Рішення
від 02.01.2024 по справі 140/33377/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 січня 2024 року ЛуцькСправа № 140/33377/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заяву Муніципальної варти Володимирської міської ради до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру у Волинській області (філії ГСЦ МВС) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Муніципальна варта Володимирської міської ради (далі позивач) звернулась із позовом до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру у Волинській області (філії ГЦС МВС) (далі відповідач) з наступними позовними вимогами: 1) визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру у Волинській області (філії ГСЦ МВС) в особі його структурного підрозділу - Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області, що полягає у відмові від 24.08.2023 №31/3/4-903-20-2023 в наданні відомостей про належних користувачів транспортних засобів, фізичних осіб, керівників юридичних осіб, за якими зареєстровані транспортні засоби (позовна вимога 1); 2) зобов`язати Регіональний сервісний центр Головного сервісного центру у Волинській області за письмовими запитами інспекторів з паркування (інспекторів муніципальної варти Володимирської міської ради) надавати відомості про належних користувачів транспортних засобів, фізичних осіб, керівників юридичних осіб, за якими зареєстровані транспортні засоби.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до вимог ст.6 Закону України «Про дорожній рух», ст.40 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст.219 Кодексу України про адміністративні правопорушення , Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», керуючись Статутом про муніципальну варту Володимирської міської ради, який затверджений Рішенням міської ради від 18.07.2023 №27/80, рішенням виконавчого комітету Володимирської міської ради №164 від 27.04.2023, повноваженнями та функціями інспекторів з паркування наділені інспектори муніципальної варти Володимирської міської ради Волинської області.

18.08.2023 позивач звернувся до Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області із письмовим запитом на отримання інформації №127/3.17 з метою отримання інформації про власників транспортних засобів для притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які порушили правила зупинки, стоянки транспортних засобів, зафіксованих в режимі фотозйомки (відеозапису), не сплатили суму накладеного штрафу у встановлені законом строки, постанови відносно яких підлягають примусовому виконанню за ст.300-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАН). Проте, відповідач листом від 24.08.2023 року №31/3/4-903-20-2023 відмовив у дані інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників та надав рекомендацію скористатися публічною інформацією у формі відкритих даних.

Позивач не погоджується із відповіддю Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області щодо відмови у наданні запитуваної, тому звернувся до суду з вказаним позовом.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 27.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач у відзиві на позовну заяву від 19.12.2023 позовні вимоги позивача не визнав та просив відмовити в їх задоволенні з тих підстав, що на виконання норм абзацу сьомого статті 34' Закону №3353-XII інформація про зареєстрований транспортний засіб чи його власника, належного користувача, отримана в електронній чи паперовій формі відповідно до законодавства за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, є офіційною та використовується відповідно до законодавства.

За запитом посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, органів Бюро економічної безпеки України, органів Державного бюро розслідувань та Національного антикорупційного бюро України, адвокатів, нотаріусів, інспекторів з паркування інформація з Єдиного державного реєстру транспортних засобів у зв`язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, надається за суб`єктом (власником, належним користувачем транспортного засобу) чи за номерним знаком у письмовій або електронній формі шляхом безпосереднього доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, за умови ідентифікації відповідної посадової особи за допомогою електронного цифрового підпису. Порядок доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Представник відповідача зазначив, що постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №260 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів» затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, адвокатів, нотаріусів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів стосовно зареєстрованих транспортних засобів, їх власників та належних користувачів (далі - Порядок №260). Однак, позивач не звертався до відповідача для отримання паролів, згідно діючого законодавства в даній сфері.

З врахуванням наведеного, представник відповідача просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що статутом про муніципальну варту Володимирської міської ради, який затверджений рішенням міської ради від 18.07.2023 №27/80, рішенням виконавчого комітету Володимирської міської ради №164 від 27.04.2023, повноваженнями та функціями інспекторів з паркування наділені інспектори муніципальної варти Володимирської міської ради Волинської області.

18.08.2023 позивач звернувся до Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області із письмовим запитом на отримання інформації №127/3.17 з метою отримання інформації про власників транспортних засобів для притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які порушили правила зупинки, стоянки транспортних засобів, зафіксованих в режимі фотозйомки (відеозапису), не сплатили суму накладеного штрафу у встановлені законом строки, постанови відносно яких підлягають примусовому виконанню за ст.300-1 КУпАП.

На поданий Муніципальною вартою письмовий запит на отримання інформації від 18.08.23 Територіальним сервісним центром 0744 МВС у Волинській області (м.Нововолинськ) листом від 24.08.2023 року №31/3/4-903-20-2023 надано відповідь, з якої вбачається, що інформація про зареєстровані транспортні засоби та їх власників, необхідна для виконання функцій та обов`язків інспекторами муніципальної варти, не надана. Натомість, всупереч вимогам ст.279-1 КУпАП, від ТСЦ 0744 МВС у Волинській області отримана рекомендація скористатися публічною інформацією у формі відкритих даних.

Позивач, вважає, що відмова Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області (м.Нововолинськ) у наданні необхідної інформації про власників транспортних засобів для притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які порушили правила зупинки, стоянки транспортних засобів, зафіксованих в режимі фотозйомки (відеозапису) та не сплатили суму накладеного штрафу у встановлені законом строки, є протиправною бездіяльністю.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ст.6 Закону України «Про дорожній рух», ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст.219 Кодексу України про адміністративні правопорушення , Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», керуючись Статутом про муніципальну варту Володимирської міської ради, який затверджений Рішенням міської ради від 18.07.2023 №27/80, рішенням виконавчого комітету Володимирської міської ради №164 від 27.04.2023, повноваженнями та функціями інспекторів з паркування наділені інспектори муніципальної варти Володимирської міської ради Волинської області.

Наказом ГСЦ МВС від 27.04.2020 року №6 «Про затвердження Положення про регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області (філія ГСЦ МВС)» затверджено Положення про РСЦ ГСЦ МВС, де останній є відокремленим підрозділом Головного сервісного центру МВС (далі - ГСЦ МВС) утвореним на правах філії без статусу юридичної особи.

Статтею 341 Закону України від 30.06.1993 №3353-ХІІ «Про дорожній рух» (далі - Закон №3353-XII) врегульовано надання інформації про зареєстровані транспортні засоби з Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Для фізичних та юридичних осіб інформація з Єдиного державного реєстру транспортних засобів надається шляхом пошуку за суб`єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний вебсайт органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації та обліку транспортних засобів, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або направлення її поштою до органів Міністерства внутрішніх справ України. Інформація з Єдиного державного реєстру транспортних засобів надається у порядку і за формою, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

За запитом посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, органів Бюро економічної безпеки України, органів Державного бюро розслідувань та Національного антикорупційного бюро України, адвокатів, нотаріусів, інспекторів з паркування інформація з Єдиного державного реєстру транспортних засобів у зв`язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, надається за суб`єктом (власником, належним користувачем транспортного засобу) чи за номерним знаком у письмовій або електронній формі шляхом безпосереднього доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, за умови ідентифікації відповідної посадової особи за допомогою електронного цифрового підпису (далі ЕЦП). Порядок доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Абзацом сьомим статті 341 Закону №3353-XII інформація про зареєстрований транспортний засіб чи його власника, належного користувача, отримана в електронній чи паперовій формі відповідно до законодавства за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, є офіційною та використовується відповідно до законодавства.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №260 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів» затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, адвокатів, нотаріусів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів стосовно зареєстрованих транспортних засобів, їх власників та належних користувачів.

Пунктом другим Порядку №260 доступ до Реєстру надається (припиняється) користувачеві на підставі договору, укладеного між ним та адміністратором Реєстру, і за документами, які надають користувачеві право на отримання такої інформації у зв`язку із здійсненням ним повноважень, визначених законом.

Пунктом шостим Порядку №260 отримання посадовими особами органів державної влади, зокрема органів МВС, органів Національної поліції, органів місцевого самоврядування, судів, органів прокуратури, органів СБУ, інспекторами з паркування, відомостей, які містяться в Реєстрі, з метою здійснення повноважень, визначених законом, провадиться в електронній формі на безоплатній основі.

Згідно наявної інформації в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів позивачу надано доступ 16 квітня 2020 року, який дійсний по 31.12.2099 року, також зазначено, що доступ є неактивним так як відсутній ЕЦП (а.с. 64).

Судом встановлено, що РСЦ ГСЦ МВС відділенням муніципальної варти Володимирської міської ради було надіслано лист від 24.02.2020 №18/3.17 у якому просили з приводу дотримання вимог Порядку №260 надати доступи до Єдиного державного реєстру транспортних засобів співробітникам у відповідності до списку, який був доданий разом із листом №18/3.17(а.с.46). Згодом, Головний сервісний центр МВС листом від 30.03.2020 №31/ 2643 надіслав затверджену заявку зобов`язання на доступ до Єдиного державного реєстру транспортних засобів від ВМП Володимир - Волинської міської ради Волинської області для введення в систему користувача з відповідними правами (а.с.48).

Враховуючи те, що представники Муніципальної варти Володимирської міської ради не зверталися для отримання паролів, щоб забезпечити інформацією з Єдиного державного реєстру транспортних засобів за допомогою якого інспектори з паркування муніципальної варти Володимирської міської ради можуть використовувати для здійснення ними повноважень, у письмовій або електронній формі із доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, за умови ідентифікації відповідної посадової особи за допомогою електронного цифрового підпису, суд вважає, що протиправність у діях відповідача відсутня.

З урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України суд дійшов висновку про те що відповідь Територіального сервісного центру 0744 МВС у Волинській області (м.Нововолинськ) від 24.08.2023 року №31/3/4-903-20-2023 є правомірною, оскільки відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Тому з урахуванням встановлених судом обставин, суд доходить висновку, що відсутні правові підстави для задоволення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд дійшов висновку про відмову у задоволення позову.

Керуючись статтями6,72-77,139,244,246,250,255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Муніципальна варта Володимирської міської ради (44700, Волинська область, місто Володимир, вулиця Ковельська, 10, код ЄДРПОУ 21742148).

Відповідач: Регіональний сервісний центр Головного сервісного центру у Волинській області (філії ГСЦ МВС) (43026, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Гордіюк, 14Б, код ЄДРПОУ 43611975)

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2024
Оприлюднено05.01.2024
Номер документу116092445
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —140/33377/23

Постанова від 10.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 02.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні