Постанова
від 28.04.2010 по справі 2а-2300/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 квітня 2010 року 10:50 № 2а-2300/10/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого - судді Степаню ка А.Г. при секретарі Федорові й О.В. розглянувши справу

за адміністративним позов ом товариства з обмеженою відповідальністю "Міко-цент р"

до Державної подат кової інспекції в Оболонсько му районі м. Києві

про скасування по даткового повідомлення-ріше ння та першої податкової вим оги.

На підставі ч. 3 ст . 160 КАС України в судовому засі данні проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що повідомлено сторін піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.

ОБСТАВИНИ ОСПРАВИ:

Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що, на думку Позивача, Відповідач пропустив строк проведення камеральної пере вірки податкового розрахунк у земельного податку за 2009 р. Та кож зазначає, що на момент вин есення оскаржуваного податк ового повідомлення-рішення м іж Позивачем та органом місц евого самоврядування не було укладено договору оренди зе мельної ділянки, а тому, у відп овідності до ст. 21 Закону Укра їни «Про оренду землі», Позив ач не мав правових підстав вн осити плату за землю у вигляд і орендної плати.

Повноважний представник В ідповідача в судовому засіда нні усно повідомив, що проти п озову заперечує. Зазначає, що Позивачу правомірно нарахов ана сума податкового зобов' язання зі сплати земельного податку з юридичних осіб. Поз овні вимоги вважає необґрунт ованими.

Розглянувши подані сторон ами документи та матеріали, з аслухавши пояснення їх предс тавників, всебічно і повно з'я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті Окружний адм іністративний суд м. Києва -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Міко-центр» зареєстроване у Оболонській районній у місті Києві держа вній адміністрації 24.11.2003 року, і дентифікаційний код 32705932, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 № 596727.

Згідно довідки № 003426 з Єдиног о державного реєстру підприє мств та організацій України видами діяльності за КВЕД є: д іяльність кафе, роздрібна то ргівля алкогольними та іншим и напоями; роздрібна торгівл я тютюновими виробами; склад ське господарство; інша діял ьність у сфері спорту; діяльн ість барів.

Державною податковою інсп екцією у Оболонському районі м. Києва було проведено камер альну перевірку податкової д екларації (розрахунку) товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Міко-центр»з питань правильності відображення в податковій декларації (розр ахунку) податкового зобов'яз ання по земельному податку.

За результатами проведено ї перевірки Відповідачем бул о складено акт від 30.07.2009року №2882/ 15-306 (далі - Акт перевірки), на під ставі якого16.09.2009року було вине сене повідомлення-рішення №0 013561503/0 (далі - оскаржуване рішен ня), де Позивача було зобов'яза но сплатити 2479,04 грн. - донарахов ану плату за землю та 123,95 грн. шт рафних санкцій.

Як на підставу, щодо донарах ування земельного податку та застосування штрафних санкц ій у відповідності п.п.17.1.4. п.17.1 ст .17 та згідно п.п.«в»п.4.2.2. ст.4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетними та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 №2181 (надалі - Закону № 2181), Відповідач посилається н а п.2 Рішення Київської місько ї ради від 25.12.2008р. № 944/944 «Про врегу лювання питання користуванн я земельними ділянками в м. Ки єві», у якому зазначено, що пла та за земельні ділянки, які ви користовуються суб'єктами го сподарської діяльності, але право власності на які або пр аво оренди яких в установлен ому законодавством порядку н е оформлено (не переоформлен о), справляється в розмірі мін імальної річної орендної пла ти за земельні ділянки, встан овленої статтею 21 Закону Укра їни "Про оренду землі".

Акт перевірки та оскаржува не рішення направлялись на а дресу Позивача, а саме: м. Киї в, вул. Прирічна, 11-а, кв. 23, прот е вручені останньому не були . Відповідачем було складено відповідні акти про неможли вість вручення акту перевірк и від 16.09.09 р. та про неможливість вручення податкового повідо млення-рішення від 22.10.09 р. № 193/15-3. О скаржуване рішення 22.10.09 р. було розміщено на дошці податков их оголошень.

06.11.2009 р. Позивачу була направл ена перша податкова вимога № 1/4122.

Позивач, не погоджуючись з о скаржуваним рішення, вважаюч и його таким, що підлягаю скас уванню, звернувся до суду за з ахистом своїх прав.

Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.

Згідно п.3 Наказу Державної податкової адміністрації Ук раїни від 17.07.2006р. № 416 «Про затвер дження форми Акта про резуль тати камеральної перевірки п одаткової декларації (розрах унку) щодо окремих загальнод ержавних і місцевих податків і зборів»встановлено строки проведення посадовими особа ми органів державної податко вої служби камеральних перев ірок податкових декларацій ( розрахунків) щодо земельного податку, а саме протягом 60 кал ендарних днів, наступних за о станнім днем граничного стро ку подання таких декларацій (розрахунків).

Статтею 14 Закону України «П ро плату за землю»визначено, що «платники земельного под атку, а також орендної плати з а земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму земельного пода тку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби за місцезна ходженням земельної ділянки податкову декларацію на пот очний рік за формою, встановл еною центральним податковим органом, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов'язку под ання щомісячних декларацій» .

Відповідно до п.4.1.4 Закону № 218 1, платник податку звільняєть ся від обов'язку подавати под аткову декларацію за звітний (податковий) період протягом поточного року у разі, якщо йо го податкові зобов'язання бу ли відображені у річній пода тковій декларації на поточни й рік відповідно до закону з п итань окремого податку, збор у (обов'язкового платежу).

Позивачем було подано декл арацію податкового розрахун ку земельного податку за 2009 рі к, яка Відповідачем отримана 22.01.09 р.

Таким чином, камеральна пер евірка податкового розрахун ку земельного податку на 2009 рі к повинна була проводитись н е пізніше 06.04.2009року.

Провівши перевірку у липні 2009 року Відповідач порушив пр иписи наказу ДПА України від 17.07.2006р. № 416.

Відповідно до ст.206 Земельно го кодексу України, використ ання землі в Україні є платни м. Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка. Плата за земл ю визначається відповідно до закону.

Таким спеціальним Законом , котрий визначає розміри та п орядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку є Закон Україн и «Про плату за землю».

Згідно ст.2 Закону України « Про плату за землю»плата за з емлю справляється у вигляді земельного податку або оренд ної плати, що визначається в з алежності від грошової оцінк и земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (па їв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - уча сників угоди про розподіл пр одукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки , надані в оренду, справляєтьс я орендна плата.

Відповідно до ст.4 Закону Ук раїни «Про плату за землю», ст авки земельного податку, пор ядок обчислення і сплати зем ельного податку не можуть вс тановлюватись або змінювати сь іншими законодавчими акта ми, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону в носяться не пізніше ніж за тр и місяці до початку нового бю джетного року і набирають чи нності з початку нового бюдж етного року.

Згідно ст.1 Закону України « Про оренду землі», оренда зем лі - це засноване на договорі с трокове платне володіння і к ористування земельною ділян кою, необхідною орендареві д ля проведення підприємницьк ої та інших видів діяльності .

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни «Про оренду землі», оре ндарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, я ким на підставі договору оре нди належить право володіння і користування земельною ді лянкою.

В статті 21 вказаного Закону визначено, що орендна плата з а землю - це платіж, який оренд ар вносить орендодавцеві за користування земельною діля нкою. Розмір, форма і строки вн есення орендної плати за зем лю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крі м строків внесення орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості, які встановлюються від повідно до Закону України "Пр о плату за землю").

Як зазначає Позивач, на моме нт винесення оскаржуваного р ішення між ним та органом міс цевого самоврядування не бул о укладено договору оренди з емельної ділянки, тому Позив ач не мав правових підстав вн осити плату за землю у вигляд і орендної плати відповідно до ст.21 Закону України «Про ор енду землі».

Суд вважає за необхідне заз начити, що посилання Відпові дача в акті перевірки на ріше ння Київської міської ради в ід 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулювання питання користування земель ними ділянками в м. Києві»не м оже слугувати підставою для донарахування плати за землю у вигляді орендної плати вих одячи з наступного:

Пунктом 24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено повнова ження міських рад вирішувати питання щодо встановлення м ісцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, ви значених законом.

Згідно ст.92 Конституції Укр аїни, виключно законами Укра їни встановлюються, зокрема: система оподаткування, пода тки і збори.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», встановлення і скасув ання податків і зборів (обов'я зкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фон дів, а також пільг їх платника м здійснюються Верховною Рад ою України, Верховною Радою А втономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськ ими радами відповідно до цьо го Закону, інших законів Укра їни про оподаткування.

Статтею 13 вказаного Закону встановлено, що в Україні спр авляється загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) та місцеві податки і з бори (обов'язкові платежі).

В статтях 14 та 15 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»визначений перелік податк ів і зборів, які відносяться д о загальнодержавних, а які до місцевих.

Плата за землю (земельний по даток, а також орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності) є за гальнодержавний податок. Заг альнодержавні податки і збор и (обов'язкові платежі) встано влюються Верховною Радою Укр аїни і справляються по всій т ериторії України.

Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України «Про плату за землю», ставки земельного по датку, порядок обчислення і с плати земельного податку не можуть встановлюватись або з мінюватись іншими законодав чими актами, крім цього Закон у.

В статті 7 вказаного закону передбачено, що ставки земел ьного податку з земель, грошо ву оцінку яких встановлено, в становлюються у розмірі одно го відсотка від їх грошової о цінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у частин ах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цьо го Закону.

Суд також звертає увагу на л ист Державного комітету Укра їни із земельних ресурсів ві д 26.06.2009 р. № 7949/17/11-09 щодо роз' ясненн я деяких питань земельного з аконодавства в якому, зокрем а, зазначено, що правовою підс тавою для сплати орендної пл ати за земельні ділянки держ авної або комунальної власно сті виникає з моменту реєстр ації договору оренди землі, а земельного податку після ре єстрації права власності на земельну ділянку, що проводи ть у порядку, встановленому п остановою Кабінету Міністрі в України від 06.05.2009 р. № 439 «Про дея кі питання посвідчення права власності на земельну ділян ку».

Враховуючи вище викладене та те, що Позивач не є власник ом та орендарем зазначеної з емельної ділянки суд приходи ть до висновку про протиправ ність податкового-повідомле ння рішення ДПІ у Оболонсько му районі м. Києва № 0013561503/0 від 16.09.09 р. та першої податкової вимог и від 16.11.2009 р. № 1/4122.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони: 1) на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України; 2) з використа нням повноваження з метою, з я кою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); 4) безсторон ньо (неупереджено); 5) добросов існо; 6) розсудливо; 7) з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; 8) проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); 9) з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчас но, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов'язані діяти лише на підс тав в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, не довів прав омірність прийнятих ним ріше нь.

Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС У країни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Визнати протипра вною та скасувати податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції у О болонському районі м. Києва № 0013561503/0 від 16.09.2009 р.

3. Визнати протиправно ю та скасувати першу податко ву вимогу Державної податков ої інспекції у Оболонському районі м. Києва № 1/4122 від 06.11.2009 р.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС Укра їни сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційн ому порядку Постанову повніс тю або частково. Заява про апе ляційне оскарження подаєтьс я протягом 10 днів з дня прогол ошення, апеляційна скарга по дається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційн е оскарження. Дані заяви пода ються до апеляційного суду ч ерез суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України По станова, якщо інше не встанов лено КАС України, набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Суддя А. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 03.06.10 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11966105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2300/10/2670

Ухвала від 19.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні