Рішення
від 09.01.2024 по справі 300/4593/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" січня 2024 р. справа № 300/4593/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування розпорядження №210-л від 18.07.2022 та зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Захід Опт Транс» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, відповідно до змісту якого просить: визнати протиправним та скасувати розпорядження №210-л від 18.07.2022 про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі від 01.07.2021 №990614202100313, з терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, за адресою: Україна, 76018, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Залізнична, буд. 30, кв. (офіс) 3; зобов`язати видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний №990614202100313 від 01.07.2021, з терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, за адресою: Україна, 76018, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Залізнична, буд. 30, кв.(офіс) 3, та поновити дію зазначеної ліцензії.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «Захід Опт Транс» зазначає, що відповідачем протиправно анульовано ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі від 01.07.2021, реєстраційний номер №990614202100313. Вказана ліцензія анульована на підставі акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. Проте жодного наказу про проведення перевірки чи акту стосовно встановлення факту відсутності ТОВ «Захід Опт Транс» за адресою провадження господарської діяльності за адресою; м. Івано-Франківськ, вул. Залізнична, 30, офіс 3, на адресу позивача не надходило. Вважає, що анулюванню ліцензії повинна передувати перевірка ТОВ «Захід Опт Транс». Так як Головне управління ДПС в Івано-Франківській області є органом, який видає та анулює ліцензії на право оптової торгівлі пальним, то отримання ним відповідної інформації мало бути підставою для проведення документальної позапланової перевірки позивача. Стверджує, що акт від 13.07.2022 «Про неможливість проведення фактичної перевірки та про відсутність посадових осіб за місцем здійснення діяльності, яка підлягає ліцензуванню» позивачем не отримано. Просить позов задовольнити.

Відповідач скористався правом подання відзиву на позов, в якому стосовно задоволення позовних вимог заперечує. Зазначає, що на виконання наказу від 08.07.2022 №1001-п відповідачем здійснено виїзд за адресою здійснення позивачем підприємницької діяльності в результаті чого встановлено, що ТОВ «Захід Опт Транс» за вказаною адресою відсутнє, про що складено відповідний акт про відсутність посадових осіб від 13.07.2022. 18.07.2022 від ТОВ «Галицька марка» отримано відповідь на запит з якої слідує, що згідно договору оренди від 10.06.2021 ТОВ «Захід Опт Транс» орендувало у ТОВ «Галицька марка» приміщення №3, по вул. Залізнична, 30, м. Івано-Франківськ, та у зв`язку із заборгованістю по сплаті за оренду ТОВ «Галицька марка» розірвало вказаний вище договір з 31.12.2021 (а.с.23).

У відповіді на відзив позивач не погоджується із доводами позивача з підстав, аналогічних позовній заяві. Також зазначає, що податковим органом передчасно зроблено висновки про розірвання договору оренди від 10.06.2021, оскільки для вказаного існує певна процедура передбачена нормами Цивільного кодексу України, протилежного (письмової угоди про розірвання договору) відповідачем не надано (а.с.42).

Заяв про розгляд справи з викликом сторін суду не надходило. У відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, суд встановив наступне.

ТОВ «Захід Опт Транс» є юридичною особою, 10.06.2021 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації позивача. Основним видом економічної діяльності позивача згідно кодів КВЕД є 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (а.с.16, 58).

01.07.2021 Головним управління ДПС в Івано-Франківській області видано ТОВ «Захід Опт Транс» ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер №990614202100313, термін дії з 01.07.2021 по 01.07.2026 (а.с.14).

Наказом про проведення фактичної перевірки №1001-п від 08.07.2022 посадовим особам Головного управління ДПС в Івано-Франківській області доручено провести фактичну перевірку за адресою: вул. Залізнична, 30, кв. (офіс) 3, м. Івано-Франківськ, суб`єкт господарювання ТОВ «Захід Опт Транс», з 11.07.2022. На підставі цього наказу 08.07.2022 видано направлення на перевірку №1584, №1586 (а.с.33-35).

13.07.2022 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області складено акт про неможливість проведення перевірки ТОВ «Захід Опт Транс» та про відсутність посадових осіб за місцем здійснення діяльності №62/09-19-09-01/44314882. В цьому акті зазначено, що на виконання наказу №1001-п від 08.07.2022 здійснено виїзд за адресою здійснення підприємницької діяльності в результаті чого встановлено, що ТОВ «Захід Опт Транс» за вказаною адресою відсутнє. У зв`язку із тим, що за адресою діяльності ТОВ «Захід Опт Транс» відсутнє, неможливо провести фактичну перевірку з питань контролю за дотриманням суб`єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, реалізації підакцизних товарів, дотримання вимог законодавства України щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (а.с.31).

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулось до ТОВ «Галицька марка» із запитом від 13.07.2022 №748/7/09-19-09-01-06 «Про надання інформації та її документального підтвердження», в якому просило надати інформацію про те, чи орендує ТОВ «Захід Опт Транс» станом на 13.07.2022 приміщення, за адресою: вул. Залізнична, 30, кв. (офіс) 3, м. Івано-Франківськ, з обов`язковим представленням копій договорів оренди нежитлових приміщень (а.с.36).

ТОВ «Галицька марка» листом від 18.07.2022 №16020/6 повідомило податковий орган про те, що згідно договору оренди від 10.06.2021 №ДО-2\21 ТОВ «Захід Опт Транс» дійсно орендувало у ТОВ «Галицька марка» приміщення №3 (15 м 2), яке знаходиться на 2 поверсі будинку розташованого за адресою: вул. Залізнична, 30, м. Івано-Франківськ. У відповідності до п. 10.2 договору в зв`язку із заборгованістю по сплаті за оренду ТОВ «Захід Опт Транс», ТОВ «Галицька марка» з 31 грудня 2021 року розірвало вищенаведений договір оренди. Зазначено, що ТОВ «Захід Опт Транс» станом на 13.07.2022 не орендує у ТОВ «Галицька марка» жодного приміщення, в тому числі, за адресою: вул. Залізнична, 30, м. Івано-Франківськ (а.с.37).

18.07.2022 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області прийняло розпорядження №210-л про анулювання ліцензії ТОВ «Захід Опт Транс» на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер №990614202100313, термін дії з 01.07.2021 по 01.07.2026 (а.с.13).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Основні засади державної політики, зокрема щодо регулювання роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним обігом пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (надалі також Закон № 481/95-ВР, в редакції на час спірних правовідносин).

Відповідно до визначень, наведених у статті 1 Закону № 481/95-ВР, ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Згідно з положеннямистатті 3 Закону № 481/95-ВРліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі, зокрема, акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

Розпорядження про анулювання ліцензії приймається, зокрема: на шістнадцятий робочий день з дня, наступного за днем вручення суб`єкту господарювання акта, що є підставою для анулювання ліцензії.

Орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії: вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та/або Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті; направляє суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленомустаттею 42Податкового кодексу України.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з дня оприлюднення розпорядження про анулювання ліцензії на офіційному веб-сайті органу ліцензування.

Відповідно до абзацу 12 частини 52 статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

З аналізу наведених норм Закону №481/95-ВР слідує, що встановлено певний порядок для прийняття рішення про анулювання ліцензії, а саме, наявність підстав для прийняття рішення та строки прийняття рішення.

Однією з підстав для анулювання ліцензії є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Отже, при вирішенні спору, який розглядається, визначальним є факт відсутності позивача за місцезнаходженням, який і, власне, слугував підставою для винесення оскаржуваного розпорядження.

Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 Податкового кодексу України (надалі також - ПК України).

Відповідно до пункту 80.1 ст.80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

За змістом пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Згідно з пунктом 80.7 пункту 80 ПК України фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу.

Наказом Державної податкової служби України № 470 від 04 вересня 2020 року затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (надалі також - Методичні рекомендації, в редакції на час спірних правовідносин).

Положеннями пункту 1.4.5 вищезазначених Методичних рекомендацій визначено організацію роботи у разі неможливості проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням та передбачено, що у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.

Зазначений акт не пізніше наступного робочого дня після його складання реєструється у електронному Спеціальному журналі реєстрації актів.

При цьому підрозділ територіального органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.

Стаття 42 ПК України визначає порядок листування платників податків та контролюючих органів.

Так, згідно з пунктами 42.1., 42.2 статті 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно до пункту 42.5. статті 42 ПК України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

На вимогу платника податків, який отримав документ в електронній формі, контролюючий орган надає такому платнику податків відповідний документ у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги (у паперовій або електронній формі) платника податків.

Отже, остаточному висновку про відсутність платника податків за місцезнаходженням передує надіслання примірника акта про неможливість проведення перевірки разом з копіями матеріалів платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 ПК України та направлення контролюючим органом запиту на встановлення місцезнаходження платника податків із повідомлення керівника цього органу про відсутність платника податків за його місцезнаходженням.

Як встановлено судом, за результатами проведеного виїзду на фактичну перевірку ТОВ «Захід Опт Транс» посадовими особами Головного управління ДПС в Івано-Франківській області складено акт від 13.07.2022 №62/09-19-09-01/44314882 про неможливість проведення фактичної перевірки та про відсутність посадових осіб за місцем здійснення діяльності.

В подальшому, як зазначив позивач і не спростував відповідач, засобами електронного зв`язку товариство отримало витяг з розпорядження від 18.07.2022 №210-л про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі ТОВ «Захід Опт Транс», реєстраційний номер 990614202100313, відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню.

У позовній заяві позивач стверджує, що акт від 13.07.2022 ТОВ «Захід Опт Транс» не отримувало. Вказане твердження відповідачем не спростовано. Жодних доказів надіслання акту про неможливість проведення фактичної перевірки позивачеві поштовим зв`язком чи відображення акту в електронному кабінеті ТОВ «Захід Опт Транс» податковим органом суду не надано.

Суд зауважує, що обов`язок надіслання контролюючим органом акту перевірки позивачу передбачено пунктом 81.2 статті 81 ПК України, а порядок такого надіслання встановлений статтею 42 ПК України.

Як зазначалося судом вище, відповідно до приписів статті 3 Закону №481/95-ВР розпорядження про анулювання ліцензії приймається, зокрема, на шістнадцятий робочий день з дня, наступного за днем вручення суб`єкту господарювання акта, що є підставою для анулювання ліцензії.

В спірному випадку датою реєстрації акта №62/09-19-09-01/44314882 від 13.07.2022 є 14.07.2022, а розпорядження №210-л про анулювання ліцензії прийнято відповідачем 18.07.2022, тобто на четвертий день після його реєстрації, а не на шістнадцятий робочий день, з дня вручення суб`єкту господарювання акта, як це передбачено статтею 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Податковим органом не надано жодних доказів фіксації факту відсутності ТОВ «Захід Опт Транс» за місцем провадження діяльності технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, хоча обов`язковість такого фіксування визначена ст.3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Також відповідачем не надано суду доказів здійснення будь-яких дій щодо підготовки запиту на встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ «Захід Опт Транс» та направлення його до відповідного органу, як це передбачено зазначеними вище Методичними рекомендаціями.

У позові позивач зазначає, що працівники ТОВ «Захід Опт Транс» не знаходяться на робочому місці постійно, оскільки можуть працювати дистанційно, часто перебувають у відрядженнях, а також в момент здійснення перевірки могли перебувати в укритті.

Стосовно доводів відповідача про те, що ТОВ «Галицька марка» з 31 грудня 2021 року розірвало із ТОВ «Захід Опт Транс» договір оренди приміщення за адресою: вул. Залізнична, 30, кв. (офіс) 3, м. Івано-Франківськ, 76018, суд зауважує, що розірвання договору оренди не є беззаперечним доказом факту відсутності ТОВ «Захід Опт Транс» за вказаною вище адресою. Крім того, інформація орендодавця про розірвання такого договору, як слідує з наданих відповідачем суду документів, не підтверджена належними і допустимими доказами.

Доводи позивача про те, що контролюючий орган протиправно не повідомив ТОВ «Захід Опт Транс» про проведення перевірки є помилковими, оскільки відповідно до пункту 80.1 ст.80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків.

Таким чином, з огляду на встановлені обставини справи та наведені правові положення суд доходить висновку, що розпорядження Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №210-л від 18.07.2022 про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, виданої ТОВ «Захід Опт Транс», прийнято необґрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття цього рішення, без дотримання порядку його прийняття. Отже, спірне розпорядження є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС Івано-Франківській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний №990614202100313 від 01.07.2021, з терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, за адресою: Україна, 76018, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Залізнична, буд. 30, кв.(офіс) 3, та поновити дію зазначеної ліцензії, суд зазначає таке.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545 (надалі також - Порядок № 545).

Абзацом 2 пункту 1 Порядку № 545 передбачено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

За змістом пункту 3 Порядку № 545 до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості, зокрема, адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу); дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Пунктами 4-7 Порядку № 545 визначено, що підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії. Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно достатей 3і15Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

Відтак, з метою відновлення прав та інтересів позивача суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Головного управління ДПС в Івано-Франківській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, яка видана ТОВ «Захід Опт Транс», та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, яка видана ТОВ «Захід Опт Транс».

За таких обставин, заявлені позивачем позовні вимоги підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4962,00 грн., відтак підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в сумі 4962,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №210-л від 18 липня 2022 року про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, виданої товариству з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс».

Зобов`язати Головне управління ДПС в Івано-Франківській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, яка видана товариству з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс», та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100313, терміном дії з 01.07.2021 по 01.07.2026, яка видана товариству з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс» сплачений судовий збір в розмірі 4962,00 грн. (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві гривні 00 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач - товариство з обмеженою відповідальністю «Захід Опт Транс» (код ЄДРПОУ 44314882, вул. Залізнична, 30, кв. (офіс) 3, м. Івано-Франківськ, 76018),

відповідач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ ВП 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116236218
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/4593/22

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 02.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 09.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні