ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 грудня 2023 рокусправа № 380/12145/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потабенко В.А., розглянувши в м. Львові у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Фільтронс Груп» до Львівської митниці Державної митної служби України, Державної митної служби України про визнання протиправним і скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення,
в с т а н о в и в:
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Фільтронс Груп» (далі - ТзОВ «Фільтронс Груп», позивач) до Львівської митниці Державної митної служби України (далі - Львівська митниця, відповідач 1), Державної митної служби України (далі - ДМС України, відповідач 2), у якій, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 15.06.2023, просить суд:
- визнати протиправними дії Львівської митниці Державної митної служби України в частині відмови у митному оформленні товарів за електронною митною декларацією №23UA209170023866U1 від 27.03.2023, яка оформлена карткою відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товару, транспортних засобів комерційного призначення №UA209170/2023/001130 від 01.04.2023 в частині відмови в застосуванні преференції зі звільнення від сплати митних платежів та податку на додану вартість на товари за кодами УКТЗЕД 3914 00 00 00, 8421 21 00 00, 8421 99 90 00, 8481 80 59 00;
- зобов`язати Львівську митницю Державної митної служби України видати аркуш коригування щодо митної декларації в частині застосування преференції до товарів відповідних кодів.
В обґрунтування позовних вимог покликається на протиправність прийнятої контролюючим органом картки відмови у митному оформленні (випуску) імпортованого позивачем товару, незважаючи на надання декларантом усіх необхідних документів для митного оформлення та порушенням контролюючим органом приписів законодавства, що регламентує митну справу в Україні, а саме безпідставним неврахуванням положень Закону України «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 №2837-IX під час винесення оскаржуваного рішення.
Ухвалою від 05.06.2023 суддя залишила позовну заяву без руху.
Ухвалою від 20.06.2023 суддя прийняла позовну заяву та відкрила провадження в адміністративній справі.
Відповідачем 1 подав до суду відзив на позовну заяву від 10.07.2023 вх. № 51730, в якому позов не визнав. Зазначив про надання позивачем до митного оформлення документів не в повному обсязі, які, у свою чергу, викликали сумнів у достовірності та об`єктивності відомостей щодо мети ввезення даних товарів. З огляду на те, що позивачем надано не в повному обсязі документи на підтвердження мети ввезення товарів, митницею правомірно не враховано положення Закону України «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 №2837-IX під час прийняття картки відмови у митному оформленні (випуску) імпортованого позивачем товару.
Відповідач 2 правом на подання відзиву, передбаченим ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), не скористався, свою позицію стосовно позову не висловив. Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі та примірник позовної заяви відповідач отримав 21.09.2023, що підтверджується довідками про доставку електронних листів.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою від 29.12.2023 суд відмовив у задоволенні клопотання представника відповідача 1 про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Оскільки відсутні обґрунтовані клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
ТзОВ «Фільтронс Груп», код ЄДРПОУ 44110671, місцезнаходження: 02660, місто Київ, вулиця Червоноткацька, будинок 88, корпус 20, зареєстроване як юридична особа 19.03.2021, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №10007110200000474.
27.03.2023 з метою митного оформлення придбаного товару позивач подав до Львівської митниці митну декларацію ІМ40ДЕ №23UA209170023866U1, у розділі якої вказав відомості про опис товару, а саме: фільтрувальний матеріал для використання у системах фільтрації води-іонообмінні смоли: Taptec* HCRSS FF Na Ion Exchange Resin/ Іоннообмінна смола Taptec* HCRSS FF Na Ion Exchange Resin (мішок 25л) - 10000 літрів. Торговельна марка: Taptec Країна виробництва: IT Виробник: Specialty Electronic Materials Switzerland Gmbh (код товару 3914 00 00 00); Фільтрувальний матеріал для використання у системах фільтрації води, антрацит з граничним вмістом летких речовин не більш як 10 мас %: Нуdroanthraсіt N - Grаdе 1/Гідроантрацит N - Grаdе 1- 840 кг. Торговельна марка: Everzit NI Країна виробництва: DЕ Виробник: Evers Gmbh @ Co.KG (код товару 27011100 00 0); Частини обладнання для фільтрування та очищення води, не медичного призначення: C4278 Flanged Composite Pressure Vessel 6 «Top - 6» Bottom standard/Корпус фільтру 42X78 6» 6» синій (Pentair) - 2шт. Торговельна марка: Pentair Країна виробництва: BE Виробник: Pentair (код товару 8421999000); Частини обладнання для фільтрування: Tank PWG 24x72 4» blue color with base/Корпус фільтра 24x72 4» PWG синього кольору з основою - 10шт. Торговельна марка: PWG Країна виробництва: DE Виробник: Canature Huayu (код товару 8421 99 90 00); Фільтрувальний матеріал для використання у системах фільтрації води: Діоксид кремнію, додається в фільтр для видалення заліза Greensandplus (14.2 л/мішок) (20 кг) - 220 мішків. Торговельна марка : Greensand plus Країна виробництва : BR Виробник:Eletroquimica LTDA (код товару 28112200 00 0); Обладнання та пристосування для фільтрування та очищення води, не медичного призначення: RO System CRO-400U/Система зворотного осмосу Canature RO-400 -20шт. Торговельна марка : Canature Країна виробництва : CN Виробник : Canature (код товару 8421 21 00 00); Частини обладнання для фільтрування та очищення води, не медичного призначення Tank PWG 21x62 4» blue color with base/ Корпус фільтра 21x62 4» PWG синього кольору з основою - 4шт; Tank PWG 30x72 4» 4» blue color with base with Vacuum Breaker BSP/ Корпус фільтра 30x72 4» 4» PWG синього кольору з основою та в комплекті з запобіжним вакуумним клапаном -10шт; Tank PWG 36x72 4» 4» blue color with (код товару 8421 99 90 00); Клапани контролю за процесом, комплектуючі для виробництва побутових стаціонарних систем зворотнього осмосу та очищення води: H7003-set 474 1/2»/ Система сольова Clack 474 підключення 1/2 -30шт. Торговельна марка : Clack Країна виробництва : US Виробник : Clack Corporation (код товару 8481 80 59 00).
Крім того, у графі 36 митної декларації декларантом відображено преференцію за кодом « 231», що безпосередньо впливає на розмір митних платежів та на заповнення графи 47 «нарахування митних платежів» ЕМД.
За наслідками опрацювання поданої позивачем декларації разом із іншими документами Львівською митницею прийнято картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA209170/2023/001130 з огляду на відсутність інформації щодо приналежності вказаної операції до відновлення енергетичної інфраструктури України та запропоновано подати митну декларацію із документами, що підтверджують право позивача на пільги зі сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму, у відповідності до п. 9 ч. 3 ст. 335 Митного кодексу України та положень Закону України «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 №2837-IX.
У зв`язку з незгодою з зазначеною карткою відмови, для пропуску товарів через митний кордон та для забезпечення належної діяльності з урахуванням пунктів зазначених у картці відмови, випуск товару було здійснено за митною декларацією від 01.04.2023 ІМ40ДЕ №23UA209170025674U0 з наданням позивачем гарантії в забезпечення сплати різниці між сумою митних платежів, визначеною декларантом у митній декларації ІМ40ДЕ №23UA209170023866U1 від 27.03.2023, та сумою митних платежів, без застосування передбаченої законом пільгової ставки мита.
Так відповідно до графи 47 - нарахування платежів із зазначенням коду сплати платежів (01 - сплата митних платежів через установи банків) та графи В «подробиці розрахунків» за ІМ40ДЕ 23UA209170025674U0 від 01.04.2023 позивачем було нараховано та сплачено 431502,79 грн., що на 359566,06 грн. більше заявлених у ІМ40ДЕ №23UA209170023866U1 від 27.03.2023 оплат.
Вказана сума була додатково сплачено за митною декларацією ІМ40ДЕ 23UA209170025674U0 від 01.04.2023, що підтверджується даними графи 47 та В «подробиці розрахунків»: Всі інші дані про товар у митній декларації ІМ40ДЕ 23UA209170025674U0 від 01.04.2023 залишились без змін
Не погоджуючись із карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України від 13.03.2012 №4495-VI (далі - МК України).
Частиною 1 ст. 198 МК України обумовлено, що митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
За приписами ч. 1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Як установлено ч. 5 ст. 255 МК України, митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 256 МК України відмова у митному оформленні - це письмове вмотивоване рішення митного органу про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом. У рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: 1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення; 2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору; 3) відомості про найменування країн відправлення та призначення; 4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери; 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) назва країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів; 6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі надання забезпечення сплати митних платежів); 7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови; 8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; 9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу; 10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).
Частиною 9 ст. 264 МК України заборонено митному органу відмовляти у прийнятті митної декларації, якщо виконано всі умови, встановлені цим Кодексом.
Згідно з ч. 10 ст. 264 МК України відмова митного органу у прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанта.
Частиною 11 названої статті передбачено, що митний орган відмовляє у прийнятті митної декларації виключно з таких підстав: 1) митна декларація не містить усіх відомостей або подана без документів, передбачених статтею 335 цього Кодексу; 2) електронна митна декларація не містить встановлених законодавством обов`язкових реквізитів; 3) митну декларацію подано з порушенням інших вимог, встановлених цим Кодексом.
У разі відмови у прийнятті митної декларації посадовою особою митного органу заповнюється картка відмови у прийнятті митної декларації за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Один примірник зазначеної картки невідкладно вручається (надсилається) декларанту або уповноваженій ним особі. Інформація про відмову у прийнятті для оформлення електронної митної декларації надсилається декларанту електронним повідомленням, засвідченим електронним цифровим підписом посадової особи митного органу (частина дванадцята статті 264 МК України).
Частина 1 ст. 281 МК України допускає встановлення тарифних пільг (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот відповідно до законодавства України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори.
Із аналізу вказаних положень МК України вбачається, що перелік підстав для відмови у прийнятті митної декларації є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
При цьому, законодавець поклав на митний орган обов`язок обґрунтування відмови у прийнятті митної декларації за наявності відповідних підстав, а не лише формальну вказівку на таку підставу.
Законом України «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» 13.12.2022 №2837-IX (далі - Закон №2837-IX), який набрав чинності із 03.01.2023, розділ XXI МК України доповнено п. 9-21 такого змісту: тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, але не більше ніж до 1 травня 2023 року, звільняються від оподаткування ввізним митом товари, що ввозяться на митну територію України для вільного обігу підприємствами або громадянами, у тому числі переміщуються (пересилаються) на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, що класифікуються за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД:
2710 19 93 00, 3914 00 00 00, 7020 00 80 00, 7225 11 00 00, 7325 10 00 00, 7605 11 00 00, 7607 (тільки для промислового використання), 8407 90 10 00, 8407 90 80 00, 8407 90 90 00, 8408 90 41 00, 8408 90 43 00, 8408 90 45 00, 8408 90 47 00, 8408 90 61 00, 8408 90 65 00, 8408 90 67 00, 8408 90 81 00, 8408 90 85 90, 8408 90 89 90, 8421 21 00 00, 8421 99 90 00, 8481 80 59 00, 8501 61 80 90, 8501 62 00 90, 8501 63 00 90, 8501 64 00 00, 8502 (електрогенераторні установки), 8503 00, 8504 (трансформатори, частини трансформаторів, інвертори, крім 8504 21 00 00, 8504 22 10 00, 8504 22 90 00, 8504 23 00 00, 8504 31 21 00, 8504 31 29 00, 8504 31 80 00, 8504 32 00 90, 8504 50 95 90, та товарів цивільної авіації), 8507 20 (крім товарів цивільної авіації), 8507 30, 8507 40 00 00, 8507 50 00 00, 8507 60 00 00, 8507 80 00 00, 8507 90 (крім товарів цивільної авіації), 8517 62 00 00, 8517 69 90 00, 8517 70 00 90, 8535, 8536, 8537, 8546, 8547 90 00 00, 9014 80 00 00, 9025 19 80 98.
Також Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 №2836-IX (далі - Закон №2836-IX), який набрав чинності 03.01.2023 підрозділ 2 розділі XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктом 87 такого змісту: Тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, але не довше ніж до 1 травня 2023 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення, переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, визначених пунктом 9-21 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України.
Таким чином, вищезазначеними нормативно-правовими актами передбачено тимчасове у період із 03.01.2023 по 01.05.2023 звільнення від оподаткування ввізним митом та ПДВ товарів, що ввозяться на митну територію України для вільного обігу підприємствами або громадянами, у тому числі переміщуються (пересилаються) на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, зокрема, за кодами УКТ ЗЕД 3914 00 00 00, 8421 21 00 00, 8421 99 90 00, 8481 80 59 00.
Тобто, за кодами, що були вказані ТзОВ «Фільтронс Груп» в митній декларації ІМ40ДЕ №23UA209170023866U1 від 27.03.2023.
Як встановлено судом, підставою для прийняття відповідачем 1 спірної картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення стала відсутність доданих до поданої позивачем митної декларації документів на підтвердження інформації щодо приналежності вказаної операції до відновлення енергетичної інфраструктури України.
Повертаючись до обставин цієї справи та проаналізувавши обставини, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, суд зазначає, що до митного оформлення позивачем подано належні, достатні та достовірні документи які, підтверджують усі показники митної вартості.
При цьому, що Законом №2837-IX, що Законом №2836-IX не вносились зміни до відповідних кодексів, якими б на позивача покладались додаткові обов`язки у вигляді надання документів на підтвердження інформації щодо приналежності вказаної операції до відновлення енергетичної інфраструктури України.
Відтак, з урахуванням вищенаведеного, суд вважає безпідставним ототожнення відповідачем 1 у спірному рішенні мету прийняття відповідного Закону із метою здійснення господарської операції.
Оскільки митним органом не наведено у спірному рішенні будь-яких інших підстав, передбачених ч. 11 ст. 264 МК України, для відмови у прийнятті митної декларації, поданої позивачем, то суд приходить до висновку про порушення відповідачем 1 норм МК України при митному оформленні товару, що декларувався позивачем за митною декларацією ІМ40ДЕ №23UA209170023866U1 від 27.03.2023, відповідно, картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товару, транспортних засобів комерційного призначення №UA209170/2023/001130 від 01.04.2023 в зв`язку з відмовою в застосуванні преференції зі звільнення від сплати митних платежів та податку на додану вартість на товари за кодами УКТЗЕД 3914 00 00 00, 8421 21 00 00, 8421 99 90 00, 8481 80 59 00 підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Львівської митниці видати аркуш коригування щодо митної декларації в частині застосування преференції до товарів відповідних кодів, суд зазначає таке.
Вимоги до оформлення і використання митних декларацій, на підставі яких декларуються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України підприємствами та громадянами, або іншого документа, що відповідно до законодавства може використовуватися замість митної декларації або її замінює, а також порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними, підтвердження відомостей про вивезення товарів за межі митної території України визначено Положенням про митні декларації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 (далі - Порядок №450).
Пунктом 37 Порядку №450 встановлено, що після завершення митного оформлення зміни до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом:
подання з метою сплати митних платежів у випадках, передбачених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової декларації та оформлення її митним органом;
подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом;
заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.
Внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник з використанням електронного підпису посадової особи митного органу чи електронної печатки митного органу, які базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, вноситься до систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів, посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається Держмитслужбою ДПС згідно з пунктом 32 цього Положення.
Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації за формою єдиного адміністративного документа.
Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:
необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу;
необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;
необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації за формою єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;
необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією за формою єдиного адміністративного документа.
Тобто, аркуш коригування заповнюється та оформлюється, зокрема, при необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу.
Таким чином, оскільки судом встановлено наявність у позивача на застосування преференції на момент подання митної декларації ІМ40ДЕ 23UA209170025674U0 від 01.04.2023, відповідно, ефективним способом поновлення порушеного права останнього в контексті спірних відносин буде покладення на відповідача обов`язку щодо видачі аркуша коригування щодо митної декларації в частині застосування преференції до товарів відповідних кодів.
Як вже було вказано вище, згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).
Частинами 1 та 2 ст. 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку, що відповідні положення ч. 2 ст. 2 КАС України Львівською митницею при прийнятті оскаржуваного рішення дотримані не були.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Враховуючи все наведене вище, позов слід задовольнити повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 19-20, 22, 25-26, 73-77, 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 257-258, 293, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товару, транспортних засобів комерційного призначення №UA209170/2023/001130 від 01.04.2023 Львівської митниці Державної митної служби України.
Зобов`язати Львівську митницю Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 43971343, місцезнаходження: 79000, м. Львів, вул. Костюшка, 1) видати аркуш коригування щодо митної декларації ІМ40ДЕ 23UA209170025674U0 від 01.04.2023 в частині застосування преференції зі звільнення від сплати митних платежів та податку на додану вартість на товари за кодами УКТЗЕД 3914 00 00 00, 8421 21 00 00, 8421 99 90 00, 8481 80 59 00.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Львівської митниці Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 43971343, місцезнаходження: 79000, м. Львів, вул. Костюшка, 1) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Фільтронс Груп» (код ЄДРПОУ 44110671, місцезнаходження: 02660, м. Київ, вулиця Червоноткацька, буд. 88, корпус 20) судовий збір у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні рівно.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений 29.12.2023.
СуддяПотабенко Варвара Анатоліївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116058927 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні