ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 січня 2024 рокусправа № 380/19237/23
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Карп`як Оксана Орестівна, розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ево 5" про стягнення податкового боргу, -
в с т а н о в и в :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79026; код ЄДРПОУ 43968090) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (вул. Зелена, 162, м. Львів, 79035; РНОКПП 40335158) з вимогами: зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) (79035, м. Львів, вул. Зелена, 162) шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку та зобов`язати ТзОВ «Ево 5» допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу ТзОВ «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158).
За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Карп`як О.О.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість у сумі 3 985 002, 48 грн. У зв`язку з несплатою відповідачем в добровільному порядку податкового боргу та недопуском відповідачем податкового керуючого до опису майна у податкову заставу, позивач, посилаючись на норми Податкового кодексу України, просить суд зупинити видаткові операції на рахунках платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5», а також зобов`язати допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 21 серпня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін, за наявними у справі доказами.
22 листопада 2023 року від відповідача на адресу суду повернувся конверт з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу, на якому зазначено причини невручення відповідачу поштової кореспонденції, а саме «адресат відсутній за вказаною адресою».
Частиною 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ево 5» має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов`язань по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів, по адміністративних штрафах та інших санкціях, акцизному податку та адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну.
Заборгованість згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість станом на 27.06.2023 року складає 3 985 002,48 гривень. Наявність заборгованості відповдіача перед бюджетом підтверджується довідкою від 27.06.2023 №7120/5/13-01-13-02-12.
Головним управлінням ДПС у Львівській області скеровано лист від 12.06.2023 №17781/6/13-01-13-02-09 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) щодо надання у десятиденний термін переліку активів (об`єктів нерухомого майна, основних засобів, готової продукції, товарів,запасів) на суму заборгованості, які відповідно до Податкового кодексу України можуть бути предметом податкової застави, по залишковій вартості у гривнях.
Згідно з наказом ГУ ДПС у Львівській області від 26.06.2023 №345 податковим керуючим Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) призначено Кіндій Ю.А.
27.06.2023 податковим керуючим складено акт №2/13-01-13-02 від 27.06.2023 про відмову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) щодо надання документів для здійснення опису майна у податкову заставу.
Посадовими особами управління Головного управління ДПС у Львівській області 27.06.2023 року було проведено обстеження юридичної адреси платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158, м. Львів, вул. Зелена, 162). За юридичною адресою м. Львів, вул. Зелена, 162 де знаходяться офісні приміщення, орендодавець повідомила про відсутність даного платника на території. Посадові особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) за юридичною адресою не встановлені про що складено відповідний акт від 27.06.2023 №1251/13-01-13-02.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (далі ПК України) передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Грошове зобов`язання платника податків відповідно до п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.2 ст. 57 ПК України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму податкового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Судом із матеріалів справи, станом на дату звернення до суду за відповідачем рахується податковий борг в загальній сумі 3 985 002,48 грн.
Станом на день розгляду справи, суду не надано доказів погашення відповідачем в добровільному порядку вказаної суми заборгованості.
Пунктом 89.1 ст. 89 ПК України визначено, що право податкової застави виникає:
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до п. 91.3 ст. 91 ПК України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов`язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.
У разі відмови платника податків від підписання акту опису майна, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право залучати до опису майна платника податків не менш як двох понятих.
Відповідно до п.89.3 ст.89 ПК України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Пунктом 89.4 ст. 89 ПК України передбачено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов`язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
Відповідно до підпункту 94.2.7 пункту 94.2 статті 94 ПК арешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується, що платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.
Згідно пп. 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 ПК України податковий орган має право звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Отже, у разі не допуску контролюючого органу до опису майна у податку заставу, останній звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Відтак, як було встановлено судом в ході розгляду даної справи, ТзОВ "Ево 5"внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: 79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Зелена, 162.
Позивач не надав доказів направлення боржнику податкової вимоги на виконання норм ст. 59 ПК України та у зв`язку із наявністю у відповідача податкового боргу.
Заборгованість згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість станом на 27.06.2023 року складає 3 985 002,48 гривень. Наявність заборгованості відповдіача перед бюджетом підтверджується довідкою від 27.06.2023 №7120/5/13-01-13-02-12.
Головним управлінням ДПС у Львівській області скеровано лист від 12.06.2023 №17781/6/13-01-13-02-09 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) щодо надання у десятиденний термін переліку активів (об`єктів нерухомого майна, основних засобів, готової продукції, товарів,запасів) на суму заборгованості, які відповідно до Податкового кодексу України можуть бути предметом податкової застави, по залишковій вартості у гривнях.
Згідно з наказом ГУ ДПС у Львівській області від 26.06.2023 №345 податковим керуючим Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) призначено Кіндій Ю.А.
27.06.2023 податковим керуючим складено акт №2/13-01-13-02 від 27.06.2023 про відмову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) щодо надання документів для здійснення опису майна у податкову заставу.
Посадовими особами управління Головного управління ДПС у Львівській області 27.06.2023 року було проведено обстеження юридичної адреси платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158, м. Львів, вул. Зелена, 162). За юридичною адресою м. Львів, вул. Зелена, 162 де знаходяться офісні приміщення, орендодавець повідомила про відсутність даного платника на території. Посадові особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (ЄДРПОУ 40335158) за юридичною адресою не встановлені про що складено відповідний акт від 27.06.2023 №1251/13-01-13-02.
Поряд з цим суд зазначає, що передумовою опису майна у податкову заставу передує прийняття рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг (п.89.3 ст.89 ПК України.).
При цьому суд констатує, що позивачем не подано доказів прийняття рішення про опис майна у податкову заставу, тобто, станом на момент виникнення спірних правовідносин, вказаного рішення не існувало.
Суд констатує, що передумовою надання платником податків документів, необхідним для опису майна, є отримання ним рішення контролюючого органу про опис майна, та позивачем не дотримано положень нормативно правових актів, яким встановлено обов`язковість надання платнику податків рішення про опис майна (в зв`язку з відсутністю такого станом на час проведення опису майна), відтак, у платника відсутні підстави для надання документів для його опису, тобто, судом встановлено допущенні позивачем порушення вимог податкового законодавства, що регулюють спірні правовідносини, в зв`язку з чим в задоволенні позову слід відмовити.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами у справі є будь які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства та з огляду на положення ч. 2 ст. 77 КАС України, обов`язок доказування покладається в даному випадку на позивача, яким не доведено та наявними в матеріалах справи підтверджено порушення ГУ ДПС у Львівській області вимог нормативно правових актів, що регулюють спірні правовідносини, та не доведено правомірність звернення до суду з позовом про зупинення видаткових операцій відповідача, в зв`язку з чим вимоги позовної заяви є не обґрунтованими, відтак, не підлягають до задоволення.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246, 262, 295 КАС України , суд
в и р і ш и в :
У задоволенні позову Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79026; код ЄДРПОУ 43968090) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ево 5» (вул. Зелена, 162, м. Львів, 79035; РНОКПП 40335158) про зупинення видаткових операцій на рахунках шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку та зобов`язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу - відмовити повністю.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяКарп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2024 |
Оприлюднено | 10.01.2024 |
Номер документу | 116154132 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні