ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 грудня 2023 рокум. Ужгород№ 260/3801/22
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження клопотання відповідача про залучення до участі у справі співвідповідачів та третьої особи в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Закарпатській області про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Територіального управління Служби судової охорони у Закарпатській області, в якому просить: 1) визнати протиправними дії Територіального управління Служби судової охорони у Закарпатській області щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 додаткової щомісячної винагороди у розмірі 30000 гривень 00 коп., встановленої постановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022 року «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», починаючи з 24.02.2022 року по 20.01.2023 року; 2) зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у Закарпатській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову щомісячну винагороду у розмірі 30000 гривень 00 коп., встановлену постановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022 року «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», за період проходження служби з 24.02.2022 року по 20.01.2023 року (з урахуванням уточнених позовних вимог).
25 жовтня 2022 року відповідач подав до суду клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України. Заявлене клопотання аргументує тим, що рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету, що передбачений у Державному бюджеті України, приймаються Кабінетом Міністрів України.
Окрім того, 25 жовтня 2022 року відповідач подав до суду клопотання про залучення до участі у справі в якості співвідповідачів: Службу судової охорони, Державну судову адміністрацію України, Міністерство фінансів України. Таке клопотання мотивоване тим, що ці органи державної влади беруть участь у бюджетному процесі та вирішують, зокрема, питання про здійснення видатків на оплату праці працівників бюджетних установ.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року провадження у справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у зразковій справі №Пз/9901/4/22.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2023 року поновлено провадження в даній справі.
Розглянувши заявлені відповідачем клопотання, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Предметом даного адміністративного позову є питання протиправності дій територіального органу Служби судової охорони, в якій проходить службу позивач, щодо не виплати додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 №1402-VIII, Служба судової охорони складається з центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби.
Згідно ч. 6 ст. 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» територіальні підрозділи Служби судової охорони утворюються як юридичні особи.
Фінансування Служби судової охорони здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (ч. 7 ст. 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).
Відповідно до п. 10 розділу І Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України наказом №384 від 26 серпня 2020 року, грошове забезпечення співробітникам виплачується за місцем проходження служби виключно в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисах Служби або територіального управління Служби на грошове забезпечення.
Пунктом 9 розділу І вказаного Порядку визначено, що підставою для виплати грошового забезпечення є наказ Служби або територіального управління Служби про призначення на посаду співробітника в Службі, територіальному управлінні Служби та встановлення розмірів посадового окладу, надбавок, доплат.
Отже, оскільки предметом розгляду даної адміністративної справи є питання виплати позивачу, як співробітнику Територіального управління Служби судової охорони у Закарпатській області, грошового забезпечення у повній мірі, суд вважає, що відповідачем в даній справі повинно бути саме Територіальне управління Служби судової охорони у Закарпатській області.
Водночас Служба судової охорони, Державна судова адміністрація України, Міністерство фінансів України не має відповідати за цим позовом, адже між позивачем та такими суб`єктами владних повноважень безпосередньо не виникло жодних правовідносин, у яких би вони порушили права позивача.
Бюджетні правовідносини, які виникають між учасниками бюджетного процесу стосовно реалізації їхніх бюджетних повноважень (прав та обов`язків з управління бюджетними коштами), безпосередньо не стосуються позивача, що не дає підстав для залучення державних органів, які беруть участь у процесі формування і використання фінансових ресурсів для виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, до участі у цій судовій справі.
З огляду на зазначене клопотання відповідача про залучення до участі у справі співвідповідачів задоволенню не підлягає.
Стосовно заявленого клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Водночас відносини між Територіальним управлінням Служби судової охорони у Закарпатській області та Кабінетом Міністрів України безпосередньо не стосуються спірних правовідносин і не впливають на виконання рішення суду за результатом розгляду цього спору, а відтак відсутні підстави для залучення такого до у часті у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.
З огляду на зазначене у задоволенні клопотання відповідача про залучення до участі у справі третьої особи необхідно також відмовити.
Керуючись ст. ст. 166, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання відповідача про залучення до участі у справі співвідповідачів та третьої особи в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального Управління Служби судової охорони у Закарпатській області про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України. Ухвала оскарженню не підлягає.
СуддяР.О. Ващилін
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116017429 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні