Дата документу 15.12.2023
Справа № 334/11335/23
Провадження № 2/334/4015/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 грудня 2023 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Філіпова І.М., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
12.12.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Ленінського районного осуду м. Запоріжжя з позовом до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та просить визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Демченко Захара Миколайовича Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 68671502 від 31.07.2023 року, за результатами якого здійснено державну реєстрацію права власності з реєстраціним номером об`єкта нерухомого майна 333928823101, номер відомостей про речове право 51187143 та 51187098, дата, час державної реєстрації 27.07.2023 09:48:21. Просить стягнути з Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради судові витрати по справі.
Жодних вимог до інших відповідачів не заявлено.
Конституцією України закріплено право кожного на судовий захист (стаття 55) та передбачено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення (стаття 124), а статтею 18Закону України«Про судоустрійстатус суддів» визначено, що суди загальної юрисдикції спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.
Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом (ч.1 ст. 8 Закону України "Про судоустрій і статус суддів").
Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, судом встановлено, що даний позов не підлягає розгляду у суді в порядку цивільного судочинства, а вимоги мають розглядатись в порядку, визначеному Кодексом адміністративногосудочинства України (далі - КАС України), виходячи з наступного.
Так, відповідно до вимог частини 1 статті 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Згідно з пунктом 3 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №3 від 01.03.2013 року "Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ" суди мають виходити з того, що критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають із будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), по-друге, суб`єктний склад такого спору (однією зі сторін у спорі є, як правило, фізична особа).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4КАСУкраїни адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Разом із цим, згідно з вимогами пункту 1 частини 1 статті 19КАСУкраїни юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною 1 статті 5КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та не чинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Вивчивши матеріали позову, суд дійшов висновку, що між сторонами у справі виник публічно-правовий спір, який підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства. Позивачем заявлена лише одна позовна вимога про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, при цьому спір щодо щодо такого майна або майнових прав відсутній.
Статтею 20КАС України визначено розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів.
Так, відповідно до частини 1 вищенаведеної статті місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частинами першою та третьою цієї статті (ч.2 ст. 20 КАС України).
При визначенні предметної юрисдикції справ, суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Відповідно до ч. 1 ст.186ЦПКУкраїни суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Виходячи з наведеного, необхідно відмовити у відкритті провадження у справі, позаяк заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства та роз`яснити позивачу, що заявлений позов підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства та підсудний Запорізькому окружному адміністративному суду.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 186, ст.ст.260, 261 ЦПК України,
ПОСТАНОВИЛА:
У відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування рішення - відмовити.
Роз`яснити позивачу, що заявлений позов підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства та підсудний Запорізькому окружному адміністративному суду.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Запорізького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
У разі якщо ухвала суду не була вручена у день її складення, учасник справи має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя: Філіпова І. М.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2023 |
Оприлюднено | 27.12.2023 |
Номер документу | 115914550 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності |
Цивільне
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Філіпова І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні