Рішення
від 03.01.2024 по справі 280/9489/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 січня 2024 року Справа № 280/9489/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судд Чернової Ж.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР МІТ ГРУП» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР МІТ ГРУП» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про за №31011/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 щодо можливості своєчасного виконання платником податків - Товариство з обмеженою відповідальністю «УКР МІТ ГРУП» своїх податкових обов`язків;

зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області постановити рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків - Товариство з обмеженою відповідальністю «УКР МІТ ГРУП» своїх податкових обов`язків.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що рішення контролюючого органу щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №31011/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 є необґрунтованим та протиправним. Позивач зазначає, що рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містить лише загальне твердження про відсутність причинно-наслідкового зв`язку між зазначеними в заяві платника обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника і неможливістю виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків і зборів та подання податкової звітності, що взагалі не відповідає дійсності. Вказує, що позивачем були надані всі наявні та необхідні документи, які підтверджують підстави, передбачені абз.3 п.1 розділом ІІ Порядку №225. Також зазначено, що податковий орган в порушення Порядку №225 не вчинив будь-яких дій з метою витребування додаткових документів, та відповідно, не виконав свій обов`язок щодо доведення можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок, а лише обмежився посиланням на Перелік №225. Позивач вважає, що рішення відповідача підлягає скасуванню, оскільки з боку позивача доведений та документально підтверджений факт щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку. З урахуванням викладеного у позовній заяві, позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 15 листопада 2023 рокувідкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

Ухвалою суду від 18 грудня 2023 року у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Запорізькій області про залишення позовної заяви без розгляду - відмовлено.

Відповідач проти позову заперечив. В обґрунтування заперечень посилається на те, що відповідачем не встановлено причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними позивачем в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та неможливістю виконання ним податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати та подання податкової звітності по податках та зборах, зазначених у заяві, а також дотримання термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. А саме: Причиною неможливості виконання податкового обов`язку, про який зазначає позивач є факт руйнування об`єкту цивільної інфраструктури офісного приміщення Товариства за фактичним місцезнаходженням (Запорізька область, смт Комишуваха, вул. Горького, 1-А), що, як наслідок, призвело до втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання на підставі яких здійснюється бухгалтерський та податковий облік. Податковою та юридичною адресою Товариства є - с. Люцерна, вулиця Сонячна будинок 4 «А», Вільнянського району, Запорізької області, 70037. До заяви не додані документи, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з Переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303. Зазначено, що пояснення та документи, надані листами від 29.09.2022 №29/9 (вх.№38686/6 від 29.09.2022), додатково надані пояснення та документи від 04.11.2022 №ДР 01/04-11 (вх.№42691/6 від 07.11.2022) стосуються лише офісу, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 . Інформація щодо інших об`єктів оподаткування, через які також може проводитися його діяльність, Товариством не надана. ГУ ДПС у Запорізької області перевірівши всі документи, надані позивачем, після прийняття попереднього рішення, прийнято Рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 24.11.2022 №30919/6/08-01-04-05-03. Звертаємо увагу на те, що саме за адресою суборенди позивачем офісу, розташованому за адресою вул. Горького 1-А, смт. Комишуваха Оріхівський район Запорізької області, складені договори суборенди між Колективним підприємством «Лідер» та іншими 46 юридичними особами. Викладене, у сукупності з результатами аналізу фінансової діяльності, може свідчити про штучне створення ознак відповідності умовам Наказу №225. Крім того, з витягу з ЄРДР неможливо встановити, яке майно, окрім об`єкта цивільної інфраструктури, було пошкоджено та кому таке майно належить. З урахуванням викладеного у відзиві на позовну заяву, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, всебічно та повно встановивши обставини справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, установив наступне.

29.09.2022 ТОВ «УКР МІТ ГРУП» звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області з заявою, в якій контролюючий орган повідомлено про відсутність можливості виконувати свої податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 ПК України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

19.10.2022 ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №26854/6/08-01-04-05-03, в якому платнику податків запропоновано надати додаткові документи, які встановлюють причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника, та підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303.

04.11.2022 ТОВ «УКР МІТ ГРУП» звернулось із заявою про надання додаткових документів до Заяви про неможливість виконання свого податкового зобов`язання №93.

24.11.2022 ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято Рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №31011/6/08-01-04-05-03 про можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Рішенням про результати розгляду скарги від 25.08.2023 №24745/6/99-00-06-02-01-06 залишено без змін рішення ГУ ДПС у Запорізькій області щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 24.11.2022 №31011/6/08-01-04-05-03, а скаргу - без задоволення.

Позивач, не погодившись з правомірністю прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

При цьому, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225, з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі Порядок №225).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку №225, підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку №225, у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити:

повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків;

код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

податкову адресу платника податків;

найменування контролюючого органу, до якого подається заява;

дату подання заяви;

чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів;

вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ);

які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків;

інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації;

підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платники податків - юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів). Платники податків - фізичні особи, зокрема самозайняті особи надають інші документи, інформацію, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок разом із документом, що підтверджує таку особу.

Суд зазначає, що наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 затверджено також Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, відповідно до якого такими документами є:

1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030.

2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599).

3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.

4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326.

5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).

6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)).

7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.

9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.

10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.

11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.

12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).

13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).

14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).

15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.

16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України).

17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Платник податків повинен надати вичерпний перелік документів, які підтверджуються виникнення щодо обставин, які унеможливлюють ведення господарської діяльності та виконання податкових обов`язків.

У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі Попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.

Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.

Додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків.

Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.

Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Суд зазначає, виходячи із системного аналізу положень Порядку №225 його затвердження обумовлено необхідністю підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, тощо.

Тобто, метою зазначеної процедури є убезпечення платників податків, які постраждали від збройної агресії російської федерації він негативних наслідків у зв`язку із об`єктивною неможливістю виконати свої податкові обов`язки щодо своєчасного подання звітності, сплати податків, тощо.

Є цілком логічним, що платник податків, який у зв`язку із проведенням бойових дій втратив можливість здійснювати господарську діяльність, отримувати дохід від підприємницької діяльності та/або навіть втратив основні засоби для ведення такої господарської діяльності не може бути притягнутий до відповідальності у зв`язку із невиконанням ним податкових обов`язків.

Разом з тим, суд зазначає, що для звільнення платника від виконання податкових обов`язків обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними.

Причиною неможливості виконання податкового обов`язку, про який зазначає позивач є факт руйнування об`єкту цивільної інфраструктури офісного приміщення ТОВ «УКР МІТ ГРУП» за фактичним місцезнаходженням (Запорізька область, смт Комишуваха, вул. Горького, 1-А), що, як наслідок, призвело до втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання на підставі яких здійснюється бухгалтерський та податковий облік. Податковою та юридичною адресою ТОВ «УКР МІТ ГРУП» є - с. Люцерна, вулиця Сонячна будинок 4 «А», Вільнянського району, Запорізької області, 70037.

До заяви позивачем надано копії документів, а саме: 1. Витяг з Єдиного Державного Реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань, дата видачі 23.11.2022; 2. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, по кримінальному провадженню за №22022080000000273, яке зареєстроване за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 438 КК України, дата реєстрації провадження 11.05.2022; 3. Рішення за №105 від 12.07.2022 Виконавчого комітету Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області; 4. Наказ №1-ФМ від 11.05.2022 « Про виникнення форс-мажорних обставин»; 5. Акт ТОВ " УКР МІТ ГРУП" про знищення документів №96 від 11.05.2022; 6. Офіційний лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) №2024/02.0-7 .1 від 28.02.2022. 7. Договір суборенди між ТОВ " УКР МІТ ГРУП" та КП «ЛІДЕР» №0103/2 від 01.03.2022 нерухомого індивідуально визначеного майна; 8. Сертифікат Волинської Торгово-Промислової Палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №0700-22-0673 «Про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)»; 9. Сертифікат Волинської Торгово-Промислової Палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №0700-22-0672 «Про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)»; 10. Сертифікат Волинської Торгово-Промислової Палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №0700-22-0628 «Про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)»; 11. Сертифікат Волинської Торгово-Промислової Палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №0700-22-0623 «Про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)»; 12. Сертифікат Волинської Торгово-Промислової Палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №0700-22-0672 «Про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)»; 13. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №309204637 від 07.09.2022.

До заяви не додані документи, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з Переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303 (далі Перелік документів), зокрема, але не виключно:

копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості));

документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);

документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації;

документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану;

копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;

документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;

повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;

документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).

19.10.2022 відповідачем прийнято Попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №26854/6/08-01-04-05-03, в якому позивачу запропоновано надати документи, які встановлюють причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника, та підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з переліком документів, затвердженого Наказом №225, які не були додані до заяви.

Листом від 04.11.2022 №93 Про надання додаткових документів до Заяви про неможливість виконання свого податкового зобов`язання позивачем надані банківські виписки з рахунків: АТ КБ «ПРИВАТБАНК» №рахунку НОМЕР_1 , за 06.10.2022; АТ «МетаБанк» №рахунку НОМЕР_2 , за 06.10.2022; АТ «Південний» м. Одеса №рахунку НОМЕР_3 , за 06.10.2022, НОМЕР_4 , за 06.10.2022, НОМЕР_5 , за 06.10.2020, НОМЕР_6 , за 06.10.2022; Відділення ПУМБ «РЦ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» UA603348510000000026007142017, за 06.10.2022.

Надані позивачем пояснення та документи стосуються лише офісу, розташованого за адресою: вул.Горького 1-А, смт. Комишуваха, Оріхівський район Запорізької області. Інформація щодо інших об`єктів оподаткування, через які також може проводитися його діяльність, позивачем не надана.

Так, 01.03.2022 (після початку воєнних дій) між ТОВ «УКР МІТ ГРУП» та КП «ЛІДЕР» з метою розташування офісу ТОВ «УКР МІТ ГРУП» укладено Договір суборенди частки нежитлового приміщення №0103/2, розташованого за адресою: Запорізька область, Оріхівський район, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1 «А», куди в подальшому перевезено частину майна, комп`ютерну техніку, документи бухгалтерського обліку, первинні бухгалтерські документи, документи податкового обліку, а також бухгалтерську, податкову та іншу статистичну звітності (їх архіви), тощо, з метою їх збереження та використання для ведення господарської діяльності товариства.

Податковою адресою позивача є Запорізька область, Запорізький район с. Люцерна, вул.Сонячна, буд. 4-А. ТОВ «УКР МІТ ГРУП», згідно з повідомленням форми 20-ОПП, за адресою в с.Люцерна здійснює фінансово-господарську діяльність (орендує виробничі ділянки, автомобілі, виробничі та приміщення та інше). Повідомлення щодо зняття з обліку даних об`єктів оподаткування відсутнє. Згідно даних з ЄРПН позивачем щомісячно протягом лютого - грудня 2022 року отримувались податкові накладні на придбання послуг з оренди будівель, споруд, приміщень, автомобілів, обладнання, інвентарю, послуги водопостачання, протягом травня грудня 2022 року отримувались податкові накладні на придбання електроенергії.

Відповідно до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань номер кримінального провадження 22022080000000273 від 11.05.2022 із застосуванням ракетної зброї, військової техніки та інших засобів ураження здійснили заходи із цільового ураження обєктів цивільної інфраструктури смт.Комишуваха Комишувахської територіальної громади Запорізької області вул.Горького 1, 1А, 1Д, в результаті зазначених протиправних дій були пошкоджені обєкти цивільної інфраструктури.

Спочатку 11.05.2022 здійснюється ураження зброєю російської федераціїї за адресою суборенди офісу, розташованому за адресою вул. Горького 1-А, смт. Комишуваха Оріхівський район Запорізької області, і тільки інформацію про офіс, розташований за адресою АДРЕСА_1 надано позивачем до контролюючого органу лише 29.08.2022 в «Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП)», а саме: Надання інформації про об`єкт оподаткування - Первинне, у графі 9 «Стан об`єкта оподаткування» зазначено 8 орендується.

Судом прийнято до уваги, що саме за адресою суборенди позивачем офісу, розташованому за адресою вул. Горького 1-А, смт. Комишуваха Оріхівський район Запорізької області, складені договори суборенди між Колективним підприємством «Лідер» та іншими 46 юридичними особами, що підтверджується наданими відповідачем до відзиву додатковими доказами по справі, а саме: копіями договорів та іншими матеріалами стосовно суборенди офісу, розташованому за адресою вул. Горького 1-А, смт. Комишуваха Оріхівський район Запорізької області, які складені між Колективним підприємством «Лідер» та іншими юридичними особами.

Відповідач зазначив, що при прийнятті рішення Головним управлінням також було враховано той факт, що 46 платників з юридичною адресою у м. Запоріжжі, Запорізька область, після прийняття Наказу №225, надали серед підтверджуючих документів договори оренди приміщення за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт. Комишуваха, вулиця Горького, буд. 1а, які складені після 24.02.2022, при цьому, повідомлення за формою 20-ОПП усіма платниками подано після прийняття Наказу №225. Згідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 за №75 смт. Комишуваха розташоване на території ведення бойових дій, що, при наявності в м. Запоріжжі достатнього обсягу офісних та інших приміщень у користуванні таких платників, виключає наявність ділової мети (у вигляді зберігання документів в смт. Комишуваха) у такій операції. Згідно з інформацією інтернет-ресурсів перші обстріли Комишувахи вже здійснювались 10-11 березня 2022 р. («… Комишуваху та Хитрівку,обстріляли касетними снарядами». Були пошкоджені будинки та об`єкти інфраструктури…»).

Суд погоджується з доводами відповідача, що викладене, у сукупності з результатами аналізу фінансової діяльності, може свідчити про штучне створення ознак відповідності умовам Наказу №225. Крім того, з витягу з ЄРДР неможливо встановити, яке майно, окрім об`єкта цивільної інфраструктури, було пошкоджено та кому таке майно належить.

Разом з тим, позивачем, ані до контролюючого органу, ані до суду, не надано доказів на підтвердження того, що позивачем за місцем фактичного знаходження Товариства провадилась будь-яка господарська діяльність, зберігались документи необхідні для ведення господарської діяльності, зберігалась техніка та/або обладнання необхідні для ведення діяльності, тощо. Практично вся інфраструктура юридичної особи знаходиться Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А. Згідно Повідомлень за формою 20-ОПП Товариство має такі об`єкти оподаткування:

офіс, за адресою: Запорізька область Запорізький р-н (у минулому - Оріхівський р-н) смт. Комишуваха вул. Горького, буд. 1-А (дата взяття на облік 29.08.2022, стан об`єкту оподаткування орендується);

офіс, за адресою: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А (дата взяття на облік 21.04.2021, стан об`єкту оподаткування орендується);

офіс (будівля адміністративно-побутового корпусу), за адресою: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А (дата взяття на облік 21.04.2021, стан об`єкту оподаткування орендується);

автотранспорт (автомобілі, трактори колісні, автопричеп, цистерна) за адресами: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А та с. Михайлівка, вул.Сонячна 4-А (дата взяття на облік протягом 2021-2022 років, стан об`єктів оподаткування орендується);

виробничі ділянки (будівлі, цеха, котельня, насосна, молокозавод тощо) за адресою: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А дата взяття на облік 21.04.2021, стан об`єкту оподаткування орендується);

автозаправочна станція, автомийка, ангар, електровузол, гараж, пости контролю, за адресою: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А(дата взяття на облік 21.04.2021, стан об`єктів оподаткування орендується);

ковбасний цех, комори, олійниця за адресою: Запорізька обл, Вільнянський р-н с. Люцерна, вул. Сонячна 4А (дата взяття на облік 21.04.2021, стан об`єктів оподаткування орендується).

Відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи ТОВ "УКР МІТ ГРУП" є 70037, Запорізька область, Вільнянський район, село Люцерна, вул.Сонячна, буд. 4-«А».

Позивачем не надано доказів на підтвердження того, що знищені військовими діями зі сторони російської федерації "фінансово-господарча документація" використовувались ним у господарській діяльності, містили актуальну інформацію необхідну для подання звітності за поточні періоди господарської діяльності, тощо. Комп`ютерне обладнання за допомогою якого подається податкова звітність відповідно до наданих документів знищена не була. А отже, вся електронна інформація повинна міститься у позивача. Відповідно до акту позивача про знищення документів від 11.05.2022 №96 вказані «електронні носії інформації» - які саме носії інформації, марка, модель, фірма, скільки ГБ на носіях інформації, та яка саме інформація там містилася, позивач в акті від 11.05.2022 не зазначив.

З наданих позивачем документів установлено, що подані заяви до правоохоронних органів за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 438 КК України за фактами обстрілу с.Комишуваха вул.Горького буд.1-А. Так, у вказаних документах, зазначається, зокрема, що внаслідок влучання невстановлених ракет було влучання в район: нерухоме майновий комплекс, який включає будівлю головного корпусу - 7591 кв.м , адміністративну будівлю 1164,3 кв.м, будівлю гаражу БЗД 154,8, будівлю складу з підвалом 104 кв.м, будівлю складу заповнювачів 945,7 кв.м, будівлю компресорної 474,1 кв.м, градирню 60,2 кв.м, майданчик для складання готової продукції 4887,5 кв.м.

Проте, зазначені документи не місять детальний опис кому вказані приміщення належать, кому з суборендарів: в кількості 46 юридичних осіб.

Також, позивачем не надано відповідачу документів, що підтверджують відсутність коштів на банківських рахунках.

Податковою адресою позивача є АДРЕСА_2 . На балансі підприємства знаходиться майно, яке є об`єктом оподаткування та джерелом для сплати податків. Дані з ЄРПН та поданих до контролюючого органу декларацій з податку на додану вартість свідчать про здійснення фінансово-господарської діяльності з 24.02.2022 - початку повномасштабної війни з рф до дати подання заяви до контролюючого органу 29.09.2022.

Відсутність частини первинних документів у підприємства, не має вплив на своєчасність сплати податкових зобов`язань самостійно задекларованих платником податків та на подальше здійснення господарської діяльності.

З 11.05.2022 (період пошкодження цивільної інфраструктури с.Комишуваха вул.Горького 1 «А») до 29.08.2022 (дата реєстрації оподаткування) пройшло п`ять місяців, це досить тривалий час для налагодження роботи з організації ведення бухгалтерського обліку та виконання своїх податкових зобов`язань, також саме в цей період позивач продовжує здійснювати подачу інших накладних, тобто вести господарську діяльність.

На балансі підприємства знаходиться майно, яке є об`єктом оподаткування та джерелом для сплати податків. Дані з Єдиного реєстру податкових накладних свідчать про здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ «УКР МІТ ГРУП».

Платник податків, який у зв`язку із проведенням бойових дій втратив можливість здійснювати господарську діяльність, отримувати дохід від підприємницької діяльності та/або навіть втратив основні засоби для ведення такої господарської діяльності не може бути притягнутий до відповідальності у зв`язку із невиконанням ним податкових обов`язків. Разом з тим, для звільнення платника від виконання податкових обов`язків обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними. Платник податків повинен надати вичерпний перелік документів, які підтверджуються виникнення щодо обставин, які унеможливлюють ведення господарської діяльності та виконання податкових обов`язків.

Крім того, у позивача відсутні конкретні відомості стосовно знищення чи зіпсуття комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, в позовній заяві не зазначено, що "комп`ютерне обладнання" було знищено, та яка саме "фінансово-господарча документація" була знищена, а наявний лише акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федераці від 11.07.2022, нерухоме майновий комплекс, який включає будівлю головного корпусу - 7591 кв.м , адміністративну будівлю 1164,3 кв.м, будівлю гаражу БЗД 154,8, будівлю складу з підвалом 104 кв.м, будівлю складу заповнювачів 945,7 кв.м, будівлю компресорної 474,1 кв.м, градирню 60,2 кв.м, майданчик для складання готової продукції 4887,5 кв.м. Відповідно до цього акту, відсутні взагалі данні про знищення фінансово-господарської документації позивача.

Суд зазначає, що звільнення позивача від виконання податкових обов`язків за умови здійснення ним господарської діяльності не відповідає меті та завданням запроваджених змін до Податкового кодексу України та Порядку №225.

За таких обставин, у відповідача не було правових підстав для визнання позивача таким, що не може виконувати свої податкові обов`язки.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що під час прийняття спірного рішення відповідач діяв обґрунтовано та з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому таке рішення скасуванню не підлягає.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР МІТ ГРУП» (70037, Запорізька область, Вільнянський район,с.Люцерна,вул.Сонячна,буд.4-А, код ЄДРПОУ 41305456) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М. Чернова

Дата ухвалення рішення03.01.2024
Оприлюднено08.01.2024
Номер документу116112601
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —280/9489/23

Постанова від 23.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 03.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні