У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття провадження у адміністративній справі
11 січня 2024 року справа № 580/36/24м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В. перевірив матеріали адміністративної справи № 580/36/24
до Виконавчого комітету Корсунь-Шевченківської міської ради (вул. Шевченка 42, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область,19402, код ЄДРПОУ 04061599)
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.
02.01.2024 вх.175/24 заступник керівника Смілянської окружної прокуратури, звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу до Виконавчого комітету Корсунь-Шевченківської міської ради, просить:
- визнати протиправною бездіяльність Виконавчого комітету Корсунь-Шевченківської міської ради щодо не забезпечення ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища на території Корсунь-Шевченківської міської ради на земельній ділянці комунальної форми власності №7122510100:17:001:0001;
- зобов`язати Виконавчий комітет Корсунь-Шевченківської міської ради вжити заходи щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища на території Корсунь-Шевченківської міської ради на земельній ділянці комунальної форми власності №7122510100:17:001:0001.
Спір виник із публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів та має розглядатись у порядку адміністративного судочинства. Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом.
КАС України (ст.12) визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
За правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постановах від 24.06.2008 у справі № 2/164-35/246 та від 30.03.2016 у справі № 814/3015/14, судове рішення є таким, що прийняте про права та обов`язки особи, яка не була залучена до участі у справі, якщо в мотивувальній частині рішення містяться висновки суду про права та обов`язки цієї особи, або у резолютивній частині рішення суд прямо вказав про права та обов`язки таких осіб. У такому випадку рішення порушує не лише матеріальні права осіб, не залучених до участі у справі, а й їх процесуальні права, що витікають із сформульованого в п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод положення про право кожного на справедливий судовий розгляд під час визначення його прав і обов`язків.
ВПВС у справі №999/222/23 зауважує, що під час вирішення питання про залучення третьої особи суд має заслухати думку сторін.
Верховний Суд № 826/9751/14 ЄДРСР 100973142 звертає увагу на те, що саме з метою виконання завдання адміністративного судочинства сторона у справі має користуватися процесуальними правами, сприяючи тим самим суду у здійсненні правосуддя.
Прокурор стверджує: Державній екологічній інспекції Центрального округу відомі факти за результатом розгляду звернень ГО «Рух захисту довкілля та тварин», проте обгрунтованого клопотання щодо участі у справі третіх осіб не надає та про відповідальність орендатора земельної ділянки ПАТ «Виробниче обєднаня "Восход"» (ЄДРПОУ 00901695) не зазначає, про рух кримінального провадження №12023250380000335 не повідомляє.
Верховний Суд у справі №440/7433/21 зазначив, що у частині другій статті 45 КАС України наведений перелік дій, що можуть бути визнані судом зловживанням процесуальними правами, який, однак, не є вичерпним, оскільки суд може визнати таким зловживанням також інші дії, які мають відповідну спрямованість і характер.
Відповідно до частин 1, 2 ст.173 КАС України встановлено, що підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі. Завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які належать встановленню та зібранню відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; наявність з`ясування підстав для об`єднання або роз`єднання позовних вимог, вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Закон України «Про інформацію» визначає предметом суспільного інтересу ту інформацію, що свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов`язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.
Верховний Суд у справі №420/8512/20 зазначив, що «значний суспільний інтерес» необхідно розуміти як серйозну, обґрунтовану зацікавленість, котра має неабияке виняткове значення для усього суспільства в цілому, певних груп людей, територіальних громад, об`єднань громадян тощо до певної справи в контексті можливого впливу ухваленого у ній судового рішення на права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Вказане поняття охоплює ті потреби суспільства або окремих його груп, які пов`язані зі збереженням, примноженням, захистом чинних цінностей, девальвація та/або втрата яких мала б значний негативний вплив на розвиток громадянського суспільства.
За власною ініціативою адміністративний суд може залучити осіб до участі у справі під час вирішення питання про відкриття провадження у справі або у процесі підготовки справи до судового розгляду (ч. 2 ст. 49 КАС України).
Згідно ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, що розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій. Підготовче засідання з метою вирішення завдань ст.180 КАС України має бути розпочате не пізніше ніж через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 160, 168, 171, 173, 179, 241-243, 248, 256, 294 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за адміністративним позовом Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу до Виконавчого комітету Корсунь-Шевченківської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, що буде здійснюватися за правилами загального позовного провадження.
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача громадську організацію «Рух захисту довкілля та тварин» (ГО «РЗДТ») (ЄДРПОУ 44532884, 19402, вул.Вишнева 33, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область).
Зобов`язати Смілянську окружну прокуратуру направити матеріали позовної заяви третій особі з наданням до суду протягом двох робочих днів доказу.
Запропонувати третій особі протягом п`ятнадцяти днів з дати отримання копії ухвали надати письмові пояснення з доказами на підтвердження забруднення земельної ділянки №7122510100:17:001:0001 установленими і неустановленими особами.
Витребувати у відповідача копії договору оренди земельної ділянки комунальної форми власності №7122510100:17:001:0001, акта приймання-передачі об`єкту оренди (оплатного користування) земельної ділянки комунальної форми власності №7122510100:17:001:0001, розрахунки орендної плати та докази про сплату/надходження коштів до бюджету.
Призначити підготовче судове засідання на 25.01.2024 о 14 годині 30 хвилин, що буде проводитись одноособово суддею Трофімовою Л.В. у приміщенні Черкаського окружного адміністративного суду за адресом: м. Черкаси, бульвар Шевченка 117, із повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу з метою вирішення питань відповідно до статті 180 КАС України.
Запропонувати відповідачу до дати призначеного судового засідання, у разі не визнання адміністративного позову, надіслати: до суду відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (що можливо доставити до суду), що підтверджують фактичні обставини; позивачу копію відзиву з додатками.
Зобов`язати відповідача у строк тривалістю 15 календарних днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі надати суду засвідчену у встановленому порядку копію (витяг) пенсійної справи позивача (документів щодо спірних правовідносин за відповідний період та/або інші документи, що пов`язані із призначенням / перерахунками виплат).
Встановити позивачу для подання відповіді на відзив 5-денний строк з дня отримання відзиву на позов. У разі подання позивачем відповіді на відзив, встановити відповідачу для надання своїх заперечень 5-денний строк з дня отримання відповіді на відзив.
Роз`яснити відповідачу, що згідно статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України про надання суду доказів разом із поданням відзиву на позов, а у разі, якщо доказ не може бути поданий у встановлений строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, що не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, що підтверджують те, що здійснено усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.
Роз`яснити особам, які беруть участь у справі, що вони мають права та обов`язки, визначені статтями 44, 47, 131 Кодексу адміністративного судочинства України. Копію ухвали надіслати сторонам, відповідачу - копію позовної заяви та додані до неї документи.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 294 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала про відкриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду, лише у випадку її постановлення з порушення правил підсудності. Ухвала в частині відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Шостого апеляційного адміністративного суду, у зв`язку із початком функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням рішення ВРП від 17.08.2021 № 1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/.
У підготовче засідання викликати осіб, які беруть участь у справі.
Учасники справи, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд (частина 2 статті 131 Кодексу адміністративного судочинства України).
Копію ухвали направити сторонам справи.
СуддяЛариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2024 |
Оприлюднено | 15.01.2024 |
Номер документу | 116238250 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні