Рішення
від 03.11.2023 по справі 531/521/22
КАРЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

єдиний унікальний номер справи 531/521/22

номер провадження 2/531/22/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2023 року м. Карлівка

Карлівський районний суд Полтавської області в складі:

головуючого судді Попова М.С.,

за участю секретаря Нагорної О.С.,

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Карлівка цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Карлівської міської ради Полтавської області, ОСОБА_3 , Державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мирошниченко Сніжани Анатоліївни, Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс», третя особа: Державний реєстратор Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмиря Максим Анатолійович, про визнання недійсним та скасування рішення Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року, скасування рішень державних реєстраторів, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Карлівської міської ради, ОСОБА_4 , Державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мирошниченко С.А., ТОВ «Агропрогрес плюс», третя особа: Державний реєстратор Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмиря М.А., про визнання недійсними та скасування рішень, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки.

Позовні вимоги обгрунтувані тим, що у жовтні 2021 року позивач звернувся до Карлівської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства на території Карлівської міської ради у межах населеного пункту містам Карлівка. До заяви додано графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та інші документи.

18 жовтня 2021 року, після перевірки графічних матеріалів, Карлівською міською радою (третє засідання сьомої чергової сесії восьмого скликання) було прийнято рішення про надання дозволу гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, у власність (згідно поданої схеми) орієнтовною площею 2,00 га на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області.

На підставі договору №2596/27 від 01.11.2021 року, приватним підприємством «Алан-Зем» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_1 . Проект землеустрою розроблено інженером-землевпорядником ОСОБА_5

15.11.2021 року землевпорядником ПП «Алан-Зем» ОСОБА_5 у присутності секретаря Карлівської міської ради Стовбуна О.Л., начальника відділу земельних ресурсів та надр виконавчого комітету Моргун Н.А. та позивача складено акт про визначення меж земельної ділянки, переданої у власність ОСОБА_1 .

Також 15.11.2021 року, землевпорядником ПП «Алан-Зем» ОСОБА_5 у присутності секретаря Карлівської міської ради Стовбуна О.Л., начальника відділу земельних ресурсів та надр виконавчого комітету Моргун Н.А. та позивача було складено акт прийому-передачі межових знаків на зберігання. Згідно даного акту, межі земельної ділянки із кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, яка знаходиться на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, у межах населеного пункту м.Карлівка, площею 2,00 га, наданої власнику/користувачу земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, закріплені внатурі (на місцевості) межовими знаками встановленого зразка у кількості 8 шт. межові знаки пред`явлені та передані на зберігання гр. ОСОБА_1

15.11.2021 року між замовником ОСОБА_1 та виконавцем ПП «Алан-Зем» в особі директора Строженка О.І., підписано акт прийомки-здачі робіт, згідно якого виконавець виконав і представив замовнику проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області у межах населеного пункту м.Карлівка, кадастровий номер земельної ділянки 5321610100:50:005:0511. Вартість виконаних робіт складає 5000,00 грн.

Під час розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , сертифікований інженер-землевпорядник ОСОБА_5 , відповідно до пунктів 110-1 та 110-2 «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого постановою КМУ №1051 від 17.10.2012 року, надіслав заяву про державну реєстрацію земельної ділянки в електронній формі з доданими документами по розробці проекту Державному кадастровому реєстраторові.

На підставі вищевказаної інформації, Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельної ділянки, відповідно до пунктів 73,75, 77, 87, 111 цього Порядку, сформував витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-4617251232021 від 15.11.2021 року, який був виданий на запит від 02.11.2021 року, ЗВ-9716039912021, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511 відбулася 15.11.2021 року, орган, який зареєстрував земельну ділянку відділ у Жовківському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробив і надав ПП «Алан-Зем» ОСОБА_5 .

16.11.2021 року позивач звернувся до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Карлівської міської ради та, згідно опису вхідного пакета документів, реєстраційний №5291, подав пакет документів, необхідний для видачі рішення про затвердження проекту відведення земельної ділянки у власність, у тому числі і оригінал проекту землеустрою та копію витягу з Державного земельного кадастру, проте орган місцевого самоврядування, вказану заяву не розглянув.

На підставі інформації із Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 17.12.2021 року позивачу стало відомо, що земельна ділянка із кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, яка була розроблена ПП «Алан-Зем», інженером землевпорядником Стороженком О.І., на замовлення позивача, передана у власність ОСОБА_3 .

На запит позивача від 28.12.2021 року, Карлівська міська рада надала завірену копію рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської від 03.12.2021 року, у якому вказано, що, розглянувши заяву ОСОБА_3 , щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, розроблену ФОП ОСОБА_6 , враховуючи витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-9902503922021 від 17.11.2021 року вирішила: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) із земель сільськогосподарського призначення на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області загальною площею 2,00 га, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511 Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області. Передати ОСОБА_3 у власність указану земельну ділянку та дозволити йому здійснити державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.

Листом від 26.01.2022 року №04-41/197 Карлівська міська рада відмовила позивачу у наданні копій документів, які подавав на затвердження до міської ради ОСОБА_3 та листом від 04.02.2022 року за №04-41/305 відмовила у наданні витягу з Державного земельного кадастру.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна від 10.02.2022 року (номер довідки 298815863) земельна ділянка площею 2,00 га з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, передана у власність ОСОБА_3 , номер запису про право власності 45646432 від 09.12.2021 року, державний реєстратор Мирошниченко Сніжана Анатоліївна, виконавчий комітет Ланнівської сільської ради Полтавської області.

Позивач вважає, що державний реєстратор Мирошниченко С.А., при реєстрації права власності за ОСОБА_3 , діяла не у спосіб визначений законодавством, оскільки при перевірці документів, не встановила розбіжність у поданих документах (у витягу з Державного земельного кадастру зазначено, що земельна ділянка зареєстрована на підставі проекту землеустрою, розробленого ПП «Алан-Зем», а у рішенні Карлівської міської ради зазначено, що земельна ділянка передана у власність на підставі проекту землеустрою ФОП ОСОБА_6 ). Тому визначає її відповідачем у вказаній справі, так як є її особиста вина у порушенні прав позивача.

Також, згідно запису про інше речове право: 46215599 від 14.01.2022 року, спірна земельна ділянка передана в оренду, згідно договору оренди, виданого 10.01.2022 року, орендар ТОВ «Агропрогрес Плюс», код ЄДРПОУ 35314117, державний реєстратор Гмиря Максим Анатолійович, виконавчий комітет Великобудищанської сільської ради Полтавської області, орендодавець ОСОБА_3 .

Вважає, що ТОВ «Агропрогрес Плюс» уклало договір оренди земельної ділянки з особою, яка неправомірно набула право власності на вказану земельну ділянку.

Враховуючи наявність підстав для визнання недійсним рішення Карлівської міської ради від 03.12.2021 року, це робить не можливим подальше існування зазначеного договору оренди земельної ділянки та дає підстави для визнання його недійсним, тому позивач визначає ТОВ «Агропрогрес Плюс» відповідачем у справі.

Таким чином, Карлівська міська рада проігнорувала інтереси позивача ОСОБА_1 , погіршила його існуюче становище. Тому вважає, що ними порушено порядок надання земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що обумовило незаконність рішення Карлівської міської ради від 03.12.2021 року (третє засідання восьмої сесії восьмого скликання) та призвело до настання несприятливих наслідків для прав, свобод та інтересів позивача, зокрема позбавлення права позивача на завершення процедури відведення земельної ділянки.

У зв`язку з чим, просив суд, визнати недійсним та скасувати рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року; скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Мирошниченко С.А. про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер 62270258 від 14.12.2021 року, на підставі якого зареєстровано право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, номер запису про право власності 45646432 від 09.12.2021 року; визнати недійсним договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, укладений 10 січня 2022 року між ОСОБА_3 та ТОВ «Агропрогрес плюс»; скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмирі М.А. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 62909073 від 18.01.2022 року про реєстрацію права оренди земельної ділянки за ТОВ «Агропрогрес плюс», код ЄДРПОУ 35314117, на підставі договору оренди, виданого 10 січня 2022 року, номер запису про інше речове право: 46215599 від 14 січня 2022 року .

Ухвалою від 24.06.2022 року відкрито провадження у справі та постановлено проводити розгляд за правилами загального позовного провадження, задоволено клопотання позивачки про витребування додаткових доказів.

30.07.2022 від позивача надійшла заява про зміну предмету позову, у якій просить: визнати недійсним та скасувати рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року; скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Мирошниченко С.А. про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер 62270258 від 14.12.2021 року, на підставі якого зареєстровано право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, номер запису про право власності 45646432 від 09.12.2021 року з одночасним припиненням права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511; визнати недійсним договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, укладений 10 січня 2022 року між ОСОБА_3 та ТОВ «Агропрогрес плюс»; скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмирі М.А. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 62909073 від 18.01.2022 року про реєстрацію права оренди земельної ділянки за ТОВ «Агропрогрес плюс», код ЄДРПОУ 35314117, на підставі договору оренди, виданого 10 січня 2022 року, номер запису про інше речове право: 46215599 від 14 січня 2022 року, з одночасним припиненням права оренди товариством з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс», код ЄДРПОУ 35314117 земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511.

На виконання вимоги ухвали від 01.08.2022, 19.08.2022 року від державного реєстратора Мирошниченко С.А. на адресу суду надійшли належним чином засвідчені копії документів, що зберігаються у електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії на спірну земельну ділянку.

ВК Карлівської міської ради на виконання вимог виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Полтавській області на ухвали №531/521/22 видану Карлівським районним судом 31.08.2022, було надано копію проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який подав ОСОБА_3 ; копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-990250392201 від 17.11.2021 року.

Ухвалою суду від 01.08.2022 було задоволено клопотання представника позивача адвоката Болтіка С.М. про виклик у судове засідання та допит свідка ОСОБА_5 .

Ухвалою суду від 22.09.2022 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Позивач та її представник адвокат Болтік С.М. у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили задовольнити з підстав, викладених у позові.

Представник відповідача Карлівської міської ради до суду не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи було повідомлено у встановленому законом порядку.

Відповідач ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про місце, дату та час судового розгляду, не повідомив про причину неявки.

Відповідач Державний реєстратор Виконавчого комітету Ланнівської міської ради Полтавської області Мирошниченко С.А. у судове засідання не з`явилася, раніше від неї надійшло заперечення на позов.

У запереченні зазначила про те, що державний реєстратор не вправі відмовляти у реєстрації права власності на підставі власних допущень на основі якого проекту землеустрою була зареєстрована земельна ділянка, як об`єкт нерухомого майна. Державний реєстратор не взмозі провести перевірку чи це був проект відведення про передачу у власність, чи зміну цільового призначення, чи інший проект відповідно до Закону України «Про землеустрій». Чинним законодавством даної норми не передбачено.

Таким чином, державним реєстратором встановлено відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Також зазначила, що Державний реєстратор, зокрема і приватний нотаріус, не є належним відповідачем у справі про скасування рішення про державну реєстрацію права на нерухоме майно та їх обтяжень.

Визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи.

Спір про скасування рішення щодо державної реєстрації речового права на нерухоме майно треба розглядати як спір, пов`язаний з порушенням цивільних прав позивача на нерухоме майно особою, за якою зареєстроване речове право на це майно.

Зазначені висновки, викладені у постановах ВС від 07.07.2021 року у справі №369/14294/17; від 08.07.2021 року у справі №523/10971/17; від 14.07.2021 року у справі №526/857/18 і ін.

У зв`язку з цим просила відмовити у задоволенні позову у частині скасування рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Мирошниченко С.А. про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, індексний номер 45646432 від 09.12.2021 року та визнати державного реєстратора Мирошниченко С.А. як неналежного відповідача.

Представник відповідача ТОВ «Агропрогрес плюс» - адвокат Жолонко О.В. у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялося у встановленому законом порядку.

Третя особа державний реєстратор Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмиря М.А. у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про місце, дату та час судового розгляду, раніше направив до суду клопотання про розгляд справи без його участі, щодо вирішення спору покладався на розсуд суду.

Свідок ОСОБА_5 , у судовому засіданні пояснив, що як директор ПП «Алан-Зем» розробляв проект землеустрою спірної земельної ділянки, було виготовлено документацію, присвоєно кадастровий номер 5321610100:50:005:0511, пр. пред`явленні копії поєкту також це підтвердив. Замовником був ОСОБА_1 , було укладено договір та ним здійснено оплату за послуги. ОСОБА_3 на дану земельну ділянку проекту не замовляв.

Суд, заслухавши позивача та його представника, дослідивши письмові докази по справі окремо та в їх сукупності, приходить до наступних висновків.

Щодо визнання недійсними та скасування рішення Карлівської міської ради.

Згідно ч.1 ст.122 Земельного Кодексу України (далі ЗК України), сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.118 ЗК України, громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу. До клопотання додається розроблена відповідно доЗакону України"Проземлеустрій"технічна документаціяіз землеустроющодо встановлення(відновлення)меж земельноїділянки внатурі (намісцевості),що замовляєтьсягромадянином безнадання дозволуна їїрозроблення. У випадку, визначеному частиною першою цієї статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) приймає рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову.

Частиною 9 ст.118 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Згідно абз.4 ч.3 чт.123 ЗК України, у разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність та користування відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною 1 ст.12 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про зареєстровані права власності на об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяження, а також про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна і ціну (вартість) нерухомого майна та речових прав на нього чи розмір плати за користування нерухомим майном за відповідними правочинами, відомості та електронні копії документів, подані у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, та відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав.

Судом встановлено, що у жовтні 2021 року позивач звернувся до Карлівської міської ради Полтавської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га у власність та, відповідно до рішення Третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18.10.2021 року, ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, який необхідно було подати для розгляду та затвердження до сесії міської ради (а.с.12).

На дотримання вимог Земельного кодексу України щодо оформлення документів, позивачем укладено договір №2596/27 про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 01.11.2021 року з ПП «Алан-Зем» (а.с.13) та, згідно акту прийомки-здачі робіт від 15.11.2021 року, виконавцем виконано і передано замовнику Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області в межах населеного пункту м.Карлівка, кадастровий номер земельної ділянки 5321610100:50:0511.

Відповідно до акту про визначення меж земельної ділянки на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області від 15.11.2021 року землевпорядником ПП «Алан-Зем» ОСОБА_5 у присутності: секретаря Карлівської міської ради Стовбуна О.Л., начальника відділу земельних ресурсів на надр виконавчого комітету Моргун Н.А., гр. ОСОБА_1 , складено дійсний акт в тому, що проведено визначення меж земельної ділянки, переданої у власність гр. ОСОБА_1 площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства, що знаходиться на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області в межах населеного пункту м.Карлівка (а.с.15).

Актом прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 15.11.2021 року, землевпорядник ПП «Алан-Зем» ОСОБА_5 , секретар Карлівської міської ради Стовбун О.Л., начальник відділу земельних ресурсів та надр виконавчого комітету ОСОБА_7 , власник земельної ділянки (землекористувач) ОСОБА_1 , склали даний акт про те, що межі земельної ділянки за кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, яка знаходиться на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області в межах населеного пункту м.Карлівка, площею 2,00 га, наданої власнику/користувачу земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, закріплені внатурі (на місцевості) межовими знаками встановлено зразка у кількості 8 шт., список яких додається. Схеми прив`язки межових знаків до об`єктів і контурів місцевості/кроки додаються. Власник/користувач земельної ділянки претензій щодо меж та конфігурації земельної ділянки не має. Власниками/користувачами суміжних земельної ділянки претензій до існуючих меж не заявлено. Межові знаки пред`явлені на зберігання гр. ОСОБА_1 , який про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків, згідно з пунктом «е» частини 1 статті 211 ЗК України та статті 56 КУпАП ознайомлена (а.с.15 зворотній бік).

Вказані акти підписані усіма указаними у них особами та скріплені печатками Карлівської міської ради, ПП «Алан-Зем» та сертифікованим землевпорядником ОСОБА_5 .

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-4617251232021 від 15.11.2021 року, земельна ділянка з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511 має цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства (01.03.); категорія земель: землі сільськогосподарського призначення; вид використання земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства; форма власності: інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня; інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки: Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 01.11.2021, ПП «Алан-Зем», ОСОБА_5 . (а.с.16-17).

ПП «Алан-Зем» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області в межах населеного пункту м.Карлівка (а.с.19-28).

16.11.2021 року ОСОБА_1 подав до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Карлівської міської ради пакет документів, необхідних для видачі рішення про затвердження проекту відведення земельної ділянки у власність чи користування (зі зміною цільового призначення при необхідності): 1.заяву; 2.проект землеустрою (оригінал); 3.копію Витягу з ДЗК (а.с.18).

Далі встановлено, що ОСОБА_3 подано на затвердження Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, виготовлений Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 . Договір від 25.10.2021 №25/10/21-23 (а.с.174-176).

До Проекту землеустрою ОСОБА_3 додано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-990250392201 від 17.11.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, яка розташована у м.Карлівка, Полтавського району, Полтавської області. Інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 01.11.2021; ПП «Алан-Зем», ОСОБА_5 . Орган, який зареєстрував земельну ділянку: відділ у Жовківському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. Дата державної реєстрації земельної ділянки: 15.11.2021 (а.с.173-174).

Рішенням третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 03.12.2021 року, затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) із земель сільськогосподарського призначення на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області загальною площею 2,00 га, кадастровий номер: 5321610100:50:005:0511 Карлівської міської ради Полтавської області. Передано гр. ОСОБА_3 у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер: 5321610100:50:005:0511 Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області. Дозволено гр. ОСОБА_3 здійснити державну реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер: 5321610100:50:005:0511 у відповідності до ст.ст.125, 126 Земельного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (а.с.30).

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, номер інформаційної довідки: 298816937 від 10.02.2022 року, земельна ділянка із кадастровим номером: 5321610100:50:005:0511, площею 2,00 га зареєстрована у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за номером: 2533178553080. Державна реєстрація права власності здійснена 09.12.2021 року державним реєстратором виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мірошниченко Сніжаною Анатоліївною, на підставі рішення органу місцевого самоврядування Карлівської міської ради від 03.12.2021 року, індексний номер рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень: 62270258 від 14.12.2021 року. Форма власності: приватна. Власник: ОСОБА_3 . Номер запису про інше речове право:46215599. Вид іншого речового права: право оренди земельної ділянки. Державна реєстрація здійснена державним реєстратором Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмирею Максимом Анатолійович, на підставі договору оренди від 10.01.2022 року. Індексний номер рішення про державну реєстрацію: 62909073 від 18.01.2022 року. Орендар: Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес Плюс». Орендодавець: ОСОБА_3 (а.с.35).

Згідно ч.3 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.

Частиною 4 статті 24 вказаного Закону передбачено, що для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.

Відповідно дочастин 8-10статті 24Закону,на підтвердженнядержавної реєстраціїземельної ділянкизаявнику безоплатновидається витягз Державногоземельного кадаструпро земельнуділянку.Витяг міститьвсі відомостіпро земельнуділянку,внесені доПоземельної книги.Складовою частиноювитягу єкадастровий планземельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до ч.1ст.60 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Згідно з положеннямист.212 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Крім того, відповідно до положень ч.4ст.212 ЦПК України, результати оцінки доказів суд відображає в рішенні, в якому наводяться мотиви їх прийняття чи відмови у прийнятті.

Враховуючи, що усі обставини, які становлять предмет доказування, мають бути підтверджені визначеними у ч.2ст.57 ЦПК Українизасобами доказування, суд вважає достовірно встановленими лише ті факти та обставини, які визнаються обома сторонами та підтверджуються письмовими доказами.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності,суд приходить до наступного висновку.

Позивачем ОСОБА_1 було здійснено формування земельної ділянки з метою отриманні її у власність (на підставі рішення органу місцевого самоврядування) із земель комунальної власності міста Карлівка, внаслідок чого здійснена державна реєстрація земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номера, яка проведена на основі поданої заяви та документації із землеустрою, а речове право на земельну ділянку не зареєстровано за ОСОБА_1 не з вини заявника. Позивач не зволікав із подачею документів на затвердження, оскільки 16.11.2022 року подав їх за визначеною процедурою, проте рішення про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність так і не отримав.

Вказане підтверджено наданими до суду копіями документів: проект землеустрою, витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння кадастрового номері земельної ділянки на підставі проекту землеустрою, виготовленого на замовлення ОСОБА_1 , описом вхідного пакета документів, прийнятих від ОСОБА_1 . Центром надання адміністративних послуг.

Проте, органом місцевого самоврядування та у подальшому державним реєстратором проігноровано ту обставину, що державна реєстрація земельної ділянки проведена саме ОСОБА_1 за наявності у нього на те законних підстав. Та затверджено проект землеустрою ОСОБА_3 , до якого додано витяг із Державного земельного кадастру про державну реєстрацію спірної земельної ділянки за іншим проектом землеустрою, виготовленим іншим землевпорядником.

Згідно ст. 1 Першого Протоколу доКонвенції про захист прав людини і основоположних свобод1950 року кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. При цьому Європейський суд з прав людини в зміст поняття майна включає і «правомірні очікування»/ «законні сподівання» вчиняти певні дії.

Так, згідно із ч.2ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відповідно до ст.55,56 Конституції України, кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб та відшкодування за рахунок органів місцевого самоврядування матеріальної і моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю...

Пунктом першимстатті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка, відповідно до вимог ч.1ст.9 Конституції України, ратифікована Законом від 17.07.1997 року «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів №2,4,7 та 11 Конвенції» і є частиною національного законодавства України, встановлено, що кожен при вирішенні питання щодо його цивільних прав та обов`язків... має право на справедливий і відкритий розгляд упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Статтею 3 ЦПК Українивстановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Захист цивільних правце передбачені законом способи охорони цивільних прав у разі їх порушення чи реальної небезпеки такого порушення.

Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на порушника.

Відповідно дост.16 ЦК Українивстановлено перелік способів захисту цивільних прав та інтересів: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконним рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Тобто, за змістомст.16 ЦК Україникожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, зокрема, з позовом про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та скасування прийнятих внаслідок цього рішень.

Відповідно дост.21 ЦК України, суд визнає незаконним і скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Зважаючи на вищевикладене, суд приходить до висновку, що Карлівська міська рада, приймаючи рішення про затвердження проекту землеустрою, поданого на затвердження ОСОБА_3 , проігнорувала інтереси позивача ОСОБА_1 , за чиїм проектом землеустрою була сформована земельна ділянка та присвоєно кадастровий номер (15.11.2021 року), таким чином погіршила його існуюче становище та не врахувала його законні очікування. Тому позовні вимоги щодо визнати недійсним та скасувати рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року, яким: затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) із земель сільськогосподарського призначення на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області загальною площею 2,0 га, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511 Карлівської міської ради Полтавської області; передано гр. ОСОБА_3 у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511 для ведення особистого селянського господарства Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області; дозволено гр. ОСОБА_3 здійснити державну реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511, підлягають до задоволення

Щодо визнання недійсним договору оренди земельної ділянки

Судом встановлено, що 10.01.2022 року між ОСОБА_3 (орендодавець) та ТОВ «Агропрогрес плюс» (орендар) укладено договір земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511. Право власності орендодавця на земельну ділянку посвідчене Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за №45646432 від 09.12.2021 року, індексний номер витягу: 290183883, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2533178553080. Земельна ділянка знаходиться на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області (а.с.36-37).

Згідно з ч.1 ст.203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Частиною 1 ст.215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті203 цього Кодексу.

Пунктом 5 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009 року №9 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» роз`яснено, що відповідно до статей 215 та 216 ЦК вимога про визнання оспорюваного правочину недійсним та про застосування наслідків його недійсності, а також вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути заявлена як однією зі сторін правочину, так і іншою заінтересованою особою, права та законні інтереси якої порушено вчиненням правочину.

Така позиція узгоджується із висновками Верховного Суду у складі у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у справі №918/350/16, висловленими у постанові від 23.01.2018 року, згідно яких, у розумінні приписів наведених норм, оспорювати правочин може також особа (заінтересована особа), яка не була стороною правочину, на час розгляду справи судом не має права власності чи речового права на предмет правочину та/або не претендує на те, щоб майно в натурі було передано їй у володіння. Вимоги заінтересованої особи про визнання правочину недійсним спрямовані на приведення сторін недійсного правочину до того стану, який саме вони, сторони, мали до вчинення правочину. Власний інтерес заінтересованої особи полягає в тому, щоб предмет правочину перебував у власності конкретної особи чи щоб сторона (сторони) правочину перебувала у певному правовому становищі, оскільки від цього залежить подальша можливість законної реалізації заінтересованою особою її прав.

Отже, з огляду на той факт, що під час передачі у власність земельної ділянки із кадастровим номером 5321610100:50:005:0511 не дотримано вимог, передбачених Конституцією України, Земельним кодексом України та Законів України, з урахуванням приписів ст.ст.203, 215 ЦК України, необхідно визнати недійсним договір оренди землі, укладений 10.01.2022 року між ТОВ «Агропрогрес Плюс» та ОСОБА_3 щодо вказаної земельної ділянки.

Щодо державного реєстратора як відповідача у справі

Позивачем і відповідачем можуть бути, зокрема, фізичні і юридичні особи (частина друга статті 48 ЦПК України).

Визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи (така правова позиція висловлена постановами Великої Палати Верховного Суду від 17 квітня 2018 року у справі № 523/9076/16-ц (пункт 41), від 20 червня 2018 року у справі № 308/3162/15-ц (пункт 49), від 21 листопада 2018 року у справі № 127/93/17-ц (пункт 50), від 12 грудня 2018 року у справі № 372/51/16-ц (пункт 31.4), від 12 грудня 2018 року у справі № 570/3439/16-ц (пункт 37, 54), від 30 січня 2019 року у справі № 552/6381/17 (пункт 38), від 13 березня 2019 року у справі № 757/39920/15-ц (пункт 31), від 27 березня 2019 року у справі № 520/17304/15-ц (пункт 63)).

Спір про скасування рішення, запису щодо державної реєстрації речового права на нерухоме майно треба розглядати як спір, пов`язаний із порушенням цивільних прав позивача на нерухоме майно іншою особою, за якою зареєстроване речове право на це майно (що також підтверджується правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, висловленою у постанові від 04 вересня 2018 року у справі № 823/2042/16 (пункт 36)).

Зміст і характер правовідносин між учасниками справи, встановлені судом обставини справи підтверджують, що спір у позивача виник саме з Карлівською міською радою, ОСОБА_3 та ТОВ «Агропрогрес Плюс.

Таким чином, позовна вимога про визнання незаконною та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку не може бути звернена до державного реєстратора, якого позивач визначив відповідачем.

Державний реєстратор, зокрема і приватний нотаріус, зобов`язаний виконати рішення суду щодо скасування державної реєстрації речового права або його обтяження незалежно від того, чи був цей реєстратор залучений до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, чи не був залучений.

Установивши, що позов заявлений до неналежного відповідача та відсутні визначені процесуальним законом підстави для заміни неналежного відповідача належним, суд відмовляє у позові до такого відповідача (така правова позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 17 квітня 2018 року у справі № 523/9076/16-ц (пункт 40), від 21 листопада 2018 року у справі № 127/93/17-ц (пункт 50), від 12 грудня 2018 року у справі № 570/3439/16-ц (пункт 37, 54), від 12 грудня 2018 року у справі № 372/51/16-ц (пункт 31.10), від 30 січня 2019 року у справі № 552/6381/17 (пункт 39)).

За таких обставин у задоволенні позову ОСОБА_1 до державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мирошниченко С.А. необхідно відмовити.

Щодо скасування рішень державного реєстратора про державну реєстрацію прав

Частиною 3 статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (у редакції, чинній із 16.01.2020 року) передбачено, що у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченомупідпунктом "а"пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченомупідпунктом "а"пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Отже, у розумінні положень наведеної норми у чинній редакції наразі способами судового захисту порушених прав та інтересів особи є судове рішення про стасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав; судове рішення про визнання недійсним та скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав; судове рішення про скасування державної реєстрації прав. При цьому, з метою ефективного захисту порушених прав, законодавець уточнив, що ухвалення зазначених рішень обов`язково має супроводжуватися одночасним визнанням , зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

За змістом цієї правової норми виконанню підлягають виключно судові рішення: 1) про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; 2) про визнання недійсним чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; 3) про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Зазначені висновки викладені у постанові Верховного Суду від 09.06.2021 року у справі №569/15704/18.

Зважаючи на вищевикладене та беручи до уваги те, що судом визнано обґрунтованою позовну вимогу про визнання недійсним та скасування рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради, рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мирошниченко С.А. про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер 62270511 від 14.12.2021 року, яке винесене на підставі рішення органу місцевого самоврядування також підлягає скасуванню.

У зв`язку з визнанням судом обгрунтованою позовної вимоги щодо визнання недійсним договору оренди спірної земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, підлягає скасуванню рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмирі М.А. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 62909073 від 18.01.2022 року.

Щодо розподілу судових витрат.

З урахуванням положення ст.141 ЦПК України, з Карлівської міської ради Полтавської області, ОСОБА_3 та Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс» на користь ОСОБА_1 підлягають стягненню понесені судові витрати по сплаті судового збору пропорційно задоволеній частині позовних вимог - по 2066, 97 грн. з кожного.

Керуючись ст.ст.12,13, 81,141,258,264,265 ЦПК України,суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Карлівської міської ради Полтавської області, ОСОБА_3 , Державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Полтавської області Мирошниченко Сніжани Анатоліївни, Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс», третя особа: Державний реєстратор Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмиря Максим Анатолійович, про визнання недійсним та скасування рішення Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року, скасування рішень державних реєстраторів, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки задовольнити частково.

Визнати недійсним та скасувати рішення третього засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року, яким:

- затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) із земель сільськогосподарського призначення на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області загальною площею 2,0 га, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511 Карлівської міської ради Полтавської області;

- передано ОСОБА_3 у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511 для ведення особистого селянського господарства Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області;

- дозволено ОСОБА_3 здійснити державну реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер 5321610100:50:005:0511.

Скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Ланнівської сільської ради Мирошниченко Сніжани Анатоліївни про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер 62270258 від 14 грудня 2021 року, на підставі якого зареєстровано право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, номер запису про право власності 45646432 від 09 грудня 2021 року з одночасним припиненням права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511, укладений 10 січня 2022 року між ОСОБА_3 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс».

Скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради Полтавської області Гмирі Максима Анатолійовича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 62909073 від 18 січня 2022 року про реєстрацію права оренди земельної ділянки Товариством з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс», код ЄДРПОУ 35314117, на підставі договору оренди, виданого 10 січня 2022 року, номер запису про інше речове право: 46215599 від 14 січня 2022 року з одночасним припиненням права оренди Товариством з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс» земельної ділянки з кадастровим номером 5321610100:50:005:0511.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити

Стягнути із Карлівської міської ради Полтавської області код ЄДРПОУ 21046549, адреса: вул. Полтавський шлях, 85, м. Карлівка, Полтавської області, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропрогрес плюс», код ЄДРПОУ 35311417, адреса: вул. Комарова, 4, м. Карлівка, Полтавської області, на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , понесені судові витрати по сплаті судового збору по 2066 (дві тисячі шістдесят шість) гривень 97 копійок з кожного.

Заходи забезпечення позову, встановлені ухвалою Карлівського районного суду Полтавської області від 21 березня 2022 року у справі №531/521/22 провадження №2/531/267/22, після набрання рішенням законної сили, скасувати.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення до Полтавського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Карлівський районний суд Полтавської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складено 07.11.2023

Суддя

Дата ухвалення рішення03.11.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115929706
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання недійсним та скасування рішення Карлівської міської ради від 03 грудня 2021 року, скасування рішень державних реєстраторів, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —531/521/22

Рішення від 03.11.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Рішення від 03.11.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 22.09.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 16.02.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 30.08.2022

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 25.08.2022

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 01.08.2022

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 23.06.2022

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 20.03.2022

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні