Справа № 752/6401/23
Провадження № 1-кс/752/8806/23
У Х В А Л А
Іменем України
25 жовтня 2023 року м. Київ Слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Київської міської прокуратури ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та просить винести ухвалу про передачу арештованого майна, а саме: частки у статутному капіталі ТОВ "Містечко інвелідів" у розмірі 50%, що належить Підприємству "Інвамістечко" Громадської організації інвалідів "Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів" в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону УКраїни "Про Національне агенство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів".
В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що СУ ГУ НП у м. Києві за процесуального керівництва Київської міської прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023100000000280 від 13.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, що до СУ ГУНП у м. Києві надійшло звернення керівника Громадської організації «Інваліди - Учасники АТО на сході України» (код ЄДРПОУ 41604919) ОСОБА_4 за фактом неправомірних дій з боку службових осіб ТОВ «Містечко інвалідів» (код ЄДРПОУ 33054220), Підприємства «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів", які виразилися у зловживанні владою або службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використанні службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб та спричинило тяжкі наслідки.
Метою створення ТОВ «Містечко інвалідів» було будівництво житлово-виробничого комплексу «Містечко інвалідів» та створення робочих місць. Однак, з моменту створення товариства по теперішній час не було побудовано жодного об`єкту, численність працівників, які мають інвалідність складає декілька осіб, а майно, яке передано до статутного капіталу, службовими особами здається в оренду суб`єктам господарювання, при цьому фактична вартість оренди майна перевищує договірну, а різниця сплачується готівковими коштами без відображення в бухгалтерській документації.
З отриманих документів встановлено, що розпорядженням КМУ від 29.10.2003 № 652-р1 прийнято рішення про створення підприємства за участю держави для будівництва у м. Києві житлово-виробничого комплексу «Містечко інвалідів» (код ЄДРПОУ 33054220), засновниками виступили ФДМУ та підприємство «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479), статутний капітал при цьому становив 12 048 630 грн., з яких внесок ФДМУ до статутного капіталу новоствореного підприємства був оформлений майном військового містечка 233/2 МВС, що розташоване по вул. Бориспільська, 40 в м. Києві загальною площею 9920,7 кв. м., а внесок другого учасника мав бути здійснений грошовими коштами в розмірі 6 024 315, 00 грн. (однак фактично внесено лише половину цієї суми). Розпорядженням КМУ від 26.11.2003 № 721-р вищевказане майно було передано у сферу управління ФДМУ для подальшої передачі до статутного капіталу новоствореного підприємства.
Таким чином, ФДМУ у 2004 передав ТОВ «Містечко інвалідів» об`єкти нерухомого майна - будівлі та споруди військового містечка № НОМЕР_1 , загальною вартсітю 6 024 315, 00 грн. в задовільному стані. Вищезазначені будівлі та споруди знаходяться на земельній ділянці, розташованій по АДРЕСА_1 , площа якої становить 6,59 га (запис в державному земельному кадастрі від 01.11.2004 з кадастровим номером 8000000000:63:389:0058). На даний час земельна ділянка із вищевказаним кадастровим номером відсутня в публічній кадастровій карті, а право її використання не зареєстроване за ТОВ «Містечко інвалідів» вже протягом 18 років. Так само залишаються незареєстрованими за ТОВ «Містечко інвалідів» об`єкти нерухомості загальною площею 9920,7 кв. м.
Розпорядженням КМУ від 16.09.2015 № 932-р3 визнано таким, що втратило чинність зазначене вище розпорядження (від 29.10.2003 № 652-р), але незважаючи на це, ТОВ «Містечко інвалідів» продовжує здійснювати господарську діяльність.
У ході проведення досудового розслідування на вимогу слідчого Фонд державного майна України надав копії документів та надав інформацію з приводу того, що вказаний орган державної влади неодноразово звертався до правоохоронних органів та Кабінету Міністрів України з приводу відновлення порушених прав. Крім цього фонд додатково наголосив на тому, що об`єкти нерухомості, що були внесені у статутний капітал товариства, станом на теперішній час не зареєстровано в реєстрі речових прав на нерухоме майно. Також у своєму зверненні фонд під час здійснення ТОВ «Містечко інвалідів» заходів щодо оформлення права користування земельною ділянкою, за даними проведеними КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації» технічної інвентаризації загальна площа нерухомого майна товариства не співпадає (є більшою) із площею, вказаною в актах приймання-передачі нерухомого майна.
Під час проведення досудового розслідування, на неодноразові запити, підприємство «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479) не надає документи, що підтверджують внесення ними своєї частки статутного капіталу ТОВ «Містечко інвалідів».
Крім того, за наявною інформацією, діяльність ТОВ «Містечко інвалідів» контролюється оточенням колишнього депутата Партії Регіонів, секретаря Комітету по правам інвалідів та ветеранів Верховної Ради України ОСОБА_5 , який підтримав збройну агресію рф та загинув 25.09.2022 на окупованій території Херсонської області. У зв"язку з чим цим, існує загроза відчуження частки підприємства «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479), з метою перешкоджання реалізації розпорядження КМУ від 16.09.2015 за № 932 -р. та повернення майнового комплексу по вулиці Бориспільська 40 у місті Києві в державну вартість.
У межах досудового розслідування у кримінальному провадженні №12023100000000280 від 13.02.2023 10.07.2023 року постановою слідчого СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 майно, тобто частка статутного капіталу ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479), визнані речовим доказом.
21.07.2023 року слідчим суддею Голосіївського районного суду міста Києву ОСОБА_7 накладено арешт на корпоративні права, а саме на частку у статутному капіталі ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479).
Прокурор зазначає, що з метою збереження та збільшення економічної вартості майна, виконанням та досягненням завдань, передбачених кримінальним судочинством, вжиття найбільш дієвих заходів у кримінальному провадженні, на які накладено арешт, виникла безпосередня необхідність у передачі арештованого нерухомого майна, а саме частки у статутному капіталі ТОВ "Містечко інвалідів" у розмірі 50%, що належить Підприємству "Інвамістечко" Громадської організації інвалідів "Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів" в управління Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для реалізації, що відповідає положенням ч. 6 ст. 100 КПК України та ст.ст. 19, 21 Закону України "Про Національне агенство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів".
Прокурор у судове засідання не з`явився. До початку розгляду клопотання подав заяву про розгляд справи за його відсутності. Клопотання підтримав, просив задовольнити з підстав, викладених у ньому.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.
Слідчим управлінням Головного управління НП у м. Києві за процесуального керівництва Київської міської прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023100000000280 від 13.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
10.07.2023 року постановою слідчого СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 майно, тобто частка статутного капіталу ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів», визнані речовим доказом.
Ухвалою Голосіївського районного суду м. Києва від 21.07.2023 року накладено арешт на на корпоративні права , а саме на частку у статутному капіталі ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479).
Вказаний арешт накладено слідчим суддею з метою забезпечення збереження речових доказів.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Згідно з п. 4 частини першої статті 1 Закону управління активами - діяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора
Згідно з частиною другою статті 19 Закону у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Вирішуючи питання про доцільність передачі арештованого майна в управління, слідчий суддя оцінює ознаки та властивості арештованого в даному кримінальному провадженні майна, а також те, що таке майно могло бути об`єктом, предметом протиправних дій.
Одночасно із цим слідчий суддя зазначає, що на даному етапі провадження не вирішуються питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення складу кримінального правопорушення, визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення. Слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих відомостей визначає по суті спосіб збереження майна, що має відповідний статус у кримінальному провадженні, шляхом його передачі в управління уповноваженому органу. Із врахуванням наведеного, слідчий суддя доходить висновку, що зазначені у клопотанні підстави для передачі майна для здійснення заходів з управління ним, мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які наведені у клопотанні прокурора та доданих до нього матеріалами.
Зважаючи на викладене, з метою збереження майна, слідчий суддя дійшов висновку про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901 ) в управління в порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» частки у статутному капіталі ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479).
При цьому звертає увагу на те, що відповідно до ч. 8 ст. 21 Закону у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, якими скасовано арешт прийнятих в управління активів та/або скасовано передачу активів в управління
Національному агентству, за умови наявності судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, Національне агентство протягом десяти робочих днів повертає їх законному власнику.
Керуючись ст.ст. 100, 171-173, 309 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Клопотання задовольнити.
2. Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління в порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» частки у статутному капіталі ТОВ «Містечко інвалідів» у розмірі 50%, що належить Підприємству «ІНВАМІСТЕЧКО» Громадської організації інвалідів «Всеукраїнська асоціація працездатних інвалідів» (код ЄДРПОУ 32769479), на яку відповідно до ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 21.07.2023 року у справі № 752/6401/23 накладено арешт.
3.Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116014425 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Ольшевська І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні