Рішення
від 21.12.2023 по справі 380/25289/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2023 рокусправа № 380/25289/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, в якому із урахуванням уточнення позовних вимог від 07.11.2023 просить суд:

-визнати протиправними та скасувати рішення про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» критеріям ризиковості платника податку від 12.05.2023 № 21627;

-зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковисті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за період здійснення господарської діяльності позивач не мав будь-яких відносин господарського характеру із суб`єктами підприємництва з ознаками фіктивності. Наголошує на тому, що здійснює господарську діяльність, що підтверджується наявністю найманих працівників, основних засобів, укладенням господарських договорів, рухом коштів. Також представник позивача вказує на те, що в оскаржуваному рішенні відповідача не зазначено конкретні підстави його прийняття, а саме: не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Тобто позивач вважає, що відповідач не деталізував податкову інформацію, на підставі якої прийнято оскаржуване рішення. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою 01.11.2023 вказану позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали, з дати отримання копії ухвали. У визначений судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 08.11.2023 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На виконання ухвали суду представник Головного управління ДПС у Рівненській області подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Оскаржуване рішення № 21627 від 12.05.2023 прийняте Комісією на результатами розгляду доповідної записки управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків за №830/17-00-18-00-13 від 12.05.2023, в якій було зазначено наступне: «Проведеним моніторингом реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що ТзОВ «ДЕЛЬТА-С КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 44637245), ТзОВ «ВІНТАЖ ПРАЙМ» (код ЄДРПОУ 44679641) в адресу ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44637245) зареєстровано податкові накладні в ЄРПН на суму ПДВ 5010,0тис. грн, номенклатура поставки одяг в асортименті, взуття, рюкзаки, годинники та інше. В ході детального аналізу господарської діяльності ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 45156406) встановлено, що станом на 12.05.2023 сума ліміту в СЕА ПДВ складає 5010038,02 грн. (поповнення 0 грн.). Згідно з ЄРПН, в період з 17.04.2023 по 12.05.2023 ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44637245) обсяг придбання товарів, послуг становить 25050,20тис. грн., ПДВ 5010,00тис. грн. За вказаний період придбано полотно трикотажне поперечно в`язане, без ворсу, пофарбоване, виготовлене з комплексних поліефірних волокон, піжами для жінок та дівчат трикотажні з бавовни, брюки для жінок та дівчат з бавовняної джинсової тканини, тюль тонка з хімічних волокон (100% поліестер) не трикотажна, не полотняного переплетення, з малюнком, в рулонах, светри для чоловіків та хлопців трикотажні з вовни, светри жіночі та для дівчат трикотажні з вовни, спортивні костюми, трикотажні, із синтетичних волокон, шкарпетки трикотажні з бавовни та інше. Реалізація товарів, робіт/послуг згідно даних ЄРПП в період з 01.04.2023 по 12.05.2023 ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44637245) відсутня. Згідно з інформаційними ресурсами та базами даних ДПС в період з 01.04.2023 по 12.05.2023 у ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44637245) відсутнє придбання послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, транспортних послуг та як наслідок, відсутні необхідні умови для здійснення господарської діяльності товариства, відповідно до задекларованих обсягів. За даними ЄРПН в період з 17.04.2023 по 12.05.2023 ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44637245) сформовано залишки нереалізованих товарів за відсутності місць для їх зберігання (власних, орендованих), зокрема, полотно трикотажне поперечно в`язане, без ворсу, пофарбоване, виготовлене з комплексних поліефірних волокон код УКТЗЕД 6004100000 в кількості 54 636,9 кг на суму ПДВ 2099,6тис. грн., піжами для жінок та дівчат трикотажні з бавовни код УКТЗЕД 6108310000 в кількості 15746 шт. на суму ПДВ 461,2 тис. грн, брюки для жінок та дівчат з бавовняної джинсової тканини код УКТЗЕД 6204623100 в кількості 6 969 шт. на суму ПДВ 212,3 тис. грн, тюль тонка з хімічних волокон (100% поліестер) не трикотажна, не полотняного переплетення, з малюнком, в рулонах код УКТЗЕД 5804109000 в кількості 4 523,9 кг на суму ПДВ 206,8 тис. грн, светри для чоловіків та хлопців, трикотажні з вовни код УКТЗЕД 6110113000 в кількості 2174 шт. на суму ПДВ 54,1 тис. грн, светри жіночі та для дівчат трикотажні з вовни код УКТЗЕД 6110119000 в кількості 10 096 шт. на суму ПДВ 257,3 тис. грн, спортивні костюми, трикотажні, із синтетичних волокон код УКТЗЕД 6112120000 в кількості 2 351шт. на суму ПДВ 114,2 тис. грн, шкарпетки трикотажні з бавовни код УКТЗЕД 6115950000 в кількості 17 3 74 шт. на суму ПДВ 51,1 тис. грн. Таким чином, вбачаються ознаки ризиковості ведення господарської діяльності ТзОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 45156406), відповідно до Довідника кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженого наказом ДПС від 11.01.2023 №17, а саме: відсутнє придбання послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг транспортування та як наслідок, відсутні необхідні умови для здійснення господарської діяльності товариства, відповідно до задекларованих обсягів (03 код Довідника); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (11 код Довідника)». Таким чином, наведеним нормативним обґрунтуванням та описом обставин підтверджується правомірність дій контролюючого органу стосовно прийняття рішення про віднесення ТОВ «АСКЕТ-ТРЕЙД» до переліку ризикових платників від 12.05.2023 № 21627. Прийняте рішення відповідає формі, затвердженій Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказані обставини, на думку відповідача, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

Інших клопотань та заяв по суті справи до суду не надходило.

Суд встановив таке.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» (код ЄДРПОУ 45156406), є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи 16.02.2023. Взято на облік територіальним органом ДПС України та є платником податку на додану вартість.?

Видами діяльності TзOB «Аскет-трейд», що визначені в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є:

46.16 Діяльність посередників у торгівлі текстильними виробами, одягом, хутром, взуттям і шкіряними виробами;

45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;

46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами;

46.41 Оптова торгівля текстильними товарами;

46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям;

46.45 Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами;

46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям;

46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;

46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням;

46.66 Оптова торгівля іншими офісними машинами й устаткованням;

46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням;

46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням;

46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

В межах своєї господарської діяльності TзOB «Аскет-трейд» використовує орендовані приміщення, а саме:

-офісне приміщення за адресою: 33013, м. Рівне, вул. Кавказька, буд. 9-А, кв. (офіс) 401 до укладеного договору суборенди нежитлового приміщення № 507.02-23/1 від 16.02.2023 з ТОВ «ДОМБУДПЛЮС». Приміщення на умовах цього Договору надається Суборендарю в суборенду з моменту підписання Сторонами Акту приймання-передачі приміщення до 16.02.2024. Суборендна плата сплачується Суборендарем з дати фактичної передачі приміщення Орендарем Суборендарю до дати фактичного звільнення приміщення Суборендарем та передачі Приміщення Орендарю, і визначається відповідними двосторонніми Актами приймання- передачі приміщення, які І підписуються уповноваженими представниками Орендаря та Суборендаря;

-складські приміщення за адресою: м.Львів, вул. Стороженка, 12, приміщення, відповідно до укладеного договору суборенди №5/2023-о від 15.04.2023 з Фінансово-Лізинговою компанією «ЕЛЕКТРОН-ЛІЗИНГ» - ДП ПРАТ «КОНЦЕРН-ЕЛЕКТРОН» , згідно з умов договору Орендар надає Суборендарю в оплатне користування нежитлове приміщення: (кімната №67) загальною площею 127,0 кв.м., що знаходиться на 4-му поверсі в корпусі ІЛК «ОКБ» за адресою: м. Львів, вул. Стороженка, 12 (надалі «приміщення»), а «Суборендар» сплачує «Орендарю» орендну плату, передбачену розділом 2 цього договору;

-складські приміщення за адресою: Львівська обл, Городоцькій р-н, с. Вовчухи, вул. Зелена, 205, згідно з договору оренди № 1/04-ат від 01.04.2023 з ФОП ОСОБА_1 , загальною площею орендованого Об`єкта 250 кв. м. Об`єкт належить Орендодавцю на праві приватної власності. Об`єкт оренди немає недоліків на момент передачі, що можуть перешкоджати його ефективному використанню.

З метою ведення підприємницької діяльності та отримання прибутку, підприємством укладено договори, зокрема і з нерезидентами :

- Контракт № 10/04 від 10.04.2023 з WERDA ТА FZE LLC, номенклатура кількість та ціна вказані у вантажно-митних деклараціях та інвойсах;

-Договір поставки № 14/04-2 від 04.04.2023 з ТОВ «ДЕЛЬТА-С КОМПАНІ» , згідно з якого Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар , а Покупець прийняти його і оплатити на умовах цього договору. У квітні 2023 року ТОВ «ДЕЛЬТА-С КОМПАНІ» було реалізовано товар ТзОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро-транспортними накладними, факт оплати платіжними дорученнями;

-Договір поставки №14/04-1 від 14.04.2023 з ТОВ «ВІНТАЖ ПРАЙМ», оплата за даним Договором може здійснюється за домовленістю сторін, згідно з виставленого Покупцю рахунку, або шляхом 100% авансового платежу на банківський рахунок Постачальника, або протягом шести місяців з дати поставки товару, але не раніше дати реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з операцій по постачанню Товару, який підлягає оплаті в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлених чинним законодавством порядку та строки. У квітні 2023 року ТОВ «ВІНТАЖ ПРАЙМ» було реалізовано товар ТОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро-транспортними окладними, факт оплати - платіжними дорученнями;

-Договір поставки № 27/04-1 від 27.04.2023 року з ТОВ «АКТИВ- ІРЕМІУМ», згідно умов договору в травні 2023, ТОВ «АКТИВ-ПРЕМІУМ» реалізувало товар ТОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро- транспортними накладними, факт оплати - платіжними дорученнями;

-Договір поставки №01/05/23-1 від 01.05.2023 з ТОВ «СІМЕЙНИЙ ПРОДУКТ», Постачальник поставляє (продає) у власність купцеві, а Покупець приймає (придбає) та оплачує на умовах і протягом дії го Договору продукцію, (надалі - Товар та/або Продукція). Асортимент, номенклатура, кількість, якість, ціна, умови та строки поставки Товару, місце кому - передачі, строки оплати Товару узгоджуються сторонами шляхом вказування їх у Додатках на окремі партії Товару, які поставляються згідно з цього договору та становлять його невід`ємну частину. Фінансово господарських операцій зі вказаним контрагентом не відбулися.

Для перевезення товару ТОВ «Аскет-трейд» уклало договір про надання транспортно-експедиційних послуг №05-23 від 03.04.2023 з ФОП ОСОБА_2 . Даний Договір визначає порядок взаємовідносин, що виникають між Сторонами цього Договору щодо організації перевезень вантажів автомобільним транспортом на території України та за кордоном.

Також, за цим Договором Виконавець зобов`язується своєчасно доставити ввіренний йому для перевезення вантаж до пункту призначення (згідно з товарно-транспортною накладною) відповідно до поданих Замовником заявок, і видачі уповноваженій на одержання вантажу, особі, а Замовник зобов`язується сплатити Виконавцю плату за перевезення вантажу.

В ціну Товару включено всі податки і збори, передбачені чинним Законодавством України, в тому числі податок на додану вартість, вартість транспортування продукції до місця її передачі, а також інші витрати, якщо інше передбачено Додатком до Договору.

Ціна на Товар, поставки якого здійснюються згідно з умовами цього договору, встановлюється в національній валюті України і визначається в Додатках до цього Договору.

Постачальник засвідчує відсутність претензій третіх осіб на Товар, а також те, що на момент передачі він не знаходиться під арештом або забороною, не виступає предметом будь-якого іншого договору, а право власності на нього не пере буває під жодним обтяженням.

Відповідно до відомостей, які містяться в особовому кабінеті платника податків, рішенням про відповідність/невідповідність платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.05.2023 №21627, ТОВ «Аскет-трейд» віднесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Згідно з цим рішенням ТОВ «Аскет-трейд» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платина податку відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, із приміткою про наявність у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування.

31.07.2023 ТОВ «Аскет-трейд» скеровано на адресу ГУ ДПС у Рівненькій області повідомлення про виведення підприємства з «ризикових» з пакетом копій документів та описом діяльності.

За результатом розгляду скарги щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку - прийнято рішення від 18.08.2023 року № 35725, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку без змін.

Вважаючи рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 12.05.2023 №21627 про відповідність платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.

Предметом розгляду у цій справі є оцінка правомірності рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 12.05.2023 №21627 про відповідність ТОВ «Аскет-трейд» критеріям ризиковості платника податку; наявності підстав для зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області виключити ТОВ «Аскет-трейд» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Суд, при вирішенні спору по суті, зазначає таке.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року затверджено Порядок, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом - Порядок №1165).

Відповідно до п. 2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Водночас ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Пунктами 5-7 Порядку № 1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; - інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

З огляду на зміст вказаних приписів, суд дійшов висновку, що процедура розгляду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку рішення Комісії, не є процедурою адміністративного оскарження первинного рішення Комісії.

Так, за результатами розгляду документів платника податків не ухвалюється рішення про задоволення/відмову в задоволенні скарги платника податку, а виноситься аналогічне рішення, яке додатково враховує обсяг та зміст поданих до Комісії інформації та копій документів.

Критерієм ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплений у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та застосований Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області, є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (п. 8 Додатку 1).

З аналізу вищенаведеної норми видно, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.

Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання підприємством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

З огляду на викладене, контролюючий орган має дотримуватись послідовності дій при прийнятті відповідного рішення.

З досліджених судом рішень встановлено, що в оскаржуваному рішенні вказано, що підставою для віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку є відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди, транспортування, місць зберігання ТМЦ, оренди місць зберігання ПММ тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

Щодо зазначеної в оскаржуваному рішенні мотивації та доводів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, а саме про недостатність основних засобів для здійснення господарської діяльності, трудових ресурсів, придбання складських приміщень, оренди місць зберігання ТМЦ, транспортних послуг, наслідком чого став висновок про відсутність умов для здійснення господарської діяльності то суд зазначає, що такі не підтверджені відповідачем жодними доказами.

Натомість, як встановив суд, то факт здійснення позивачем господарської діяльності, яка не викликає сумнівів у її ризиковості підтверджується таким.

В межах своєї господарської діяльності TзOB «Аскет-трейд» використовує орендовані приміщення, а саме:

-офісне приміщення за адресою: 33013, м. Рівне, вул. Кавказька, буд. 9-А, кв. (офіс) 401 до укладеного договору суборенди нежитлового приміщення № 507.02-23/1 від 16.02.2023 з ТОВ «ДОМБУДПЛЮС». Приміщення на умовах цього Договору надається Суборендарю в суборенду з моменту підписання Сторонами Акту приймання-передачі приміщення до 16.02.2024. Суборендна плата сплачується Суборендарем з дати фактичної передачі приміщення Орендарем Суборендарю до дати фактичного звільнення приміщення Суборендарем та передачі Приміщення Орендарю, і визначається відповідними двосторонніми Актами приймання- передачі приміщення, які І підписуються уповноваженими представниками Орендаря та Суборендаря;

-складські приміщення за адресою: м.Львів, вул. Стороженка, 12, приміщення, відповідно до укладеного договору суборенди №5/2023-о від 15.04.2023 з Фінансово-Лізинговою компанією «ЕЛЕКТРОН-ЛІЗИНГ» - ДП ПРАТ «КОНЦЕРН-ЕЛЕКТРОН» , згідно з умов договору Орендар надає Суборендарю в оплатне користування нежитлове приміщення: (кімната №67) загальною площею 127,0 кв.м., що знаходиться на 4-му поверсі в корпусі ІЛК «ОКБ» за адресою: м. Львів, вул. Стороженка, 12 (надалі «приміщення»), а «Суборендар» сплачує «Орендарю» орендну плату, передбачену розділом 2 цього договору;

-складські приміщення за адресою: Львівська обл, Городоцькій р-н, с. Вовчухи, вул. Зелена, 205, згідно з договору оренди № 1/04-ат від 01.04.2023 з ФОП ОСОБА_1 , загальною площею орендованого Об`єкта 250 кв. м. Об`єкт належить Орендодавцю на праві приватної власності. Об`єкт оренди немає недоліків на момент передачі, що можуть перешкоджати його ефективному використанню.

З метою ведення підприємницької діяльності та отримання прибутку, підприємством укладено договори, зокрема і з нерезидентами :

- Контракт № 10/04 від 10.04.2023 з WERDA ТА FZE LLC, номенклатура кількість та ціна вказані у вантажно-митних деклараціях та інвойсах;

-Договір поставки № 14/04-2 від 04.04.2023 з ТОВ «ДЕЛЬТА-С КОМПАНІ» , згідно з якого Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар , а Покупець прийняти його і оплатити на умовах цього договору. У квітні 2023 року ТОВ «ДЕЛЬТА-С КОМПАНІ» було реалізовано товар ТзОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро-транспортними накладними, факт оплати платіжними дорученнями;

-Договір поставки №14/04-1 від 14.04.2023 з ТОВ «ВІНТАЖ ПРАЙМ», оплата за даним Договором може здійснюється за домовленістю сторін, згідно з виставленого Покупцю рахунку, або шляхом 100% авансового платежу на банківський рахунок Постачальника, або протягом шести місяців з дати поставки товару, але не раніше дати реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з операцій по постачанню Товару, який підлягає оплаті в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлених чинним законодавством порядку та строки. У квітні 2023 року ТОВ «ВІНТАЖ ПРАЙМ» було реалізовано товар ТОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро-транспортними окладними, факт оплати - платіжними дорученнями;

-Договір поставки № 27/04-1 від 27.04.2023 року з ТОВ «АКТИВ- ІРЕМІУМ», згідно умов договору в травні 2023, ТОВ «АКТИВ-ПРЕМІУМ» реалізувало товар ТОВ «Аскет-трейд». Факт поставки товару засвідчується видатковими накладними, товаро- транспортними накладними, факт оплати - платіжними дорученнями;

-Договір поставки №01/05/23-1 від 01.05.2023 з ТОВ «СІМЕЙНИЙ ПРОДУКТ», Постачальник поставляє (продає) у власність купцеві, а Покупець приймає (придбає) та оплачує на умовах і протягом дії го Договору продукцію, (надалі - Товар та/або Продукція). Асортимент, номенклатура, кількість, якість, ціна, умови та строки поставки Товару, місце кому - передачі, строки оплати Товару узгоджуються сторонами шляхом вказування їх у Додатках на окремі партії Товару, які поставляються згідно з цього договору та становлять його невід`ємну частину. Фінансово господарських операцій зі вказаним контрагентом не відбулися.

Для перевезення товару ТОВ «Аскет-трейд» уклало договір про надання транспортно-експедиційних послуг №05-23 від 03.04.2023 з ФОП ОСОБА_2 . Даний Договір визначає порядок взаємовідносин, що виникають між Сторонами цього Договору щодо організації перевезень вантажів автомобільним транспортом на території України та за кордоном.

Також, за цим Договором Виконавець зобов`язується своєчасно доставити ввіренний йому для перевезення вантаж до пункту призначення (згідно з товарно-транспортною накладною) відповідно до поданих Замовником заявок, і видачі уповноваженій на одержання вантажу, особі, а Замовник зобов`язується сплатити Виконавцю плату за перевезення вантажу.

В ціну Товару включено всі податки і збори, передбачені чинним Законодавством України, в тому числі податок на додану вартість, вартість транспортування продукції до місця її передачі, а також інші витрати, якщо інше передбачено Додатком до Договору.

Ціна на Товар, поставки якого здійснюються згідно з умовами цього договору, встановлюється в національній валюті України і визначається в Додатках до цього Договору.

Постачальник засвідчує відсутність претензій третіх осіб на Товар, а також те, що на момент передачі він не знаходиться під арештом або забороною, не виступає предметом будь-якого іншого договору, а право власності на нього не пере буває під жодним обтяженням.

Виконання означених господарських договорів позивач підтверджує вантажно-митними деклараціями, товарно-транспортними накладними, товарно-транспортними накладними у міжнародному сполученні (CMR), актами здачі-прийняття робіт (послуг) щодо оренди приміщень, видатковими накладними, актом взаємних розрахунків станом на 30.04.2023 та 31.05.2023, платіжними дорученнями, договорами поставки, штатним розписом підприємства, договорами оренди та суборенди приміщень та актами приймання передачі приміщень.

Таким чином, позивач довів те, що здійснювана ним господарська діяльність, господарські операції підтверджуються відповідними належними первинними документами, а тому у відповідача не було підстав відносити позивача до платників, які мають ознаки ризиковості.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення податкового органу породжує юридичні наслідки, оскільки включення позивача до переліку ризикових платників податку на додану вартість тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації усіх без виключень податкових накладних/розрахунків коригувань, поданих платником, а тому доводи відповідача в цій частині є безпідставними.

Таким чином, ураховуючи те, що в матеріалах справи відсутні належні докази на підтвердження підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість вказане свідчить про те, що рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області від 12.05.2023 № 21627 не відповідає вимогам законодавства та є протиправним.

Доказів протилежного відповідачем не надано, судом не встановлено і матеріали справи не містять.

Зазначена правова позиція узгоджується з правовою позицією Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, викладеною у постанові від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 та у постанові від 05.01.2021 у справі №640/10988/20, в яких суд дійшов висновку, що порядок №1165, який є чинним та діяв під час прийняття спірних рішень, прямо передбачає можливість оскарження рішень про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості. При вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії.

У формі рішення вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Щодо виключення позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості суд зазначає таке.

Положеннями п. 6 Порядку №1165 закріплено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Суд ураховує, що відповідно до пунктів 4, 10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про, зокрема, визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржуване рішення щодо включення позивача до переліку ризикових платників податку на додану вартість не відповідають критеріям, визначеним ч.2 ст.2 КАС України, та порушують права позивача як платника податку, тому з метою повного та ефективного захисту порушених прав, виходячи із наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, суд приходить до висновку про наявність підстав для виключення позивача з переліку ризикових платників податку на додану вартість, а тому адміністративний позов в цій частині підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши обставини справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Рівненській області на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» (місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул.Курмановича В. генерала, будинок 9, кабінет 2 , код ЄДРПОУ 45156406) до Головного управління ДПС у Рівненській області (місцезнаходження: 33023, м.Рівне, вул.Відінська, 12, код ЄДРПОУ 44070166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 12.05.2023 №21627 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області (місцезнаходження: 33023, м.Рівне, вул.Відінська, 12, код ЄДРПОУ 44070166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскет-трейд» (місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул.Курмановича В. генерала, будинок 9, кабінет 2 , код ЄДРПОУ 45156406) судовий збір у розмірі 5368(п`ять тисяч триста шістдесят вісім)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115828935
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —380/25289/23

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 21.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні