Справа № 560/15572/23
РІШЕННЯ
іменем України
28 грудня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торг мікс" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торг мікс" звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 09.05.2023 №0051990407.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 12.04.2023 старшим державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку ТОВ "Торг Мікс" щодо своєчасності реєстрації податкових накладних за період серпень, вересень, жовтень 2022 року та складено Акт камеральної перевірки №3941/10/22-01-04-07-11/41235940. Вказує, що на переконання інспектора, 12 податкових накладних, що підлягали перевірці, зареєстровано із порушенням строків реєстрації, зокрема: податкова накладна від 14.08.2022 №14, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 09.08.2022 №9, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 08.08.2022 №8, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 10.08.2022 №10, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 13.08.2022 №13, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 11.08.2022 №11, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 07.08.2022 №7, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 15.08.2022 №15, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 12.08.2022 №12, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 10.10.2022 №164, зареєстрована в ЄРПН 02.11.2022; податкова накладна від 13.10.2022 №166, зареєстрована в ЄРПН 03.11.2022; податкова накладна від 26.09.2022 №154, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2022. Представником ТОВ "Торг Мікс" 15.05.2023 отримано податкове повідомлення-рішення №0051990407 від 09.05.2023. Зі змісту вказаного повідомлення слідує, що камеральною перевіркою ТОВ "Торг Мікс" встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, а відтак до позивача застосовано штраф у розмірі 43 146,74 грн. Позивач вважає, що жодних підстав для нарахування штрафних санкцій у відповідача не було, тому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 31.08.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Торг мікс", залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою від 11.10.2023 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 30.11.2023 виправлено описку в ухвалі суду від 11.10.2023 у справі №560/15572/23 замінивши найменування відповідача з "Державна податкова служба України" на "Головне управління ДПС у Хмельницькій області", у відповідних відмінках.
Справа розглянута за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач 15.12.2023 подав до суду відзив, у якому зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте правомірно, оскільки перевіркою був встановлений і позивачем не спростований факт пропуску граничного строку реєстрації податкових накладних: №14 від 14.08.2022, №9 від 09.08.2022, №8 від 08.08.2022, №10 від 10.08.2022, №13 від 13.08.2022, №11 від 11.08.2022, №7 від 07.08.2022, №15 від 15.08.2022, №12 від 12.08.2022, №164 від 10.10.2022, №166 від 13.10.2022, №154 від 26.09.2022. Звертає увагу суду на те, що в даній справі йдеться про порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, дата складання яких припадає на 2022 рік, тому при винесенні ППР не можуть застосовуватися положення п. 89, п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, що відповідно тягне за собою накладення на платника податку штрафу у розмірах, встановлених п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України. Зазначає, що позивачем не наведено достатньої аргументації, чому податкове повідомлення-рішення №0076740409 від 26.06.2023 має бути скасоване. З огляду на це, просить у задоволенні позову відмовити.
Суд встановив такі обставини справи.
Шепетівським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Хмельницькій області на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України (далі - ПК України) у порядку пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 та ст. 76 розділу ІІ ПК України, проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період серпень, вересень, жовтень 2022 року, ТОВ "Торг мікс" (код ЄДРПОУ 41235940).
За результатами проведеної перевірки складено акт про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень 2022 р. ТОВ "Торг мікс", код ЄДРПОУ 41235940 №3941/10/22-01-04-07-11/41235940 від 12.04.2023, яким встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме реєстрація податкових накладних за серпень, вересень, жовтень 2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничних строків.
Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування по податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області, зареєстровано із порушенням строків реєстрації, зокрема: податкова накладна від 14.08.2022 №14, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 09.08.2022 №9, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 08.08.2022 №8, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 10.08.2022 №10, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022 року; податкова накладна від 13.08.2022 №13, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 11.08.2022 №11, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 07.08.2022 №7, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 15.08.2022 №15, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 12.08.2022 №12, зареєстрована в ЄРПН 05.09.2022; податкова накладна від 10.10.2022 №164, зареєстрована в ЄРПН 02.11.2022; податкова накладна від 13.10.2022 №166, зареєстрована в ЄРПН 03.11.2022; податкова накладна від 26.09.2022 №154, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2022.
Отже, камеральною перевіркою ТОВ "Торг Мікс", проведеною посадовими особами відповідача, встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, а відтак, податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 09.05.2023 №0051990407 до позивача застосовано штраф у розмірі 43 146,74 грн.
Позивач вважає, що жодних підстав для нарахування штрафних санкцій у відповідача не було, тому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 09.05.2023 №0051990407.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 №1246, реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня, передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПКУ в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, а саме :
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Згідно з п. 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України підтвердженням прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
У той же час, Законом України від 12 січня 2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» внесено до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України зміни, зокрема підрозділ 2 доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:
89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".
Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 08.02.2023).
Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування по податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області, кількість днів порушення термінів реєстрації податкових накладних:
- №14 від 14.08.2022, №9 від 09.08.2022, №8 від 08.08.2022, №10 від 10.08.2022, №13 від 13.08.2022, №11 від 11.08.2022, №7 від 07.08.2022, №15 від 15.08.2022, №12 від 12.08.2022 - становить 5 днів;
- №164 від 10.10.2022 - становить 2 календарні дні;
- №166 від 13.10.2022 - становить 3 календарні дні;
- №154 від 26.09.2022 - становить 128 календарних днів.
Разом з тим, як вже зазначалось, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд звертає увагу на те, що положення п. 201.10 ст. 201 ПК України по відношенню до положень Закону України Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування від 12 січня 2023 року № 2876-IX, який набрав чинності 08 лютого 2023 року, є загальними, а отже застосуванню підлягають положення спеціальних законів.
Оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте відповідачем після набрання чинності Законом України №2876-ІХ від 12.01.2023, яким доповнено підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які пом`якшили відповідальність платників на період дії воєнного стану за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Відповідно до пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Це означає, що заходи відповідальності, які підлягають застосуванню за вчинені платниками податків порушення, повинні визначатись згідно з нормативно-правовими актами, чинними на час застосування відповідальності, зокрема винесення відповідних податкових повідомлень-рішень.
Оскільки відповідач прийняв оскаржуване податкове повідомлення - рішення після 08.02.2023, він повинен був застосовувати зазначені зміни до ПК України, які діяли на дату прийняття спірного рішення, зокрема щодо зменшення відсоткових розмірів ставок штрафу за порушення платником граничного строку реєстрації податкових накладних, враховуючи також положення щодо збільшення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Згідно з гіпотезою Закону України Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування, умовами за яких визначаються нові строки реєстрації податкових накладних є наявність воєнного стану (введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 2102-IX) та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.
У досліджуваних правовідносинах складання та реєстрація податкової накладної відбулась у період дії воєнного стану, а отже до них застосовуються положення Закону України "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування.
Досліджуючи зміст акту перевірки та оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, слід прийти до висновку, що у період дії Закону України "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" від 12 січня 2023 № 2876-IX, який набрав чинності 08 лютого 2023 року, відповідачем не застосовано при визначенні сум штрафу положення пункту 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПК України.
З огляду на це, станом на дату прийняття спірного податкового повідомлення - рішення реєстрація податкових накладних, наступного за місяцем, в якому вони були складені, не вважалась порушенням, за яке була передбачена санкція у вигляді штрафу. Отже, з огляду на правове регулювання, що було чинне станом на дату прийняття рішення, позивач не вважався таким, що допустив порушення строку реєстрації вищезгаданих податкових накладних, тому до нього не повинен був бути застосований штраф.
Враховуючи викладене, відповідачем не доведено правомірність спірного податкового повідомлення-рішення, відтак позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому витрати у розмірі 2147,20 грн сплаченого судового збору, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торг мікс" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 09.05.2023 №0051990407.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торг мікс" судовий збір у розмірі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Торг мікс" (вул. Варшавська, буд. 21, кв. 72, м. Нетішин, Хмельницька область, 30100 , код ЄДРПОУ - 41235940) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116020066 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні