< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
28.09.10 місто Сев астополь Справа №2а-1601/10/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:
головуючого судді - Прохорч ук О.В.;
секретар судового засідан ня - Іванов Д.Б.,
за участю представників:
позивача - Ксенз Олексій Миколайович, довіреність № 80/9/10-0 від 19.01.2010,
відповідача - Істягіна На дія Михайлівна, довіреніс ть № 8-1-240 від 05.07.2010,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в місті Севастополі а дміністративну справу за поз овом Державної податкової і нспекції у Нахімовському ра йоні міста Севастополя до Д ержавного підприємства «Цен тральне конструкторське бюр о «Чорноморець» про стягнен ня заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Нахімовському районі міста Севастополя звернулас ь до Окружного адміністратив ного суду міста Севастополя з адміністративним позовом д о Державного підприємства «Ц ентральне конструкторське б юро «Чорноморець» про стягне ння заборгованості зі сплати земельного податку:
за декларацією № 553 від 28.01.2009 у р озмірі 22589,08 грн.,
за декларацією № 1308 від 29.01.2010 у р озмірі 16941,81 грн.,
за розстрочкою від 30.08.2005 у роз мірі 7652,42 грн.,
пеню у розмірі 5629,11 грн., а всьо го у розмірі 52812,42 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням відповідачем в имог діючого законодавства, що виразилося у порушенні по рядку та строків сплати земе льного податку.
Ухвалою суду від 01.06.2010 відкри то провадження в адміністрат ивній справі.
Іншою ухвалою від 01.06.2010 закін чено підготовче провадження , справу призначено до судово го розгляду.
Розгляд справи неодноразо во відкладався та у ньому ого лошувались перерви за клопот аннями представників сторін , провадження у справі було зу пинено з 14.07.2010 до 26.08.2010.
28.09.2010 у судовому засіданні пр едставник позивача позовні в имоги уточнив та просив суд с тягнути з відповідача заборг ованість зі сплати земельног о податку у розмірі 50942,16 грн., а с аме:
за декларацією № 553 від 28.01.2009 у р озмірі 22589,08 грн.,
за декларацією № 1308 від 29.01.2010 у р озмірі 16941,81 грн.,
за розстрочкою від 30.08.2005 у роз мірі 7652,42 грн.,
пеню у розмірі 3758,85 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, пояснила, що підприємство своєчасно сп лачувало земельний податок у 2009 році, а також за рішенням пр о розстрочку від 30.08.2005, що підтв ерджується відповідними бан ківськими документами, нарах ування пені у зв' язку з цим є необґрунтованим та непідтве рдженим позивачем відповідн ими документами. Крім того за значила, що Законом України “ Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” визначени й граничний термін - 1095 календа рних днів для стягнення пода ткового боргу, перебіг якого починається від дня узгодже ння податкового зобов' язан ня. Таким чином, на думку відпо відача, вимоги податкового о ргану щодо стягнення боргу з а декларацією № 553 у сумі 22589,08 грн . та рішенням про розстроченн я податкового боргу № 43/24 від 30.08 .2005 у сумі 7652,42 грн., а також пені, на рахованої на вказані суми за боргованості, є незаконними. Разом з тим, не заперечувала ф акт наявності заборгованост і перед бюджетом зі сплати по датку за землю за деклараціє ю № 1308 від 29.01.2010 у розмірі 16941,81 грн.
Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін, всебічн о і повно з'ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд дійшов в исновку про часткове задовол ення позовних вимог з таких п ідстав.
Державне підприємство «Це нтральне конструкторське бю ро «Чорноморець» зареєстров ано Ленінською районною держ авною адміністрацією міста С евастополя 18.02.1992 за № 10001470673, узяте на облік платника податків в органах державної податково ї служби 30.03.1992.
Державне підприємство «Це нтральне конструкторське бю ро «Чорноморець» на підставі державного акту на право пос тійного користування земель ною ділянкою має земельну ді лянку загальною площею 18217,0000 га за адресою: місто Севастопол ь, Старопівнична набережна, 11/ 15, за цільовим призначенням - для обслуговування будівель та споруд конструкторського бюро.
Відповідно до статті 2 Закон у України „Про плату за землю ” № 2535-ХІІ від 03.07.1992 використання землі в Україні є платним. Пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, в изначаються до її встановлен ня в порядку, визначеному цим Законом. Власники земельни х ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, к рім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподі л продукції, сплачують земел ьний податок. Справляння зем ельного податку за земельні ділянки, надані в користуван ня у зв'язку з укладенням угод и про розподіл продукції, зам інюється розподілом виробле ної продукції між державою т а інвестором на умовах такої угоди. За земельні ділянки, на дані в оренду, справляється о рендна плата.
Згідно з частиною 1 статті 14 З акону України № 2535-ХІІ від 03.07.1992 п латники земельного податку, а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.
Відповідно до частини 1 стат ті 15 Закону України «Про плату за землю»власники землі та з емлекористувачі сплачують з емельний податок, а також оре ндну плату за земельні ділян ки державної та комунальної власності з дня виникнення п рава власності або права кор истування земельною ділянко ю.
Статтею 17 Закону України № 253 5-ХІІ від 03.07.1992 передбачено, що по даткове зобов'язання по земе льному податку, а також по оре ндній платі за землі державн ої та комунальної власності, визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.
Державне підприємство «Це нтральне конструкторське бю ро «Чорноморець»самостійно обчислило земельний податок на 2010 рік та 29.01.2010 надало до Держ авної податкової інспекції у Нахімовському районі міста Севастополя податковий розр ахунок суми земельного подат ку № 1308, згідно з яким загальна річна сума земельного подат ку склала 67767,24 грн., щомісячне н арахування склало 5647,27 грн.
З матеріалів справи вбачає ться та не заперечується від повідачем, що з 02.03.2010 по 31.05.2010 він н е сплачував суми узгодженого податкового зобов' язання з земельного податку, у зв' яз ку з чим у нього виникла забор гованість зі сплати земельно го податку у розмірі 16941,81 грн. (5647 ,27 грн. х 3).
Позовні вимоги щодо стягне ння з відповідача заборгован ості зі сплати земельного по датку у розмірі 22589,08 грн., що вин икла у період з 30.10.2009 по 01.02.2010, та за боргованості за рішенням № 43/2 4-0 від 30.08.2005 про розстрочення под аткового боргу у розмірі 7652,42 г рн. не підлягають задоволенн ю з наступних підстав.
28.01.2009 відповідачем до Державн ої податкової інспекції у На хімовському районі міста Сев астополя надано податковий р озрахунок земельного податк у № 553, згідно з яким загальна рі чна сума земельного податку склала 67767,24 грн., щомісячне нара хування склало 5647,27 грн.
Матеріалами справи, а саме в иписками банку підтверджуєт ься своєчасна сплата Державн им підприємством «Центральн е конструкторське бюро «Чорн оморець»податку за землю за вказаною декларацією щоміся чно у розмірі 5648,00 грн. (а.с. 144, 146, 148, 150, 153, 155, 157, 159, 161, 162, 163, 165). Цільове призначе ння вказаних платежів - пода ток на землю за окремо кожний місяць 2009 року.
Рішенням Державної податк ової інспекції у Нахімовсько му районі міста Севастополя № 43/24-0 від 30.08.2005 на підставі мирово ї угоди, затвердженої ухвало ю господарського суду міста Севастополя від 12.08.2005, розстроч ено Державному підприємству “Чорноморський науково-досл ідний інститут технології су днобудування” податковий бо рг, зокрема, земельний подато к у сумі 67423,40 грн. (а.с.16). Також визн ачений графік погашення розс троченого податкового боргу : 20.07.2006 - 5468,41 грн., 21.08.2006 - 10326,36 грн., 20.09.2006 - 2475,89 грн., 20.10.2006 - 2475,89 грн., 20.11.2006 - 2475,89 гр н., 20.12.2006 - 2475,89 грн., 22.01.2007 - 2475,89 грн., 20.02.200 7 - 2475,89 грн., 20.03.2007 - 2475,89 грн., 20.04.2007 - 2475,8 9 грн., 21.05.2007 - 2475,89 грн., 20.06.2007 - 2475,89 грн., 20.07.2007 - 2475,89 грн., 20.08.2007 - 6778,08 грн., 20.09.2007 - 8807,89 грн., 20.10.2007 - 8807,87 грн. (а.с.17-19).
Відповідно до умов мирової угоди Державне підприємство «Центральне конструкторськ е бюро «Чорноморець»у якості інвестора-поручителя погаша є борги Державного підприємс тва “Чорноморський науково-д ослідний інститут технологі ї суднобудування” за рахунок власних коштів та за рахунок коштів, отриманих від продаж у певного майна Державного п ідприємства “Чорноморський науково-дослідний інститут технології суднобудування” (а.с.68-78).
Своєчасна сплата відповід ачем вказаних сум за розстро чкою підтверджується виписк ами банку, а саме: 31.08.2006 - 10326,36 грн., 31.10.2006 - 13895,50 грн., 26.12.2006 - 5068,90 грн., 23.01.2007 - 2475,89 грн., 27.02.2007 - 2475,89 грн., 28.03.2007 - 2475,89 гр н., 29.05.2007 - 4951,78 грн., 25.07.2007 - 4951,78 грн., 15.08.200 7 - 6778,08 грн., 14.09.2007 - 8807,89 грн., 19.10.2007 - 8807,8 9 грн. (а.с. 209-219). Цільове призначен ня вказаних платежів - подат ок на землю за розстроченням боргу за мировою угодою, затв ердженою 12.08.2005.
Як вбачається з розрахунку суми позову (а.с. 175-176) податкови м органом самостійно у поряд ку календарної черговості ви никнення боргу здійснювалос ь погашення попередніх подат кових зобов' язань шляхом ро зподілу сум погашеного зобов ' язання.
Як визначено підпунктом 7.1.1 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»№ 2181-III в ід 21.12.2000, джерелами самостійної сплати податкових зобов'яза нь або податкового боргу пла тника податку є будь-які влас ні кошти такого платника под атку. Отже, грошовий платіж є є диною формою сплати податков их зобов'язань і погашення по даткового боргу.
Згідно з пунктом 6 статті 7 За кону України "Про Національн ий банк України" № 679-XIV від 20.05.1999 На ціональний банк України визн ачає систему, порядок і форми платежів.
Пунктом 1.7 Інструкції про бе зготівкові розрахунки в Укра їні в національній валюті, за твердженої постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 21.01.2004 № 22, зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 29.03.2004 за № 377/89/76, кошти з рахунк ів клієнтів банки списують л ише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи дого вірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) аб о на підставі платіжних вимо г стягувачів у разі примусов ого списання коштів згідно з главою 5 цієї Інструкції. При цьому згідно з пунктом 3.8 зазн аченої Інструкції реквізит " Призначення платежу" платіжн ого доручення заповнюється п латником так, щоб надавати по вну інформацію про платіж та документи, на підставі яких з дійснюється перерахування к оштів отримувачу. Повноту ін формації визначає платник з урахуванням вимог законодав ства України. Платник відпов ідає за дані, що зазначені в ре квізиті платіжного дорученн я "Призначення платежу". Банк п еревіряє заповнення цього ре квізиту на відповідність уст ановленим вимогам лише за зо внішніми ознаками.
Із наведеного випливає, що п раво визначати призначення п латежу відповідно до чинного законодавства України належ ить виключно платнику. Тому с уми податкових зобов'язань а бо податкового боргу з ураху ванням підпункту 16.5.2 пункту 16.5 с татті 16 Закону слід вважати сп лаченими у день реєстрації б анківською установою платіж ного документа із зазначеним у ньому призначенням платеж у на сплату відповідних пода ткових зобов'язань або подат кового боргу, визначених пла тником податків.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Законом України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами", який є спеціальним за коном з питань оподаткування і установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов'язкових платежів), нараху вання і сплати пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків, визн ачено вичерпний перелік захо дів, які вживаються контролю ючим органом з метою погашен ня платниками податків подат кового боргу. Серед таких зах одів немає зміни призначення платежу, самостійно визначе ного платником податків.
Таким чином, у разі недотрим ання платником податків поря дку погашення податкового бо ргу та виконання податкових зобов'язань, передбаченого п унктом 7.7 статті 7 Закону, подат ковий орган не наділений пра вом чи обов'язком змінювати п ризначення платежу, визначен е платником податків.
За таких обставин самостій не зарахування податковим ор ганом сплачених платником по датку сум у рахунок податков ого боргу або тих податкових зобов'язань, які не вказані в призначенні платежу під час перерахування платником под атків коштів до бюджету, є неп равомірним.
Щодо застосування податко вими органами заходів відпов ідальності за порушення плат ником податків пункту 7.7 статт і 7 Закону № 2181-III від 21.12.2000, слід заз начити наступне.
З аналізу норм Закону, які в становлюють відповідальніс ть за порушення податкового законодавства, вбачається, щ о перелік таких порушень є ви черпним і не підлягає розшир еному тлумаченню. Серед зазн ачених порушень немає недотр имання порядку погашення под аткового боргу та податкових зобов'язань, встановленого п унктом 7.7 статті 7 Закону.
Отже, чинним законодавство м України не передбачено зас тосування спеціальних заход ів відповідальності за поруш ення платником податків вимо г щодо першочергового погаше ння податкового боргу та вик онання податкових зобов'язан ь у порядку календарної черг овості їх виникнення. У вказа них випадках до платника под атків уживаються передбачен і Законом заходи примусового стягнення податкового боргу , а також застосовуються штра фні санкції за порушення гра ничних строків сплати податк ових зобов'язань.
Зазначеними судом матеріа лами справи, а саме - копіями банківських виписок, оригін али яких оглянути судом у суд овому засіданні, підтверджує ться своєчасне погашення від повідачем поточних податков их зобов' язань зі сплати зе мельного податку за декларац ією № 553 та рішенням про розстр очення податкового боргу № 43/2 4-0, а тому неправомірним є й нар ахування пені за несвоєчасну сплату вказаних податкових зобов' язань.
Крім того, підстави та право мірність нарахування відпов ідачу пені не підтверджені п озивачем будь-якими документ ами, крім облікових карток пл атника податків. До того ж з вк азаних облікових карток вбач аються граничні терміни спла ти зобов' язань по розстроче нню за рішенням від 30.08.2005 інші, н іж зазначені у графіку погаш ення боргу, та походження яки х представник позивача поясн ити у судовому засіданні не з міг.
Також суд вважає обґрунтов аними заперечення відповіда ча з посиланням на підпункт 15. 2.1 пункту 15.2 статті 15 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами”, відп овідно до якого у разі коли по даткове зобов'язання було на раховане податковим органом до закінчення строку давнос ті, визначеного у пункті 15.1 ціє ї статті, податковий борг, що в иник у зв'язку з відмовою у сам остійному погашенні податко вого зобов'язання, може бути с тягнутий протягом наступних 1095 календарних днів від дня уз годження податкового зобов'я зання..
Податковий орган щомісячн о отримував від Державного п ідприємства «Центральне кон структорське бюро «Чорномор ець»платежі зі сплати податк у за землю у 2006, 2007, 2009 роках і відпо відно мав можливість провест и стягнення заборгованості з а її наявності протягом 1095 дні в.
Доказів в обґрунтування ви значення податковим органом дати виникнення боргу зі спл ати пені тільки 22.10.2009 позивачем суду не надано.
Відповідно до статті 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, крім випад ків встановлених статтею 72 ць ого Кодексу.
Враховуючи, що позивачем не доведений факт існування у Д ержавного підприємства «Цен тральне конструкторське бюр о «Чорноморець»податкового боргу зі сплати земельного п одатку за 2009 рік у розмірі 22589,08 гр н., зі сплати земельного подат ку за рішенням про розстроче ння від 30.08.2005 у розмірі 7652,42 грн. та правомірність нарахування п ені у розмірі 3758,85 грн., позовні вимоги в цій частині задовол енню не підлягають.
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню, у су мі 16941,81 грн.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позо в задовольнити частково.
2.Стягнути з Державного під приємства «Центральне конст рукторське бюро «Чорноморец ь»(99011, місто Севастополь, вул. В . Морська, 1, код ОКПО 14308954, відомос тей про розрахункові рахунки в установах банку немає) в дох од державного бюджету Нахімо вського району міста Севасто поля (р/р 31110105700008, код платежу 21081000, б анк одержувача - Головне упр авління Державного казначей ства України у місті Севасто полі, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035606) заборго ваність зі сплати земельного податку у розмірі 16941,81 грн. (шіс тнадцять тисяч дев' ятсот со рок одна гривня 81 коп.).
3. У решті позову відмовити.
Постанова може бути оскар жена у строки і порядку, встан овлені частинами першою, дру гою статті 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через суд першої інстан ції шляхом подачі апеляційно ї скарги в десятиденний стро к з дня отримання копії поста нови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и.
Суддя О.В. Прохорчук
Постанову складено та пі дписано в порядку частини 3 ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України 04 ж овтня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11618266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні