КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2023 року м. Київ№ 320/48020/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «АНДРЕКС»доМіністерства оборони Українитретя особа:Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА»провизнання протиправним та скасування рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АНДРЕКС» (позивач/ ТОВ «АНДРЕКС») звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства оборони України (відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» (третя особа/ ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА»), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення, оформлене Витягом з протоколу №2/216/3 від 15 грудня 2023 року у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2023-12-05-017958-a, про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» переможцем спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) (Лот 1) та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА»;
- визнати протиправним та скасувати рішення колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення, оформлене Витягом з протоколу №2/216/3 від 15 грудня 2023 року у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2023-12-05-017958-a. про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» переможцем спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) (Лот 2) та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА».
На обґрунтування вимог позивач зазначає, що пропозиція ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» не відповідає умовам, визначеним в Оголошенні, а саме:
- ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» у складі пропозиції надало Статут без усіх належних змін та доповнень, як це вимагається Оголошенням та вимогами чинного законодавства;
- всупереч вимог прим.4 Додатку 2 до Оголошення, у складі пропозиції ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» не надано рішення про надання згоди на вчинення правочину, прийняте Загальними зборами, як це вимагається Статутом;
- ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» у складі пропозиції надані експертні висновки на інші товари (іншого виробника), ані ж ті, що запропоновані до постачання в межах даної закупівлі, що суперечить пп.3-4 п. 12.4 Оголошення.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена судді Жуковій Є.О. 19.12.2023 о 13 год. 25 хв.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.12.2023 відкрито провадження в адміністративній справі. Суд ухвалив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін з урахуванням особливостей розгляду даної категорії справ, передбачених ст. ст. 268, 269, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено судове засідання на 20 грудня 2023 року о 13:00.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав того, що прийняте відповідачем рішення у спрощеній процедурі закупівлі відповідає критеріям, зазначеним у ст. 2 КАС України.
Відповідач зазначає, наданий у складі пропозиції учасника Статут з усіма змінами і доповненнями у відповідності до вимог Оголошення. Змін щодо складу учасників до статуту не вносилось, оскільки подання нової редакції не є обов`язковим під час проведення державної реєстрації змін щодо складу учасників товариства.
Також, наголошує, що оскільки для участі у тендері (подання тендерної пропозиції, участі в аукціоні) законодавством не вимагаються жодні дозволи від загальних зборів ТОВ, то і вимога у тендерній документації про надання такої згоди у складі тендерної пропозиції є безпідставною, а експертні висновки надані саме на той товар, який запропонований до постачання в межах даної закупівлі, відтак, вимоги позивача в цій частині є безпідставними.
Третя особа, повідомлена належним чином, явку уповноваженого представника в призначене судове засідання не забезпечила. Пояснень, клопотань від третьої особи до Київського окружного адміністративного суду не надходило.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Учасниками справи заявлені клопотання про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Після надання пояснень учасниками справи у відкритому судовому засіданні та дослідження матеріалів справи, враховуючи подання всіма учасниками справи відповідних клопотань, протокольною ухвалою суду від 20.12.2023, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, вирішено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Міністерством оборони України 05.12.2023 на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO було оприлюднено Оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2023-12-05-017958-a.
Найменування замовника: Міністерство оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ).
Вид предмета закупівлі: Товари.
Назва предмета закупівлі: Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд).
Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:39220000-0: Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування.
Лот 1 Приладдя одноразового використання для закладів громадського харчування (39222100-5) (Одноразовий посуд).
Очікувана вартість предмета закупівлі: 32 208 000,00 UAH.
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 322 080,00 UAH.
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: 322 080,00 UAH.
Умови надання забезпечення пропозицій учасників: Замовником вимагається внесення учасником забезпечення пропозиції у формі електронної банківської гарантії, яка повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, містити інформацію про зобов`язання банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 9.7 оголошення, відшкодувати на рахунок Міністерства оборони України кошти у сумі забезпечення пропозиції, визначених у пункті 9.3 оголошення та обов`язково повинно бути накладено КЕП або УЕП уповноваженої особи банку. Разом з гарантією надаються: сканований оригінал/копія витягу з Державного реєстру банків про надання банківських послуг, виданої банку (копія даного документа повинна бути завірена банком) та сканований оригінал/копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію (копія даного документа повинна бути завірена банком).
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: Замовником вимагається від учасника переможця внесення ним не пізніше дати укладення Договору забезпечення виконання такого Договору у формі: депозиту (безвідсоткового) внесення на рахунок замовника в грошовій формі суми, яка дорівнює: за лотом 1 1 % вартості договору про закупівлю; за лотом 2 1 % вартості договору про закупівлю.
Лот 2 Приладдя одноразового використання для закладів громадського харчування (39222100-5) (Одноразовий посуд).
Очікувана вартість предмета закупівлі: 29 280 000,00 UAH.
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 292 800,00 UAH.
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: 322 080,00 UAH.
Умови надання забезпечення пропозицій учасників: Замовником вимагається внесення учасником забезпечення пропозиції у формі електронної банківської гарантії, яка повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, містити інформацію про зобов`язання банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 9.7 оголошення, відшкодувати на рахунок Міністерства оборони України кошти у сумі забезпечення пропозиції, визначених у пункті 9.3 оголошення та обов`язково повинно бути накладено КЕП або УЕП уповноваженої особи банку. Разом з гарантією надаються: сканований оригінал/копія витягу з Державного реєстру банків про надання банківських послуг, виданої банку (копія даного документа повинна бути завірена банком) та сканований оригінал/копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію (копія даного документа повинна бути завірена банком).
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: Замовником вимагається від учасника переможця внесення ним не пізніше дати укладення Договору забезпечення виконання такого Договору у формі: депозиту (безвідсоткового) внесення на рахунок замовника в грошовій формі суми, яка дорівнює: за лотом 1 1 % вартості договору про закупівлю; за лотом 2 1 % вартості договору про закупівлю.
Як вбачається з відомостей з офіційного веб-сайту Prozorro (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-05-017958-a) документи були подані наступними учасниками:
ТОВ "ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА" 27 456 000,00 UAH з ПДВ;
ТОВ "АНДРЕКС" 27 720 000,00 UAH з ПДВ.
Відповідно до Витягу з протоколу засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) від 15.12.2023 №2/216/3 прийнято рішення:
« 1. Відповідно до вимог частини 12 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі визначити ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» переможцем спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) та прийняти рішення щодо наміру укладання договору на закупівлю Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд), а саме лот 1. Приладдя одноразового використання для закладів громадського харчування (39222100-5) (Одноразовий посуд) у загальній кількості 4 400 000 комплектів, на загальну вартість товару 27 456 000,00 грн з ПДВ.
2. Відповідно до вимог частини 12 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі визначити ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» переможцем спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) та прийняти рішення щодо наміру укладання договору на закупівлю Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд), а саме лот 2. Приладдя одноразового використання для закладів громадського харчування (39222100-5) (Одноразовий посуд) у загальній кількості 4 000 000 комплектів, на загальну вартість товару 25 200 000,00 грн з ПДВ.».
Позивач, вважаючи таке рішення Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 15.12.2023 №2/216/3, протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Закон України від 17 липня 2020 року № 808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі - Закон № 808-IX) визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.
Метою цього Закону є визначення правових засад для забезпечення матеріально-технічних і наукових потреб сектору безпеки і оборони держави шляхом ефективного та прозорого здійснення оборонних закупівель із дотриманням заходів захисту національних інтересів, створення конкурентного середовища, запобігання корупції у сфері оборонних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції, а також ефективного та прозорого планування, реалізації і контролю за здійсненням оборонних закупівель.
Згідно з частинами першою, другою статті 2 вищевказаного Закону він застосовується за умови, що:
вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, до визначених цим Законом державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;
закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі.
Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Законом № 808-IX встановлено наступні види закупівель (частина перша статті 16):
1) закрита закупівля: переговори; поетапні переговори;
2) торги з обмеженою участю;
3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель.
Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом I, статтею 23 розділу II і розділом III цього Закону.
Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом IV цього Закону (частини четверта, шоста статті 16 Закону № 808-IX).
Умови застосування спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель визначено приписами статті 24 Закону № 808-IX, згідно з якою спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель - це процедура, що застосовується державним замовником під час дії особливого періоду в Україні або у період введення надзвичайного стану, або у період проведення антитерористичної операції, або у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у разі якщо відомості про закупівлю товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони не становлять державної таємниці.
Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються у порядку, передбаченому для проведення відкритих торгів Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей, встановлених статтею 23 та розділами I, III цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 30 Розділу IV Закону № 808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються на основі принципів, визначених статтею 3 цього Закону.
Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням таких вимог:
1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.
Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;
2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;
3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.
За результатами здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в разі здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Указом Президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022 року, затвердженим Законом № 2102-IX від 24.02.2022, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
В подальшому воєнний стан в Україні неодноразово продовжено згідно з Указами Президента.
Відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (далі - Особливості) вони встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану (пункт 1 Особливостей).
Згідно з пунктом 4 Особливостей державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель (абзац четвертий пункту 8 Особливостей).
Абзацом п`ятим пункту 8 Особливостей визначено, що під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням особливостей, визначених Порядком визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275.
Так, як вбачається з матеріалів справи, Міністерством оборони України прийнято рішення щодо проведення спрощених закупівель за предметом закупівлі: «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд)».
Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Так, згідно з частинами першою-другою статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки.
Для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону.
Приписами частин другої-дванадцятої статті 14 вищевказаного Закону визначено, що спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: 1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.
Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.
Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
При цьому, приписами частини тринадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено підстави для відхилення пропозиції замовника.
Так, замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Як вбачається з Витягу з протоколу засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) від 15.12.2023 № 2/216/3, рішенням Комісії, відповідно до вимог частини 12 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі визначити ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» переможцем спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд).
Позивач вважає та наполягає, що пропозиція ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» не відповідає умовам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Зокрема, як вказує позивач, ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» у складі пропозиції надало Статут без усіх належних змін та доповнень, як це вимагається Оголошенням та вимогами чинного законодавства, всупереч вимог прим.4 Додатку 2 до Оголошення, у складі пропозиції ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» не надано рішення про надання згоди на вчинення правочину, прийняте Загальними зборами, як це вимагається Статутом, також, за посиланнями позивача, ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» у складі пропозиції надані експертні висновки на інші товари (іншого виробника), ані ж ті, що запропоновані до постачання в межах даної закупівлі, що суперечить пп.3-4 п. 12.4 Оголошення.
Надаючи правову оцінку таким аргументам позивача, суд враховує, відповідно до пункту 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
У постанові Верховного Суду від 28 листопада 2022 року у справі № 826/6029/18 викладено правовий висновок, відповідно до якого у контексті вимог частини другої статті 2 КАС України нормативне обґрунтування прийнятого рішення та його співвідношення з фактичними обставинами не є формальною вимогою, оскільки суд має перевірити чи діяв суб`єкт владних повноважень, у тому числі (…) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
У цій справі Суд також вважає за необхідне звернути увагу на практику Європейського суду з прав людини (наприклад, рішення у справі «Suominen v. Finland», заява № 37801/97, пункт 36), відповідно до якої орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень; принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень полягає у тому, щоб рішенням було прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення..
Отже, критеріями обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень є: 1) логічність та структурованість викладення мотивів, що стали підставою для прийняття відповідного рішення; 2) пов`язаність наведених мотивів з конкретно наведеними нормами права, що становлять правову основу такого рішення; 3) наявність правової оцінки фактичних обставин справи (поданих документів, інших доказів), врахування яких є обов`язковим у силу вимог закону під час прийняття відповідного рішення; 4) відповідність висновків, викладених у такому рішенні, фактичним обставинам справи; 5) відсутність немотивованих висновків та висновків, які не ґрунтуються на нормах права.
В той же час, варто зазначити, що юрисдикційно адміністративний суд в ході розгляду адміністративних справ не наділений повноваженнями надавати правову оцінку чинним господарським правочинам укладеним різними суб`єктами господарювання.
Отже, керуючись завданнями та основними засадами (принципами) адміністративного судочинства, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд приходить до наступних висновків.
Щодо тверджень позивача про те, що пропозиція третьої особи не відповідає пп.5 п.12.3 Оголошення.
Пунктом 12.3. Оголошення встановлено Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам установленим статтею 17 Закону та іншим вимогам Закону, що подаються у складі пропозиції.
Учасник при наданні довідок та/або документів на виконання вимог оголошення, заштриховує інформацію, яка ідентифікує адресу виробництва та/або складських приміщень чи матеріальної бази виробників та учасників на території України.
Учасник у складі пропозицій повинен надати: Сканована оригінал/копія Статуту (для юридичних осіб) або іншого установчого документу, з усіма змінами та доповненнями.
У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію документа щодо рішення засновників про створення такої юридичної особи (вимога стосується учасника юридичної особи) або рішення учасників товариства про перехід щодо провадження діяльності на підставі модельного статуту (пп.5 п. 12.3 Оголошення).
У вказаній процедурі закупівлі ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» подано в складі своєї пропозиції Статут, який затверджено Протоколом Загальних Зборів Учасників Товариства №1/18 від 13.06.2018 року.
Відповідно до Статуту ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» учасниками товариства є: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35732699) значиться перелік засновників (учасників) юридичної особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_4 .
Отже, в Статуті товариства третьої особи наявні відомості про одного з учасників Товариства, відомості про якого відсутні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), проте, наявна інформація про іншого учасника Товариства.
В судовому засіданні представником відповідача надані пояснення щодо неповної відповідності інформації, зазначеної в Статуті третьої особи з відомостей в ЄДР.
Як зазначено представником відповідача, що підтверджується матеріалами справи, відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (на запит ОСОБА_5 від 19.12.2023 за кодом 15653980025 станом на 19.12.2023 17:45:59) за критерієм пошуку: код ЄДРПОУ юридичної особи 35732699, у розділі «Дані про хронологію реєстраційних дій» міститься запис: «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 15.06.2018 17:38:03, 15431050019002264, Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи., ОСОБА_6 , Комунальне підприємство "Реєстраційна служба Одеської області"»
Відповідно до Опису документів з реєстраційної справи №154300226459, отриманого на запит від 19.12.2023 за кодом 525974576484 за критерієм пошуку: код ЄДРПОУ юридичної особи 35732699 у розділі «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 15.06.2018 17:38:03, 15431050019002264» наявні наступні документи:
« 4 Договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства від №
5 Копія квитанції, виданої банком від №
6 Нова редакція установчих документів від №
7 Рішення про внесення змін до установчих документів від №
8 Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від №».
Таким чином, 15.06.2018 року було проведено державну реєстрацію змін установчих документів ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА», які затверджені Протоколом Загальних Зборів Учасників ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» №1/18 від 13.06.2018 року.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (на запит ОСОБА_5 від 19.12.2023 за кодом 15653980025 станом на 19.12.2023 17:45:59) за критерієм пошуку: код ЄДРПОУ юридичної особи 35732699, у розділі «Дані про хронологію реєстраційних дій» міститься запис: «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, 12.04.2021 16:49:38, 1005431070020002264, Зміна кінцевого бенефіціарного власника або зміна відомостей про кінцевого бенефіціарного власника. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи., ОСОБА_7 , Приватний нотаріус Швидка М.Г.»
Відповідно до Опису документів з реєстраційної справи №154300226459, отриманого на запит від 19.12.2023 за кодом 525974576484 за критерієм пошуку: код ЄДРПОУ юридичної особи 35732699 у розділі «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, 12.04.2021 16:49:38, 1005431070020002264» наявні наступні документи:
« 9 Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 12.04.2021 № 32032170
10 Акт приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі товариства від 12.04.2021 № 402,403
11 Документ про сплату адміністративного збору від 12.04.2021 № 9229-3397-6200-1413
12 Інше: Плата за скорочені терміни державної реєстрації від 12.04.2021 № 9229-3409-6549-8302
13 Інше: Паспорт КБВ від 12.04.2021 № 407
14 Інше: Інформація з Єдиного реєстру боржників від 12.04.2021 №
15 Інше: Довідки з інформаційних систем від 12.04.2021 №».
Викладене свідчить, що зазначеною реєстраційною дією відбулась державна реєстрація змін до відомостей про ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» в частині зміни складу учасників товариства.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (на запит ОСОБА_5 від 19.12.2023 за кодом 15653980025 станом на 19.12.2023 17:45:59) за критерієм пошуку: код ЄДРПОУ юридичної особи 35732699, у розділі «Перелік засновників (учасників) юридичної особи» та «Інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи» міститься записи про те, що всі троє учасників, в тому числі і ОСОБА_4 (який є директором товариства) є бенефіціарними власниками (контролерами).
Варто зазначити, Верховною Радою України прийнято Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 06 лютого 2018 року (далі Закон №2275-VIII).
Відповідно до частини 1 статті 1 цього Закону №2275-VIII цей Закон визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю (далі - товариство), порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов`язки їх учасників.
Даний Закон у відповідності до пункту 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2275-VIII набув чинності 17.06.2018 року.
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону №2275-VIII установчим документом товариства є статут.
Відповідно до частини 5 статті 11 Закону№2275-VIII у статуті товариства зазначаються відомості про:
1) повне та скорочене (за наявності) найменування товариства;
2) органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень;
3) порядок вступу до товариства та виходу з нього;
4) облік часток товариства в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, що ведеться Центральним депозитарієм цінних паперів (далі - облікова система часток).
Відповідач зазначає, що враховуючи вимоги частини 5 статті 11 Закону, зазначення в Статуті відомостей про учасників не є обов`язковим, відтак, внесення змін до статуту у зв`язку зі зміною учасників товариства не є обов`язковим, а статут в цій частині для учасників товариства та третіх осіб в силу вимог даного положення не породжує жодних правових наслідків і жодним чином не впливає на дійсність Статуту третьої особи.
Оцінюючи такі доводи учасників, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 2 частини 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
При цьому, відповідно до норм, встановлених в статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.
Вимоги цієї статті не застосовуються у правовідносинах, що регулюються законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, щодо статусу відомостей про кінцевих бенефіціарних власників.
Тобто, при визначенні відомостей про учасників (засновників) товариства Закон визначає, що слід керуватися відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та надаються на запит у формі витягу (п.п.1, 6 ч. 2 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»), а не статутом, адже статут не містить такої інформації і по суті є зводом правил, що регулюють правовий стан товариства і відносини, пов`язані з внутрішнім управлінням товариством.
З викладеного вище вбачається, що третьою особою до складу пропозиції надано Статут в чинній редакції, оскільки зміни, на які посилається позивач, фактично не вносились в редакцію Статуту.
Отже, невнесення третьою особою відомостей в Статут щодо змін в складі учасників Товариства, враховуючи наявність такої інформації про зміни в складі учасників Товариства в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, витяг з якого долучений до складу пропозиції, не може свідчити про невідповідність пропозиції ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП Україна» пп.5 п. 12.3 Оголошення.
Вказане було безпосередньо підтверджено представниками відповідача в судовому засіданні та зазначено, що відповідач звертався безпосередньо і до відповідного реєстру, і до третьої особи щодо з`ясування інформації як про чинну редакцію статуту, так і щодо наявності повноважень у директора третьої особи на укладання відповідних правочинів.
Щодо посилань позивача на відсутність повноважень у директора ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП Україна» на укладання значних правочинів, без відповідної згоди Загальних зборів учасників на суму більшу 2 000 000 грн.
Відповідно до пункту 12.3 Оголошення учасник у складі пропозицій повинен надати:
1) Сканована відомість про учасника (додаток 2).
6) Скановані оригінали/копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника спрощеної закупівлі щодо підпису документів пропозиції учасника та договору про закупівлю:
- у разі, якщо документи пропозиції та договору про закупівлю підписуються керівником підприємства (організації), то повноваження щодо підпису документів учасника спрощеної закупівлі підтверджується протоколом установчих (загальних) зборів або рішенням засновника або рішенням учасника та наказом (розпорядження) про призначення або про вступ на посаду (для суб`єктів підприємницької діяльності фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців за наявності);
- у разі, якщо інтереси учасника представляє не керівник, а саме, якщо документи пропозиції та договору про закупівлю підписує не керівник, а уповноважена ним особа, яку уповноважено під час проведення спрощеної закупівлі підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю, подається довіреність (доручення) на цю особу учасника про надання повноважень цій особі підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю, а також протокол установчих (загальних) зборів або рішення засновника або рішення учасника та наказ (розпорядження) про призначення або вступ на посаду (для суб`єктів підприємницької діяльності фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців за наявності) на керівника, який надав довіреність (доручення) на цю особу учасника підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю.
Якщо один із вищезазначених документів не передбачений (необов`язковий), учасник повинен надати довідку у довільній формі з викладенням обставин, що обґрунтовують відсутність у нього такого документа.
Тобто, перший абзац цього пункту стосується якщо підписантом є керівник підприємства, а другий пункт розповсюджується на випадки коли керівник підприємства учасника делегує повноваження на підписання договору повіреній особі.
У складі пропозиції та на виконання п. 6 п. 12.3 Оголошення третьою особою надано документи про повноваження керівника (директора):
1) «Довідку щодо повноважень посадової особи на підпис документів» вих. №219 від 13.12.2023, в якій зазначено, що ОСОБА_4 є посадовою особою учасника закупівлі, уповноваженою на підпис документів цінової пропозиції та договору про закупівлю;
2) протокол загальних зборів учасників №6/09 від 14.08.2009 про призначення ОСОБА_4 на посаду директора;
3) наказ підприємства №4 14.08.2009 про те, що ОСОБА_4 приступив до виконання службових обов`язків директора з 15 серпня 2009 року.
В судовому засіданні представником відповідача надано для долучення до матеріалів справи Протокол засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі Кухонного приладдя, товарів для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (39220000-0) (Одноразовий посуд) від 15.12.2023 №2/216/3.
Відповідно до змісту Протоколу, відповідно до відомостей учасника ОСОБА_4 (директор) особа, яка має право укладання договору (на підставі Статуту, протоколу № 6/09 від 14.08.2009, наказу № 4 від 14.08.2009). ТОВ «ПЛАСТИК ГРУПП УКРАЇНА» долучено довідку від 13.12.2023 щодо повноважень посадової особи учасника на підпис документів, натомість не долучено рішення загальних зборів про надання згоди на вчинення правочину. Відсутність даного документу не впливає на характеристики предмета закупівлі чи кваліфікаційні критерії постачальника, оскільки стосується питання укладання договору. У зв`язку з цим, пропонується Департаменту ресурсного забезпечення Міноборони при укладанні договорів з ТОВ «ПЛАСТИК ГРУПП УКРАЇНА» витребувати рішення загальних зборів про надання згоди на вчинення правочину.
До матеріалів справи представником відповідача надано Протокол №5/201 Загальних зборів товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТИК ГРУПП УКРАЇНА» від 12 грудня 2021 року, відповідно до якого на Загальних зборах учасників товариства прийнято рішення надати повноваження директору ТОВ «ПЛАСТИК ГРУПП УКРАЇНА» ОСОБА_4 на укладання та підписання договорів з покупцями та постачальниками на суму, що перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства відповідно до останньої затвердженої звітності.
Також представником відповідача було зазначено, що директор третьої особи ОСОБА_4 є безпосередньо і кінцевим бенефіціаром (власником) ТОВ «ПЛАСТИК ГРУПП УКРАЇНА», а відтак, не потребує будь якого додаткового рішення на підтвердження своїх повноважень.
Щодо тверджень позивача, що пропозиція третьої особи не відповідає пп.3-4 п. 12.4. Оголошення.
Пунктом 12.4. Оголошення встановлено: Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі пропозицій повинен надати:
1. Скановану довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам до майна продовольчої служби, які зазначені у пункті 3 Технічні, якісні та інші вимоги до предмета закупівлі з урахуванням вимог пункту 3 частини 3 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі цього оголошення.
2. Сканований гарантійний лист, в якому учасник гарантує поставити замовнику товар у необхідній кількості, в повній комплектності та у відповідності до технічних вимог до майна продовольчої служби, в установлені строки. Якщо учасник не є виробником продукції, повинна бути зазначена інформація про виробника товару, із посиланням на номер процедури закупівлі, що оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу.
3. Копія експертного висновку, виданого уповноваженим органом, про те, що запропоновані до постачання тарілка глибока одноразова пластикова та тарілка мілка одноразова пластикова витримують температуру до 80°С;
4. Копія експертного висновку, виданого уповноваженим органом, про те, що запропоновані до постачання ложка одноразова пластикова та стакан одноразовий пластиковий витримують температуру до 90°С.
5. Сканований сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий виробнику органом із питань сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління.
6. Скановану Декларацію виробника (посвідчення якості готової продукції).
7. Сканований оригінал/копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
8. Якщо учасник не є виробником продукції, йому необхідно у складі пропозиції надати документи, які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб`ютора, представника, дилера, тощо; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до кінця року постачання з автоматичною пролонгацією, надати документальне підтвердження пролонгації цього документу від виробника.
Учасник при наданні довідок та/або документів на виконання вимог оголошення, заштриховує інформацію, яка ідентифікує адресу виробництва та/або складських приміщень чи матеріальної бази виробників та учасників на території України.
До пропозиції третьої особи надано договір від 02.10.2023 №101 укладений між товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕКЕДЖІНГ ГРУПП УКРАЇНА» (постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» (покупець), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити товар (одноразовий пластиковий посуд та упаковку в асортименті), а покупець зобов`язується прийняти товар та своєчасно сплатити його вартість.
Також, у складі пропозиції ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» на виконання пп. 3, 4, 5, 6, 7 п. 12.4. Оголошення надані:
Копія експертного висновку, виданого уповноваженим органом, про те, що запропоновані до постачання тарілка глибока одноразова пластикова та тарілка мілка одноразова пластикова витримують температуру до 80°С№ 1031/16 від 11.09.2023 (ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» є заявником та замовником цих висновків);
Копії експертних висновків, виданих уповноваженим органом, про те, що запропоновані до постачання ложка одноразова пластикова та стакан одноразовий пластиковий витримують температуру до 90°С № 1032/16 від 11.09.2023 та 1029/16 від 11.09.2023 (ТОВ «ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА» є заявником та замовником цих висновків);
Сканований сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий виробнику органом із питань сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління № UA.MQ.210820.01-21.
Скановані Декларації виробника (посвідчення якості готової продукції) № 12/2023-Л/2500 від 13.12.2023, № 12/2023-СТ/300 від 13.12.2023, № 12/2023-ТР/152/550 від 13.12.2023.
Скановані оригінали/копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20/41096 та № 12.2-18-1/12456.
У вказаних документах зазначені TУ У 22.2-38381165-001:2014 із змінами №1 від 24.09.2018, Код за ДКПП: 22.29.23-20.00, Код за УКТЗЕД:3924100000, артикул 22.29.2, артикул 22.29.1.
У висновках державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20/41096 та № 12.2-18-1/12456 виробником вищезазначеної продукції зазначено ТОВ «ПЕКЕДЖІНГ ГРУПП УКРАЇНА».
Відтак, твердження позивача, якими він обґрунтовує позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи та спростовуються доказами, наявними в матеріалах справи.
Крім того, в судовому засіданні при наданні пояснень щодо заявленого позову, представники відповідача неодноразово наголошували, що єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна, і третьою особою вона була запропонована найменшою.
Також, відповідаючи на питання суду щодо з`ясування всіх обставин щодо відповідності наданих третьою особою документів як вимогам оголошення, так і вимогам чинного законодавства, представники відповідача зазначили, що відповідачем було здійснено повну перевірку всіх документів третьої особи, поданих в межах оголошення, за результатами такої перевірки відповідач вважає, що всі документи відповідають нормам чинного законодавства України і умовам оголошення, жодних питань у відповідача щодо форми, змісту, обсягу наданих документів не має.
Суд, досліджуючи обставини у даній справі виключно в межах оцінки відповідності процедури та переліку подання документів відповідно до умов оголошення, вважає за необхідне при вирішенні спору виходити з принципу пропорційності як одного з елементів верховенства права та враховувати співмірність наслідків реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами.
Відповідно до положень статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Згідно із положеннями частин 1-2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене судом не встановлено протиправності оскаржуваних рішень, відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість вимог даного позову та відсутність правових підстав для його задоволення.
При вирішенні даної справи суд враховує, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно із частиною першою статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки адміністративний позов не підлягає задоволенню, відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250, 255, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «АНДРЕКС» - відмовити.
2. Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини четвертої статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані до Шостого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня їх проголошення. У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом двох днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2023 |
Оприлюднено | 25.12.2023 |
Номер документу | 115828519 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні