ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 жовтня 2010 р. Справа №2а-12997/10/4/0170
о 14:48
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю., суддів Трещо вої О.Р., Кудряшової А.М. , при се кретарі судового засідання А нтоновій А.В., за участі предст авників сторін:
від позивача - ОСОБА_1, Ч акін П.О.;
від відповідача - Федосов а О.Г.;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Ялтинської міс ької організації Політичної партії "Сильна Україна"
до Ялтинської міської виб орчої комісії
про визнання протиправною та скасування постанови, спо нукання до виконання певних дій
Суть спору: Ялтинська міськ а організація Політичної пар тії "Сильна Україна" (далі - поз ивач) звернулась до адмініст ративного суду із позовом до Ялтинської міської виборчої комісії (далі - відповідач) пр о визнання протиправною та с касування постанови №183 про ві дмову у реєстрації кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окр узі №22 по виборах депутатів Ял тинської міської ради від Ял тинської міської організаці ї Політичної партії "Сильна У країна" - ОСОБА_1; зобов'язан ня розглянути заяву про вису вання та реєстрацію кандидат а у депутати в одномандатном у мажоритарному виборчому ок рузі №22 з виборів депутатів Ял тинської міської ради Автоно мної Республіки Крим ОСОБА _1; зобов'язання зареєструва ти ОСОБА_1 кандидатом у де путати Ялтинської міської ра ди в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі №22 від Ялтинської міської організа ції Політичної партії "Сильн а Україна".
Позов засновано на положен нях ст. ст. 39, 44 Закону України ві д 10.07.2010 року №2487-VI "Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів" (із змінами і доп овненнями, внесеними Законом України від 30 серпня 2010 року №249 1-VI, далі - Закон про вибори депу татів місцевих рад) та мотиво вано безпідставністю прийня того відповідачем рішення пр о відмову у реєстрації канди дата у депутати від позивача .
Ухвалами суду від 10.10.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали, надали пояснення по су ті справи.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 36973457 , і є структурним утворенням п олітичної партії, зареєстров аним Ялтинським міським упра влінням юстиції, свідоцтво п ро реєстрацію від 27 січня 2005 ро ку №89.
04.10.2010 року позивачем подано д о відповідача документи, пер едбачені ч. 1 ст. 38 Закону про ви бори депутатів місцевих рад, для реєстрації ОСОБА_1 ка ндидатом у депутати в однома ндатному мажоритарному вибо рчому окрузі №22 по виборах деп утатів Ялтинської міської ра ди.
Постановою відповідача ві д 06 жовтня 2010 року №183 відмовлено у реєстрації позивача канди датом у депутати Ялтинської міської ради, на підставі пор ушення пункту 5 частини 1 статт і 38 Закону про вибори депутаті в місцевих рад, а саме: невідпо відного оформлення документ ів (додана автобіографія не д ає підстав вважати її автобі ографією кандидата у депутат и), в деяких документах кандид ата у депутати (декларація пр о майно і доходи) виявлені опи ски, а також з наданих докумен тів достовірно не вбачається який саме керівний орган Ялт инської міської організації політичної партії «Сильна У країна» висунув кандидата у депутати).
Відповідно до ст. 41 Закону пр о вибори депутатів місцевих рад кандидати у депутати в од номандатному, одномандатном у мажоритарному виборчому ок рузі реєструються відповідн ою територіальною виборчою к омісією в разі дотримання ум ов, передбачених статтею 38 цьо го Закону.
Подання документів до відп овідної територіальної вибо рчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати в одно мандатному виборчому окрузі починається за 32 дні і закінч ується за 24 дні до дня виборів , а в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі почин ається за 29 днів і закінчуєтьс я за 24 дні до дня виборів.
Прийом документів здійсню ється головою, заступником г олови, секретарем або іншим в изначеним комісією членом ви борчої комісії.
Особі, яка подала до відпові дної територіальної виборчо ї комісії зазначені у частин ах першій, третій статті 38 цьо го Закону документи, видаєть ся довідка із зазначенням да ти і часу прийняття документ ів та переліку прийнятих док ументів.
Територіальна виборча ком ісія не пізніш як на третій де нь з дня прийняття заяви про р еєстрацію кандидата у депута ти в одномандатному, одноман датному мажоритарному вибор чому окрузі та доданих до неї необхідних документів, але н е пізніш як за 23 дні до дня вибо рів приймає рішення про реєс трацію кандидата або про від мову в його реєстрації. Після спливу цього строку прийнят тя таких рішень не допускаєт ься.
Відмова у реєстрації канди дата у депутати в одномандат ному, одномандатному мажорит арному виборчому окрузі з пі дстав невідповідного оформл ення документів, передбачени х частинами першою, третьою с татті 38 цього Закону, не виклю чає повторного подання канди датом заяви про реєстрацію. Т ака заява з виправленими від повідно до вимог цього Закон у документами повинна бути п одана до територіальної вибо рчої комісії не пізніш як за 23 дні до дня виборів.
Остаточне рішення про реєс трацію кандидатів у депутати в одномандатному, одноманда тному мажоритарному виборчо му окрузі приймається терито ріальною виборчою комісією н е пізніш як за 22 дні до дня вибо рів.
Статтею 38 Закону про вибори депутатів місцевих рад вста новлені умови реєстрації ка ндидатів у депутати в однома ндатному, одномандатному маж оритарному виборчому окрузі .
Зокрема, вказаною нормою пе редбачено, що відповідна тер иторіальна виборча комісія р еєструє кандидата в депутати , висунутого місцевою органі зацією партії в одномандатно му, одномандатному мажоритар ному виборчому окрузі, за умо ви пред'явлення ним документ а, передбаченого частиною др угою статті 3 цього Закону, та отримання комісією таких док ументів:
1) заяви про реєстрацію канд идата в депутати, підписаної керівником місцевої організ ації партії та засвідченої п ечаткою місцевої організаці ї партії або організації ціє ї політичної партії вищого р івня;
2) копії свідоцтва про реєст рацію місцевої організації п артії;
3) витягу з протоколу зборів (конференції) місцевої орган ізації партії про висування кандидата в депутати. Витяг з протоколу повинен бути підп исаний керівником місцевої о рганізації партії та засвідч ений печаткою місцевої орган ізації партії або організаці ї цієї політичної партії вищ ого рівня;
4) заяви особи про згоду бало туватися кандидатом у депута ти від цієї місцевої організ ації партії та заяви про згод у на оприлюднення біографічн их відомостей у зв'язку з учас тю у місцевих виборах;
5) автобіографії кандидата в депутати, що обов'язково пови нна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по ба тькові (за наявності), число, м ісяць, рік і місце народження , громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, п осаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому чис лі на виборних посадах), парті йність, склад сім'ї, адресу міс ця проживання, контактний те лефон, відомості про наявніс ть чи відсутність судимості;
6) декларації про майно і дох оди кожного кандидата в депу тати за останній рік, термін з вітності щодо якого минув, за формою, затвердженою Мініст ерством фінансів України;
7) чотири фотографії кандида та у депутати розміром 4 x 6 сант иметрів.
Частинами 1, 2 статті 44 вказан ого Закону встановлено, що те риторіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації канд идата в депутати, кандидата н а посаду сільського, селищно го, міського голови в разі:
1) порушення встановленого ц им Законом порядку висування кандидата, в тому числі перев ищення встановленої частина ми третьою - сьомою статті 36 ць ого Закону кількості кандида тів у депутати, які можуть бут и висунуті у відповідному ви борчому окрузі;
2) відсутності передбачених цим Законом відомостей у док ументах, зазначених відповід но у статтях 37 - 39 цього Закону, а бо невідповідного оформленн я таких документів;
3) припинення громадянства У країни кандидата;
4) визнання судом кандидата недієздатним, набрання щодо нього законної сили обвинува льним вироком суду за вчинен ня умисного злочину;
5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обр ано депутатом або сільським, селищним, міським головою ві дповідно до статті 9 цього Зак ону.
Рішення про відмову в реєст рації кандидата повинно міст ити вичерпні підстави відмов и. Копія цього рішення надсил ається (видається) відповідн о представнику місцевої орга нізації партії, від якої вису нуті кандидати в депутати, ка ндидату в депутати сільської , селищної ради або кандидату на посаду сільського, селищн ого, міського голови чи його д овіреній особі в строки, визн ачені частиною дев'ятою стат ті 40, частиною четвертою статт і 41, частиною четвертою статті 42 цього Закону.
Оцінюючи зазначені позива чем підстави для відмови у ре єстрації кандидата у депутат и, висунутого позивачем, суд в становив наступне.
Однією з підстав для відмов и у реєстрації кандидатом у д епутати Ялтинської міської р ади ОСОБА_1 стало те, що дод ана автобіографія не дає під став вважати її автобіографі єю кандидата у депутати.
Суд звертає увагу на те, що б ільш чітких вимог до заповне ння автобіографії кандидата у депутати місцевої ради, ніж ті, про які зазначено у п. 5 ч. 1 ст . 39 Закону про вибори депутаті в місцевих рад, чинне законод авство не передбачає.
Вказана норма не містить ви мог щодо зазначення в автобі ографії або в її назві наймен ування посади, на яку балотує ться особа.
Тому у цій частині рішення, що оскаржується слід визнати необґрунтованим.
Доводи відповідача щодо на явності у декларації помилок і неточностей не можуть бути підставою для відмови у реєс трації кандидата у депутати, оскільки про це прямо зазнач ено у ч. 3 ст. 43 Закону про вибори депутатів місцевих рад.
Щодо зазначення відповіда чем як підстави для відмови у реєстрації кандидата у депу тати відсутності достовірно сті, яким саме керівним орган ом Ялтинської міської органі зації Політичної партії “Сил ьна Україна” висунутий канди дат у депутати, суд зазначає н аступне.
Відповідно до Свідоцтва пр о реєстрацію структурного ут ворення політичної партії № 89 від 27.01.2005 року виданого Ялтинс ьким міським управлінням юст иції зареєстровано Ялтинськ у міську організацію Політич ної партії "Сильна Україна" з к ерівними органами структурн ого утворення політичної пар тії: Збори, Бюро, Голова.
Пунктом 4.12 статуту Політичн ої партії «Сильна України» п ередбачено, що збори місцево ї партійної організації та к онференція місцевої партійн ої організації є різними кер івними органами місцевої пар тійної організації.
Таким чином, суд дійшов до в исновку, що зазначення позив ачем у заяві про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депута ти в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі № 22 з в иборів депутатів Ялтинської міської ради про те, що кандид ата висунуто на зборах (конфе ренції), не відповідає устано вчим документам Ялтинської м іської організації Політичн ої партії "Сильна Україна" та с татуту Політичної партії "Си льна Україна".
В судовому засіданні встан овлено, що до Ялтинської місь кої виборчої комісії подано заяву, у якій зазначено, що кан дидата висунуто на зборах (ко нференції) Ялтинської місько ї організації Політичної пар тії "Сильна Україна", а доказів надання відповідачу заяви з зазначенням про те, що кандид ата висунуто на зборах Ялтин ської міської організації По літичної партії "Сильна Укра їна" сторонами не надано.
У зв'язку з викладеним, суд д ійшов висновку, що один з доку ментів, а саме заява про реєст рацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати, оформлена невідпо відно вимогам, зазначеним в с татті 38 Закону про вибори депу татів місцевих рад, що є доста тньою підставою для прийнятт я відповідачем рішення про в ідмову в реєстрації кандидат а у депутати, а тому постанова Ялтинської міської виборчої комісії, що оскаржується, при йнята на законній підставі, п равомірно, у рамках наданих в ідповідачу повноважень, відт ак позовні вимоги в частині ї ї скасування не підлягають з адоволенню.
Позовні вимоги про зобов'яз ання Ялтинської міської вибо рчої комісії розглянути заяв у Ялтинської міської організ ації Політичної партії "Силь на Україна" про висування та р еєстрацію кандидата у депута ти в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі № 22 з в иборів депутатів Ялтинської міської ради АР Крим ОСОБА _1, яку було подано до Ялтинсь кої міської виборчої комісії 04.10.2010 року, також не підлягають задоволенню оскільки подані документи розглянуті у вста новленому порядку та за ними прийнято рішення, - постанова про відмову у реєстрації кан дидата в депутати.
Крім того, суд встановив, що позивачем повторно, в порядк у встановленому ч. 6 ст. 41 Закону про вибори депутатів місцев их рад, подані документи для р еєстрації кандидатом у депут ати ОСОБА_1, за якими прийн ято рішення про відмову (пост анова від 08 жовтня 2010 року №309). Ві дмова у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Ялтин ської міської ради, згідно із постановою від 08.10.2010 року №309, та кож мотивована невідповідни м оформленням окремих докуме нтів, порушенням вимог п. 5 ч. 1 с т. 38 Закону про вибори депутат ів місцевих рад. Враховуючи в казані обставини, суд зазнач ає, що позивач своїми діями ви знав правомірність постанов и від 06.10.2010 року №183, намагаючись усунути зазначені в цій пост анові недоліки поданих докум ентів.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів.
Праву позивача висувати ка ндидатуру для участі у місце вих виборах перешкоджає не п останова від 06 жовтня 2010 року № 183, а постанова відповідача ві д 08.10.2010 року №309, яка у цій справі н е оскаржується.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що оскарження позиваче м постанови від 06 жовтня 2010 рок у №183 про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депу тати в одномандатному мажори тарному виборчому окрузі № 22 є неналежним способом захисту прав позивача, оскільки між п озивачем та відповідачем вин икли інші правовідносини щод о розгляду у встановленому З аконом про вибори депутатів місцевих рад порядку докумен тів, поданих повторно, після в иправлення недоліків.
Вимога про зобов'язання від повідача прийняти рішення пр о реєстрацію позивача кандид атом у депутати задоволенню не підлягає, оскільки органо м, уповноваженим вирішувати вказане питання у будь-якому разі є відповідач, а не суд.
Враховуючи викладене, адмі ністративний позов задоволе нню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 158-163, 172, 177 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголошен ня судового рішення суду апе ляційної інстанції.
Постанову може бути оскарж ено в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її прог олошення до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду.
Судді Ци ганова Г.Ю.
Трещова О.Р.
Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11617249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні