Ухвала
від 19.12.2023 по справі 420/9258/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9258/20

УХВАЛА

19 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Одесі звіт Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області від 07.12.2023 про виконання рішення суду у справі №420/9258/20,-

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20 задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 ; визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області щодо перерахунку ОСОБА_1 щорічної одноразової допомоги до 05 травня у розмірі, встановленому статтею 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за 2020рік; зобов`язано Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області здійснити перерахунок, нарахування та виплату ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня, як учаснику бойових дій, за 2020 рік відповідно до ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум.

Ухвалою суду від 16.05.2023 задоволено заяву представника ОСОБА_1 про заміну сторони її правонаступником; замінено сторону виконавчого провадження по справі №420/9258/20 з Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області (67500, Одеська обл., Лиманський район, смт. Доброслав, вул. Центральна, 33, код ЄДРПОУ 33767887) на Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області (65032, Одеська обл., місто Одеса, просп. Шевченка, будинок 4, код ЄДРПОУ 44358689).

19.05.2023 до суду від представника ОСОБА_1 надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення у справі №420/9258/20.

Ухвалою суду від 29.05.2023 задоволено заяву представника ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду; зобов`язано Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20.

22.06.2023 та 26.06.2023 до суду від Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області надійшов звіт про виконання рішення суду.

Ухвалою суду від 06.07.2023 встановлено Управлінню соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області новий строк для подання звіту про виконання рішення та зобов`язано Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20.

Разом з тим, 10.08.2023 до суду від представника позивача надійшло клопотання про накладення штрафу на керівника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області за неподання звіту.

14.08.2023 до суду від Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області надійшов звіт про виконання рішення суду у справі №420/9258/20.

Ухвалою суду від 30.08.2023 прийнято звіт Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області від 14.08.2023 про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20.

Ухвалою суду від 30.08.2023 відмовлено у задоволенні клопотання представника ОСОБА_1 від 10.08.2023 про накладення штрафу на керівника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області за неподання звіту.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.10.2023 по справі №420/9258/20 частково задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 ; скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 30.08.2023 року про відмову у задоволенні клопотання від 10.08.2023 року про накладення на керівника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області штрафу за неподання звіту; скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 30.08.2023 року у справі №420/9258/20 про прийняття звіту від 14.08.2023 року щодо виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 року; справу №420/9258/20 направлено до Одеського окружного адміністративного суду для вирішення клопотання від 10.08.2023 року про накладення на керівника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області штрафу за неподання звіту та для подальшого розгляду звіту від 14.08.2023 року щодо виконання рішення суду від 07.12.2020 року; у задоволенні решти вимог апеляційної скарги ОСОБА_1 - відмовити.

Як вказав суд апеляційної інстанції, з огляду на дату отримання Управлінням соціального захисту населення ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 06.07.2023 року у справі №420/9258/20 слідує, що зазначений звіт поданий після спливу встановленого судом 30-денного строку та станом на 11.08.2023 року у суду першої інстанції виникли підстави для накладення штрафу на керівника Управління соціального захисту населення за неподання звіту. При цьому, питання щодо накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штрафу та встановлення нового строку подання звіту, у даному випадку, має бути вирішено судом, який ухвалив судове рішення про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, тобто Одеським окружним адміністративним судом.

Ухвалою суду від 08.11.2023, розглянувши клопотання представника позивача про накладення штрафу на керівника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області за неподання звіту, з урахуванням висновків суду апеляційної інстанції, враховуючи те, що відповідачем подано звіт після спливу встановленого судом 30-денного строку, встановлено Управлінню соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області новий строк для подання звіту про виконання рішення; зобов`язано Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20.

07.12.2023, у встановлений судом строк, до суду від Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області надійшов звіт про виконання рішення. Згідно вказаного звіту відповідач вказав, що з метою виконання рішень суду про перерахунок та виплату недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2021-2023 року, Управлінням, керуючись Порядком, сформовано журнал черговості, в якому рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі № 420/9258/20 щодо перерахунку ОСОБА_1 щорічної одноразової допомоги до 05 травня у розмірі, встановленому статтею 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за 2020 рік включено в заявку щодо потреби в бюджетних асигнуваннях для забезпечення грошових зобов`язань, які виникли на підставі рішень на користь стягувача за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 (забезпечення виконання рішень суду) на отримання фінансування з державного бюджету та зареєстровано в реєстрі 01.08.2023 за номером 207. Управлінням соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області після отримання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20, його було відразу (01.08.2023) включено в заявку щодо потреби в бюджетних асигнуваннях для забезпечення грошових зобов`язань, які виникли на підставі рішень на користь стягувача за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 (забезпечення виконання рішень суду) на отримання фінансування з державного бюджету. Враховуючи вищевикладене, як вказав відповідач, Управлінням соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області добровільно виконується вказане рішення суду, зокрема, вже виконано в частині нарахування ОСОБА_1 недоплаченої частини разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік. Також відповідач повідомив, що виплату буде здійснено відповідно до черговості, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 року за №902 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду» (із змінами) після надходження відповідних коштів на рахунки Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області. При цьому, станом на 05.12.2023 за бюджетною програмою КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» на виконанні в Управлінні знаходиться близько 179 судових рішень на загальну суму грошового зобов`язання - 1 360 495,00 грн за напрямком забезпечення виконання грошових зобов`язань щодо виплати ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, визначених Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань. Станом на сьогодні з державного бюджету було виділено коштів на закриття 21 судових рішень на загальну суму 156 772,00 грн, з яких в 2023 році на закриття 7 судових рішень на загальну суму - 54 370,00 грн. Відповідач, посилаючись на відсутністю об`єктивної фінансової можливості виконати судове рішення у зазначеній частині та те, що причини його невиконання є поважними, просить суд прийняти вказаний звіт.

Крім того, 15.12.2023 до суду від відповідача до суду надійшли: витяг з Журналу черговості виплат допомоги до 5 травня 2021-2022 років, на підтвердження включення рішення у даній справі у журнал (список) черговості; виписку з рахунку Управління станом на 08.12.2023 на підтвердження відсутності коштів на рахунку за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 (забезпечення виконання рішень суду).

При цьому, 08.12.2023 до суду від представника позивача надійшло клопотання про накладення штрафу за невиконання рішення суду.

Частиною 1 ст. 382 КАС України визначено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

При цьому, положеннями ч.2 ст.382 КАС України визначено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до п. 6-9 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2021 року № 902 не допускається спрямування бюджетних коштів на здійснення видатків, які не пов`язані з напрямами, зазначеними в пункті 5 цього Порядку, та фінансуються за рахунок інших бюджетних програм.

Черговість виконання рішень визначається боржником за датою їх надходження до боржника, в межах однієї дати - за датою набрання рішенням законної сили, якщо рішення, які виконуються за датою набрання ними законної сили, прийнято стосовно декількох позивачів, - за прізвищами в алфавітному порядку.

Боржник формує окремі списки за черговістю виконання рішень відповідно до пріоритетності спрямування коштів, визначеної пунктом 5 цього Порядку (далі - списки).

Розподіл бюджетних коштів між боржниками здійснюється Мінсоцполітики з дотриманням пріоритетності напрямів пропорційно потребі в забезпеченні виконання рішень на підставі інформації, наданої Мінсоцполітики Нацсоцслужбою та регіональними органами соціального захисту населення за встановленою Мінсоцполітики формою.

Регіональні органи соціального захисту населення розподіляють бюджетні кошти між районними органами соціального захисту населення та центрами з нарахування та здійснення соціальних виплат з дотриманням пріоритетності їх спрямування пропорційно потребі в забезпеченні виконання рішень на підставі інформації, сформованої відповідно до черговості.

Судом встановлено, що відповідачем, на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20, проведено ОСОБА_1 перерахунок щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, яка склала 6800 грн. При цьому, як вбачається з доданих до звіту про виконання рішень документів, Управлінням включено позивача в журнал черговості виплат допомоги до 5 травня.

Таким чином, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20 виконано Управлінням в межах наявної компетенції у повному обсязі. При цьому, виплата перерахованої відповідачем грошової допомоги, здійснюється за черговістю виконання рішень, згідно розподілу Мінсоцполітики бюджетних коштів між боржниками.

Конституційний Суд України у Рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Верховний Суд у постанові від 20.02.2019р. по справі № 806/2143/15 (адміністративне провадження № К/9901/5159/18) звернув увагу, що ст. ст. 382, 383 КАС України (два види судового контролю) мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.

Враховуючи вищевикладене та те, що Управлінням соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області виконано рішення суду в межах наявної компетенції у повному обсязі, суд приймає звіт Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області від 07.12.2023 про виконання рішення суду у справі №420/9258/20 та вважає рішення виконаним Управлінням соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області у повному обсязі.

З урахуванням викладеного, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання представника позивача про накладення штрафу за невиконання рішення суду.

Керуючись ст.ст. 132, 294-296, КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області від 07.12.2023 про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 по справі №420/9258/20.

У задоволення клопотання представника позивача про накладення штрафу за невиконання рішення суду від 08.12.2023 -відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили у строк та порядок визначений ст. 256 КАС України та оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294- 296 КАС України.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115829087
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/9258/20

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Постанова від 19.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні