ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 січня 2024 рокуСправа №160/24950/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сидоренко Д.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" (код ЄДРПОУ 39149658, 50005, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА область, місто КРИВИЙ РІГ, вулиця ОРДЖОНІКІДЗЕ, будинок 21, офіс 306) до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (49000, м.Дніпро, вул.Воскресенська, 24) про визнання протиправними постанови,-
Обставини справи: 28.09.2023 року засобами поштового зв`язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005232 від 30.08.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005321 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005322 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005320 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.
Ухвалою суду від 04.10.2023 року у справі №160/24950/23 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" залишено без руху із наданням десятиденного строку для усунення недоліків шляхом надання: уточненого позову із обґрунтуванням підстав для розгляду заявлених позовних вимог в межах одного позову та із зазначенням належного відповідача по справі - суб`єкта владних повноважень, до якого звернуті вимоги позивача (та його копії для відповідача).
На виконання вимог ухвали суду від позивача надійшла уточнена позовна заява.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року №160/24950/23 відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року №160/24950/23 роз`єднано позовні вимоги у справі №160/24950/23 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними постанови, в самостійні провадження.
В провадженні адміністративної справи №160/24950/23 залишено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу:
- №005321 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
- №005322 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
- №005320 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.
Виділено в самостійне провадження позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005232 від 30.08.2023 року в сумі 51000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивача зазначає, що зазначені в актах №004190 від 27.07.2023р., №004223 від 27.07.2023р., №003875 від 27.07.2023р. порушення перевищення норм навантаження не відповідають дійсності, оскільки автомобільна дорога Т0403, відноситься до автомобільних доріг загального користування державного значення, та дозволена маса максимального навантаження для двовісного автомобіля (тягача) з трьох вісним напівпричепом становить 40 тон.
Крім того, позивач зазначає, що адміністративно-господарські штрафи накладені на юридичну особу ТОВ «УКРМТЕМП» ЄДРПОУ 39149658, в той час як в актах до спірних постанов зазначено, що процесуальний документ (акт) складений на вантажівку, яка належить юридичній особі ТОВ «УКРТЕМП КР» ЄДРПОУ 44464500.
01.11.2023р. до суду надійшов відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. В обґрунтування правової позиції зазначає, що під час перевірки виявлені порушення пункту 22.5 Правил дорожнього руху, а саме перевезення вантажу з перевищенням габаритно-вагових нормативів (повної маси транспортного засобу). Також відповідач зазначає, що згідно з наданими товарно-транспортними накладними, автомобільним перевізником є саме ТОВ «Укртемп», а під час рейдової перевірки акти були складені стосовно власника транспортного засобу.
Станом на 05 січня 2024 року інших заяв по суті справи не надходило.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
УСТАНОВИВ:
Згідно з ТТН №117314/2 від 26.07.2023 року автомобільний перевізник ТОВ «Укртемп» (DAF, номерний знак НОМЕР_1 , причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_2 ) здійснював перевезення вантажу з м.Кривий Ріг, вул.Акціонерна,1 до м.Кам`янське, вул.Тритузна, 37, масою брутто 37,440 тон.
26.07.2023, о 08 год. 20 хв., на 1 км. а/д Т-04-30 (місцевого значення) було зупинено та проведено перевірку транспортного засобу марки DAF-тягач, номерний знак НОМЕР_1 , BODEX-напівпричіп, номерний знак НОМЕР_2 , водій ОСОБА_1 , належить ТОВ «УКРТЕМП».
Згідно Акту №0016775 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, відділом державного нагляду і контролю у Дніпропетровські області проведено габаритно-ваговий контроль, місце проведення Дніпропетровська область, 1км а/д Т-04-30 (місцевого значення); автомобіль (тягач) DAF FX 105.460, номерний знак НОМЕР_1 ; причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_2 ; суб`єкт, що перевірявся ТОВ «УКРТЕМП»; найменування та вид вантажу, в тому числі небезпечного Клінкер портландцементний (товарний) подільний вантаж; маршрут руху із зазначенням пройденої відстані дорогами загального користування м.Кривий Ріг м.Кам`янське, 130 км.; повна маса тон нормативно допустима 24 т.; фактична 37,440.
За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №004190 від 26.07.2023 року, згідно з яким встановлено порушення позивачем вимог ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевізник не забезпечив безпеку дорожнього руху, а саме перевищення встановлених законодавством вагових норм склало 56%, а саме 37,440, чим порушив вимоги п.22.5 постанови КМ України №1306 від 10.10.2001р.
В графі «Пояснення водія про причини порушень» зазначено їхав по вантажній навігації, на дорозі відсутні знаки обмеження повної маси автомобіля, з Актом не згоден допустиму масу не перевищував. ТТН оформлені вірно.
06.09.2023 року начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було проведено розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ «УКРТЕМП» та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №005320 у сумі 51000 грн. до ТОВ «УКРТЕМП».
Згідно з ТТН №117317/1 від 26.07.2023 року автомобільний перевізник ТОВ «Укртемп» (DAF FX 105.460, номерний знак НОМЕР_3 , причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_4 ) здійснював перевезення вантажу з м.Кривий Ріг, вул.Акціонерна,1 до м.Кам`янське, вул.Тритузна, 37, масою брутто 37,120 тон.
26.07.2023, о 08 год. 00 хв., на 1 км. а/д Т-04-30 (місцевого значення) було зупинено та проведено перевірку транспортного засобу марки DAF-тягач, номерний знак НОМЕР_3 , BODEX-напівпричіп, номерний знак НОМЕР_4 , водій ОСОБА_2 , належить ТОВ «Укртемп КР» 44484510.
Згідно Акту №0016773 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, відділом державного нагляду і контролю у Дніпропетровські області проведено габаритно-ваговий контроль, місце проведення Дніпропетровська область, 1км а/д Т-04-30 (місцевого значення); автомобіль (тягач) DAF FX 105.460, номерний знак НОМЕР_3 ; причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_4 ; суб`єкт, що перевірявся ТОВ «УКРТЕМП КР»; найменування та вид вантажу, в тому числі небезпечного Клінкер портландцементний (товарний) подільний вантаж; маршрут руху із зазначенням пройденої відстані дорогами загального користування м.Кривий Ріг м.Кам`янське, 130 км.; повна маса тон нормативно допустима 24 т.; фактична 37,120.
За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №003875 від 26.07.2023 року, згідно з яким встановлено порушення позивачем вимог ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевізник не забезпечив безпеку дорожнього руху, а саме перевищення встановлених законодавством вагових норм склало 54,66%, а саме 37,120, чим порушив вимоги п.22.5 постанови КМ України №1306 від 10.10.2001р.
В графі «Пояснення водія про причини порушень» зазначено відсутні знаки обмеження повної маси автомобіля, з Актом не згоден допустиму масу не перевищував. ТТН оформлені вірно.
06.09.2023 року начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було проведено розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ «УКРТЕМП» та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №005321 у сумі 51000 грн. до ТОВ «УКРТЕМП».
Згідно з ТТН №117315/1 від 26.07.2023 року автомобільний перевізник ТОВ «Укртемп» (DAF FX 105.460, номерний знак НОМЕР_5 , причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_6 ) здійснював перевезення вантажу з м.Кривий Ріг, вул.Акціонерна,1 до м.Кам`янське, вул.Тритузна, 37, масою брутто 37,240 тон.
27.07.2023, о 08 год. 20 хв., на 1 км. а/д Т-04-30 (місцевого значення) було зупинено та проведено перевірку транспортного засобу марки DAF-тягач, номерний знак НОМЕР_5 , BODEX-напівпричіп, номерний знак НОМЕР_6 , водій ОСОБА_3 , належить ТОВ «Укртемп КР».
Згідно Акту №0016812 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, відділом державного нагляду і контролю у Дніпропетровські області проведено габаритно-ваговий контроль, місце проведення Дніпропетровська область, 1км а/д Т-04-30 (місцевого значення); автомобіль (тягач) DAF FX 105.460, номерний знак НОМЕР_5 ; причіп (напівпричіп) - BODEX KIS 3В, номерний знак НОМЕР_6 ; суб`єкт, що перевірявся ТОВ «УКРТЕМП КР»; найменування та вид вантажу, в тому числі небезпечного Клінкер портландцементний (товарний) подільний вантаж; маршрут руху із зазначенням пройденої відстані дорогами загального користування м.Кривий Ріг м.Кам`янське, 130 км.; повна маса тон нормативно допустима 24 т.; фактична 37,240.
За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №004223 від 26.07.2023 року, згідно з яким встановлено порушення позивачем вимог ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевізник не забезпечив безпеку дорожнього руху, а саме перевищення встановлених законодавством вагових норм склало 55,16%, а саме 37,240, чим порушив вимоги п.22.5 постанови КМ України №1306 від 10.10.2001р.
В графі «Пояснення водія про причини порушень» зазначено їхав по вантажній навігації, на дорозі відсутні знаки обмеження повної маси автомобіля.
06.09.2023 року начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було проведено розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ «УКРТЕМП» та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №005322 у сумі 51000 грн. до ТОВ «УКРТЕМП».
Перевіряючи правомірність нарахування адміністративно-господарського штрафу, суд зазначає наступне.
Предметом спору у даній справі є правомірність застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу за перевезення вантажу з перевищенням встановлених габаритно-вагових норм на 30 %.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно абз.3 п.1 постанови Кабінету Міністрів України №442 від 10.09.2014р. «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті була реорганізована шляхом злиття з Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорті, та утворено Державну службу України з безпеки на транспорті.
Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015р. затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, відповідно до пункту 1 якого Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Підпунктами 2, 19, 54, 58, 62 пункту 5 даного Положення передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань:
-здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті;
-здійснює контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом;
-проводить перевірки за додержанням суб`єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт;
-здійснює контроль наявності, видачу дозвільних документів на здійснення перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично здійснюється;
-здійснює інші повноваження, визначені законом.
Згідно з п.8 вказаного Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.
Відповідно до п.3 постанови Кабінету Міністрів України №592 від 26.06.2015 «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті» утворено територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, зокрема управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області.
Статтею 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Частиною 14 ст.6 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Процедура проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт визначена Порядком проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. №1567 (далі - Порядок №1567).
Відповідно до п.4 Порядку №1567 рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.
Пунктом 13 Порядку №1567 передбачено, що Графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.
За приписами п.14 Порядку №1567 рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Згідно п.21 Порядку №1567 у разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).
Статтею 2 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України «Про транспорт», «Про дорожній рух», чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року №1306 «Про Правила дорожнього руху» затверджені Правила дорожнього руху, які відповідно до Закону України "Про дорожній рух" встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України.
Відповідно до п.22.5 розділу 22 «ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖУ» рух транспортних засобів та їх составів допускається у разі, коли їх параметри не перевищують б) фактичної маси, відомості наведені в таблиці для різних типів транспортних засобів та максимальне значення для автомобільних доріг державного та місцевого значення, так для комбінованих транспортних засобів двовісних автомобілів (тягачів) з трьохвісним напівпричепом максимальне значення для автомобільних доріг державного значенням становить 40 тонн, а для автомобільних доріг місцевого значення 24 тонни.
Як зазначалося вище, перевіркою зафіксоване порушення перевізником встановлених правил здійснення господарської діяльності, а саме перевищення максимального значення фактичної маси транспортного засобу на дорозі місцевого значення.
Правові, економічні, організаційні та соціальні засади забезпечення функціонування автомобільних доріг, їх будівництва, реконструкції, ремонту та утримання в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг, визначені Законом України «Про автомобільні дороги» (далі Закон №2862).
Відповідно до ст.8 Закону №2862 автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення.
Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні.
До міжнародних автомобільних доріг належать дороги, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами та/або входять до Європейської мережі основних, проміжних, з`єднувальних автомобільних доріг та відгалужень, мають відповідну міжнародну індексацію і забезпечують міжнародні автомобільні перевезення.
До національних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що суміщені з національними транспортними коридорами і не належать до міжнародних автомобільних доріг, та автомобільні дороги, що з`єднують столицю України - місто Київ, адміністративний центр Автономної Республіки Крим, адміністративні центри областей, місто Севастополь між собою, великі промислові і культурні центри з міжнародними автомобільними дорогами.
До регіональних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують дві або більше областей між собою, автомобільні дороги, що з`єднують основні міжнародні автомобільні пункти пропуску через державний кордон, морські та авіаційні порти міжнародного значення, найважливіші об`єкти національної культурної спадщини, курортні зони з міжнародними та національними автомобільними дорогами.
До територіальних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні центри Автономної Республіки Крим і областей з адміністративними центрами районів, містами обласного значення, міста обласного значення між собою, адміністративні центри районів між собою, а також автомобільні дороги, що з`єднують з дорогами державного значення основні аеропорти, морські та річкові порти, залізничні вузли, об`єкти національно-культурного надбання та курортного і природно-заповідного фонду, автомобільні пункти пропуску міжнародного та міждержавного значення через державний кордон.
Перелік доріг державного значення, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів і фінансуються з державного бюджету, затверджує Кабінет Міністрів України один раз на три роки за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.
Автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні.
До обласних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні центри Автономної Республіки Крим і областей з іншими населеними пунктами в межах Автономної Республіки Крим чи області та із залізничними станціями, аеропортами, річковими портами, пунктами пропуску через державний кордон, місцями відпочинку і не належать до доріг державного значення.
До районних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні районні центри з іншими населеними пунктами, інші населені пункти між собою, з підприємствами, об`єктами культурного значення, іншими дорогами загального користування у межах району.
Перелік доріг місцевого значення, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів, затверджують Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації один раз на три роки.
Абзацом 17 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення, затвердженого постановою КМ України №1242 від 17.11.2021р. (чинного на час виникнення спірних правовідносин) автомобільна дорога Кам`янське Світлогірське Т-04-30 є територіальною автомобільною дорогою державного значення.
Відповідно, максимальне значення фактичної маси для перевезення неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу комбінованим транспортним засобом - двовісним автомобілем (тягачем) з трьохвісним напівпричепом на автомобільній дорозі Кам`янське Світлогірське Т-04-30, становить 40 тонн.
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відзив на позову заяву наданий відповідачем не містить жодних обґрунтувань того, що автомобільна дорога Кам`янське Світлогірське Т-04-30 є дорогою місцевого значення на якій встановлена максимальна нормативно-допустима повна маса транспортного засобу на рівні 24 тони.
Враховуючи наведене суд вважає, що Відділом державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, як суб`єктом владних повноважень не виконано свій обов`язок щодо надання належних доказів в підтвердження наявності складу адміністративно-господарського правопорушень, внаслідок чого позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005321 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005322 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.;
Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005320 від 06.09.2023 року в сумі 51000,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕМП" (код ЄДРПОУ 39149658, 50005, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА область, місто КРИВИЙ РІГ, вулиця ОРДЖОНІКІДЗЕ, будинок 21, офіс 306) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8052,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, 49000, м.Дніпро, вул.Воскресенська, 24).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2024 |
Оприлюднено | 08.01.2024 |
Номер документу | 116129564 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні