Ухвала
від 06.10.2010 по справі 2а-2300/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2300/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Степанюк А.Г.

Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"06" жовтня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді : Саприкіної І.В.,

суддів: Троян Н.М., Романчук О.М.,

при секретарі: Приходько Є.І.,

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в м. Ки єві апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції в О болонському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 28.04.2010 року у справі за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Міко-центр»до Де ржавної податкової інспекці ї в Оболонському районі м. Киє ва про скасування податковог о повідомлення-рішення та пе ршої податкової вимоги,-

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ «Міко-центр» звернулися до Окружного адмі ністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до ДПІ в Оболонському районі м. К иєва про скасування податков ого повідомлення-рішення № 0013 561503/0 від 16.09.2009 року та першої пода ткової вимоги № 1/4122 від 06.11.2009 року щодо нарахування земельного податку.

Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 28.04.2010 року позов задоволен о.

Не погоджуючись з вищеза значеною постановою, ДПІ в Об олонському районі м. Києва по дали апеляційну скаргу, в які й просять скасувати незаконн у, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постанов ити нову про відмову в позові . В своїй апеляційній скарзі а пелянт посилається на незако нність та необґрунтованість оскаржуваного рішення. Вваж ає, що судом першої інстанції неповно з' ясовані обставин и, які мають істотне значення для справи, а встановлені суд ом висновки не відповідають обставинам справи, що є підст авою для скасування судового рішення.

Заслухавши судд ю-доповідача, пояснення учас ників процесу, що з' явилися в судове засідання, перевіри вши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляці йна скарга не підлягає задов оленню, виходячи з наступног о.

Окружний адміністративн ий суд м. Києва в своєму рішенн і прийшов до висновку про ная вність підстав для задоволен ня позову.

Апеляційна інстанція повн істю погоджується з доводами суду першої інстанції, з огля ду на наступне:

Як вбачається з матеріалі в справи, ТОВ «Міко-центр»зар еєстровані у Оболонській рай онній у місті Києві державні й адміністрації 24.11.2003 року, іден тифікаційний код 32705932, що підтв ерджується свідоцтвом про де ржавну реєстрацію юридичної особи серії А00№ 596727.

Згідно довідки № 003426 з Єдиног о державного реєстру підприє мств та організацій України видами діяльності за КВЕД є: д іяльність кафе, роздрібна то ргівля алкогольними та іншим и напоями; роздрібна торгівл я тютюновими виробами; склад ське господарство; інша діял ьність у сфері спорту; діяльн ість барів.

ДПІ у Оболонському районі м . Києва було проведено камера льну перевірку податкової де кларації (розрахунку) товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Міко-центр»з питань п равильності відображення в п одатковій декларації (розрах унку) податкового зобов'язан ня по земельному податку.

За результатами проведено ї перевірки було складено ак т від 30.07.2009року №2882/15-306, на підставі якого 16.09.2009року було винесене п овідомлення-рішення №0013561503/0, ві дповідно до якого ТОВ «Міко-ц ентр»зобов'язано сплатити 2479, 04 грн. - донараховану плату за з емлю та 123,95 грн. штрафних санкц ій.

Як на підставу щодо донара хування земельного податку т а застосування штрафних санк цій у відповідності п.п.17.1.4. п.17.1 с т.17 та згідно п.п.«в»п.4.2.2. ст.4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000р. №2181, податковий орг ан посилається на п.2 Рішення К иївської міської ради від 25.12.20 08р. № 944/944 «Про врегулювання пита ння користування земельними ділянками в м. Києві», у якому зазначено, що плата за земель ні ділянки, які використовую ться суб'єктами господарсько ї діяльності, але право власн ості на які або право оренди я ких в установленому законода вством порядку не оформлено (не переоформлено), справляєт ься в розмірі мінімальної рі чної орендної плати за земел ьні ділянки, встановленої ст аттею 21 Закону України "Про ор енду землі".

Акт перевірки та оскаржува не рішення направлялись на а дресу ТОВ «Міко-центр», проте вручені не були. ДПІ у Оболонс ькому районі м. Києва було скл адено відповідні акти про не можливість вручення акту пер евірки від 16.09.09 р. та про неможли вість вручення податкового п овідомлення-рішення від 22,10.09 р . № 193/15-3.

22.10.09 р. оскаржуване рішення бу ло розміщено на дошці податк ових оголошень, а 06.11.2009 р. до ТОВ « Міко-центр»була направлена п ерша податкова вимога № 1/4122.

Відповідно до ст.206 Земельно го кодексу України, використ ання землі в Україні є платни м. Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка. Плата за земл ю визначається відповідно до закону.

Таким спеціальним Законом , котрий визначає розміри та п орядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку є Закон Україн и «Про плату за землю».

Згідно ст.2 Закону України « Про плату за землю», плата за з емлю справляється у вигляді земельного податку або оренд ної плати, що визначається в з алежності від грошової оцінк и земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (па їв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - уча сників угоди про розподіл пр одукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки , надані в оренду, справляєтьс я орендна плата.

Відповідно до ст.4 Закону Ук раїни «Про плату за землю», ст авки земельного податку, пор ядок обчислення і сплати зем ельного податку не можуть вс тановлюватись або змінювати сь іншими законодавчими акта ми, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону в носяться не пізніше ніж за тр и місяці до початку нового бю джетного року і набирають чи нності з початку нового бюдж етного року.

Як вбачається з ст.1 Закону У країни «Про оренду землі», ор енда землі - це засноване на до говорі строкове платне волод іння і користування земельно ю ділянкою, необхідною оренд ареві для проведення підприє мницької та інших видів діял ьності.

За змістом ст.5 Закону Украї ни «Про оренду землі», оренда рями земельних ділянок є юри дичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і к ористування земельною ділян кою.

Статтею 21 вказаного Закону визначено, що орендна плата з а землю - це платіж, який оренд ар вносить орендодавцеві за користування земельною діля нкою. Розмір, форма і строки вн есення орендної плати за зем лю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крі м строків внесення орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості, які встановлюються від повідно до Закону України "Пр о плату за землю").

На момент винесення оскарж уваного рішення між ТОВ «Мік о-центр»та органом місцевого самоврядування не було укла дено договору оренди земельн ої ділянки, тому ТОВ «Міко-цен тр»не мали правових підстав вносити плату за землю у вигл яді орендної плати відповідн о до ст.21 Закону України «Про о ренду землі».

Апеляційна інстанція пого джується з висновком суду пе ршої інстанції, що посилання податкового органу в акті пе ревірки на рішення Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Пр о врегулювання питання корис тування земельними ділянкам и в м. Києві»не може слугувати підставою для донарахування плати за землю у вигляді орен дної плати, виходячи з наступ ного:

Пунктом 24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено повнова ження міських рад вирішувати питання щодо встановлення м ісцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, ви значених законом.

Згідно ст.92 Конституції Укр аїни, виключно законами Укра їни встановлюються, зокрема, система оподаткування, пода тки і збори.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», встановлення і скасув ання податків і зборів (обов'я зкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фон дів, а також пільг їх платника м здійснюються Верховною Рад ою України, Верховною Радою А втономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськ ими радами відповідно до цьо го Закону, інших законів Укра їни про оподаткування.

Статтею 13 вказаного Закону встановлено, що в Україні спр авляється загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) та місцеві податки і з бори (обов'язкові платежі).

В статтях 14 та 15 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»визначений перелік податк ів і зборів, які відносяться д о загальнодержавних, а які до місцевих.

Плата за землю (земельний по даток, а також орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності) є за гальнодержавним податком. За гальнодержавні податки і збо ри (обов'язкові платежі) встан овлюються Верховною Радою Ук раїни і справляються по всій території України.

Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України «Про плату за землю», ставки земельного по датку, порядок обчислення і с плати земельного податку не можуть встановлюватись або з мінюватись іншими законодав чими актами, крім цього Закон у.

Як вбачається із ст. 7 вказан ого Закону, ставки земельног о податку з земель, грошову оц інку яких встановлено, встан овлюються у розмірі одного в ідсотка від їх грошової оцін ки, за винятком земельних діл янок, зазначених у частинах п 'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.

Крім того, в листі Державног о комітету України із земель них ресурсів від 26.06.2009 р. № 7949/17/11-09 що до роз'яснення деяких питань земельного законодавства за значено, що правова підстава для сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності ви никає з моменту реєстрації д оговору оренди землі, а земел ьного податку після реєстрац ії права власності на земель ну ділянку, що проходить у пор ядку, встановленому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 06.05.2009 р. № 439 «Про деякі питан ня посвідчення права власнос ті на земельну ділянку».

Враховуючи вище викладен е та те, що ТОВ «Міко-центр»не є власником та орендарем заз наченої земельної ділянки, с уд першої інстанції законно прийшов до висновку про прот иправність податкового-пові домлення рішення ДПІ у Оболо нському районі м. Києва № 0013561503/0 в ід 16.09.09 р. та першої податкової в имоги від 16.11.2009 р. № 1/4122.

Аналогічна прав ова позиція викладена в Пост анові Вищого Адміністративн ого Суду України № К-29481/09 від 27.01.201 0 року.

Крім того, Окружний а дміністративний суд м. Києва правильно зауважив, щодо пор ушення податковим органом ст року проведення перевірки, о скільки така перевірка могла бути здійснена не пізніше 06.04.2 009 року. Таким чином, провівши п еревірку у липні 2009 року, ДПІ у Оболонському районі м. Києва порушили встановлений наказ ом ДПА № 416 від 17.07.2006 року 60 денний термін проведення перевірки .

Проаналізувавши мате ріали справи, доводи апеляці йної скарги, колегія суддів з находить, що судом першої інс танції зроблено правильний в исновок про необхідність зад оволення позову.

Згідно зі ст. 200 КАС України , суд апеляційної інстанції з алишає скаргу без задоволенн я, а постанову суду - без змін , якщо визнає, що суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержання м норм матеріального і проце суального права.

Таким чином, апеляційна ска рга Державної податкової інс пекції в Оболонському районі м. Києва на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 28.04.2010 року у справі за позовом Товариства з обмеже ною відповідальністю «Міко-ц ентр»до Державної податково ї інспекції в Оболонському р айоні м. Києва про скасування податкового повідомлення-рі шення та першої податкової в имоги, підлягає залишенню бе з задоволення, а постанова су ду першої інстанції - без зм ін.

Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

В задоволенні апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції в Оболонськом у районі м. Києва - відмовити .

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 28.04.2010 року - залишити без змін .

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали ви готовлено 11.10.2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2010
Оприлюднено15.10.2010
Номер документу11620973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2300/10/2670

Ухвала від 19.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні