Постанова
від 27.09.2010 по справі 2а-3238/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" вересня 2010 р. Справ а № 2a-3238/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап' юк С.В.

за участю: секретаря Ку зишин Р.М.

представника позивача: Коломийського міськрайонн ого центру зайнятості Івано- Франківської області Віка ря В.М.

відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Коломийсько го міськрайонного центру зай нятості Івано-Франківської о бласті до ОСОБА_2 пр о стягнення допомоги по бе зробіттю в розмірі 4557,88 гривен ь, -

ВСТАНОВИВ:

14.09.2010 року Коломийський міс ькрайонний центр зайнятості Івано-Франківської області (далі - позивач) звернувся в с уд з адміністративним позово м до ОСОБА_2 (далі - відпов ідач) про стягнення допомоги по безробіттю в розмірі 4557,88 гр ивень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушенн я вимог пунктів 2, 3 статті 36 Зак ону України "Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття", будучи зареєстрова ним виконавчим комітетом Кол омийської міської ради Івано -Франківської області, як фіз ична особа - підприємець зве рнувся до Коломийського місь крайонного центру зайнятост і Івано-Франківської області , як безробітна особа та внасл ідок чого незаконно отримав допомогу по безробіттю за пе ріод з 11.03.2008 року до 18.02.2009 року в ро змірі 4557,88 гривень.

Представник позивача в суд овому засідання позов підтри мав з підстав наведених у поз овній заяві. Просив позов зад овольнити в повному обсязі.

Відповідач в судовому засі данні пояснив, що з 08.10.2004 року зн ятий з обліку як платник пода тків в Коломийській об' єдна ній державній податковій інс пекції, вважав, що з цього часу припинив свою підприємницьк у діяльність, про те, що припин ення підприємницької діяльн ості фізичної особи - підпри ємця здійснюється за його за явою державним реєстратором не знав. Зазначив, що вказані обставини достатні для відмо ви в задоволенні заявленого позову.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши представника позивача, пояснення відповідача, дослі дивши докази, суд прийшов до в исновку, що адміністративний позов слід задовольнити з та ких мотивів.

Судом встановлено, що 30.03.2004 ро ку державним реєстратором ви конавчого комітету Коломийс ької міської ради проведено державну реєстрацію фізично ї особи - підприємця ОСОБА _2

08.10.2004 року відповідач знятий з обліку платника податків в Коломийській об' єднаній де ржавній податковій інспекці ї. Однак, заяви державному реє стратору про припинення підп риємницької діяльності фіз ичної особи - підприємця не подавав, державної реєстраці ї своєї підприємницької діял ьності не припиняв.

04.03.2008 року відповідач звернув ся до Коломийського міськрай онного центру зайнятості Іва но-Франківської області, як т акий, що шукає роботу, при цьом у повідомив, що не працює, підп риємницькою діяльністю не за ймається (а. с. 6).

11.03.2008 року відповідачу надано статус безробітного, та Коло мийським міськрайонним цент ром зайнятості виконавчої ди рекції Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття за період з 11.03.2008 року до 18.02.2009 року відповід ачу нараховано та виплачено допомогу по безробіттю в роз мірі 4557,88 гривень.

30.09.2010 року позивачем проведен о звірку з державним реєстра тором Коломийської міської р ади Івано-Франківської облас ті, за результатами якої вста новлено, що відповідач на мом ент реєстрації в Коломийсько му міськрайонному центрі зай нятості був зареєстрований я к фізична особа - підприємец ь. З 11.03.2008 року отримував допомо гу по безробіттю.

Закон України «Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття», розроблений від повідно до Конституції Украї ни та Основ законодавства Ук раїни про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування, визначає правові, фін ансові та організаційні заса ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання на випадок безробіття.

Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 1 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття" загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття (далі - страхуванн я на випадок безробіття) - сист ема прав, обов'язків і гаранті й, яка передбачає матеріальн е забезпечення на випадок бе зробіття з незалежних від за страхованих осіб обставин та надання соціальних послуг з а рахунок коштів Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття.

Згідно частини 1 статті 8 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття» Фонд загальнообов'яз кового державного соціально го страхування України на ви падок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління с трахуванням на випадок безро біття, провадження збору та а кумуляції страхових внесків , контролю за використанням к оштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг , здійснення інших функцій зг ідно із цим Законом і статуто м Фонду.

Відповідно частини 1 статті 12 Закону України «Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття»виконавча дирекц ія Фонду є виконавчим органо м правління Фонду, який забез печує виконання рішень правл іння. Функції виконавчої дир екції Фонду покладаються на органи державної служби зайн ятості.

Згідно частини 2 статті 12 дан ого Закону функції робочих о рганів виконавчої дирекції Ф онду покладаються на центр з айнятості Автономної Респуб ліки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, р айонні, міськрайонні, міські та районні у містах центри за йнятості.

Виконавча дирекція Фонду т а її робочі органи: контролюю ть правильність нарахування , своєчасність сплати страхо вих внесків, а також витрат за страхуванням на випадок без робіття, проводять розслідув ання страхових випадків та о бґрунтованості виплати мате ріального забезпечення в пор ядку, встановленому централь ними органами виконавчої вла ди у сфері праці та соціально ї політики, державної податк ової політики, Пенсійним фон дом України за погодженням з правлінням Фонду.

Розслідування страхових в ипадків та обґрунтованості в иплати матеріального забезп ечення здійснюється шляхом з віряння даних, зазначених у д окументах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податк ової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок с трахувальників.

Відповідно частини 1 статті 3 Закону України «Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття» законодавство пр о страхування на випадок без робіття складається з Основ законодавства України про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування, цього Закону, Закону України «Про з айнятість населення» та інши х нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфе рі страхування на випадок бе зробіття, а також міжнародни х договорів України, згода на обов'язковість яких надана В ерховною Радою України.

Закон України «Про зайн ятість населення»визначає п равові, економічні та органі заційні основи зайнятості на селення України і його захис ту від безробіття, а також соц іальної гарантії з боку держ ави в реалізації громадянами права на працю.

Відповідно частини 1 статті 2 Закону України «Про зайняті сть населення»безробітними визнаються працездатні гром адяни працездатного віку, як і через відсутність роботи н е мають заробітку або інших п ередбачених законодавством доходів і зареєстровані у де ржавній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готов і та здатні приступити до під ходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, я кі не досягли пенсійного вік у, не працюють та зареєстрова ні як такі, що шукають роботу.

Згідно частини 4 статті 2 Зак ону України «Про зайнятість населення»у разі відсутност і підходящої роботи рішення про надання громадянам стату су безробітних приймається д ержавною службою зайнятості за їх особистими заявами з во сьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місце м проживання як таких, що шука ють роботу. Реєстрація грома дян провадиться при пред'явл енні паспорта і трудової кни жки, а в разі потреби - військо вого квитка, документа про ос віту або документів, які їх за мінюють.

Згідно частини 2 статті 36 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття»застраховані особи, з ареєстровані в установленом у порядку як безробітні, зобо в'язані своєчасно подавати в ідомості про обставини, що вп ливають на умови виплати їм з абезпечення та надання соціа льних послуг.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов' язок, повід омити позивача про його реєс трацію як фізичної особи - п ідприємця, оскільки вказана обставина є такою, що впливає на умови виплати забезпечен ня та надання соціальних пос луг, а її наявність у відповід ності до частини 1 статті 2 Зак ону України «Про зайнятість населення»є перешкодою у над анні відповідачу статусу без робітного.

Як встановлено судом, за пер іод з 11.03.2008 року до 18.02.2009 року відпо відачу, як безробітному випл ачено 4557,88 гривень матеріально ї допомоги по безробіттю.

Відповідно пункту 1 Порядку розслідування страхових вип адків та обґрунтованості вип лати матеріального забезпеч ення безробітним, затверджен ого Наказом Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни за № 60/62 від 13.02.2009 року (далі - Порядок) цей Порядок визна чає механізм проведення розс лідування страхових випадкі в та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частин и другої статті 12 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», пункту 16 частини першої статт і 11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» та частини третьої статті 22 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування».

Згідно пункту 2 Порядку, роз слідування згідно з цим Поря дком здійснюється шляхом про ведення перевірки достовірн ості даних, які є підставою дл я надання особі статусу безр обітної та виплати їй матері ального забезпечення, що заз начені в документах, поданих особою до державної служби з айнятості під час її реєстра ції та протягом періоду її пе ребування на обліку як безро бітної.

Відповідно пункту 3 Порядку перевірка проводиться район ними, міськрайонними, міськи ми та районними у містах цент рами зайнятості, на які покла дено виконання функцій робоч их органів виконавчої дирекц ії Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття, за місцем реєстр ації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язк ове соціальне страхування на випадок безробіття (далі - ц ентри зайнятості).

Згідно пункту 4 Порядку об мін інформацією між центрами зайнятості та державними ре єстраторами здійснюється зг ідно з Порядком взаємодії су б'єктів інформаційного обмін у щодо надання та використан ня відомостей з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів, затвердженим наказом Дер жпідприємництва, ДПА, Держко мстату від 07.12.2005 за № 121/560/406, постан овою правління Пенсійного фо нду України від 07.12.2005 за № 23-3, пост ановою правління Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 07.12.2005 за №368, зареєстрованого у Мініст ерстві юстиції України 16.12.2005 за № 1523/11803.

Пунктом 6 Порядку встановл ено, у разі встановлення цент ром зайнятості відповідно до цього Порядку належності бе зробітної особи до категорії зайнятих така особа знімаєт ься з обліку як безробітна в у становленому законодавство м порядку та повертає суму не законно отриманого матеріал ьного забезпечення і вартост і наданих соціальних послуг з моменту виникнення обстави н, що впливають на умови випла ти матеріального забезпечен ня та надання соціальних пос луг.

Пунктом 7 Порядку передбач ено, що протягом двох робочих днів після прийняття рішенн я центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомен дованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 к алендарних днів з дня отрима ння повідомлення повернути н езаконно виплачені кошти.

Як встановлено судом, позив ач за наслідками звірки з дер жавним реєстратором виконав чого комітету Коломийської м іської ради Івано-Франківськ ої області, у відповідності д о Закону України "Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття" та Порядку розслі дування страхових випадків т а обґрунтованості виплати ма теріального забезпечення бе зробітним, затвердженого Нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України з а № 60/62 від 13.02.2009 року, надіслано ві дповідачу повідомлення про н еобхідність перерахувати не законно отриману допомогу по безробіттю за період з 11.03.2008 ро ку до 18.02.2009 року в розмірі 4557,88 гри вень.

Відповідач, в порушенні За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття" не повернув позивачу отриману допомогу по безроб іттю за вказаний період в роз мірі 4557,88 гривень.

Частиною третьою статті 36 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття»передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невикона ння нею своїх обов'язків та зл овживання ними стягується з цієї особи відповідно до зак онодавства України з моменту виникнення обставин, що впли вають на умови виплати їй заб езпечення та надання соціаль них послуг.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач в п орушенні статті 36 Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»пр отиправно отримав допомогу п о безробіттю в розмірі 4557,88 гри вень за період з 11.03.2008 року до 18.02.2 009 року, яка підлягає повернен ню Коломийському міськрайон ному центру зайнятості Івано -Франківської області.

Суд відхиляє обґрунтуван ня відповідача на незнання п орядку державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням де ржавним реєстратором, як на п ідставу для відмови в задово ленні позову, оскільки статт ею 68 Конституції України визн ачено, що незнання законів не звільняє від юридичної відп овідальності.

У відповідності до частини 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»відомості, які вне сено до Єдиного державного р еєстру є достовірними.

Відповідно до статті 39 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття»спори, що виникають із п равовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому поря дку.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таки м, що підлягає до задоволення .

На підставі статті 124 Консти туції України, керуючись ста ттями 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з ОСОБА_2 , 78200, АДРЕСА_1, ідентифікаці йний номер НОМЕР_1 на кори сть Коломийського міськрайо нного центру зайнятості Іван о-Франківської області, 78200, вул иця Мазепи, 4, місто Коломия, Ів ано-Франківська область, код ЄДРПОУ 19390179 отриману, за період з 11.03.2008 року до 18.02.2009 року, допомог у по безробіттю в розмірі 4557 (чо тирьох тисяч п' ятсот п' ятд есят сім) гривень 88 копійок.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбаченому частиною чет вертою статті 167 КАС України, б уло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складен а в повному обсязі 01.10.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2010
Оприлюднено15.10.2010
Номер документу11617399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3238/10/0970

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні