Рішення
від 10.01.2024 по справі 420/11959/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11959/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А.

за участі : секретаря Сідлецької А.П., представників: позивача Кобак Р.І., відповідача Кисельова О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» про стягнення суми податкового боргу, та зустрічним позовом ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до ГУ ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Одеській області звернулось до суду з позовом до ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» (надалі відповідач або ТОВ) у якому просить стягнути з відповідача суму заборгованості у розмірі 501020грн., мотивуючи це тим, що станом на 16.05.2023 року відповідно до даних інтегрованої картки платника податків наявний податковий борг на суму 500000грн. по адміністративним штрафам, а також по по адміністративним штрафам за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у сумі 1010грн., та вказана заборгованість виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 09.12.2022р. №11036/15-32-09-05 на суму штрафних санкцій 500 000грн. за порушення ст.15 Закону України №481 та №11034/15-32-09-06 від 09.12.2022р. на суму штрафних санкцій 1020грн. за порушення п.85.2 ст.85 ПК України, В зв`язку з несплатою заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ю» №0000114-1306-1532 від 28.03.2023р., направлену рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвалою суду від 29.05.2023 року відкрито позовне провадження та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

19.06.2022р. до суду від представника ТОВ надійшов відзив на позов у якому він просить відмовити у задоволенні позову, так як про існування розпорядження №15-р про анулювання ліцензії ТОВ стало відомо під час проведення фактичної перевірки у жовтні 2022р.

19.06.2023 року до суду надійшов зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №11036/15-32-09-06 від 09.12.2022 року, яким до ТОВ застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 500 000,00 грн. по коду платежу 21081103, мотивуючи це тим, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 23.05.2023 року по справі №420/3423/23 визнано протиправним та скасовано розпорядження ГУ ДПС в Одеській області від 26.01.2022 року №15-р про анулювання ліцензії на пальне, та про існування розпорядження №15-р ТОВ стало відомо лише під час фактичної перевірки, проведеною у жовтні 2022 року, тоді як копію розпорядження ТОВ отримало по адвокатському запиту в листопаді 2022 року.

Ухвалою суду від 21.06.2023 року зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишений без руху.

Ухвалою суду від 31.08.2023 року прийнято зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Об`єднано в одне провадження зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення з первісним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» про стягнення податкового боргу.

Розгляд справи №420/11959/23 ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження та розгляд справи розпочато спочатку, призначено підготовче засідання.

19.09.2023 року ГУ ДПС в Одеській області надало суду відзив на зустрічний позов у якому просила відмовити у його задоволенні, мотивуючи це тим, що на підставі наказу від 05.10.2023 року № 3698-п проведено фактичну перевірку ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» (код ЄДРПОУ « 700834), за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, Шосе Аеродромне, буд. 13, з 06.10.2023 року тривалістю 10 діб, перевіряємий період з 01.01.2021 року - по дату закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв. За результатом перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки від 17.10.2022 року № 9181/15-32-09-06/43700834 яким встановлено порушення:

-ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон № 481); -п. 85.2 ст. 85 ПК України.

В ході проведення фактичної перевірки здійснено обстеження місця зберігання пального ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, за результатом якого встановлено наявність резервуару, який використовуються для зберігання пального виключно для потреб власного споживання, загальною місткістю 20000,0 літрів.

На протязі проверяемого періоду підприємством була отримана ліцензія на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою : Одеська обл., м. Ізмаїл, Шосе Аеродромне, буд. 13, від 14.11.2020р. №15020414202001720, термін дії з 04.11.2020р. до 04.11.2025р., сплачено за період з 04.11.2020 до 04.11.2021року, яка на підставі розпорядження ГУ ДПС в Одеській обл..від 26.01.2022р. №15-р через несплату чергового платежу була анульована.

Надалі, товариством була отримана ліцензія на зберігання пального(виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, від 15.02.2022 року №15020414202200067 термін дії з 15.02.2022 до 15.02.2027.

Таким чином, за період з 26.01. 2022року по 15.02.2022 року у ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» була відсутня ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки). Станом на 01.02.2022 згідно наданих перевіряючим документів, на підприємстві ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» в ємності розташованої за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, станом на 01.02.2022 зберігалось пальне в кількості 82 літри без відповідної ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), чим порушено ст. 15 Закону № 481. Перевіряючими/працівниками Головного управління ДПС в Одеській області 06.10.2022 керівнику ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» вручено письмовий запит № Б/Н, щодо надання до перевірки інформації та його документального підтвердження з питань придбання, зберігання, обігу та цільового використання пального.

Станом на останній день проведення фактичної перевірки, керівником чи іншими уповноваженими особами ТОВ не було надано в повному обсязі документи, які підлягають дослідженню та пов`язані з предметом перевірки , а саме первинні документи, що служили підставою для щомісячного списання пального на підприємстві, та його видачі, чим порушено п.85.2 ст.85 ПК України.

За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС в Одеській області 09.12.2022р. винесено податкове повідомлення-рішення №11036/15-32-09-05 на суму штрафних санкцій 500 000грн. за порушення ст.15 Закону України №481 та ППР №11034/15-32-09-06 від 09.12.2022р. на суму штрафних санкцій 1020грн. за порушення п.85.2 ст.85 ПК України.

25.09.2023 року до суду від представника ТОВ надійшла відповідь на відзив.

14.11.2023 року представником ТОВ до суду подана заява про додаткові підстави позову, у якому він вказав, що паливо у кількості 82 літра, яке було наявне станом на 01.02.2022 року знаходилось у паливних баках транспортних засобів, що не було враховане перевіряючими, та зберігання палива у паливних баках не є підставою для реєстрації акцизного складу.

Ухвалою суду від 29.09.2023 року задоволено клопотання представника ТОВ та ухвалено судові засідання по справі здійснювати в режимі відеоконференції.

21.11.2023 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначений розгляд справи по суті та викликано до суду в якості свідків ОСОБА_1 , ОСОБА_2 .

Дослідивши зміст заяв по суті справи, надані до суду письмові докази у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, допитавши свідків, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов ГУ ДПС в Одеській області підлягає задоволенню, а у задоволенні зустрічного позову слід відмовити з наступних підстав.

Обставини справи.

Працівниками Головного управління ДПС в Одеській області головними державними інспекторами відділу контролю за обігом марки акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами ОСОБА_1 ,та ОСОБА_2 на підставі наказу від 05.10.2023 року № 3698-п та направлень на перевірку проведено фактичну перевірку ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» (код ЄДРПОУ « 700834), за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, Шосе Аеродромне, буд. 13, з 06.10.2023 року тривалістю 10 діб, перевіряємий період з 01.01.2021 року - по дату закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв.

Директор ТОВ «Фаворит-буд-Ізмаїл» Урсакій А.Ф. до початку перевірки був ознайомлений з наказом та направленнями на проведення перевірки.

За результатом перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки від 17.10.2022 року № 9181/15-32-09-06/43700834 яким встановлено порушення:

ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон № 481); та п. 85.2 ст. 85 ПК України, з вказаним актом керівник ТОВ відмовився ознайомлюватися та отримувати, про що був складений акт відмови (т.1 а.с.142), а тому акт був відправлений рекомендованим повідомленням поштою (а.с.145) та отриманий 25.10.2022 року.

Перевіркою встановлено наступне.

В ході проведення фактичної перевірки здійснено обстеження місця зберігання пального ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, Шосе Аеродромне, буд. 13, за результатом якого встановлено наявність резервуару, який використовуються для зберігання пального виключно для потреб власного споживання, загальною місткістю 20000,0 літрів.

На протязі проверяемого періоду у ТОВ була ліцензія на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою : Одеська обл., м. Ізмаїл, Шосе Аеродромне, буд. 13, від 14.11.2020р. №15020414202001720, термін дії з 04.11.2020р. до 04.11.2025р., сплачено за період з 04.11.2020 до 04.11.2021року, яка на підставі розпорядження від 26.01.2022р. №15-р через несплату чергового платежу була анульована.

Після анулювання ліцензії ТОВ була отримана ліцензія на зберігання пального(виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, від 15.02.2022 року №15020414202200067 термін дії з 15.02.2022 до 15.02.2027.

Таким чином, за період з 26.01. 2022року по 15.02.2022 року у ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» була відсутня ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Згідно наданого ТОВ акту інвентаризації станом на 01.01.2022 залишки дизельного пального в ємності розташованою за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне буд. 13, становили 75 літрів(т.1 а.с.136).

Відповідно до товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) від 24.01.2022 № 0037/М та видаткової накладної від 24.07.2022 № 0037, підприємством отримано дизельне пальне в обсязі/об`ємі 5000 літрів, що підтверджується актом прийому передачі ПММ від 24.01.2022 № 1. Згідно акту №1 списання ПММ за січень 2022 року підприємством на роботу машин та механізмів використано 4993 літрів дизельного пального(т.1 а.с.139).

У лютому місяці 2022 року підприємством відповідно до товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) від 18.02.2022 № 0110/М (видаткова накладна від 18.02.2022 № 0110), отримано дизельне пальне в обсязі/об`ємі 5000 літрів та товарно- транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 0115/М (видаткова накладна від 18.02.2022 № 0110) було отримано дизельне пальне в обсязі/об`ємі 5000 літрів, що підтверджується актом прийому -передачі ПММ від 18.02.2022 № 2. Згідно акту №2 списання ПММ за лютий 2022 року підприємством на роботу машин та механізмів використано 3953 літрів дизельного пального(т.1 а.с.139).

Залишок пального станом на 01.03.2022 в ємності, розташованою за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, становлять 6129 літрів(т.1 а.с.141).

Отримання пального протягом березня місяця поточного року не здійснювалось. Згідно акту №3 списання ПММ за березень 2022 року підприємством на роботу машин та механізмів використано 4075 літрів дизельного пального(т.1 а.с.140).

Відповідно до акту інвентаризації станом на 01.04.2022 залишки дизельного пального в ємкості на підприємстві за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, становлять 2054 літрів.

Вищевказані операції за період з 01.01.2022 по 31.03.2022 щодо залишків, отримання та використання пального, використовуючи при цьому ємність, розташованою за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, підтверджуються оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 203 (ППМ) наданою суб`єктом господарювання до перевірки(т.1 а.с.141).

Щодо встановлення даних обставин представники сторін у судовому засіданні не заперечували.

Таким чином, станом на 01.02.2022 згідно наданих перевіряючим документів, на підприємстві ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» в ємності розташованої за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, шосе Аеродромне, буд. 13, станом на 01.02.2022 зберігалось пальне в кількості 82 літри без відповідної ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), чим порушено ст. 15 Закону № 481.

Під час проведення перевірки перевіряючими/працівниками Головного управління ДПС в Одеській області 06.10.2022 керівнику ТОВ «Фаворит-Буд-Ізмаїл» вручено письмовий запит № Б/Н, щодо надання до перевірки інформації та його документального підтвердження з питань придбання, зберігання, обігу та цільового використання пального.

Станом на останній день проведення фактичної перевірки, керівником чи іншими уповноваженими особами ТОВ не було надано в повному обсязі документи, які підлягають дослідженню та пов`язані з предметом перевірки , а саме первинні документи, що служили підставою для щомісячного списання пального на підприємстві та його видачі, чим порушено п.85.2 ст.85 ПК України.

В зв`язку з чим перевіряючими складений акт №1764/15-32-09-06 від 14.10.2022р. про ненадання посадовими особами копій документів (т.1 а.с.143).

За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №11036/15-32-09-05 якими на ТОВ накладені штрафні санкції на суму 500 000грн. за порушення ст.15 Закону України №481 та ППР №11034/15-32-09-06 на суму штрафних санкцій 1020грн. за порушення п.85.2 ст.85 ПК України.

28.03.2023 року ГУ ДПС в Одеській області винесена податкова вимога форми «Ю» №0000114-1306-1532 на суму 501 020грн., яка направлена на адресу ТОВ рекомендованим повідомленням та вручена 17.04.2023 року, та до цього часу не оскаржена та не скасована (а.с.7).

Та представник ТОВ у судовому засіданні не заперечував, щодо не надання посадовими особами ТОВ перевіряючим на їх запит документів та погодився з правомірністю винесення податкового повідомлення-рішення №11034/15-32-09-06 від 09.12.2022 року на суму 1020грн., та ТОВ його не оскаржувало, а тому суд вважає доведеним правомірність позовних вимог щодо стягнення з ТОВ штрафу у сумі 1020грн.

Так, правовими положеннями Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР (далі по тексту - Закон №481) визначено основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України.

Статтею 1 Закону №481 серед іншого надано визначення наступним поняттям:

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23 листопада 2018 року 2628-VІІІ внесені зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: частини першу і четверту статті 15 викладено у такій редакції:

«Імпорт, експорт алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності без ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії».

Згідно з Прикінцевими та перехідними положеннями Закону №2628-VІІІ останній набирає чинності з 1 січня 2019 року, крім, зокрема, підпункту 6 (щодо змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробіі»), підпункту 17 (щодо змін до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності») пункту 2 розділу II цього Закону, що набирають чинності з 1 липня 2019 року.

Одночасно Законом №2628-VІІІ доповнено частину 2 статті 17 Закону № 481, за якою до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

За змістом статті 15 Закону № 481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону № 481, оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Відповідно до ч. 8 ст. 15 Закону № 481, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

У акті перевірки перевіряючими зафіксовано факти, що свідчать про порушення ТОВ вимог ст. 15 Закону № 481, та чітко і поетапно обозначені підстави, на яких грунтуються відповідний висновок, із конкретними посиланнями. Визначено час, місце та ємність.

В судовому засіданні допитані свідки ОСОБА_1 , та ОСОБА_2 пояснили, що ними на початку перевірки було знято залишки пального у ємкості, досліджені акти інвентаризації, акти списання пального, оборотно-сальдові відомості по 203 рахунку, проте ТОВ під час перевірки жодних документів на підтвердження підстав за яких підприємство провело списання пального в січні, лютому 2022 року надано не було, так й не було надано документів які б підтверджували підстави списання та видачу пального, або його зберігання у іншому місці ніж ємність.

Також свідки підтвердили, що надані суду ТОВ відомості обліку паливно-мастильних матеріалів (т.1 а.с.247,248) під час перевірки їм не надавались.

Надання платником податків фінансово-господарських документів під час проведення перевірки є необхідною умовою підтвердження правомірності задекларованих платником показників податкового обліку. Обов`язок платника податків зберігати документи й надавати їх під час перевірки контролюючому органу кореспондує з компетенцією контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі документів. Ненадання платником податків документів на підтвердження задекларованих показників податкового обліку прирівнюється нормами пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України до їх відсутності. Винятком є випадки виїмки документів або іншого їх вилучення правоохоронними органами та іншими компетентними органами. Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені ним у податковій звітності, але не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

При цьому якщо до закінчення перевірки або в зазначений вище термін платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків їх виїмки або іншого вилучення документів правоохоронними органами), що підтверджують відповідні показники, вважається, що такі документи в платника податків відсутні. Аналогічна правова позиція висловлена в постановах Верховного суду від 04.03.2020 р. у справі № 0440/5658/18, від 01.04.2020 р. у справі № 640/637/19, від 08.08.2019 р. у справі № 802/1069/13-а., від 03 жовтня 2023 року у справі №420/534/20, від 23.10.2020 року у справі №816/2932/15.

Згідно п.13.2 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженого наказом міністерства палива та енергетики України. Міністерством економіки України, Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 N 281/171/578/155 інвентаризація нафти та нафтопродуктів на підприємствах проводиться не рідше одного разу на місяць. 14 Облік руху нафти і нафтопродуктів

Проте судом встановлено, що на порушення даного пункту інвентаризацію пального ТОВ за лютий 2022 року не проводилась, та докази що це спростовують матеріли справи не містять.

Згідно п.14.1 Інструкції під час приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів керівник підприємства та головний бухгалтер здійснюють контроль за дотриманням матеріально відповідальними особами вимог цієї Інструкції та забезпечують: своєчасне оформлення документів руху нафти та нафтопродуктів; збереження їх кількості і якості; відображення їх руху за бухгалтерським обліком; своєчасне вжиття заходів щодо попередження псування, втрат, нестач та розкрадання нафти та нафтопродуктів, а також створення необхідних умов для їх зберігання.

Згідно п. 14.4 Інструкції матеріально відповідальні особи підприємств (за винятком НПЗ) ведуть кількісний облік нафти та нафтопродуктів у товарній книзі кількісного руху нафтопродуктів (нафти) за формою N31-НП (додаток 34), у якій зазначаються надходження і відпуск нафтопродуктів за день, а також їх залишки на кінець дня. Для посилення контролю за станом приймання, зберігання, відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів матеріально відповідальні особи ведуть журнал обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою N 6-НП і журнал вимірювання нафти і нафтопродуктів у резервуарах за формою N 7-НП.

Відповідно до п.14.7, п.14.8 Інструкції для оперативного контролювання за наявністю нафти і нафтопродуктів у резервуарах, з яких здійснювався відпуск нафтопродуктів, матеріально відповідальні особи повинні здійснювати вимірювання кількості нафтопродуктів щодоби, у інших резервуарах - за встановленим на підприємстві порядком.

Якщо в результаті перевірки між обліковим залишком і фактичним залишком нафти і нафтопродуктів виявлені розбіжності, які перевищують норми природних втрат та границі відносної похибки вимірювання, матеріально відповідальна особа повинна письмово повідомити про це керівника підприємства для прийняття рішення з визначення причин розбіжності. У разі потреби керівник підприємства своїм розпорядженням призначає вибіркову інвентаризацію.

Записи в товарній книзі кількісного руху нафти і нафтопродуктів здійснюють за марками і видами матеріально відповідальні особи: під час приймання - на підставі приймального акта або ТТН; під час відпуску - на підставі реєстрів відпуску за добу.

Залишок нафти та нафтопродуктів обчислюється після кожного запису в товарній книзі.

Усі первинні документи матеріально відповідальні особи здають до бухгалтерської служби підприємства за реєстрами (відомостями) та підписами.

Проте як встановлено судом з наданих перевіряючим документів (т.1 а.с. 127-141) вбачається наявність станом на 01.02.2022 року в залишках 82 лит. Дизпалива (а.с.141), та жодного документу про його знаходження у паливних баках транспортних засобів перевіряючим не було надано, так само не було надано їх контролюючому органу після отримання акту перевірки.

Суд критично ставиться до наданих до суду ТОВ документів (т.1 а.с.236-248), так як крім того, що вони не надавались контролюючому органу, так з них не можливо встановити, яке відношення вказані особи та транспортні засоби мають відношення до ТОВ, та хто з них на підставі чого використовує дані транспорті засоби та в зв`язку з чим їм видається дизпаливо, яке обліковується у власності ТОВ.

Також суд враховує правову позицію, викладену у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року по справі №420/14246/20.

Згідні з вимогами пп. 16.1.2, 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим кодексом, в свою чергу згідно п. 85.2 ст. 85 ПК України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки.

Відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПК України, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020,00 гривень.

Згідно положень абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону № 481, до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції за оптову торгівлю пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500 000,00 гривень.

Також суд враховує, що ТОВ звернулось до суду з позовом до ГУ ДПС в Одеській області щодо оскарження розпорядження ГУ ДПС в Одеській області №15-р від 26.01.2022 року та постановою П`ятого адміністративного апеляційного суду від 09.10.23р. по справі №420/3423/23 у задоволенні позову відмовлено.

Представник ТОВ пояснив суду, що з розпорядженням про анулювання ліцензії отриманим через Електроний кабінет платника податків було несвоєчасно ознайомлено керівництво ТОВ через те, що працівник ТОВ невчасно переглянув листування з ДПС.

При цьому судом встановлено, що Розпорядження №15-р від 26.01.2022 року було відправлено ГУ ДПС в Одеській області до ТОВ через АІС «Податковий облік» ТОВ в той же день та доставлено (т.1 а.с.204-206) та доказів що це спростовують матеріали справи не містять, а тому суд відхиляє аргументи позивача, щодо несвоєчасного повідомлення про прийняте розпорядження, а не своечасне ознайомлення працівника ТОВ з розпорядженням яке в той же день надійшло до Електроного кабінету платника податків, не є підставою для неврахування анулювання ліцензії у ТОВ.

У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Відповідно до ст.9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.72 та ч.1 ст.73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд керується критеріями закріпленими у ст.2 КАС України, які повною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що оскаржуване податкове повідомлення- рішення від 31.07.2023 року № 18884/15-32-09-02 на суму штрафних санкцій 500 000,00 грн. є повністю обґрунтованим, законним та таким, що не підлягає скасуванню. А тому суми штрафних санкцій вказані у ньому та у податкову повідомленні рішенні № 18883/15-32 на суму штрафних санкцій 1 020,00 грн. підлягають стягненню з Товариства, а у задоволенні зустрічного позову ТОВ до ГУ ДПС в Одеській області слід відмовити.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, оскільки вказаних витрат при розгляді справи не відбулось, підстав для розподілу судових витрат у суду немає.

Керуючись ст.ст. 2, 6-8, ч.2 ст.9, ст.ст.10, 77, 90, 242-246 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл», а саме з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості у розмірі: по адміністративним штрафам та іншім санкціям - 500 000 грн. 00 коп. на бюджетний рахунок UA768999980313010106000015742. Банк отримувача (ЕАП) МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./м.Ізмаїл, /21081100; по адміністративним штрафам та штрафним санкціям за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів - 1 020 грн. 00 коп. на бюджетний рахунок UA178999980314010561000015742, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл/м.Ізмаїл/21081500.

У задоволенні зустрічного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №11036/15-32-09-06 від 09.12.2022 року відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими ст..ст.293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач : Головне управління ДПС в Одеській області м.Одеса вул..Семінарська 5 код ЄДРПОУ ВП 44069166.

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Буд-Ізмаїл» Одеська обл.. м.Ізмаїл, шосе Аеродромне б.13 код 43700834

Повний текст рішення виготовлений 10.01.2024 року

СуддяІванов Е.А.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116236929
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —420/11959/23

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні