Рішення
від 19.12.2023 по справі 200/3708/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2023 року Справа№200/3708/22

Донецький окружний адміністративний суд: у складі головуючого судді Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЛАТА ЛТД до Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Волинській області, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю ГАЛАТА ЛТД звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 3 червня 2022 року № 38040 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЛАТА ЛТД" п.8 Критеріїв ризиковості платника податків;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЛАТА ЛТД" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що підприємство пройшло процедуру державної реєстрації, а відтак набуло правового статусу суб`єкта господарювання в розумінні Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №755-IV від 15 травня 2003 року та перебуває на обліку в ГУ ДПС у Донецькій області, є платником податку на додану вартість та має індивідуальний податковий номер 444387105813. Позивач вказав, що 03 червня 2022 року контролюючим органом прийнято рішення про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №1087436, відповідно до якого платника податків Товариство з обмеженою відповідальністю ГАЛАТА ЛТД визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. При цьому, в оскаржуваному рішенні у відповідному полі вказаний лише пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку та не наведено розшифрування, яка ж саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку, що у свою чергу суперечить вимогам Порядку № 1165.

Позивач вважає, що недотримання податковим органом вимог пункту 6 Порядку № 1165 в частині мотивування оскаржуваного рішення вважається істотним порушенням, наслідком чого є визнання такого рішення протиправним та його скасування.

17 квітня 2023 року Головне управління ДПС у Донецькій області повідомило суд про те, що оскаржуване рішення приймалося Головним управлінням ДПС у Волинській області, повноваження щодо виключення позивача з переліку ризикових платників податку має Головне управління ДПС у Вінницькій області.

Відповідач, Головне управління ДПС у Волинській області позов не визнав, надав відзив на адміністративний позов за змістом якого просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Відповідач вказав, що позивач безпідставно стверджує, що рішення комісії не містить мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, оскільки на виконання вищезазначеної норми у відповідній графі рішення від 27 грудня 2022 року №82304 зазначена податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції.

Відповідач зазначив, що пунктом 6 Порядку № 1165 визначено алгоритм дій платника податку у разі незгоди з рішенням комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації. Також перелік документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку визначений пунктом 6 Порядку № 1165. Тобто, у випадку ініціювання платником податку процедури спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, обов`язок такого спростування покладений на самого платника, який надсилає до контролюючого органу через електронний кабінет інформацію та копії відповідних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. У свою чергу, позивачем не було подано доказів та документальних підтверджень на спростування ризиковості здійснення господарської операції.

Відповідач, Головне управління ДПС у Вінницькій області, позов не визнав, надав відзив на адміністративний позов у якому вказав, що відповідно до наказу ДПС України №468 від 15 червня 2023 року про внесення змін до наказу ДПС України №173 від 28 березня 2022 року внесено зміни, відповідно до п. 1.2 у додатку 1 до наказу №173 Головне управління ДПС у Вінницькій області припинило виконувати функції Головного управління ДПС у Донецькій області. Таким чином, ГУ ДПС у Вінницькій області є неналежним відповідачем по справі, а обв`язок виключення платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку лежить на ГУ ДПС у Донецькій області (комісії регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку).

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду Кочанової П.В. від 30 червня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 200/3708/22 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 15 травня 2023 року вирішено залучити до участі у справі співвідповідачів: Головне управління ДПС у Волинській області, Головне управління ДПС у Вінницькій області, прийняти заяву про уточнення позовних вимог.

У зв`язку з відрядженням судді Кочанової П.В., 17 жовтня 2023 року здійснено повторний автоматичний розподіл справи №200/3708/22, за результатами якого справу передано для розгляду судді Дмитрієву В.С.

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року вирішено прийняти до провадження адміністративну справу №200/3708/22, розгляд справи провести суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ГАЛАТА ЛТД (код ЄДРПОУ 44438711) зареєстровано юридичною особою 14 вересня 2021 року за № 1010021020000005711, основний вид діяльності - 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області, є платником податку на додану вартість.

3 червня 2022 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №38040 про відповідність ТОВ ГАЛАТА ЛТД п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з наявністю інформації, яка стала відома в процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 3 червня 2022 року податкових накладних на адресу ТОВ «Реверсо контекст» (ЄДРПОУ 44487858), відносно якого наявне рішення про відповідність критеріям ризиковості від 8 грудня 2021 року №12993.

Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним позивач, з метою його скасування, звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з п.201.16 ст. 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

З 1 лютого 2020 року набрала чинностіпостанова Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(далі - Порядок №1165).

Зокрема, цим Порядком визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1), повноваження комісії контролюючого органу, яка приймає рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, порядок прийняття рішення комісією тощо.

Так, додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту49.2і пункту49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту16.1.3 пункту 16.1 статті 16та пункту46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

При цьому пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття .

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

- інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття. Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм п. 6 Порядку №1165, за якими у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Право на звернення до суду також прямо передбачено в затвердженій формі Рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме: "Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 16 грудня 2020 року у справі №340/474/20, від 5 січня 2021 року у справі № 640/10988/20 та від 5 січня 2021 року у справі №640/11321/20.

Так, судом встановлено, що 3 червня 2022 року Головним управлінням ДПС у Волинській області прийнято рішення №38040 про відповідність ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з наявністю інформації, яка стала відома в процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 3 червня 2022 року податкових накладних на адресу ТОВ «Реверсо контекст» (ЄДРПОУ 44487858), відносно якого наявне рішення про відповідність критеріям ризиковості від 8 грудня 2021 року №12993.

Надаючи оцінку вказаному вище рішенню, суд зазначає наступне.

Так, пунктом 8 додатка № 1 до Порядку № 1165 імперативно визначено, що підставою для його застосування повинна бути певна податкова інформація.

При цьому, згідно п. 8Критеріїв ризиковості, інформація, якою володіє податковий орган, повинна стосуватись та визначати саме ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податкових накладних.

Тобто, рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості приймається податковим органом за результатом отримання інформації, яка визначає саме ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податкових накладних, а не взагалі будь-яких господарських операцій та за будь-який період діяльності суб`єкта господарювання.

Суд зазначає, що у спірному рішенні податковим органом чітко вказано, що спірне рішення прийнято за результатом отриманням інформації по господарським операціям по поданих на реєстрацію 3 червня 2022 року податкових накладних в адресу ТОВ «Реверсо контекст» (код ЄДРПОУ 44487858).

Верховний Суд у постанові від 5 січня 2021 року у справі № 640/10988/20зазначив, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Так, відповідачем надано до суду службову записку управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків №1985/03-20-18-01-04 від 3 червня 2022 року, протокол засідання комісії, рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 8 грудня 2021 року №12993 щодо ТОВ «РЕВЕРСО КОНТЕКСТ».

Суд зазначає, що службовим листом №1985/03-20-18-01-04 від 3 червня 2022 року Управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків повідомило, що за результатами щоденного моніторингу реєстрації податкових накладних встановлено здійснення операцій ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» (код ЄДРПОУ 44438711) з ознаками ймовірної ризиковості.

А саме: «ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» перебуває на обліку ГУ ДПС у Донецькій області (Центральний р-н м. Маріуполь). Основний вид діяльності підприємства 46.75- оптова торгівля хімічними продуктами. Зареєстрований платником ПДВ з 01.10.2021. Керівник, засновник ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ). Статутний фонд становить 50,0 тис. гривень.

За результатами щоденного моніторингу встановлено, що ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» 03.06.2022 подано на реєстрацію податкові накладні із реалізації у лютому 2022 року масок карнавальних для розваг, чемоданів, бази для манікюру, воскоплавів, ляльок, фенів для волосся на загальну суму 3421,2 тис. грн, в тому числі ПДВ 684,2 тис. грн в адресу ТОВ "РЕВЕРСО КОНТЕКСТ" (код ЄДРПОУ 44487858), перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Київській області (м.Фастів). Основний вид діяльності підприємства 69.20- діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування. Відносно ТОВ "РЕВЕРСО КОНТЕКСТ" 08.12.2021 року прийнято рішення про відповідність П.8 критеріїв ризиковості платника податку.

Згідно поданого ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» звіту за формою 4 ДФ за І кв. 2022 року кількість працюючих 6 осіб, однак нарахування та виплата заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру у лютому, березні 2022 року не здійснювались, що свідчить про відсутність трудових ресурсів та неможливість здійснення господарських операцій по виписаних у лютому 2022 року податкових накладних.

Відомості про об`єкти оподаткування за формою №20-ОПП: офіс за адресою Донецька область, м. Маріуполь, Центральний р-н, пр-т Будівельників, буд. 134, 2 оптові склади за адресою м.Одеса, Одеська область, Малиновський р-н, вул. Аеропортська, 8 (320м2), Донецька область, м. Маріуполь, Запорізьке шосе 8 (670м2), автомобіль.

За даними ЄРПН, крім, придбання у ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» масок карнавальних для розваг, чемоданів, бази для манікюру, воскоплавів, ляльок, фенів для волосся ТОВ "РЕВЕРСО КОНТЕКСТ" сформовано податковий кредит у листопаді 2021 року в основному за рахунок придбання комплексу послуг з розробки документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, оброблення даних, бухгалтерських, юридичних та рекламних послуг. У листопаді - грудні 2021 року ТОВ "РЕВЕРСО КОНТЕКСТ" реєстрацію податкові накладні, виписані у листопаді 2021 року, на реалізацію юридичних послуг, створення та проведення рекламних та маркетингових компаній, дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, рекламних послуг.

Придбання масок карнавальних для розваг, чемоданів, бази для манікюру, воскоплавів, ляльок, фенів для волосся не відповідає основній діяльності ТОВ РЕВЕРСО КОНТЕКСТ".

Сума ліміту СЕА ПДВ ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» станом на 03.06.2022 року становить 684,2 тис. гривень.

Враховуючи вищевикладене, з метою запобігання формування ризикового податкового кредиту для інших платників податків та його подальшого розповсюдження по ланцюгах постачання пропонуємо розглянути питання щодо відповідності ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» (код ЄДРПОУ 32400247) п. 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165».

Так, згідно з протоколом Головного управління ДПС у Волинській області від 3 червня 2022 року №37 (розділ ІІІ щодо позивача), заслухавши заступника начальника Комісії щодо надходження на розгляд Комісії службового листа Комісії службового листа від відділу роботи з ризиками управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Волинській області №1985/03-20-18-01-04 від 03.06.2022 щодо здійснення операцій ТОВ «ГАЛАТА ЛТД» з ознаками ймовірної ризиковості за результатами щоденного моніторингу реєстрації податкових накладних, члени Комісії ухвалили рішення про відповідність ТОВ «Гала ЛТД» п. 8 критеріїв ризиковості платника податку додану вартість, затверджених постановою КМУ від 11 грудня 209 року №1165, при цьому в обговорюванні прийняти участь усі члени Комісії («за» - 8 голосів, «проти» - 0 голосів, «утрималися» - 0 голосів).

При цьому, у спірному рішенні Головним управлінням ДПС у Волинській області у графі «податкова інформація» рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 03.06.2022 №38040 зазначено наступне: «Наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 03.06.2022 податкових накладних в адресу ТОВ "Реверсо контекст" (ЄДРПОУ 44487858), відносно якого наявне рішення про відповідність критеріям ризиковості від 08.12.2021 №12993".

Суд зазначає, що пунктом 6 Порядку № 1165 визначено алгоритм дій платника податку та перелік необхідних документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі незгоди з рішенням Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації.

Проте, будь-які документи, що визначені п. 6 Порядку №1165 стосовно спростування висновку Комісії щодо ризикових операцій по поданих на реєстрацію 03.06.2022 податкових накладних в адресу ТОВ "Реверсо контекст" позивачем не надано ані до податкового органу, ані до суду.

Також суд зазначає, що віднесення позивача до ризикових платників слугувало не тільки те, що підприємство мало господарські стосунки із платником податку, щодо якого податковим органом прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості, а й те, що здійснення господарської операції по поданих на реєстрацію 3 червня 2022 року податкових накладних в адресу ТОВ "Реверсо контекст" не відповідають КВЕДам підприємства.

З огляду на викладене, суд вважає, що рішення відповідача від 3 червня 2022 року №38040 є обґрунтованим, а доводи позовної заяви спростовуються наявними у справі доказами.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено існування підстав для застосування до позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника податкуз відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

Отже, підстави для визнання протиправним та скасування спірного рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області відсутні, та у задоволенні позову слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЛАТА ЛТД до Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Волинській області, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя В.С. Дмитрієв

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115797217
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/3708/22

Рішення від 19.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні