправил з конфіскацією даного товару.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст.ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що становить 716902 (сімсот шістнадцять тисяч дев`ятсот дві) грн. 54 коп.

Товар, що був предметом адміністративного правопорушення згідно протоколу про порушення митних правил №1499/20900/23 від 26.10.2023 - конфіскувати в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 536,80 грн. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115795726
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/10079/23

Постанова від 01.02.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Стельмах І. О.

Постанова від 12.12.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні