Рішення
від 25.12.2023 по справі 160/25430/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2023 рокуСправа №160/25430/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В. розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Акціонерне товариство «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» (далі АТ «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (далі ГУ ПФУ в Дніпропетровській області, відповідач), в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про повернення страхових коштів Пенсійного Фонду України та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Пенсійного фонду України №0400-011003-8/139356 від 08.09.2023.

В обґрунтування позову зазначено, що 07.09.2023 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області проведено документальну перевірку АТ «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» з питань дотримання порядку використання страхувальником коштів Фонду, за наслідками якої складено акт №0400-0110033-10/11. Згідно з висновком, викладеним у акті, виявлено порушення: згідно з електронним реєстром листків непрацездатності відповідно до пункту 5 розділу IV Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров?я, затверджений наказом Міністерства охорони здоров?я України від 01.06.2021 №1066, лікуючий лікар у межах висновку непрацездатності № 6383886, по якому присутні 2 листи непрацездатності, проставив відмітку в листку непрацездатності №6383886-2012191049-1 про наявність алкогольного та/або наркотичного сп?яніння як причини виникнення непрацездатності, а саме: первинний листок непрацездатності №6383886-2012094078-1 на ім?я ОСОБА_1 за період з 10.01.2023 по 13.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп?яніння як причини виникнення непрацездатності - ні); подовжений листок непрацездатності №6383886-2012191049-1 на ім?я ОСОБА_1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп?яніння як причини виникнення непрацездатності - так). По 1 листку непрацездатності подано заяву-розрахунок та здійснено виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а саме: заява-розрахунок №05393139- 2023-2 від 30.01.2023 по продовженому листку непрацездатності №6383886-2012191049-1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 на ім?я ОСОБА_1 на суму коштів Фонду 614,26 грн. Згідно з випискою банку кошти виплачено 31.01.2023. Отже, по вищезазначеній заяві-розрахунку, відповідно до виписки банку, здійснено виплату ОСОБА_1 за рахунок коштів ПФУ, що свідчить про неправомірне використання коштів Фонду у розмірі 614,26 грн., що є порушенням пункту 5 частини 1 статті 16 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-XIV (далі Закон №1105-XIV); несвоєчасно подано до Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованій особі по заяві-розрахунку №05393139-2023-2 від 30.01.2023 (дата виплати - 31.01.2023, дата повідомлення - 05.09.2023); комісією не прийнято рішення про відмову в призначенні страхових виплат по страховому випадку №6383886, де в листку непрацездатності №6383886-2012191049-1, виданому на ім?я ОСОБА_1 , присутні відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності), що є порушенням частини 3 статті 22 Закону №1105-XIV. 08.09.2023 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області на підставі вищезазначеного акту перевірки у зв?язку з порушенням частини 3 статті 22 Закону №1105-XIV та на підставі пункту 6 частини 1 статті 8 Закону №1105-XIV прийнято рішення про повернення страхових коштів Пенсійного Фонду України та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Пенсійного фонду України №0400-011003-8/139356 від 08.09.2023, яким визначено загальну суму страхових коштів Пенсійного фонду України, які підлягають перерахуванню у розмірі 921,39 грн., з яких: 614,26 грн. - сума неправомірно витрачених страхових коштів; 307,13 грн. - штраф у розмірі 50% за порушення порядку використання страхових коштів. Позивач зауважує, що первинний листок непрацездатності № 6383886-2012094078-1 не містив відомостей про наявність алкогольного/наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності, а також не містить відомостей про порушення режиму, встановленого лікарем, при цьому, за повідомленням закладу охорони здоров`я при подовженні медичного висновку та формуванні листка непрацездатності №6383886-2012191049-1 на ім`я ОСОБА_1 помітка про алкогольне сп`яніння з`явилась помилково через перебої в роботі електронної системи. Наявність помилки в листку непрацездатності не є підставою для відмови у наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності без фактичної перевірки відповідних фактів, а також такі помилки не повинні створювати для роботодавця як страхувальника та застрахованої особи жодних негативних наслідків та призводити до позбавлення застрахованої особи права на отримання страхових виплат та повернення страхових коштів із застосуванням фінансових санкцій. Вважаючи рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 09.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

24.10.2023 від представника ГУ ПФУ в Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, в якому відповідач проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що 07.09.2023 відповідачем проведено документальну перевірку АТ ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД з питань дотримання порядку використання страхувальником коштів Фонду, за наслідками якої складено акт №0400-0110033-10/11. В результаті перевірки спеціалістами управління виявлено такі порушення: згідно з електронним Реєстром листків непрацездатності відповідно до пункту 5 розділ IV Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров`я, затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 01.06.2021 №1066, лікуючий лікар у межах випадку непрацездатності №6383886, по якому присутні два листки непрацездатності, проставив відмітку в листку непрацездатності №6383886- 2012191049-1 про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння, як причини виникнення непрацездатності, а саме: первинний листок непрацездатності №6383886-2012091078-1 на ім`я ОСОБА_1 за період з 10.01.2023 по 13.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності-ні); продовжений листок непрацездатності №6383886-2012191049-1 на ім`я ОСОБА_1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності так). По одному листку непрацездатності подано заяву-розрахунок та здійснено виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а саме: заява розрахунок №05393139-2023-2 від 30.01.2023 по продовженому листку непрацездатності №6383886-2012191049-1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 на ім`я ОСОБА_1 на суму коштів фонду 614,26 грн. Згідно з випискою банку кошти виплачено 31.01.2023. Отже, по вищезазначеній заяві-розрахунку, відповідно до виписки банку, здійснено виплату ОСОБА_1 за рахунок коштів Пенсійного фонду України, що свідчить про неправомірне використання коштів Фонду у розмірі 614,26 грн.; несвоєчасно подано до Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованій особі по 1 заяві-розрахунку №05393139-2023-2 від 30.01.2023 (дата виплати 31.01.2023). Дата надання повідомлення 05.09.2023; комісією не прийнято рішення про відмову в призначенні страхових виплат по страховому випадку № 6383886, де в листку непрацездатності №6383886-2012191049-1, виданому на ім`я ОСОБА_1 , присутня відмітка про наявність та/або наркотичного сп`яніння, як причини виникнення непрацездатності. Отже, відповідачем, у зв`язку порушенням частини 3 статті 22 Закону №1105-XIV прийнято рішення про повернення страхових коштів Пенсійного фонду України та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Пенсійного фонду України №0400-011003-8/139356 від 08.09.2023 року, яким визначено загальну суму страхових коштів Пенсійного фонду України, які підлягають перерахуванню у розмірі 921,39 грн., з яких 614,26 грн. сума неправомірно витрачених страхових коштів, 307,13 грн. штраф у розмірі 50% за порушення порядку використання страхових коштів.

Виходячи з положень статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд адміністративної справи здійснено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

До матеріалів справи долучено листок непрацездатності №6383886-2012094078-1; номер випадку непрацездатності №6383886; дата відкриття 10.01.2023, дата закриття 13.01.2023; ПІБ ЗО ОСОБА_1 ; ознака алкогольного/наркотичного сп`яніння ні; позначка порушення режиму лікування ні; причина непрацездатності тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов`язані з нещасним випадком на виробництві; категорія медичного висновку захворювання або травма загального характеру.

Також, до матеріалів справи долучено листок непрацездатності №6383886-2012191049-1; номер випадку непрацездатності №6383886; дата відкриття 14.01.2023, дата закриття 16.01.2023; ПІБ ЗО ОСОБА_1 ; ознака алкогольного/наркотичного сп`яніння так; позначка порушення режиму лікування ні; причина непрацездатності тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов`язані з нещасним випадком на виробництві; категорія медичного висновку захворювання або травма загального характеру.

07.09.2023 відповідачем проведено документальну перевірку АТ ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД з питань дотримання порядку використання страхувальником коштів Фонду, за наслідками якої складено акт №0400-0110033-10/11. В результаті перевірки спеціалістами управління виявлено такі порушення:

1) згідно з електронним Реєстром листків непрацездатності відповідно до пункту 5 розділ IV Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров`я, затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 01.06.2021 №1066, лікуючий лікар у межах випадку непрацездатності №6383886, по якому присутні два листки непрацездатності, проставив відмітку в листку непрацездатності №6383886- 2012191049-1 про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння, як причини виникнення непрацездатності, а саме:

- первинний листок непрацездатності №6383886-2012091078-1 на ім`я ОСОБА_1 за період з 10.01.2023 по 13.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності-ні);

- продовжений листок непрацездатності №6383886-2012191049-1 на ім`я ОСОБА_1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 (відмітка про наявність алкогольного та/або наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності так).

По одному листку непрацездатності подано заяву-розрахунок та здійснено виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а саме:

-заява розрахунок №05393139-2023-2 від 30.01.2023 по продовженому листку непрацездатності №6383886-2012191049-1 за період з 14.01.2023 по 16.01.2023 на ім`я ОСОБА_1 на суму коштів фонду 614,26 грн. Згідно з випискою банку кошти виплачено 31.01.2023.

Отже, по вищезазначеній заяві-розрахунку, відповідно до виписки банку, здійснено виплату ОСОБА_1 за рахунок коштів Пенсійного фонду України, що свідчить про неправомірне використання коштів Фонду у розмірі 614,26 грн. (пункт 5 частини 1 статті 16 розділу IV Закону №1105-XIV);

2) несвоєчасно подано до Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованій особі по 1 заяві-розрахунку №05393139-2023-2 від 30.01.2023 (дата виплати 31.01.2023). Дата надання повідомлення 05.09.2023 (пункт 2 частини 2 статті 8 Закону №1105-XIV);

3) комісією не прийнято рішення про відмову в призначенні страхових виплат по страховому випадку №6383886, де в листку непрацездатності №6383886-2012191049-1, виданому на ім`я ОСОБА_1 , присутня відмітка про наявність та/або наркотичного сп`яніння, як причини виникнення непрацездатності (частина 3 статті 22 розділу IV Закону №1105-XIV).

Рішенням відповідача про повернення страхових коштів Пенсійного Фонду України та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Пенсійного Фонду України від 08.09.2023 №0400-011003-8/139536, за наслідком розгляду матеріалів документальної позапланової перевірки позивача з питань дотримання порядку використання страхових коштів (акт №0400-011003-10/11 від 07.09.2023), виявлено порушення частини третьої статті 22 розділу IV Закону №1105-XIV, що діяв на момент настання страхових випадків, і за наслідками якої підлягає поверненню до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області - 614 грн. 26 коп. - сума неправомірно витрачених страхових коштів, та керуючись пунктом 6 частини 1 статті 6 та абзацом 1 частини 6 статті 8 Закону України від 21.09.2022 №2620-IX "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" тa Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", вирішено застосувати до АТ ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД фінансові санкції в розмірі 307 грн. 13 коп. штраф у розмірі 50%.

14.09.2023 позивачем направлено лист вх. №19-280 до керівника КНП «НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ ДОПОМОГИ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» з метою перевірки даних, які містяться у лікарняному листі №6383886-2012191049-1 та надання документального підтвердження факту перебування ОСОБА_1 у стані алкогольного/наркотичного сп`яніння або спростувати такі факти.

18.09.2023 КНП «НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ ДОПОМОГИ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» надано відповідь №699, з якої вбачається, що КНП ««НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ ДОПОМОГИ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» на звернення позивача щодо помилки у медичному висновку про непрацездатність повідомляємо, що ОСОБА_1 , звернувся до сімейного лікаря 10.01.2023 з приводу захворювання, внаслідок чого був сформований медичний висновок про непрацездатність №9M8B-6E74-8M6E-ЕТТМ з 10.01.2023 по 13.01.2023. В процесі повторного обстеження 13.01.2023 був продовжений медичний висновок про непрацездатність №55X5-B2CA-78XE-BAHA, з 13.01.2023 до 16.01.2023. При продовженні медичного висновка помилково з`явилась помітка про алкогольне сп`яніння через перебої в роботі електронної системи. Лікування тривало до 16.01.2023. Пацієнт відповідально відносився до лікування, вчасно виконував всі призначення, у стані алкогольного сп`яніння не перебував.

Надаючи правову оцінку, що виникли, суд виходить з такого.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо їх соціального захисту у зв?язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров?я визначає Закон №1105-XIV.

Страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності включено до видів загальнообов`язкового державного соціального страхування (стаття 1 Закону №1105-XIV).

За змістом пункту 2 частини 1 статті 3 Закону №1105-XIV основними принципами соціального страхування є, зокрема, обов`язковість страхування осіб відповідно до видів соціального страхування та можливості добровільності страхування у випадках, передбачених законом; державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав.

Згідно з пунктами 2, 4, 5 частини статті 5 Закону №1105-XIV основними завданнями уповноваженого органу управління та його територіальних органів є:

здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до цього Закону;

проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;

здійснення контролю за використанням страхувальниками та застрахованими особами страхових коштів.

Відповідно до пунктів 2, 4, 5, 6 часини 1 статті 6 Закону №1105-XIV уповноважений орган управління та його територіальні органи мають право:

перевіряти обґрунтованість видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;

перевіряти достовірність відомостей, поданих страхувальником для отримання страхових коштів, дотримання порядку використання страхувальником наданих йому страхових коштів, відмовляти у фінансуванні виплат у разі відмови або перешкоджання страхувальником проведенню перевірки, виявлення фактів подання страхувальником до уповноваженого органу управління недостовірних відомостей або порушення порядку використання страхових коштів;

отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки;

накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.

Згідно з пунктами 1, 3 частини 2 статті 8 Закону №1105-XIV роботодавець зобов`язаний, зокрема: здійснювати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид страхових виплат та надання соціальних послуг згідно з цим Законом;

під час перевірки правильності використання страхових коштів та достовірності поданих роботодавцем даних надавати посадовим особам уповноваженого органу управління необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки.

Страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання (стаття 11 Закону №1105-XIV).

Відповідно до частини 1 статті 12 Закону №1105-XIV, право на страхові виплати за страхуванням у зв?язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи - громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їхніх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов?язковість якого надана Верховною Радою України. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю, якщо інше не передбачено законом.

Види страхових виплат за страхуванням у зв?язку з тимчасовою втратою працездатності передбачені статтею 13 Закону №1105-XIV до них належить, у тому числі допомога по тимчасовій непрацездатності (пункт 1 частини 1 статті 13 Закону №1105-XIV).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 15 Закону №1105-XIV допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі страхових виплат, які повністю або частково компенсують втрату заробітної плати (доходу), у разі настання страхового випадку з тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов?язаної з нещасним випадком на виробництві, а також тимчасова непрацездатність на період реабілітації внаслідок захворювання або травми, не пов?язаної з нещасним випадком на виробництві.

Частиною 2 вищевказаної статті передбачено, що допомога по тимчасовій непрацездатності у випадках, зазначених у пунктах 1 і 7 частини першої цієї статті, виплачується уповноваженим органом управління застрахованим особам з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), незалежно від звільнення, припинення підприємницької або іншої діяльності застрахованої особи в період втрати працездатності, у порядку та розмірах, встановлених законодавством. Оплата перших п?яти днів тимчасової непрацездатності у випадках, зазначених у пунктах 1 і 7 частини першої цієї статті, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Стаття 16 Закону №1105-XIV встановлює підстави для відмови в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності, зокрема, положення пункту 5 частини 1 цієї статті передбачають, що допомога не надається у разі тимчасової непрацездатності у зв?язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп?яніння або дій, пов?язаних із таким сп?янінням.

Крім того, частиною 2 цієї статті унормовано, що застраховані особи, які в період отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності порушують режим, встановлений лікарем, не виконують інструкцій, рекомендацій фахівців з реабілітації, необхідних для надання реабілітаційної допомоги відповідно до індивідуального реабілітаційного плану, погодженому цією особою, або не з?являються без поважних причин у призначений строк на медичний огляд, у тому числі лікарсько-консультативною комісією чи МСЕК, втрачають право на таку допомогу з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до абзацу 1 частини 1, частини 3 статті 22 Закону №1105-XIV страхова виплата у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

Рішення про призначення страхової виплати приймається страхувальником або уповноваженими ним особами. Страхувальник або уповноважені ним особи здійснюють контроль за правильністю нарахування і своєчасністю здійснення страхових виплат, приймають рішення про відмову в призначенні або припинення страхових виплат (повністю або частково), розглядають підставу і правильність видачі документів, які є підставою для надання страхових виплат.

Судом встановлено, що первинний листок непрацездатності № 6383886-2012094078-1 на ім?я ОСОБА_1 не містив відомостей про наявність алкогольного/наркотичного сп`яніння як причини виникнення непрацездатності, а також не містив відомостей про порушення режиму, встановленого лікарем, при цьому, за повідомленням закладу охорони здоров`я при подовженні медичного висновку та формуванні листка непрацездатності №6383886-2012191049-1 на ім`я ОСОБА_1 помітка про алкогольне сп`яніння з`явилась помилково через перебої в роботі електронної системи, а також зазначено, що ОСОБА_1 відповідально відносився до лікування, вчасно виконував всі призначення, у стані алкогольного сп`яніння не перебував, що підтверджується листом від 18.09.2023 №699.

Отже, відсутні підстави стверджувати, що тимчасова непрацездатність ОСОБА_1 сталася внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп`яніння або дій, пов`язаних із таким сп`янінням, а крім того відсутні відомості, що ним порушувався режим, встановлений лікарем, що в свою чергу виключає можливість прийняття рішення про відмову в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Наявність помилки в листку непрацездатності не є підставою для відмови у наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності без фактичної перевірки відповідних фактів, а також такі помилки не повинні створювати для роботодавця як страхувальника та застрахованої особи жодних негативних наслідків та призводити до позбавлення застрахованої особи права на отримання страхових виплат та повернення страхових коштів із застосуванням фінансових санкцій.

Враховуючи наведене, комісія з питань призначення страхових виплат за соціальним страхуванням АТ «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» правомірно прийняла рішення про призначення допомоги ОСОБА_1 на підставі листків непрацездатності №6383886-2012094078-1 та №6383886-2012191049-1, оскільки не встановила наявність у ОСОБА_1 ознак алкогольного/наркотичного сп`яніння як причини виникнення тимчасової непрацездатності та/або порушення режиму, встановленого лікарем, тож в даному конкретному випадку відсутні порушення приписів частини 3 статті 22 Закону №1105-XIV, і відповідно відсутні передумови та підстави для застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно прийнято рішення про повернення страхових коштів ПФУ та застосовано фінансові санкції за порушення порядку використання страхових коштів ПФУ, оскільки таке рішення є необґрунтованим, прийнято без урахування усіх обставин, що мають значення, а також не відповідає критеріям обґрунтованості, розсудливості та пропорційності, що в свою чергу є підставою для його скасування.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Акціонерного товариства «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 2684,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією від 19.09.2023 №1703.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ПФУ в Дніпропетровській області на користь позивача підлягають відшкодуванню витрати, 2684,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Акціонерного товариства «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» (адреса: вул. Сучкова, 115, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл., 51200; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 05393139) до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (адреса: вул. Набережна Перемоги, 26, м. Дніпро, 49094; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 21910427) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про повернення страхових коштів Пенсійного фонду України та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Пенсійного фонду України №0400-011003-8/139356 від 08.09.2023.

Стягнути на користь Акціонерного товариства «ІНТЕРТАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115902570
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них

Судовий реєстр по справі —160/25430/23

Постанова від 08.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 25.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні