Рішення
від 25.12.2023 по справі 580/11338/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2023 року справа № 580/11338/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової розглянув матеріали адміністративної справи № 580/11338/23 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (вул. Смілянська 23, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 21366538) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, ухвалив рішення.

І. ПРОЦЕДУРА / ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

28.11.2023 вх. №52932/23 представник позивача - адвокат Драченко Владислав Вікторович (ордер серії СА №1024486) звернувся з використанням підсистеми «Електронний суд» до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області, просить:

- визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області у проведенні нарахування та виплати ОСОБА_1 з 01.07.2021 щомісячної доплати до пенсії у сумі 2000 грн відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб»;

-зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області здійснити з 01.07.2021 нарахування та виплату щомісячної доплати до пенсії ОСОБА_1 у сумі 2000 грн відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» з урахуванням виплачених сум.

Додатково просить стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області витрати зі сплати судового збору (квитанція №НЗВХ- 70КР-АР62-33КТ від 28.11.2023 у сумі 858.88 грн) та 2100 грн витрат на професійну правничу допомогу (відправник коштів у сумі 2100 грн ОСОБА_2 - одержувач АО «Право, бізнес і фінанси»).

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі відповідач, ГУ ПФУ) та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі - Закон №2262). На виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі 580/2053/22 відповідачем проведений перерахунок пенсії позивача, проте припинена виплата щомісячної доплати до пенсії до 2000 грн. Позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області із заявою про нарахування згідно з постановою № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» (далі - Постанова №713). 23.11.2023 ГУ ПФУ листом №15575-15418/В-02/8-2300/23 повідомило позивача про відсутність підстав для доплати згідно Постанови №713, позаяк на підставі здійсненого перерахунку пенсії на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі 580/2053/22 основний розмір пенсії збільшився більше, ніж на 2000 грн. Позивач не погодився із відмовою відповідача, позаяк вважає незаконним втручання у право на повагу до майна (легітимні очікування) з огляду на наявне право на доплату до пенсії у сумі 2000 грн відповідно до Постанови № 713.

25.12.2023 вх.57962/23 представник позивача направив до суду копію паспорта та довідки про РНОКПП позивача.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

Відповідач позов не визнав, надав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що доплата у сумі до 2000 грн відповідно до Постанови № 713 запроваджена КМУ з метою зменшення диспропорцій у розмірах пенсій до прийняття Верховною Радою України законодавчих актів щодо пенсійного забезпечення. На виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі 580/2053/22 позивачеві здійснений перерахунок пенсії з 01.12.2019 на підставі довідки від 07.02.2022 №33/44/1-В-2184/08-1637, ураховуючи, що позивачу здійснений перерахунок пенсії, розмір якої збільшився більше ніж на 2000 грн, відсутні підстави для подальшого нарахування доплати у сумі 2000 грн відповідно до Постанови № 713. Відповідач стверджує, що суд апеляційної інстанції у справі №580/5126/22 за аналогічними вимогами ухвалив судове рішення на користь органів Пенсійного фонду України. У відзиві не висловлена позиція відповідача про розподіл судових витрат та співмірність суми на правничу допомогу.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Суд встановив, сторони визнають, що позивачу призначена пенсія відповідно до Закону №2262. Преюдицію утворюють виключно лише ті обставини, що безпосередньо досліджувалися і встановлювалися судом, що знайшло відображення в мотивувальній частині судового акта. У справі №580/2053/22 суд встановив: 13.04.2022 позивач звернувся до відповідача із заявою щодо проведення перерахунку пенсії, в якій просив провести перерахунок пенсії на підставі довідки №33/44/1-В-2184/08-1637 від 07.02.2022. Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Черкаській області» направила до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області довідку №33/44/1-В-2184/08-1637 від 07.02.2022 про розмір грошового забезпечення станом на 19.11.2019.

24.10.2023 (отримана 25.10.2023) у заяві позивач просив відповідача здійснити перерахунок та виплатити доплату з 01.07.2021 у сумі 2000 грн.

У відзиві відповідач зазначив: з 01.07.2021 до пенсії позивача встановлено доплату у сумі 2000 грн.

23.11.2023 ГУ ПФУ листом №15575-15418/В-02/8-2300/23 повідомило позивача про відсутність підстав для доплати згідно Постанови №713, позаяк на підставі здійсненого перерахунку пенсії на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі 580/2053/22 основний розмір пенсії збільшився більше, ніж на 2000 грн, тому підстав для подальшого нарахування немає.

V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист. Правовідносини у сфері пенсійного забезпечення осіб, які перебували на військовій службі, та деяких інших осіб, врегульовані Законом № 2262. Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців є частини третьої статті 43 та статті 63 Закону № 2262.

Відповідно до постанови КМУ від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі - Постанова № 988 набрала чинності 02.12.2015) затверджені схеми окладів за спеціальним званням поліцейських, схеми посадових окладів курсантів вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання та схеми посадових окладів поліцейських. Відповідно до п. 2 Постанови №988 грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до ч.4 ст. 63 Закону № 2262 КМУ ухвалив постанову «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» від 21 лютого 2018 р. № 103 (далі - Постанова № 103) (набрала чинності 24.02.2018), де абзацом першим п. 3 передбачено: перерахувати з 01.01.2016 пенсії, призначені згідно із Законом № 2262, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого був сплачений ЄСВ, за січень 2016 року відповідно до Постанови № 988. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, в адміністративній справі № 826/12704/18, визнано протиправним п. 3 Постанови № 103.

З метою поетапного зменшення диспропорцій в розмірах пенсій, призначених військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), поліцейським та деяким іншим особам, та до прийняття Верховною Радою України законодавчих актів щодо пенсійного забезпечення КМУ прийнята постанова Постанова - №713: п.1 установлено щомісячну доплату у сумі до 2000 грн з 01.07.2021 особам, яким призначено пенсію до 01.03.2018 відповідно до Закону № 2262 до розмірів їх пенсій, визначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону №2262 станом на 01.03.2018, що враховується під час подальших підвищень розмірів пенсій; п.2 установлено, що у разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, сум індексації, щомісячної доплати, передбаченої п.1, інших доплат до пенсій, встановлених законодавством (крім пенсій за особливі заслуги перед Україною), в осіб, які отримують пенсію, призначену відповідно до Закону, не досягає 3854 гривень, таким особам встановлюється щомісячна доплата до пенсії в сумі, якої не вистачає до зазначеного розміру, що враховується під час подальших перерахунків пенсій.

Верховний Суд у справах № 420/2473/22 (ЄДРСР 107217833), №600/870/22-а (ЄДРСР 109311957), № 380/4510/22 (ЄДРСР 110502296), №560/6528/22 (ЄДРСР 110290290), № 380/25987/21 (ЄДРСР 110009585) щодо відмови у нарахуванні з 01.07.2021 доплати до пенсії відповідно до Постанови №713 на виконання рішення суду ГУ ПФУ про здійснений перерахунок пенсії позивача з 01.12.2019 на підставі довідки про грошове забезпечення, виданої Державною установою Територіальне медичне об`єднання МВС висновує: з січня 2016 року поліцейські фактично не отримували доплат, додаткових видів грошового забезпечення через неприйняття уповноваженими особами Міністерства внутрішніх справ України відповідного нормативно-правового акта. Згідно з п. 2 наказу МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських» визначено, що він застосовується з дня набрання чинності Законом № 580-VIII, тобто з 07.11.2015.

До повноважень КМУ не входить зміна структури грошового забезпечення, натомість приводом для перерахунку пенсій є підвищення грошового забезпечення відповідних категорій, саме розмір якого (а не його складові) може змінюватись Кабінетом Міністрів України. Частина третя статті 1-1 Закону № 2262-XII містить безумовне застереження про те, що зміна умов і норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону та Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», тому проведений на виконання судового рішення у справі №420/18380/21 перерахунок пенсії позивача відбувся не з метою відновлення порушеного права позивача, а фактично унаслідок зміни правового врегулювання спірних правовідносин після набрання законної сили рішенням суду у справі № 826/12704/18 у 2019 році, унаслідок чого змінились складові грошового забезпечення.

Перерахунок пенсії, проведений на виконання судового рішення з метою усунення порушеного права особи на належний розмір пенсії, право на отримання якої у особи винило до 01.03.2018, не є перерахунком пенсії у зв`язку із зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії.

Згідно з ч.5 ст.13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року № 1402-VIII (зі змінами та доповненнями) висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області є територіальним органом Пенсійного фонду України. Постановою Правління ПФУ від 22.12.2014 № 28-2 в редакції 2022 року затверджені Положення про головні управління Пенсійного фонду України в областях, де передбачено: Головне управління Фонду у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також постановами правління Фонду, у тому числі цим Положенням, та наказами Фонду. Відповідно до п.23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (зі змінами), затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 3-1 (далі Порядок №3-1), перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, у порядку, установленому згідно ст.63 Закону №2262.

Підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України. Аналогічний висновок сформований у постанові ВС від 10.10.2019 у справі 553/3619/16-а.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

Надаючи оцінку доказам та доводам, аргументам позивача і відповідача, суд зазначає про таке.

Відповідно до висновків Великої Палати Верховного Суду України від 24 червня 2020 року за результатами перегляду рішення Верховного Суду від 17 грудня 2019 року у зразковій справі №160/8324/19 перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, проводиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Позивачеві на підставі рішення суду у справі №580/2053/22 здійснений перерахунок пенсії за довідкою станом на листопад 2019 року про розмір грошового забезпечення №33/44/1-В-2184/08-1637, проте після проведеного обчислення відповідачем протиправно не нарахована доплата, що передбачена Постановою № 713.

Верховний Суд щодо застосування Постанови №713 у справі № 420/2473/22 дійшов висновку: унаслідок ухвалення нормативно-правового акта з 01.07.2021 колишнім військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), поліцейським та іншим особам, пенсії яким призначено за нормами Закону № 2262 до 01.03.2018 було установлено щомісячну доплату в сумі 2000,00 грн виплата якої не здійснюється у разі коли пенсія особам, зазначеним в абзацах першому і другому цього пункту, переглядалася (перераховувалася) після 01.03.2018. Аналіз наведених норм права, а також мета прийняття Урядом Постанови № 713 демонструє те, що перерахунок пенсії, проведення якого згідно з абзацом третім пункту 1 Постанови № 713 є обставиною, що виключає можливість нарахування щомісячної доплати у розмірі 2000 грн до розмірів пенсій, визначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262 має бути обумовлений підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом № 2262 на підставі нормативно-правого акта компетентного органу. Перерахунок пенсії, проведений на виконання судового рішення з метою усунення порушеного права особи на належний розмір пенсії, право на отримання якої у особи виникло до 01.03.2018, не є перерахунком пенсії у зв`язку із зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії.

Верховний Суд у справі № 620/7288/22 ЄДРСР 114237541, вирішуючи вимогу зобов`язати відповідача відновити з квітня 2022 року виплату щомісячної доплати до пенсії у розмірі 2000,00 грн згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», та виплатити щомісячну доплату у сумі 2000,00 грн, зобов`язав Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області провести нарахування та здійснити виплату ОСОБА_1 щомісячної доплати до пенсії в порядку та розмірах, визначених постановою Кабінету Міністрів України № 713 від 14 липня 2021 року «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» з урахуванням проведених виплат.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до ч.2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, у межах позовних вимог. Суд з огляду на зміст звернення позивача до відповідача щодо перерахунку враховує, що механізм призначення пенсії, підстави для перерахунку пенсії і установлення доплати до пенсії не є тотожними. Під час вирішення справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково (ст.245 КАС України).

Суд, керуючись ч. 5 статті 242 КАС України, враховує висновки ВС у постановах у справах № 380/4510/22, № 600/870/22, № 560/6528/22, № 420/2473/22 та доходить висновку, що перерахунок пенсії позивача здійснений відповідачем на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі 580/2053/22 не є перерахунком пенсії ОСОБА_1 у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення, тому позивач має право на доплату до пенсії у сумі до 2000 грн відповідно до Постанови №713 і незаконне припинення нарахування пенсіонерові щомісячної доплати до пенсії у сумі до 2000 грн є протиправним втручання відповідача у право позивача на повагу мирно володіти майном.

Оцінюючи доводи і докази у контексті реагування відповідача на зміст заяви позивача щодо незгоди із припиненням нарахування щомісячної доплати до пенсії позивачеві за критеріями частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про протиправну бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області у непоновленні нарахування, позаяк відповідач, відмовляючи листом від 23.11.2023 під час здійснення розгляду заяви позивача про поновлення щомісячної доплати відповідно до Постанови №713 - діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно/несправедливо, без врахування необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), без дотримання принципів правовладдя і належного врядування.

У частині вимог визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області щодо виплати щомісячної доплати до пенсії, що є ненарахованою - належить відмовити як передчасній, позаяк відповідач допустив бездіяльність у непоновленні нарахування після звернення позивача: не сприяв особі у реалізації права на отримання належної пенсії, не прийняв рішення управлінського характеру та не здійснив юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованої особи - пенсіонера.

У частині вимоги про зобов`язання нарахувати та виплатити доплати з 01.02.2021 належить відмовити, позаяк на виконання Постанови № 713 відповідачем була нарахована щомісячна доплата до 2000 грн. Відповідач, маючи пенсійну справу позивача, не позбавлений у контексті реалізації принципів належного врядування забезпечити виконання Постанови №713 з дати припинення нарахування та виплати, тому належним способом захисту порушеного права є зобов`язання здійснити нарахування, поновити установлення та виплату доплати до пенсії відповідно до Постанови № 713.

Відповідно до правил правозастосування суд не може підмінити рішення суб`єкта публічної адміністрації - повноваження органу ПФУ закріплені у законодавстві, зокрема, щодо нарахування суми, що не є фіксованою, позаяк доплата, передбачена пунктом першим постанови КМУ від 14 липня 2021 р. № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», встановлюється у межах максимального розміру пенсії, визначеного Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 9 квітня 1992 року № 2262-XII, починаючи з 1 липня 2021 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/713-2021-п#Text). Як відомо (http://sum.in.ua/s/ponovljuvaty) поновлювати (поновляти, поновити) - відтворювати потрібну кількість чогось; доповнюючи, уточнювати що-небудь; створювати заново що-небудь знищене, зруйноване; повертати втрачений стан.

Надаючи оцінку твердженню відповідача щодо вирішення справи №580/5126/22 за аналогічних обставин на користь органів ПФУ, суд встановив, що Верховний Суд (ЄДРСР 114269461 - дата набрання законної сили: 17.10.2023) касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнив: рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 28.11.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.03.2023 у справі № 580/5126/22 скасував, ухвалив нове судове рішення, яким позов задовольнив.

VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає про таке. Відповідно до частини 3 статті 139 КАС України у разі часткового задоволення позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Суд не включає до складу судових витрат, що належать розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору. Враховуючи, що позивач сплатив у сумі 858.88 грн, позовні вимоги задоволено частково, наявні підстави для стягнення витрат зі сплати судового збору у сумі 429,44 грн.

Адвокат, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально, є самозайнятою особою. Адвокатське об`єднання є юридичною особою, створеною шляхом об`єднання двох або більше адвокатів (учасників), і діє на підставі статуту. Адвокатське об`єднання має самостійний баланс, може відкривати рахунки у банках, мати печатку, штампи і бланки із своїм найменуванням.

На підтвердження витрат на правничу допомогу адвокат надав акт виконаних робіт та договір з АО «Право, бізнес і фінанси» (код ЄДРПОУ 40722237), де зазначений РНОКПП клієнта - у додатках до позовної заяви не надана відповідна довідка про присвоєння номеру і копія паспорта з місцем реєстрації ОСОБА_1 (направлені до суду лише 25.12.2023), проте будь-якого документа, що підтверджує факт оплати клієнтом гонорару матеріали справи не містять (адвокат може видати клієнту на його вимогу складений в довільній формі документ (квитанція, довідка, тощо) що буде підтверджувати факт отримання коштів від клієнта / https://www.hsa.org.ua/blog/oplata-gonoraru-gotivkoyu-yakymy-dokazamy-dovesty-yiyi-otrymannya).

У призначенні платежу згідно платіжного документа від 28.11.2023, де відправник коштів у сумі 2100 грн ОСОБА_2 , а одержувач АО «Право, бізнес і фінанси» зазначено: гонорар адвоката згідно акта від 28.11.2023 за договором від 26.01.2022 в інтересах платника ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідно до п.п. 2 п. 58 розд. VI Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами та доповненнями (далі Положення № 148), готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Порядок оприбуткування готівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі РРО) (або розрахункових книжок (далі РК)), визначений п. 11 розд. II Положення № 148. Підпунктом 18 п. 3 розд. I Положення № 148 визначено, що оприбуткування готівки це проведення суб`єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат/фіскальному звітному чеку/електронному фіскальному звітному чеку/розрахунковій квитанції.

Суми готівки, що оприбутковуються, повинні відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Під час визначення розміру відшкодування витрат на професійну правову допомогу суд повинен ураховувати складність справи, обсяг наданих адвокатом послуг і витрачений адвокатом час на їх надання, а не лише дані, наведені в акті приймання-передачі наданих адвокатом послуг (висновки ВС у постанові від 07.09.2023 у справі №202/8301/21).

Витрати на надану професійну правничу допомогу у разі підтвердження обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості підлягають розподілу за результатами розгляду справи незалежно від того, чи їх уже фактично сплачено стороною/третьою особою чи тільки має бути сплачено (висновки Верховного Суду у справах № 923/560/17, № 329/766/18, № 178/1522/18). ВПВС у справі № 755/9215/15-ц зазначає, що під час визначення суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

Матеріали позовної заяви не містять доказів (довідок, розписок, облікових / касових документів) на підтвердження отримання готівки адвокатом Драченко В.В. від клієнта ОСОБА_1 .

Суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої відбулося рішення, всі його витрати на адвоката, якщо, керуючись принципами справедливості, пропорційності та верховенством права, встановить, що розмір гонорару, визначений стороною та його адвокатом, є завищеним щодо іншої сторони спору, зважаючи на складність справи, витрачений адвокатом час, та неспіврозмірним у порівнянні з ринковими цінами адвокатських послуг (висновки ВС у справі № 905/1795/18, № 922/2685/19).

Адвокатські об`єднання та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально, згідно з п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» відносяться до спеціально визначених суб`єктів первинного фінансового моніторингу (із врахуванням частин 1, 3 ст. 10 Закону). Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону ідентифікація - заходи, що вживаються суб`єктом первинного фінансового моніторингу для встановлення особи шляхом отримання її ідентифікаційних даних. Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону ідентифікація особи здійснюються до встановлення ділових відносин, вчинення правочинів (крім випадків, передбачених цим Законом), проведення фінансової операції, відкриття рахунка.

Беручи до уваги зміст сформованих позовних вимог щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 з 01.07.2021 щомісячної доплати до пенсії у сумі 2000 грн відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», яка розпорядженням відповідача була установлена з 01.07.2021, ненадання разом з позовною заявою документів на підтвердження особи клієнта у додатку до позовної заяви, з яким АО укладений договір, наявну сталу практику у аналогічних правовідносинах з огляду на часткове задоволення позовних вимог, ненадання доказу отримання готівкових коштів від клієнта саме адвокатом Драченко В.В. для одержувача - юридичної особи АО «Право, бізнес і фінанси», суд доходить висновку про доцільність відшкодування співмірно витрат на правничу допомогу у сумі 1000 грн.

Керуючись ст.2, 90, 242-246 ,255, 258, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області у відмові ОСОБА_1 поновити нарахування щомісячної доплати до пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб».

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 доплати до пенсії у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб».

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Черкаській області (вул. Смілянська 23, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 21366538) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати зі сплати судового збору у сумі 429 (чотириста двадцять дев`ять) грн 44 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Черкаській області (вул. Смілянська 23, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 21366538) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати на правничу допомогу у сумі 1000 (одна тисяча) грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

Копію рішення направити сторонам справи:

позивач: ОСОБА_1 [ АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ];

відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області [вул. Смілянська 23, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 21366538].

Рішення суду складене 25.12.2023.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115942661
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —580/11338/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 25.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні