КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-2300/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Степанюк А.Г.
Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"06" жовтня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді : Саприкіної І.В.,
суддів: Троян Н.М., Романчук О.М.,
при секретарі: Приходько Є.І.,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в м. Ки єві апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції в О болонському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 28.04.2010 року у справі за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Міко-центр»до Де ржавної податкової інспекці ї в Оболонському районі м. Киє ва про скасування податковог о повідомлення-рішення та пе ршої податкової вимоги,-
В С Т А Н О В И Л А :
ТОВ «Міко-центр» звернулися до Окружного адмі ністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до ДПІ в Оболонському районі м. К иєва про скасування податков ого повідомлення-рішення № 0013 561503/0 від 16.09.2009 року та першої пода ткової вимоги № 1/4122 від 06.11.2009 року щодо нарахування земельного податку.
Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 28.04.2010 року позов задоволен о.
Не погоджуючись з вищеза значеною постановою, ДПІ в Об олонському районі м. Києва по дали апеляційну скаргу, в які й просять скасувати незаконн у, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постанов ити нову про відмову в позові . В своїй апеляційній скарзі а пелянт посилається на незако нність та необґрунтованість оскаржуваного рішення. Вваж ає, що судом першої інстанції неповно з' ясовані обставин и, які мають істотне значення для справи, а встановлені суд ом висновки не відповідають обставинам справи, що є підст авою для скасування судового рішення.
Заслухавши судд ю-доповідача, пояснення учас ників процесу, що з' явилися в судове засідання, перевіри вши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляці йна скарга не підлягає задов оленню, виходячи з наступног о.
Окружний адміністративн ий суд м. Києва в своєму рішенн і прийшов до висновку про ная вність підстав для задоволен ня позову.
Апеляційна інстанція повн істю погоджується з доводами суду першої інстанції, з огля ду на наступне:
Як вбачається з матеріалі в справи, ТОВ «Міко-центр»зар еєстровані у Оболонській рай онній у місті Києві державні й адміністрації 24.11.2003 року, іден тифікаційний код 32705932, що підтв ерджується свідоцтвом про де ржавну реєстрацію юридичної особи серії А00№ 596727.
Згідно довідки № 003426 з Єдиног о державного реєстру підприє мств та організацій України видами діяльності за КВЕД є: д іяльність кафе, роздрібна то ргівля алкогольними та іншим и напоями; роздрібна торгівл я тютюновими виробами; склад ське господарство; інша діял ьність у сфері спорту; діяльн ість барів.
ДПІ у Оболонському районі м . Києва було проведено камера льну перевірку податкової де кларації (розрахунку) товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Міко-центр»з питань п равильності відображення в п одатковій декларації (розрах унку) податкового зобов'язан ня по земельному податку.
За результатами проведено ї перевірки було складено ак т від 30.07.2009року №2882/15-306, на підставі якого 16.09.2009року було винесене п овідомлення-рішення №0013561503/0, ві дповідно до якого ТОВ «Міко-ц ентр»зобов'язано сплатити 2479, 04 грн. - донараховану плату за з емлю та 123,95 грн. штрафних санкц ій.
Як на підставу щодо донара хування земельного податку т а застосування штрафних санк цій у відповідності п.п.17.1.4. п.17.1 с т.17 та згідно п.п.«в»п.4.2.2. ст.4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000р. №2181, податковий орг ан посилається на п.2 Рішення К иївської міської ради від 25.12.20 08р. № 944/944 «Про врегулювання пита ння користування земельними ділянками в м. Києві», у якому зазначено, що плата за земель ні ділянки, які використовую ться суб'єктами господарсько ї діяльності, але право власн ості на які або право оренди я ких в установленому законода вством порядку не оформлено (не переоформлено), справляєт ься в розмірі мінімальної рі чної орендної плати за земел ьні ділянки, встановленої ст аттею 21 Закону України "Про ор енду землі".
Акт перевірки та оскаржува не рішення направлялись на а дресу ТОВ «Міко-центр», проте вручені не були. ДПІ у Оболонс ькому районі м. Києва було скл адено відповідні акти про не можливість вручення акту пер евірки від 16.09.09 р. та про неможли вість вручення податкового п овідомлення-рішення від 22,10.09 р . № 193/15-3.
22.10.09 р. оскаржуване рішення бу ло розміщено на дошці податк ових оголошень, а 06.11.2009 р. до ТОВ « Міко-центр»була направлена п ерша податкова вимога № 1/4122.
Відповідно до ст.206 Земельно го кодексу України, використ ання землі в Україні є платни м. Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка. Плата за земл ю визначається відповідно до закону.
Таким спеціальним Законом , котрий визначає розміри та п орядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку є Закон Україн и «Про плату за землю».
Згідно ст.2 Закону України « Про плату за землю», плата за з емлю справляється у вигляді земельного податку або оренд ної плати, що визначається в з алежності від грошової оцінк и земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (па їв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - уча сників угоди про розподіл пр одукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки , надані в оренду, справляєтьс я орендна плата.
Відповідно до ст.4 Закону Ук раїни «Про плату за землю», ст авки земельного податку, пор ядок обчислення і сплати зем ельного податку не можуть вс тановлюватись або змінювати сь іншими законодавчими акта ми, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону в носяться не пізніше ніж за тр и місяці до початку нового бю джетного року і набирають чи нності з початку нового бюдж етного року.
Як вбачається з ст.1 Закону У країни «Про оренду землі», ор енда землі - це засноване на до говорі строкове платне волод іння і користування земельно ю ділянкою, необхідною оренд ареві для проведення підприє мницької та інших видів діял ьності.
За змістом ст.5 Закону Украї ни «Про оренду землі», оренда рями земельних ділянок є юри дичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і к ористування земельною ділян кою.
Статтею 21 вказаного Закону визначено, що орендна плата з а землю - це платіж, який оренд ар вносить орендодавцеві за користування земельною діля нкою. Розмір, форма і строки вн есення орендної плати за зем лю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крі м строків внесення орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості, які встановлюються від повідно до Закону України "Пр о плату за землю").
На момент винесення оскарж уваного рішення між ТОВ «Мік о-центр»та органом місцевого самоврядування не було укла дено договору оренди земельн ої ділянки, тому ТОВ «Міко-цен тр»не мали правових підстав вносити плату за землю у вигл яді орендної плати відповідн о до ст.21 Закону України «Про о ренду землі».
Апеляційна інстанція пого джується з висновком суду пе ршої інстанції, що посилання податкового органу в акті пе ревірки на рішення Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Пр о врегулювання питання корис тування земельними ділянкам и в м. Києві»не може слугувати підставою для донарахування плати за землю у вигляді орен дної плати, виходячи з наступ ного:
Пунктом 24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено повнова ження міських рад вирішувати питання щодо встановлення м ісцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, ви значених законом.
Згідно ст.92 Конституції Укр аїни, виключно законами Укра їни встановлюються, зокрема, система оподаткування, пода тки і збори.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», встановлення і скасув ання податків і зборів (обов'я зкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фон дів, а також пільг їх платника м здійснюються Верховною Рад ою України, Верховною Радою А втономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськ ими радами відповідно до цьо го Закону, інших законів Укра їни про оподаткування.
Статтею 13 вказаного Закону встановлено, що в Україні спр авляється загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) та місцеві податки і з бори (обов'язкові платежі).
В статтях 14 та 15 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»визначений перелік податк ів і зборів, які відносяться д о загальнодержавних, а які до місцевих.
Плата за землю (земельний по даток, а також орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності) є за гальнодержавним податком. За гальнодержавні податки і збо ри (обов'язкові платежі) встан овлюються Верховною Радою Ук раїни і справляються по всій території України.
Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України «Про плату за землю», ставки земельного по датку, порядок обчислення і с плати земельного податку не можуть встановлюватись або з мінюватись іншими законодав чими актами, крім цього Закон у.
Як вбачається із ст. 7 вказан ого Закону, ставки земельног о податку з земель, грошову оц інку яких встановлено, встан овлюються у розмірі одного в ідсотка від їх грошової оцін ки, за винятком земельних діл янок, зазначених у частинах п 'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.
Крім того, в листі Державног о комітету України із земель них ресурсів від 26.06.2009 р. № 7949/17/11-09 що до роз'яснення деяких питань земельного законодавства за значено, що правова підстава для сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності ви никає з моменту реєстрації д оговору оренди землі, а земел ьного податку після реєстрац ії права власності на земель ну ділянку, що проходить у пор ядку, встановленому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 06.05.2009 р. № 439 «Про деякі питан ня посвідчення права власнос ті на земельну ділянку».
Враховуючи вище викладен е та те, що ТОВ «Міко-центр»не є власником та орендарем заз наченої земельної ділянки, с уд першої інстанції законно прийшов до висновку про прот иправність податкового-пові домлення рішення ДПІ у Оболо нському районі м. Києва № 0013561503/0 в ід 16.09.09 р. та першої податкової в имоги від 16.11.2009 р. № 1/4122.
Аналогічна прав ова позиція викладена в Пост анові Вищого Адміністративн ого Суду України № К-29481/09 від 27.01.201 0 року.
Крім того, Окружний а дміністративний суд м. Києва правильно зауважив, щодо пор ушення податковим органом ст року проведення перевірки, о скільки така перевірка могла бути здійснена не пізніше 06.04.2 009 року. Таким чином, провівши п еревірку у липні 2009 року, ДПІ у Оболонському районі м. Києва порушили встановлений наказ ом ДПА № 416 від 17.07.2006 року 60 денний термін проведення перевірки .
Проаналізувавши мате ріали справи, доводи апеляці йної скарги, колегія суддів з находить, що судом першої інс танції зроблено правильний в исновок про необхідність зад оволення позову.
Згідно зі ст. 200 КАС України , суд апеляційної інстанції з алишає скаргу без задоволенн я, а постанову суду - без змін , якщо визнає, що суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержання м норм матеріального і проце суального права.
Таким чином, апеляційна ска рга Державної податкової інс пекції в Оболонському районі м. Києва на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 28.04.2010 року у справі за позовом Товариства з обмеже ною відповідальністю «Міко-ц ентр»до Державної податково ї інспекції в Оболонському р айоні м. Києва про скасування податкового повідомлення-рі шення та першої податкової в имоги, підлягає залишенню бе з задоволення, а постанова су ду першої інстанції - без зм ін.
Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції в Оболонськом у районі м. Києва - відмовити .
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 28.04.2010 року - залишити без змін .
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали ви готовлено 11.10.2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11620973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні