Рішення
від 04.12.2023 по справі 160/23890/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2023 рокуСправа №160/23890/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лозицької І.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду з урахуванням уточненої позовної заяви звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 005300 від 30 серпня 2023 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ».

Позовні вимоги обгртунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» не є перевізником вантажу транспортним засобом, щодо якого 23 липня 2023 р. здійснювалась перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, натомість постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 005300 від 30.08.2023 р. прийнято відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ». З урахуванням того, що відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту під час перевезення вантажів підлягають саме перевізники, а не експедитори, тому Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» не є суб`єктом відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт, а отже існують достатні правові підстави для визнання протиправною та скасування постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 005300 від 30 серпня 2023 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністратвиного суду від 02.10.2023 р. провадження у справі 160/23890/23 відкрито. Клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження задоволено. Призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач заперечує проти позовних вимог, вказуючи наступне.

Статтею 48 Закону № 2344-III обумовлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль наавтомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж інші документи, передбачені законодавством. Крім того, відповідно до частини другої статті 49 Закону № 2344-ІІІ, водій транспортного засобу зобов`язаний, зокрема, мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень; дотримуватися визначеного режиму праці та відпочинку. Вказує, що під час перевірки виявлено порушення,а саме у водія на момент проведення перевірки відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографу за 23.07.2023 р. та водій не використовував особисту картку водія (т/з обладнаний повіреним цифровим тахографом), відсутній документ, що підтверджує правомірність використання т/з перевізником зазначеним в ТТН № 30 від 23.07.2023 р., у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена відповідальність передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абз. 3 ч. 1 - перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки доказів визначених ст. 40 цього Закону. До позивача було застосовано адміністративно - господарськийштраф у сумі 17 000 грн. Таким чином доводи позивача про відсутність визначення нормами ст. 48 Закону №2344 про обов`язковість документів для внутрішніх перевезень, що були відсутні у водія, є безпідставними. З урахуванням викладеного у відзиві просить у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши повно і всебічно письмові докази, які містяться в матеріалах справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

23 липня 2023 р. посадовими особами Державної служби України з безпеки було здійснено перевірку транспортного засобу марки DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , напівпричіп SPITZER, реєстраційний номер НОМЕР_2 .

За наслідками перевірки посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було складено акт № АР016393 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 23 липня 2023 р., в якому зазначено про те, що під час перевірки виявлено порушення вимог наказів МТЗУ № 340 від 07.06.2010 р. та № 385 від 24.06.2010 р., а саме у водія на момент проведення перевірки відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографу за 23.07.2023 р. та водій не використовував особисту картку водія (т/з обладнаний повіреним цифровим тахографом), відсутній документ, що підтверджує правомірність використання т/з перевізником зазначеним в ТТН № 30 від 23.07.2023 р., у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена відповідальність передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абз. 3 ч. 1 - перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки доказів визначених ст. 40 цього Закону.

30 серпня 2023 р. Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті було проведено розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 005300 від 30.08.2023 р., відповідно до якої до Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» було застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17 000,00 гривень.

Копію зазначеної вище постанови Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» було отримано 06.09.2023 р., що підтверджується інформацією з офіційного сайту AT«Укрпошта».

Не погоджуючись з даною постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, врегульовано Закону №2344-ІІІ.

Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону №2344-ІІІ, основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Відповідно до ч.3 Закону №2344-ІІІ, державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування економічної, тарифної, науково-технічної та соціальної політики, ліцензування, стандартизації та сертифікації на автомобільному транспорті, задоволення потреб автомобільного транспорту в паливно-енергетичних і матеріально-технічних ресурсах і транспортних засобах.

Частиною 11 статті 6 зазначеного Закону передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.

Згідно із ст. 33 Закону №2344-ІІІ автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015р. № 103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) (даліПоложення).

Відповідно до п. 1 Положення Державна служба України з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з пп.1 п. 4 Положення основними завданнями Укртрансбезпеки є, зокрема, реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті.

Процедура проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт визначена Порядком №1567.

Відповідно до п. 2,4 Порядку № 1567 рейдовим перевіркам (перевіркам на дорозі) підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних автомобільних перевізників (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.

Відповідно до п. 14 Порядку № 1567 рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Оформлення результатів рейдової перевірки (перевірки на дорозі) та застосування адміністративно-господарських штрафів, передбачені п. 20-30 цього Порядку.

Виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності). У разі відмови водія від підписання акта рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис (п. 20-22 Порядку №1567).

Відповідно до п. 25 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Згідно з п.26 та п.27 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності). У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

З аналізу наведених правових норм слідує, що на орган державного контролю покладено обов`язок розглянути справу про порушення суб`єкта господарювання не пізніше двох місяців з дня його виявлення та за наявності підстав для винести постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів.

Відповідно до ст. 48 Закону № 2344-III, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

З аналізу положень вказаної статті випливає, що вказаний вище перелік документів згідно ст. 48 Закону №2344-ІІІ не є вичерпним.

Відповідно до ст. 18 Закону №2344-ІІІ, з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Відповідно до абз. 3 ч.1 ст. 60 Закону №2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Тахограф - це обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.

Порядок використання тахографів встановлено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі - Інструкція).

Інструкцію розроблено відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів УкраїниПро автомобільний транспорт,Про дорожній рух. Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів (пункт 1.2 розділу І Інструкції.

Відповідно до п.2.5 вищезазначеної Інструкції, тахографи підлягають повірці, яку здійснюють повірочні лабораторії, відповідно до вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

Окрім цього, згідно з п. 2.6. Інструкції тахографи перевіряються та адаптуються до транспортного засобу пунктами сервісу тахографів періодично кожні два роки, а також в разі установлення або заміни тахографа, ремонту тахографа, зміни типу розмірів пневматичних шин автомобільного транспортного засобу, якщо під час технічного обслуговування або ремонту автомобільного транспортного засобу відбулося пошкодження таблички тахографа або пломб, що може вплинути на роботу тахографа.

За результатами перевірки та адаптування тахографа до транспортного засобу пункт сервісу тахографів оформлює у двох примірниках протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу (п. 2.7. Інструкції). В разі позитивних результатів перевірки та адаптації тахографа пункт сервісу тахографів маркує транспортний засіб та опломбовує тахограф і його складові чітким відбитком тавра.

Відповідно до пунктів 3.3, 3.6 Інструкції водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зокрема: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.

Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами, а також, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.

Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту під час перевезення пасажирів або вантажу застосовується саме до перевізників.

Таким чином, ключовим питанням в межах даної справи є встановлення факту чи є позивач перевізником в розумінні Закону №2344-ІІІ.

За визначеннями, наведеними у ст. 1 Закону №2344-ІІІ, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах (стаття 29 Закону №2344-ІІІ).

Таким чином, суб`єктом відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт є автомобільний перевізник, який здійснює за власний кошт перевезення вантажу.

Так, судом встановлено, що 30 січня 2023 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «УІФК-АГРО» та Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» було укладено Договір на організацію транспортних послуг № 30.01.2023.

Відповідно до п. 1.1. Договору на організацію транспортних послуг № 30.01.2023 від 30 січня 2023 р., Замовник (Товариство з обмеженою відповідальністю «УІФК-АГРО») доручає, а Експедитор (Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ») приймає до перевезення власним або залученим з боку третіх осіб автотранспортом сільськогосподарські культури за рахунок Замовника.

На виконання умов Договору на організацію транспортних послуг № 30.01.2023 від 30 січня 2023 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «УІФК-АГРО» та Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» 19 липня 2023 р. було укладено заявку на перевезення вантажів № 2 згідно із якою Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» зобов`язалось організувати перевезення вантажу по маршруту: Одеська область, м. Южне, вул. Заводська, 3 - Одеська область, м. Рені, вул. 28-го Червня, 278.

Для виконання перевезення вантажу, Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» уклало з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА» (ідентифікаційний код 43363965) Договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом № 285В від 19 липня 2023 р.

У відповідності до умов п. 1.1. Договору про перевезення вантажу автомобільним транспортом № 285В від 19 липня 2023 р., Експедитор (Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ») доручає Перевізнику (Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА») перевезти вантаж в міжнародному та/або внутрішньо - українському сполученні та оплачує перевезення, а Перевізник надає транспортні засоби для перевезення вантажу та доставляє вантаж у пункт призначення Вантажоодержувачу, вказаному у супровідних документах в обумовлений сторонами термін та надає інші послуги, пов`язані з перевезенням вантажу.

На виконання умов Договору про перевезення вантажу автомобільним транспортом № 285В від 19 липня 2023 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА» 19 липня 2023 р. було укладено заявку на перевезення вантажу № 1, відповідно до якої Товариство з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» зобов`язалось виконати перевезення вантажу по маршруту: Одеська область, м. Южне - Одеська область, м. Рені.

Перевезення вантажу здійснювалось на підставі товарно-транспортної накладної № 30 від 23.07.2023 р.

Водій транспортного засобу марки DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , напівпричіп SPITZER, реєстраційний номер НОМЕР_2 - ОСОБА_1 є водієм Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА»

Власником транспортного засобу марки DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 та напівпричіпу SPITZER, реєстраційний номер НОМЕР_2 згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 - є Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА».

На підтвердження надання послуг з організації зазначеного вище перевезення між Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» (Експедитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю «УІФК-АГРО» (Замовник) було укладено акт надання послуг № 465 від 27 липня 2023 р. на підставі чого Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано податкову накладну № 42 від 27 липня 2023 р.

Також на підтвердження надання послуг зазначеного вище перевезення вантажу між Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» (Експедитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА» (Перевізник) було укладено акт надання послуг № 52 від 27 липня 2023 р. на підставі чого Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА» в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано податкову накладну № 5 від 27 липня 2023 р.

Таким чином, перевезення вантажу на підставі товарно-транспортної накладної № 30 від 23.07.2023 р. здійснювалось за замовленням Товариства з обмеженою відповідальністю «УІФК- АГРО» (Замовник), автомобільним транспортом перевізника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛД-АГРОЛОГІСТИКА», залученим Товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» як експедитором.

У ст. 1 Закону 2344-III транспортно-експедиторські послуги - послуги, пов`язані з підготовкою та відправленням вантажів, організацією та забезпеченням перевезень, контролем за проходженням і одержанням вантажів, проведенням взаєморозрахунків;

При цьому згідно з ч. 1 ст. 47 Закону 2344-III до внутрішніх перевезень вантажів відносяться перевезення вантажів між пунктами відправлення та призначення, розташованими в Україні, та комплекс допоміжних операцій, пов`язаних з цими перевезеннями, а також технологічні перевезення вантажів, що здійснюються в межах одного виробничого об`єкта без виїзду на автомобільні дороги загального користування. До комплексу допоміжних операцій, пов`язаних із внутрішніми перевезеннями вантажів автомобільним транспортом, належать, зокрема, транспортно-експедиційні послуги.

Таким чином, законодавцем в межах Закону №2344-III розрізнено статус перевізника та експедитора.

Позивачем надано низку документів на підтвердження свого статусу саме як експедитора на момент виявлення вказаного порушення. На це відповідач зазначив, що в товарно-транспортній накладній № 30 від 23.07.2023 р. позивача вказано саме як перевізника.

Вказані заперечення судом не приймаються, оскільки додатком 7 до Правил №363затверджено форму товарно-транспортної накладної, якій відповідає накладна від 02.08.2022 року №1613. За змістом вказаної форми, в ній не передбачено графи для заповнення окремим від перевізника суб`єктом господарської діяльності-експедитором відповідної інформації (в наявності лише подібна графа для експедитора-фізичної особи). Відповідно, позивачем не було зазначено в товарно-транспортній накладній відомостей про себе як про експедитора.

Суд погоджується з аргументами позивача щодо наявності у спірних правовідносинах у нього статусу експедитора, в зв`язку з чим він не відповідає правовому статусу, передбаченому ст. 33 Закону №2344-III, а тому не є суб`єктом відповідальності за ст. 48 цього закону.

Відповідно, суд приходить до висновку про протиправний характер постанови Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області № 005300 від 30 серпня 2023 про застосування адміністративно- господарського штрафу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ», в зв`язку з чим, вона підлягає скасуванню.

Враховуючи зазначене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 2684 грн., що підтверджується копією квитанції від 15.09.2023 року №5646.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 241-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 005300 від 30 серпня 2023 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» сплачений судовий збір у розмірі 2684 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116025174
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —160/23890/23

Рішення від 04.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні