Рішення
від 21.12.2023 по справі 380/14120/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2023 рокусправа № 380/14120/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» (вул. Станція Личаків, 7, м.Львів, код ЄДРПОУ 38501790) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області, у якій позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №8191703/38501790 від 01.02.2023 р. та №8265590/38501790 від 14.02.2023 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» №101 від 16.11.2022 р. та №141 від 27.10.2022 р. датами їх направлення (подання) контролюючому органу на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в процесі здійснення господарської діяльності Позивачем було виписано на ТОВ «ТЕХНІКА-УА» податкову накладну № 101 від 16.11.2022р. на загальну суму 1 029 665,20 грн, у т.ч. ПДВ 171 610,87 грн.

12.12.2022 р. реєстрація цієї податкової накладної була зупинена згідно квитанції (Реєстраційний номер документа: 9265576613) із вказанням причини: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8423, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» та запропоновано надати пояснення та документи, що підтверджують господарську операцію.

18.01.2023 р. Товариством було надано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень № 1 з додатками, які повністю розкривали зміст господарської операції, її реальність, товарність та оплатність (надані договори, товарно-транспортні накладні, докази реалізації товару тощо) відповідно до квитанції № 2 від 19.01.2023 р. (реєстраційний номер документа 9003803332).

01.02.2023 р. Рішенням контролюючого органу №8191703/38501790 відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з підстав не надання платником податку копії документів.

А також Позивачем було виписано на ТОВ «ФТД-РИТЕЙЛ» податкову накладну № 141 від 27.10.2022 р. на загальну суму 263 337,60 грн, у т.ч. ПДВ 43 889,60 грн.

10.11.2022 р. реєстрація цієї податкової накладної була зупинена згідно квитанції (Реєстраційний номер документа: 9237960815) із вказанням причини: «.Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8423, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» та запропоновано надати пояснення та документи, що підтверджують господарську операцію.

07.02.2023 р. Товариством було надано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень № 3 з додатками, які повністю розкривали зміст господарської операції, її реальність, товарність та оплатність (надані договори, товарно-транспортні накладні, докази реалізації товару тощо) відповідно до квитанції № 2 від 07.02.2023 р. (реєстраційний номер документа 9016295977).

14.02.2023 р. Рішенням контролюючого органу № 8265590/38501790 відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з підстав не надання платником податку копії документів.

Позивач підтвердив первинними документами фактичне здійснення господарських операцій щодо дотримання податкового законодавства при здійснення реалізації товарів на ТОВ «ТЕХНІКА-УА», ТОВ «ФТД-РИТЕЙЛ». Вважає, що висновки контролюючого органу про те, що Товариство не надало підтверджуючих документів не відповідають фактичним обставинам.

Ухвалою суду від 26.06.2023 р. відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач-1, Державна податкова служба України, правом на подання відзиву, передбаченим ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не скористався, свою позицію стосовно позову не висловив, хоча про відкриття провадження у справі повідомлений належним чином, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідач-2, Головне управління ДПС у Львівській області, правом на подання відзиву, передбаченим ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не скористався, свою позицію стосовно позову не висловив, хоча про відкриття провадження у справі повідомлений належним чином, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

Товариство з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП», ЄДРПОУ 38501790, зареєстроване як суб`єкт підприємницької діяльності 30.11.2012. року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Товариство знаходиться на обліку у контролюючих органах, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.01.2013 р. №200090677 серії НБ №583864 (індивідуальний податковий номер 385017913063) та основним видом господарської діяльності є 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення, а також акредитовано на митниці 21.01.2013 р., що підтверджується Витягом з реєстру осіб, що здійснюють операції з товарами від 10.05.2023 р. (обліковий номер особи UA10038501790).

У своїй діяльності Товариство використовує такі приміщення:

-нежитлові приміщення загальною площею 919,6 м2, що розташовані за адресою: м. Київ, вул. Алматинська, буд. 35 А згідно договору оренди об`єкта нерухомості №118 від 22.09.2021 р. укладеного з ТОВ «ЕНЕРДЖІ СОЛЮШН» (код за ЄДРПОУ 41518940, юридична адреса: 01033, м. Київ, вул. Іллі Еренбурга, буд. 3-А, оф. 7);

-складські приміщення загальною площею 100,0 м2, що розташовані за адресою: м. Львів, вул. Станція Личаків, буд. 7 згідно Договору оренди №01/30 від 30.09.2022 р. укладеного з ТОВ «ІНТЕРЛІНІЯ» (код за ЄДРПОУ 20804172, юридична адреса: 79014, м. Львів, вул. Станція Личаків, буд. 7). Відповідне повідомлення про об`єкти оподаткування, або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням через які проводиться діяльність за формою 20-ОПП Товариством подано до контролюючого органу 07.10.2022 р.

Товариство здійснює імпорт товару згідно договору дистрибуції № 1 від 28.01.2021 р. (надалі - договір дистрибуції) укладеного із ТОВ «Бі енд Бі ТРЕНДС» (ВВ TRENDS, S.L., податковий номер В-86880473, зареєстрована за адресою: вул. Каталоніє, 24, м. Санта-Перпетуа-де-Могода, провінція Барселона, 08130, Королівство Іспанія).

Згідно з п. 2.2. Договору дистрибуції Дистриб`ютор здійснює перепродаж товарів поставлених постачальником на Території протягом періоду дії договору («Терміну»), відповідно до наступних положень. Як зазначено у п. 8.1. Договору дистрибуції Постачальник продає Товари Дистриб`ютору на умовах FCA. Відповідно до п. 9.2. Договору дистрибуції умови оплати вказуються в рахунках (фактурах), де вказується наступне: передоплата, або післяплата з відтермінуванням та кількість днів відтермінування післяплати.

Згідно з п. 1 Додаткової угоди № 2 від 28.01.2021 р. до Договору дистрибуції на право використання торгової марки в рекламних цілях Постачальник надає Дистрибутору право на використання на території України торгової марки «Zelmer» (реєстраційний номер свідоцтва на торгову марку 982311, що виготовлено 01.11.2018 р. (2018/42Gaz)), що має міжнародну реєстрацію, в тому числі в Україні (надалі - «Торгова марка»). Також укладено 01.11.2022 р. додаткову угоду № 5 до договору дистрибуції, якою передбачено п. 8.1. договору викласти у новій редакції: «Постачальник продає Товари Дистриб`ютору на умовах FCA та FOB.»

Товариство придбало у ТОВ «Бі енд Бі ТРЕНДС» відповідно до Договору дистрибуції товари, а саме: м`ясорубка Zelmer ZMM4055B у кількості 200 шт., м`ясорубка Zelmer ZMM4048B у кількості 688 шт., блендер Zelmer ZHB45521 у кількості 102 шт., блендер Zelmer ZHB4552L у кількості 102 шт., блендер Zelmer ZHB4552S у кількості 204 шт., електричний чайник Zelmer ZCK1274A у кількості 24 шт., електричний чайник Zelmer ZCK7616S у кількості 32 шт., Zelmer 2 слоти пластиковий тостер ZTS7386 у кількості 24 шт., пилосос Zelmer ZVC1400WD у кількості 64 шт., Zelmer праска ZIR0500 Trip у кількості 42 шт., Zelmer відпарювач ZGS1100 у кількості 54 шт., прасувальна дошка Zelmer ZIB0002 у кількості 10 шт., аксесуари/насадка для томатів для м`ясорубки Zelmer ZMMA083W у кількості 40 шт., блендер Zelmer ZHB4571 у кількості 150 шт., Zelmer кухонна вага ZKS1500N у кількості 102 шт., що підтверджується вантажною митною декларацією (надалі - ВМД) № UA100180/2021/594267 від 24.09.2021 р., а також інвойсом FV2112325 від 21.09.2021 р. на суму 52622,78 евро, платіжними дорученнями в іноземній валюті від 19.10.2021 р. на суму 27 470,00 евро, від 27.10.2021 р. на суму 6 252,78 евро, від 01.11.2021 р. на суму 10 000,00 евро, від 02.11.2021 р. на суму 10 000,00 евро, всього на суму 53 722,78 евро.

Транспортування товару здійснювалося на підставі договору на транспортно- експедиційні послуги № 1/14 від 14.08.2020 р. укладеного Товариством з ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), крім того ФОП ОСОБА_1 виконав перевезення товару згідно договору транспортного експедирування від 13.10.2020 р. укладеного з ТОВ «ЕКОВУДЛАЙН» (код за ЄДРПОУ 42892617, ІПН 428926117019, юридична адреса: 34600, Рівненська обл., Березнівський р-н, м. Березне, вул. Тиха, буд. 14), що підтверджується товаро-транспортною накладною від 21.09.2021 р. (надалі - CMR), актом надання послуг № 614/е від 24.09.2021 р., платіжним дорученням № 771 від 12.10.2021 р. на суму 45 700,00 грн з призначенням платежу: Оплата за транспортно-експедиційні послуги згідно рахунку № 614/е від 20.09.2021 р. без ПДВ.

Крім того, у ВМД зазначено відправника/експортера «ROHLIG SLIUS LOGISTICS SA», тому що ВВ TRENDS отримує послуги митного брокерського обслуговування, послуги митного оформлення вантажів, відвантаження товарів на експорт зі складських приміщень в Польщі згідно договору 08/WAR/2020 від 01.11.2020 р., що підтверджується листом від 17.01.2022.

Вищезазначені товари Товариство реалізувало на ТОВ «ТЕХНІКА-УА» (код за ЄДРПОУ 43076921, ІПН 430769202280, юридична адреса: 21022, м. Вінниця, вул. 600-річчя, буд. 17) згідно договору поставки №01012021-01 від 01.01.2021 р. (надалі - договір поставки).

Відповідно до п. 1.1. Договору поставки Постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій Стороні - Покупцеві товар (товари), а Покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього попередньо погоджену грошову суму. Згідно з п. 2.1. Договору поставки поставка товарів здійснюється на умовах DDP (ІНКОТЕРМС 2010), місце поставки - склад Покупця, розташований за адресою: адреса поставки узгоджується на кожну окрему поставку. Як зазначено у замовленні ТОВ «ТЕХНІід\-УА» (покупця) №2455 від 15.11.2022 р. місце поставки м. Вінниця, вул. 600-річчя, буд. 17.

Згідно з п. 8.1. Договору поставки Покупець повинен сплатити поставлений товар не пізніше 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня поставки товару Постачальником. Оплата здійснюється у розмірі повної вартості поставленої партії товару шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок Постачальника, вказаний у реквізитах Постачальника в цьому договорі. Сторони можуть погодити інші умови оплати партії товару в заявці.

На підтвердження виконання умов договору поставки складено видаткову накладну №2386 від 16.11.2022 р. на суму 1 029 665,20 грн, у т.ч. ПДВ 171 610,87 грн, товаро-транспортну накладну № Р2386 від 16.11.2022 р. (перевізник: ТОВ «ІНТЕРЛІНІЯ» (код за ЄДРПОУ 20804172, ІПН 208041713048, юридична адреса: 79014, м. Львів, вул. Станція Личаків, буд. 7) згідно договору на транспортно-експедиційні послуги № 1/30 від 30.05.2022 р.), отримано оплату згідно платіжних доручень з призначенням платежу Оплата за товар, згідно рахунків № 2455 від 15.11.2022 р., в т.ч. ПДВ 20%: №926 від 23.01.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №928 від 24.01.2023 р. на суму 14 000,00 грн; №932 від 25.01.2023 р. на суму 25 665,20 грн; №953 від 02.02.2023 р. на суму 40 000,00 грн; №962 від 06.02.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №969 від 07.02.2023 р. на суму 40 000,00 грн; №985 від 13.02.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №990 від 14.02.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №688 від 21.02.2023 р. на суму 40 000,00 грн; №695 від 23.02.2023 р. на суму 40 000,00 грн; №699 від 24.02.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №707 від 27.02.2023 р. на суму 20 000,00 грн; №714 від 01.03.2023 р. на суму 50 000,00 грн.; №727 від 03.03.2023 р. на суму ЗО 000,00 грн; №736 від 06.03.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №753 від 09.03.2023 р. на суму 40 000,00 грн; №687 від 15.03.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №695 від 17.03.2023 р. на суму 50 000,00 грн; №719 від 21.03.2023 р.на суму 50 000,00 грн; №724 від 23.03.2023 р. на суму ЗО 000,00 грн; №734 від 24.03.2023 р. на суму 22 818,00 грн, всього на суму 842 483,20 грн.

Позивачем було виписано на ТОВ «ТЕХНІКА-УА» податкову накладну № 101 від 16.11.2022 р. на загальну суму 1 029 665,20 грн, у т.ч. ПДВ 171 610,87 грн.

12.12.2022 р. реєстрація цієї податкової накладної була зупинена згідно квитанції (Реєстраційний номер документа: 9265576613) із вказанням причини: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8423, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» та запропоновано надати пояснення та документи, що підтверджують господарську операцію.

18.01.2023 р. Товариством було надано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень № 1 з додатками, які повністю розкривали зміст господарської операції, її реальність, товарність та оплатність (надані договори, товарно-транспортні накладні, докази реалізації товару тощо) відповідно до квитанції № 2 від 19.01.2023 р. (реєстраційний номер документа 9003803332).

01.02.2023 р. Рішенням контролюючого органу №8191703/38501790 відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з підстав не надання платником податку копії документів.

Крім того, Товариство придбало у ТОВ «Бі енд Бі ТРЕНДС» відповідно до Договору дистрибуції товари, а саме: електром`ясорубки Zelmer: модель ZMM2851B у кількості 200 шт., модель ZMM2853B у кількості 60 шт., модель ZMM2854B у кількості 200 шт., модель ZMM4045B у кількості 246 шт., модель ZMM4048B у кількості 150 шт., модель ZMM4050B у кількості 50 шт., модель ZMM4055B у кількості 100 шт., модель ZMM1010B у кількості 150 шт., модель ZMM9801B у кількості 52 шт., модель ZMM9802B у кількості 50 шт., модель ZMM9801B у кількості 52 шт., модель ZMM1011 у кількості 198 шт.; блендери ручні Zelmer: модель ZHB4551L у кількості 48 шт., модель ZHB4550S у кількості 64 шт., модель ZHB4551I у кількості 48 шт., модель ZHB4552I у кількості 54 шт., модель ZHB4551L у кількості 48 шт.; блендери стаціонарні Zelmer: модель ZSB4850 у кількості 6 шт., модель ZSB4707 у кількості 8 шт.; міксер ручний Zelmer ZHM1650 у кількості 102 шт., електрокавомолка Zelmer ZCG7425 у кількості 54 шт.; ваги кухонні електронні побутові Zelmer: модель ZKS100 у кількості 90 шт., модель ZKS1451 у кількості 102 шт., модель ZKS1100W у кількості 150 шт.; електричні машинки Zelmer для підстригання волосся: модель ZHC6205 у кількості 204 шт., модель ZHC6550 у кількості 60 шт., модель ZHC6105 у кількості 48 шт., модель ZGK6300 у кількості 54 шт., модель ZGK6500 у кількості 102 шт., модель ZGK6800 у кількості 48 шт.; тример Zelmer ZNT0300 у кількості 152 шт., тример Zelmer ZNT0301 у кількості 104 шт., фен Zelmer ZHD8350 у кількості 48 шт., електрочайник Zelmer ZCK7616I у кількості 100 шт., електрочайник Zelmer ZCK8011I у кількості 198 шт., електрочайник Zelmer ZCK8024 у кількості 18 шт., тостер Zelmer ZTS7385 у кількості 60 шт., тостер Zelmer ZTS7985B у кількості 54 шт., відпарювальна праска Zelmer ZIS2415 у кількості 6 шт., частини до машин електромеханічних та аксесуари до електром`ясорубок Zelmer: насадка-шинкувалка для овочів ZMMA086W у кількості 18 шт., решітки ZMMA4570 у кількості 10 шт., решітки ZMMA4530 у кількості 10 шт., решітки ZMMA2570 у кількості 10 шт., решітки ZMMA2550 у кількості 10 шт., шнек ZMMA250 у кількості 5 шт., ножі та різальні леза ZMMA480 у кількості 5 шт., ножі та різальні леза ZMMA4530 у кількості 5 шт., що підтверджується ВМД № LIA209140/2022/096844 від 17.09.2022 р., а також інвойсом FV2212355 від 14.09.2022 р. на суму 90 351,25 евро, платіжними дорученнями в іноземній валюті від 16.09.2022 р. на суму 15061,92 евро, від 20.09.2022 р. на суму 15 000,00 евро, від 21.09.2022 р. на суму 10 000,00 евро, від 04.11.2022 р. на суму 70 098,78 евро, всього на суму 110 160,70 евро.

Транспортування товару здійснювалося на підставі договору на транспортно- експедиційні послуги № 13/09 від 13.09.2022 р., укладеного між Товариством та ТОВ «ТРУБПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 38665369, ІПН 386653613079, юридична адреса: 79024, м.Львів, вул. Пластова, буд. 11 Б), що підтверджується товаро транспортною накладною від 15.09.2022 р. (надалі - CMR), актом надання послуг №935 від 19.09.2022 р., платіжним дорученням №571 від 19.09.2022 р. на суму 85 000,00 грн з призначенням платежу: Оплата послуг міжнародних транспортних автомобільних перевезень згідно рах. № 982 від 13.09.2022р. без ПДВ.

Також Товариство реалізувало товар, що був придбаний у ТОВ «Бі енд Бі ТРЕНДС», на ТОВ «ФТД-РИТЕЙЛ» (код за ЄДРПОУ 43890029, ІПН 438900226592, юридична адреса: 04119, м. Київ, вул. Дорогожицька, буд. 1) згідно господарського договору поставки № 130921 від 13.09.2021 р. (надалі - господарський договір).

Відповідно до п. 1.1. господарського договору Постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій Стороні - Покупцеві товар (товари), а Покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Згідно з п. 1.2. господарського договору поставка товарів здійснюється на умовах DDP, склад Покупця, (відповідно до вимог міжнародних правил щодо тлумачення термінів «ІНКОТЕРМС» в редакції 2010 року) з урахуванням положень чинного законодавства України та договору за наступними адресами: Київська область, м. Ірпінь, смт Гостомель, вул.Свято-Покровська, 141-П; м. Дніпро, вул. Кринична, ЗО. Конкретна адреса складу узгоджується сторонами при замовленні і зазначаєтьсся у ньому. Як зазначено у замовленні ТОВ «ФТД- РИТЕЙЛ» (покупця) №2192 від 25.10.2022 р. місце поставки: Київська обл., Бучанський (Макарівський) р-н, с. Колонщина, вул. Київська, б.З-Д.

Згідно з п. 8.1. господарського договору Покупець здійснює розрахунки за отриману партію товару на умовах відстрочення платежу впродовж 75 (сімдесяти п`яти) календарних днів з дати поставки товару.

На підтвердження виконання умов господарського договору складено видаткову накладну № 2251 від 27.10.2022 р. на суму 263 337,60 грн, у т.ч. ПДВ 43 889,60 грн, товаро-транспортну накладну № Р2251 від 27.10.2022 р. (перевізник: ТОВ «ІНТЕРЛІНІЯ» (код за ЄДРПОУ 20804172, ІПН 208041713048, юридична адреса: 79014, м. Львів, вул. Станція Личаків, буд. 7) згідно договору на транспортно-експедиційні послуги № 1/30 від 30.05.2022р.), отримано оплату згідно платіжних доручень з призначенням платежу Оплата за побутову техніку згідно договору поставки № 130921 від 13/09/2021, в т.ч. ПДВ: №126907 від 17.11.2022 р. на суму 141 033,65 грн; №127992 від 08.12.2022 р. на суму 608 535,60 грн, всього на суму 749 569,25 грн.

Позивачем було виписано на ТОВ «ФТД-РИТЕЙЛ» податкову накладну № 141 від 27.10.2022 р. на загальну суму 263 337,60 грн, у т.ч. ПДВ 43 889,60 грн.

10.11.2022 р. реєстрація цієї податкової накладної була зупинена згідно квитанції (Реєстраційний номер документа: 9237960815) із вказанням причини: «.Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8423, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» та запропоновано надати пояснення та документи, що підтверджують господарську операцію.

07.02.2023 р. Товариством було надано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень № 3 з додатками, які повністю розкривали зміст господарської операції, її реальність, товарність та оплатність (надані договори, товарно-транспортні накладні, докази реалізації товару тощо) відповідно до квитанції № 2 від 07.02.2023 р. (реєстраційний номер документа 9016295977).

14.02.2023 р. Рішенням контролюючого органу № 8265590/38501790 відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з підстав не надання платником податку копії документів.

Вважаючи рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) відповідно до пункту 2 якого податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 12 Порядку № 1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку № 1246).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).

Згідно з п.17 Порядку №1246, у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).

Пунктами 2-7 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2019 №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр, ЄРПН), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу, такий перелік визначається платником податку на власний розсуд у кожному випадку окремо, в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної.

Таким чином, при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.

Суд також зазначає, що вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки закріплює диференціацію документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залежно від встановленої відповідності податкової накладної тому чи іншому критерію.

Із долучених до матеріалів справи квитанцій від 10.11.2022 р., реєстраційний номер 9237960815 та від 12.12.2022 р., реєстраційний номер 9265576613 судом встановлено, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність поданих позивачем податкових накладних №101 від 16.11.2022 р. та №141 від 27.10.2022 р. критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених підпунктом п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Зміст цих квитанцій зумовлює висновок про те, що фіскальним органом в порушення пункту 201.16 статті 201 ПК України не вказано конкретного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у такому виді, який би унеможливив неоднозначне розуміння цієї пропозиції платником податків, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Критерії ризиковості здійснення операцій визначено у додатку 3 до Порядку №1165.

Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зауважує, що зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

У спірних правовідносинах зупинення реєстрації податкової накладної на підставі критеріїв ризиковості, встановлених постановою Кабінету Міністрів України, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, що вказує на неправомірність такого зупинення.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Матеріалами справи підтверджується, що позивачем подано податковому органу повідомлення від 18.01.2023 № 1 та від 07.02.2023 №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Разом з тим, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкових накладних №101 від 16.11.2022 р. та №141 від 27.10.2022, контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржувані рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих позивачем податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів.

Вказані обставини є свідченням невідповідності рішень контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів. Натомість платником податків надано до податкового органу та до суду первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідну податкову накладну.

При цьому, судом встановлено, що позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. А тому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

З огляду на викладене, суд вважає, що оскаржувані позивачем рішення прийняті Головним управління ДПС у Львівській області №8191703/38501790 від 01.02.2023 р. та №8265590/38501790 від 14.02.2023 р. про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача 1 Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №101 від 16.11.2022 р. та №141 від 27.10.2022 р. датою їх первинного подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем податкові накладні №101 від 16.11.2022 р. та №141 від 27.10.2022 р., датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява N 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява N 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява N 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд висновує, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, сплачений позивачем судовий збір належить стягнути на його користь.

Оскільки діям та рішенням Державної податкової служби України оцінка судом не надавалася, сплачений судовий збір у розмірі 10736,00 грн. належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській області, бо саме рішення цього суб`єкта владних повноважень визнано судом протиправним.

Керуючись статтями 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області: №8191703/38501790 від 01.02.2023 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» за № 101 від 16.11.2022 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних; №8265590/38501790 від 14.02.2023 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» за №141 від 27.10.2022 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» (вул. Станція Личаків, 7, м. Львів, код ЄДРПОУ 38501790) за №101 від 16.11.2022 р., за № 141 від 27.10.2022 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх первинного подання позивачем по справі на реєстрацію.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ГРУП» (вул. Станція Личаків, 7, м. Львів, код ЄДРПОУ 38501790) судовий збір у розмірі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення складено 21.12.2023 року.

СуддяКостецький Назар Володимирович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115870752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/14120/23

Постанова від 20.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 21.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні