ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 січня 2024 рокусправа № 380/24827/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд»» ( далі ТОВ «Віфа «Проект-Буд») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:
1. визнати протиправними та скасувати:
- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №9142506/32638853 від 06.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 87 від 06.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №9168392/32638853 від 11.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 88 від 06.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №9168393/32638853 від 11.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 89 від 06.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №9142505/32638853 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 90 від 13.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
2. зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання, а саме:
- податкову накладну № 87 від 06.06.2023, подану ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» на реєстрацію 29.06.2023;
- податкову накладну № 88 від 06.06.2023, подану ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» на реєстрацію 28.06.2023;
- податкову накладну № 89 від 06.06.2023, подану ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» на реєстрацію 26.06.2023;
- податкову накладну № 90 від 13.06.2023, подану ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» на реєстрацію 29.06.2023.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «Віфа «Проект-Буд» зареєстроване як суб`єкт господарювання, основним видом діяльності якого є будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20), серед інших видів діяльності є виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів (КВЕД 16.23), організація будівництва будівель (КВЕД 41.10), оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (КВЕД 46.73) та ін. 01.11.2022 ТОВ «Віфа «Проект-Буд» та Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» уклали договір підряду № 392 від 01.11.2022 та договір підряду № 452 від 21.11.2022. Згідно умов договору Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» здійснило оплату за виконані роботи, тому були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023. Вказує, що для забезпечення виконання умов договорів підряду здійснював закупівлю товарів у інших контрагентів. Позивач стверджує, що після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав контролюючому органу пояснення та низку документів для підтвердження реальності здійснення ним господарських операцій, за наслідками яких складені податкові накладні. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних, причиною відмови щодо податкових накладних № 87 та № 90 вказало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а щодо податкових накладних №88 та № 89 ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку. Позивач стверджує, що ТОВ «Віфа «Проект-Буд» для розблокування реєстрації податкових накладних надав пояснення та всі первинні документи, достатні для прийняття рішень про реєстрацію цих податкових накладних. Вважає рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних формальними, оскільки такі не містять чіткого визначення підстав та мотивів для їх прийняття, як і мотивів прийняття чи відхилення наданих ТОВ «Віфа «Проект-Буд» пояснень та документів, вважає такі рішення необґрунтованими та протиправними. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «Віфа «Проект-Буд» податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 днем їх надходження.
Відповідачі, ДПС України, ГУ ДПС у Львівській області позов не визнають. Представниця відповідачів подала відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Віфа «Проект-Буд» в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податків документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023. До відзиву представниця відповідачів долучила витяг з бази даних контролюючого органу про отримані контролюючим органом пояснення та первинні документи, надіслані ТОВ «Віфа «Проект-Буд» для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (том 2 а.с. 49-50).
Головне управління ДПС у Львівській області, ДПС України разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Віфа «Проект-Буд» подали спільне клопотання про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовують необхідністю дослідженням доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням/викликом сторін. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цього клопотання Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
товариство з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» зареєстроване як юридична особа 20.08.2003, ідентифікаційний код 32638853. Основним видом діяльності якого є будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20), серед інших видів діяльності є виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів (КВЕД 16.23), організація будівництва будівель (КВЕД 41.10), оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (КВЕД 46.73) та ін (том 1 а.с243).
В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Віфа «Проект-Буд» уклало договір підряду № 392 від 01.11.2022 із Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги». Згідно умов даного договору Підрядник зобов`язується власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектної документації, будівельних норм та правил виконати роботи на об`єкті «Капітальний ремонт приміщення другого поверху приймального відділення із заміною ліфтів головного корпусу КНП « 1 територіальне медичне об`єднання м. Львова» на вул. Миколайчука, 9», а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи (п. 1.1). Фінансування робіт здійснюється за рахунок власного та місцевого бюджету та оформляється Сторонами у формі Додатку 3 План фінансування робіт. Замовник може перерахувати Підряднику аванс для придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання в розмірі до 30 % вартості річного обсягу робіт (п. 4.1). Розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом до 30 календарних днів після підписання Замовником наданих Підрядником належно оформлених Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в), Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3) та рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, тільки в межах бюджетних призначень і при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об`єкту (п. 4.2) (том 1 а.с. 36-42).
Крім того, ТОВ «Віфа «Проект-Буд» уклало договір підряду № 452 від 21.11.2022 із Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги». Згідно умов даного договору Підрядник зобов`язується власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектної документації, будівельних норм та правил виконати роботи на об`єкті «Капітальний ремонт приміщень під облаштування ангіографічної операційної КНП « 1 територіальне медичне об`єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4», а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи (п. 1.1) (том 1 а.с. 167-174).
ТОВ «Віфа «Проект-Буд» на підтвердження виконаних робіт склало акти виконаних будівельних робіт № 18 від 19.05.2023, № 16 від 04.04.2023, № 17 від 07.04.2023 та № 12 від 19.05.2023, а Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» здійснило оплату за виконані роботи, що підтверджується випискою по рахунку ТОВ «Віфа «Проект-Буд» UA903257960000026004301304285 за 06.06.2023 та 13.06.2023 (том 1 а.с. 56, 182).
На підтвердження наявності будівельних матеріалів для виконання умов згаданих договорів підряду позивач надав докази закупівлі будівельних матеріалів у постачальників, таких як ТОВ «Адітон», ТОВ «Буд-Ідея», ПП «Електро арсенал», ТОВ «Систем Електро Монтаж», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «СМ Цитадель», ТОВ «Стильові рішення», ПП «Градієнт Плюс Буд», ТОВ «Металеві Водостічні Системи», ФОП ОСОБА_2 , ТОВ «Веста Енерджі», ТОВ «Вест Арена», ТОВ «Епіцентр К» що підтверджується долученими видатковими накладними (том 1 а.с. 61-86, 127-152, 186-193, 210-229).
За фактом оплати за виконані роботи ТОВ «Віфа «Проект-Буд» склало податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 (том 1 а.с. 26, 99, 155, 196) та скерувало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якого документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (том 1 а.с. 27, 100, 156, 197).
В квитанціях зазначено, що реєстрація зазначених податкових накладних зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 41.00.4 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення № 1 від 03.07.2023, № 1 від 29.06.2023, № 1 від 27.06.2023, № 2 від 03.07.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями (том 1 а.с. 28, 101, 157, 198). В письмових поясненнях щодо заблокованих податкових накладних позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2003 року за видом: будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20). Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує нежитлові приміщення за адресою м. Львів, вул. Карла Мікльоша, буд. 11 загальною площею 70,4 м.кв., та за адресою м. Львів, вул. Тернова, 2, загальною площею 358,81 кв.м. на підставі договорів оренди № 1/21 від 01.03.2021 та № К2-1 від 01.03.2019 (том 1 а.с. 46-55), орендує транспортний засіб (том 1 а.с 44-45), має певний штат працівників (том 2 а.с. 1-2). Підприємство закупило будівельні матеріали у інших контрагентів, що підтверджується видатковими накладними, які у подальшому були використані для виконання робіт за договором підряду. В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Віфа «Проект-Буд» уклало договори підряду № 392 від 01.11.2022 та № 452 від 21.11.2022 Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги». За фактом оплати за виконані роботи ТОВ «Віфа «Проект-Буд» склало податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023. На підтвердження та реальності операцій за вказаними податковими накладними позивач надав комісії відповідача копії документів в кількості по 24 додатки: договір підряду № 392 від 01.11.2022 та № 452 від 21.11.2022, акти виконаних будівельних робіт № 18 від 19.05.2023, № 16 від 04.04.2023, № 17 від 07.04.2023 та № 12 від 19.05.2023, виписки по рахунку UA903257960000026004301304285 за 06.06.2023 та 13.06.2023, договір оренди автомобіля, договори оренди нежитлових приміщень № 1/21 від 01.03.2021 та № К2-1 від 01.03.2019, оборотно-сальдову відомість по рахунку 10,11, видаткові накладні № 739 від 07.03 2023, № Рс04-000047 від 19 квітня 2023, № Рс04-000028 від 11 квітня 2023, № РН-0000330 від 6 жовтня 2022, № РН-0000356 від 31 жовтня 2022, № РН-0000380 від 14 листопада 2022, № РН-0000044 від 3 лютого 2023, № РН-0000119 від 10 травня 2022, № РН-0000028 від 31 січня 2022, № РН-0000003 від 12 січня 2023, № РН-0000012 від 01 лютого 2023, № РН-0000013 від 01 лютого 2023, № РН-0000057 від 19 квітня 2023, № РН-0000041 від 22 березня 2023, № РН-0000039 від 15 березня 2023, № РН-0000055 від 10 квітня 2023, № РН-0000154 від 16 листопада 2022, № 10536 від 15 серпня 2022, № 111373 від 29 серпня 2022, № 5601 від 11 травня 2023, № 3505 від 16 березня 2023, № 10536 від 15 серпня 2022, № 16095 від 28 листопада 2022, № 774 від 31 січня 2023, № 4457 від 20 квітня 2023, № 16181 від 30 листопада 2022, № 1994 від 28 лютого 2023, № 14537 від 26 жовтня 2022, № 3941 від 06 квітня 2023, № 10835 від 18 серпня 2022, № 511 від 06 лютого 2023, № 5 від 03 січня 2023, № 916 від 15 грудня 2022, № 1032 від 16 березня 2023, № 4 від 09 лютого 2023, № 01/12 від 01 грудня 2022, № 20/02 від 20 лютого 2023, № 06/03 від 06 березня 2023, № 07/11 від 07 листопада 2022, № 09/07 від 09 липня 2021, № 19/11 від 19 листопада 2021, Рнк/LTRC-0002855 від 20.10.2022, Рнк/LTRC-0007541 від 21.12.2022, Рнк/LTRC-0008111 від 28.12.2022, витяг № 1913504500056 з реєстру платників податку на додану вартість, наказ № 6 від 30.06.2023 та № 15 від 01.12.2022 про затвердження штатного розпису, рахунок на оплату № 36 від 22 березня 2023, № 43 від 06 квітня 2023, платіжна інструкція № 6004 та № 6003 від 07 квітня 2023.
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів надіслала ТОВ «Віфа «Проект-Буд» повідомлення №9116928/32638853 та № 9115552/32638853 від 04.07.2023 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації податкових накладних № 88 та № 89 (том 1 а.с. 105-106, том 2 а.с. 13-14). У зв`язку із необхідністю надання додаткових письмових пояснень та/або документів позивачу запропоновано надати письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. У графі «додаткова інформація» зазначено, що потрібно надати пояснення щодо відповідності рівня заробітної плати та кількості найманих працівників відносно задекларованих об`ємів реалізації.
Позивач скерував до комісії ГУ ДПС у Львівській області повідомлення № 1 та № 2 від 05.07.2023 (том 1 а.с. 103, 158 зворот) про подання додаткових пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та долучив копії наказів про затвердження штатного розпису та відомості про середню заробітну плату (том 2 а.с. 1-2).
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення № 9142506/32638853 від 06.07.2023, №9168392/32638853 від 11.07.2023, № 9168393/32638853 від 11.07.2023 та №9142505/32638853 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та №90 від 13.06.2023 (том 1 а.с. 30, 107, 161, 200). Щодо податкових накладних № 87, 90 рішення обґрунтовані тим, що платник податків надав копії документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» зазначено, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Щодо податкових накладних № 88, 89 рішення обґрунтовані тим, що платник податків не надав/частково надав додаткові письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
ТОВ «Віфа «Проект-Буд», вважаючи згадані рішення комісії ДПС у Львівській області протиправними, подало скарги до комісії ДПС України, долучивши до скарг копії підтверджуючих документів (том 1 а.с. 31, 108, 162, 230).
Комісія ДПС України прийняла рішення № 58901/32638853/2 від 24.07.2023, № 59431/32638853/2 від 26.07.2023, № 59484/32638853/2 від 26.07.2023, № 58899/32638853/2 від 24.07.2023 (том 1 а. с. 98, 154, 195, том 2 а.с. 20), відповідно до яких залишила скарги ТОВ «Даслан» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підставу відмови задовольнити скарги платника податків Комісія зазначила таке: «невідповідність трудових ресурсів обсягам виконаних робіт та/або невідповідність основних засобів кількості трудових ресурсів».
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).
Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165);
- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку № 1165.
Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).
Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Додатком № 3 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок № 520) письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (п.9 Порядку № 520).
Згідно п.п. 10, 11,12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: - ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; - та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:
товариство з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» зареєстроване як юридична особа 2003 року, основним видом діяльності підприємства є будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20), серед інших видів діяльності є виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів (КВЕД 16.23), організація будівництва будівель (КВЕД 41.10), оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (КВЕД 46.73) та ін. Підприємство закуповує будівельні матеріали у інших контрагентів, що підтверджується видатковими накладними та платіжними дорученнями, які у подальшому використовував під час виконання робіт за договором підряду. Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує нежитлові приміщення, має певний штат працівників, відповідне технічне обладнання.
В процесі здійснення господарської діяльності Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» здійснило оплату ТОВ «Віфа «Проект-Буд» за виконані роботи за договором підряду. За фактом оплати товару ТОВ «Віфа «Проект-Буд» склало податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та №90 від 13.06.2023 та скерувало такі на реєстрацію в ЄРПН. Реєстрація податкових накладних була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанцій з пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначених в податкових накладних інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: обсяг постачання товару/послуги 41.00.4 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд також звертає увагу на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації цієї податкової накладної, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.
На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 ТОВ «Віфа «Проект-Буд» скерувало контролюючому органу повідомлення № 1 від 03.07.2023, № 1 від 29.06.2023, № 1 від 27.06.2023, № 2 від 03.07.2023 з письмовими поясненням щодо здійснення господарських операцій за податковими накладними та копіями первинних документів в кількості по 24 додатки (договір підряду № 392 від 01.11.2022 та № 452 від 21.11.2022, акти виконаних будівельних робіт № 18 від 19.05.2023, № 16 від 04.04.2023, № 17 від 07.04.2023 та № 12 від 19.05.2023, виписки по рахунку UA903257960000026004301304285 за 06.06.2023 та 13.06.2023, договір оренди автомобіля, договори оренди нежитлових приміщень № 1/21 від 01.03.2021 та № К2-1 від 01.03.2019, оборотно-сальдову відомість по рахунку 10,11, видаткові накладні № 739 від 07.03 2023, № Рс04-000047 від 19 квітня 2023, № Рс04-000028 від 11 квітня 2023, № РН-0000330 від 6 жовтня 2022, № РН-0000356 від 31 жовтня 2022, № РН-0000380 від 14 листопада 2022, № РН-0000044 від 3 лютого 2023, № РН-0000119 від 10 травня 2022, № РН-0000028 від 31 січня 2022, № РН-0000003 від 12 січня 2023, № РН-0000012 від 01 лютого 2023, № РН-0000013 від 01 лютого 2023, № РН-0000057 від 19 квітня 2023, № РН-0000041 від 22 березня 2023, № РН-0000039 від 15 березня 2023, № РН-0000055 від 10 квітня 2023, № РН-0000154 від 16 листопада 2022, № 10536 від 15 серпня 2022, № 111373 від 29 серпня 2022, № 5601 від 11 травня 2023, № 3505 від 16 березня 2023, № 10536 від 15 серпня 2022, № 16095 від 28 листопада 2022, № 774 від 31 січня 2023, № 4457 від 20 квітня 2023, № 16181 від 30 листопада 2022, № 1994 від 28 лютого 2023, № 14537 від 26 жовтня 2022, № 3941 від 06 квітня 2023, № 10835 від 18 серпня 2022, № 511 від 06 лютого 2023, № 5 від 03 січня 2023, № 916 від 15 грудня 2022, № 1032 від 16 березня 2023, № 4 від 09 лютого 2023, № 01/12 від 01 грудня 2022, № 20/02 від 20 лютого 2023, № 06/03 від 06 березня 2023, № 07/11 від 07 листопада 2022, № 09/07 від 09 липня 2021, № 19/11 від 19 листопада 2021, Рнк/LTRC-0002855 від 20.10.2022, Рнк/LTRC-0007541 від 21.12.2022, Рнк/LTRC-0008111 від 28.12.2022, витяг № 1913504500056 з реєстру платників податку на додану вартість, наказ № 6 від 30.06.2023 та № 15 від 01.12.2022 про затвердження штатного розпису, рахунок на оплату № 36 від 22 березня 2023, № 43 від 06 квітня 2023, платіжна інструкція № 6004 та № 6003 від 07 квітня 2023).
На вимогу комісії ГУ ДПС у Львівській області позивач скерував повідомлення № 1 та № 2 від 05.07.2023 (том 1 а.с. 103, 158 зворот) про подання додаткових пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та долучив копії наказів про затвердження штатного розпису та відомості про середню заробітну плату (том 2 а.с. 1-2).
Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних № 87, від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 обґрунтовані тим, що платник податків надав копії документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» зазначено, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних № 88, № 89 від 06.06.2023 обґрунтовані тим, що платник податків не надав/частково надав додаткові письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Далі в тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у розділі «додаткова інформація» вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід зазначити конкретні документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідач-1 або не зазначив конкретних документів взагалі, або зазначив орієнтовний перелік документів, які можуть бути подані, без виокремлення конкретно тих, які відсутні чи тих, які складені з порушенням законодавства. Тому для суду залишається неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «Віфа «Проект-Буд».
Оцінюючи описані підстави для прийняття оскаржених рішень суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняті рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів, відсутність котрих була підставою для відмови в реєстрації податкових накладних; - навів у рішеннях інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.
Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності.
Суд також враховує, що платник податків повторно скерував первинні документи щодо здійснення господарської діяльності та поясненням щодо господарських відносин з Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» разом із скаргами на рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 до ДПС України. Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, залишила скарги ТОВ «Віфа «Проект-Буд» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін; ці рішення комісії відповідача-1 аргументувала «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкових накладних позивача.
Суд вважає, що надані платником податків документи були достатніми для підтвердження викладених в повідомленнях № 1 від 03.07.2023, № 1 від 29.06.2023, № 1 від 27.06.2023, № 2 від 03.07.2023, № 1 та № 2 від 05.07.2023 пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023.
Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №9142506/32638853 від 06.07.2023, № 9168392/32638853 від 11.07.2023, № 9168393/32638853 від 11.07.2023 та № 9142505/32638853 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягають скасуванню як протиправні.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Віфа «Проект-Буд» суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.
Керуючись ст.ст.19-20,22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9142506/32638853 від 06.07.2023, № 9168392/32638853 від 11.07.2023, № 9168393/32638853 від 11.07.2023 та № 9142505/32638853 від 06.07.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» (79066, Львівська область, місто Львів, вул. Зубрівська, буд. 11, кв. 90; ідентифікаційний код 32638853) податкові накладні № 87, № 88, № 89 від 06.06.2023 та № 90 від 13.06.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» (79066, Львівська область, місто Львів, вул. Зубрівська, буд. 11, кв. 90; ідентифікаційний код 32638853) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість) гривень. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Віфа «Проект-Буд» (79066, Львівська область, місто Львів, вул. Зубрівська, буд. 11, кв. 90; ідентифікаційний код 32638853) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість) гривень.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяМоскаль Ростислав Миколайович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2024 |
Оприлюднено | 11.01.2024 |
Номер документу | 116181019 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні