ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
03.01.2024 Справа №27/144б
Суддя Господарського суду Донецької області Чернова О.В., за участю секретаря судового засідання Рикова А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області б/н від 22.10.2023 про грошові вимоги кредитора до боржника у справі
за заявою кредитора (заявника) Головного управління ДПС у Донецькій області (87500, Донецька області, місто Маріуполь, вулиця Італійська, будинок 59; код ЄДРПОУ 43142826)
до боржника Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк» (85102, Донецька область, місто Костянтинівка, вул. Богдана Хмельницького, будинок 1; код ЄДРПОУ 00194317)
про банкрутство,
ліквідатор арбітражний керуючий Скалянський В.В.
за участю представників учасників справи: не з`явились;
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Господарського суду Донецької області знаходиться справа №27/144б про банкрутство Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк».
Господарським судом Донецької області за заявою Костянтинівської об`єднаної державної податкової інспекції м. Костянтинівка порушено справу №27/144б про банкрутство Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, про що 05.09.2011 постановлено відповідну ухвалу суду.
Постановою Господарського суду Донецької області від 10.08.2023 припинено процедуру розпорядження майном боржника - Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк». Визнано банкрутом боржника Відкрите акціонерне товариство «Укрцинк». Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців. Призначено ліквідатором Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк» арбітражного керуючого Скалянського Вадима Володимировича.
На сайті ВГСУ опубліковано повідомлення про визнання Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури за номером 71503.
23.10.2023 через підсистему «Електронний суд» від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про грошові вимоги кредитора до боржника, за змістом якої останній просить визнати поточні кредиторські вимоги до ВАТ «Укрцинк» в загальному розмірі 26924873,77грн.
26.10.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшло клопотання про долучення до заяви доказів направлення копії заяви з додатками на адресу боржника засобами поштового зв`язку.
Ухвалою господарського суду від 27.10.2023 прийнято заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області б/н від 22.10.2023 про грошові вимоги кредитора до боржника до розгляду у судовому засіданні на 06.12.2023 о 14:00год.
08.11.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшло клопотання про долучення до заяви доказів направлення на адресу суду оригіналів додатків.
09.11.2023 засобами поштового зв`язку від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшов супровідний лист з додатками (оригіналами розрахунків).
28.11.2023 від ліквідатора надійшов відзив на заяву про грошові вимоги кредитора до боржника.
20.12.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про уточнення поточних кредиторських вимог, за змістом яких уточнені вимоги по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та №2, розмір яких становить 25024552,27грн, з них 22452235,13грн заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та 2572317,14грн заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2.
У судове засідання учасники справи не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомленні належним чином.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання кредиторських вимог з урахуванням заяви про уточнення поточних вимог, суд зазначає про таке.
Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звернулося до господарського суду з заявою про визнання поточних вимог до боржника Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк», за змістом якого просить визнати поточні кредиторські вимоги у загальному розмірі 26925574,58грн.
В обґрунтування заяви заявник посилається на наявність у боржника поточної заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та №2 у сумі 25024552,27грн, з яких:
- 22452235,13грн по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1, в тому числі 13636746,66грн нараховані за період з 01.09.2011 по 31.12.2017 та підтверджені виконавчими листами;
- 2572317,14грн по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2, в тому числі 1856823,69грн нараховані за період з 01.09.2011 по 31.12.2017 та підтверджені виконавчими листами;
а також заявником заявлені вимоги зі сплати капіталізованих платежів у загальному розмірі 1901022,31грн.
Ліквідатор у відзиві вказує, що грошові вимоги кредитора не можуть бути визнані ліквідатором, так як бухгалтерська документація ВАТ «Укрцинк» відсутня і перевірити, наведені в заяві нарахування, на теперішній час неможливо.
Згідно зі ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до статті 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
На підтвердження вимог по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.09.2023 по 31.12.2017, за списками №1 та №2 заявником надані виконавчі листи на виконання постанов Донецького окружного адміністративного суду у справах №805/11149/13 від 02.10.2013 (період з 01.09.2011 по 30.06.2013); №805/804/14 від 06.02.2014 (період з 01.07.2013 по 30.11.2013); №805/2377/14 від 27.03.2014 (період з 01.12.2013 по 31.12.2013); №805/6315/14 від 10.06.2014 (період з 01.01.2014 по 31.03.2014); №805/2171/15-а від 30.07.2015 (період з 01.04.2014 по 31.05.2014); №808/7009/14 від 21.11.2014 (період з 01.06.2014 по 30.06.2014); №805/2204/15-а від 22.07.2015 (період з 01.07.2014 по 31.01.2015); №805/3326/15-а від 14.09.2015 (період з 01.02.2015 по 30.04.2015); №805/4394/15-а від 30.09.2015 (період з 01.05.2015 по 31.07.2015); №805/1103/17-а від 16.03.2017 (період з 01.08.2015 по 30.09.2016); №805/754/17-а від 20.03.2017 (період з 01.10.2016 по 25.12.2016); №805/2194/17-а від 26.07.2017 (період з 01.01.2017 по 31.03.2017); №805/2869/17-а від 26.10.2017 (період з 01.04.2017 по 30.06.2017); №805/3672/17-а від 11.12.2017 (за період з 01.07.2017 по 30.09.2017); №805/4670/17-а від 20.02.2018 (період з 01.10.2017 по 31.12.2017); №805/1098/17-а від 21.03.2017 (період з 01.08.2015 по 30.09.2016); №805/576/17-а від 16.03.2017 (період з 01.10.2016 по 31.12.2016); №805/2182/17-а від 26.06.2017 (період з 01.01.2017 по 31.03.2017); №805/2875/17-а від 07.09.2017 (період з 01.04.2017 по 30.06.2017); №805/3674/17-а від 04.12.2017 (період з 01.07.2017 по 30.09.2017); №805/4607/17-а від 24.01.2018 (період з 01.10.2017 по 31.12.2017).
Вказаними постановами Донецького окружного адміністративного суду встановлено факт наявності заборгованості боржника за період з 01.09.2011 по 31.12.2017 по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 у загальному розмірі 13636746,66грн та за списком №2 у загальному розмірі 1856823,69грн.
Відповідно до частини четвертої статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Доказів виконання постанов Донецького окружного адміністративного суду та сплати заборгованості за виконавчими листами у загальному розмірі 15493570,35грн суду не надані.
Таким чином, поточні вимоги в частині відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у загальному розмірі 15493570,35грн, з яких 13636746,66грн за списком №1 та 1856823,69грн - за списком №2 у загальному розмірі є обґрунтованими та правомірними.
На підтвердження вимог по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.01.2018 по 31.07.2023 у розмірі 9530981,92грн заявник надав копії супровідних листів з розрахунками фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за списком №1 та списком №2.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є: суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.
Відповідно до абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до вимог ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списками №1, та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список №1, список №2).
Пунктами 2-8 ч.2 ст.114 Закону №1058-IV визначено працівників, яким призначається на пільгових умовах пенсія за віком.
Згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» №1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за cписком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за cписком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку: підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком.
Порядок та розмір відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах визначений Розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі Інструкція № 21-1).
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції № 21-1 (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»: особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Пунктом 6.4 Інструкції №21-1 визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Положеннями пункту 6.7 Інструкції № 21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Відповідно до пункту 6.8 Інструкції № 21-1 у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона Крим). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.
Отже, обов`язок з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV, у порядку ст.13 Закону №1788-ХІІ та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону №1058-IV, покладений на підприємства.
При цьому, суд зазначає, що обов`язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено на заявника, боржник зобов`язаний здійснити відшкодування зазначених витрат в розмірах визначених заявником, підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат, який надсилається підприємству.
Аналогічна правова викладена у постанові Верховного Суду від 28.11.2019 у справі №460/3113/18.
Судом встановлено, що наданими розрахунками підтверджується фактичні витрати на виплату і доставку пенсій за списком №1 та списком №2 за період з 01.01.2018 по 31.07.2023 у загальному розмірі 9530981,92грн, з яких 8815488,47грн - за списком №1 та 715493,45грн - за списком №2.
Розрахунки за спірний період направлялися на адресу боржника супровідними листами засобами поштового зв`язку, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Матеріали справи доказів оскарження розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за списком №1 та списком №2 не містять, також у суду відсутні правові підстави для сумнівів у правильності обчислення заявником витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Правильність розрахунків боржником не спростовується, розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за спірний період боржником не заперечується.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість і правомірність поточних грошових вимог в розмірі 9530981,92грн в частині відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.01.2018 по 31.07.2023.
Щодо грошових вимог зі сплати капіталізованих платежів у загальному розмірі 1901022,31грн, суд зазначає про таке.
Відповідно до ч. 2 Постанови Кабінету міністрів України №95 від 04.02.2023 капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України в порядку, встановленому постановою Кабінету міністрів України №986 від 04.12.2019.
Відповідно до абз.2 п.8 Порядку №986 суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Згідно з п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду припиняються та реорганізовуються шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи визначено правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
Згідно зі ст.72 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» одним з джерел формування коштів Пенсійного фонду є надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичне страхування, а також капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, з 01.01.2023 суми капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальника (в тому числі у зв`язку з банкрутством) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, підлягають сплаті до Пенсійного фонду України.
Відповідно до п.3 Порядку №986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Згідно з п. 4 Порядку №986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у ст.41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином:
1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності;
2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п.п. 7, 8 Порядку №986 капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Отже наведеними нормами передбачений обов`язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їхнього життя.
Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхові внески, при цьому, визначено обов`язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (і у разі визнання останнього банкрутом, і за власним рішенням).
Заявником здійснено розрахунок суми капіталізованих платежів щодо дев`ятьох осіб - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 .
Вказані особи отримали трудове каліцтво під час перебування в трудових відносинах з боржником, про що складені відповідні акти за формою Н-1.
Факт отримання вказаними особами трудового каліцтва підтверджується виписками з акту огляду МСЕК.
Розрахунок сум платежів, що підлягають капіталізації, був здійснений з урахуванням необхідності виплати вказаним особам майбутніх платежів, тобто щомісячних страхових виплат.
При цьому, розмір страхових виплат визначено з урахуванням коефіцієнта 1,197 відповідно до постанова Кабінету Міністрів України №168 від 24.02.2023.
Перевіривши наданий розрахунок, суд встановив, що він складений відповідно до вимог Порядку №986 та є арифметично правильним. Докази протилежного матеріали справи не містять.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність грошових вимог в частині сплати капіталізованих платежів у загальному розмірі 1901022,31грн та визнає їх як вимоги другої черги задоволення (вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян).
Відповідно до вимог ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України визначено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання кредиторських вимог, з урахуванням заяви про уточнення поточних вимог, у повному обсязі та визнання поточних вимог кредитора у загальному розмірі 26925574,58грн.
Згідно з ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства у першу чергу задовольняються, зокрема, витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді.
Таким чином грошові кошти з оплати судового збору за подання заяви про визнання кредиторських вимог, виходячи з приписів вказаної статті Кодексу, за характером призначення платежу автоматично включаються до складу судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства у другу чергу задовольняються вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).
Керуючись статтями 1, 2, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області б/н від 22.10.2023 про грошові вимоги кредитора до боржника задовольнити.
Визнати поточні вимоги кредитора Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до боржника Відкритого акціонерного товариства «Укрцинк» (85102, Донецька область, місто Костянтинівка, вул. Богдана Хмельницького, будинок 1; код ЄДРПОУ 00194317) у розмірі 26925574,58грн (друга черга) та судовий збір у розмірі 5368,00грн (перша черга).
Ухвала складена та підписана 03.01.2024.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду в порядку та строк, встановлений статтями 256-257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя О.В. Чернова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2024 |
Оприлюднено | 05.01.2024 |
Номер документу | 116108480 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чернова Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні