Ухвала
від 12.01.2024 по справі 759/386/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/298/24

ун. № 759/386/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112340000079 від 24.04.2023, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Кейл Естонія, громадянина України, офіцера резурву в/ч НОМЕР_1 , який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий, підозрюваний у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва з клопотанням, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112340000079 від 24.04.2023, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Вказане клопотання слідчий обґрунтовує тим, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023112340000079 від 24.04.2023року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42023112340000079 від 24.04.2023 здійснює Дарницька спеціалізована прокуратура у сфері оборони Центрального регіону.

Досудовим розслідуванням установлено, що 11.03.2022 ОСОБА_4 наказом командувача сил територіальної оборони Збройних Сил України призначено на посаду командира військової частини НОМЕР_2 .

Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основи національного супротиву»сили територіальної оборони Збройних Сил України - окремий рід сил Збройних Сил України, на який покладається організація, підготовка та виконання завдань територіальної оборони.

Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України «Про основи національного супротиву» військова складова територіальної оборони включає органи військового управління, військові частини Сил територіальної оборони Збройних Сил України, інші сили і засоби сил безпеки та сил оборони, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони.

Відповідно до преамбул (вступу) Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, Статуту гарнізонної та вартової служби Збройних Сил України, Стройового статуту Збройних Сил України дія зазначених статутів поширюється, зокрема, на військовослужбовців військових формувань утворених відповідно до законів України.

Згідно зі положеннями ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ст. 28 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України (далі- Статут), єдиноначальність є одним із принципів будівництва і керівництва Збройними Силами України і полягає в наділенні командира (начальника) всією повнотою розпорядчої влади стосовно підлеглих і покладенні на нього персональної відповідальності перед державою за всі сторони життя та діяльності військової частини, підрозділу і кожного військовослужбовця, наданні командирові (начальникові) права одноособово приймати рішення, віддавати накази, а також в забезпеченні виконання зазначених рішень (наказів), виходячи із всебічної оцінки обстановки та керуючись вимогами законів і статутів Збройних Сил України.

Відповідно до вимог ст.ст. 9, 11, 16, 28, 30, 35, 58, 59 Статуту, ОСОБА_4 як командир військової частини НОМЕР_2 зобов`язаний суворо дотримуватись у своїй службовій діяльності вимог законів України, Статутів Збройних Сил України, бути взірцем виконання службового обов`язку та виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою, знати стан справ у дорученій йому військовій частині, вміло керувати військовою частиною, спрямовувати кошти та матеріальні засоби на вдосконалення навчально-матеріальної бази, організовувати експлуатацію, збереження і використання за призначенням спеціальних споруд та об`єктів навчально-матеріальної бази.

На командира також покладена персональна відповідальність перед державою за всі сторони життя та діяльності військової частини та надано право одноособово приймати рішення, віддавати накази, при чому поставлена вимога забезпечувати виконання зазначених рішень (наказів), виходячи із всебічної оцінки обстановки та керуючись вимогами законів і статутів Збройних Сил України, тобто надано право віддавати накази і обов`язок перевіряти їх виконання.

Окрім того, командир є єдиноначальником і особисто відповідає перед державою за всебічне забезпечення військової частини та зобов`язаний встановити у військовій частині такий внутрішній порядок, який гарантував би неухильне виконання законів України і положень статутів Збройних Сил України, вживати заходів для відшкодування матеріальних збитків, заподіяних військовій частині, в мирний і воєнний час відповідає за стан і збереження матеріальних засобів, за стан фінансового господарства, та зобов`язаний керувати фінансовою діяльністю військової частини, розпоряджатися згідно із законодавством коштами, забезпечувати ощадливе витрачання коштів у суворій відповідності із затвердженим кошторисом, організувати бухгалтерський облік військового майна та знати вартість утримання військової частини.

Згідно п. 3.1.3 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 16.07.1997 № 300 (далі - Положення), командир військової частини (з`єднання) несе особисту відповідальність за організацію матеріального, медичного, ветеринарного, технічного, аеродромно-технічного, торговельно-побутового, квартирно-експлуатаційного та фінансового забезпечення; за забезпечення частини (з`єднання) матеріальними засобами і коштами та організацію їх перевезення, законність та доцільність їх витрачання; за підтримання у справному стані та правильне використання озброєння, бойової та іншої техніки, боєприпасів, пального, спеціальних споруд та інших матеріальних засобів; об`єктів навчально-матеріальної бази, казармено-житлового фонду, комунальних споруд та земельних ділянок; за проведення необхідних заходів щодо охорони навколишнього середовища в місцях дислокації та дій військ, а також за організацію протипожежної охорони та безпечну експлуатацію об`єктів держтехнагляду частини (з`єднання) і створення на кожному робочому місці умов праці відповідно до вимог нормативних актів.

Командир військової частини (з`єднання), яка має права юридичної особи, у межах своїх повноважень та виділених коштів має право укладати господарські угоди або договори та несе повну відповідальність за обґрунтоване і правомірне витрачання (використання) коштів на пов`язану з цими угодами діяльність. Він забезпечує обов`язкове попереднє письмове погодження проектів майбутніх господарських угод (договорів) з начальником фінансової служби та юрисконсультом військової частини (з`єднання). За відсутності згаданих спеціалістів у військовій частині (з`єднанні) проекти угод (договорів) погоджуються з відповідним спеціалістом вищого військового органу.

Відповідно до п. 1.8 Положення про фінансове господарство військової частини Збройних Сил України, затвердженого наказом МО України № 280 від 22.05.2017, командир військової частини керує фінансово-господарською діяльністю частини, розпоряджається згідно з чинним законодавством України коштами, забезпечує законне, цільове та ефективне їх використання в суворій відповідності із затвердженим кошторисом і зобов`язаннями перед державним бюджетом, несе відповідальність за організацію фінансового забезпечення військової частини, стан фінансового господарства і забезпечення збереження готівки, організовує бухгалтерський облік військового майна.

Командир військової частини зобов`язаний:

-суворо дотримуватися фінансової дисципліни, законно, ефективно та за цільовим призначенням використовувати кошти і забезпечувати виконання цих вимог усіма посадовими особами військової частини;

-організувати ведення бухгалтерського обліку у військовій частині з урахуванням особливостей її діяльності;

-організовувати здійснення заходів щодо виявлення та використання внутрішньо господарських резервів, запобігання збиткам;

-забезпечувати перевірку внутрішньою перевірочною комісією окремих питань фінансового забезпечення військової частини, особисто розглядати акти перевірки та приймати за ними рішення;

-вживати заходів для запобігання, припинення та усунення виявлених фінансових порушень і зловживань, притягнення винних осіб до відповідальності і відшкодування заподіяної ними державі матеріальної шкоди;

-про виявлені фінансові порушення і вжиті заходи невідкладно доповідати безпосередньому начальнику та протягом трьох робочих днів надавати копії звітів (актів, довідок, протоколів тощо) начальнику забезпечувального фінансового органу;

-контролювати повну та своєчасну сплату обов`язкових зборів, платежів і податків;

-особисто підписувати першим підписом фінансові документи, заявки на кошти, платіжні доручення, грошові атестати військовослужбовців, розрахунково-платіжні відомості на виплату грошового забезпечення військовослужбовцям, заробітної плати працівникам та інші виплати, договори і трудові угоди, фінансову звітність та службове листування з питань фінансового забезпечення;

-організовувати ознайомлення особового складу частини з наказами і вказівками з питань фінансового забезпечення;

-розглядати і підписувати матеріали ревізій, перевірок, аудитів та інших форм контролю фінансово-господарської діяльності військової частини та своєчасно подавати донесення про виконання обов`язкових вимог, внесених пропозицій та рекомендацій;

-забезпечувати своєчасне і повне вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, виконання обов`язкових вимог контролюючих органів та рекомендацій/пропозицій внутрішніх аудиторів;

-контролювати своєчасне складання тендерним комітетом військової частини річного плану закупівель і додатків до нього та контролювати його виконання.

Відповідно до п. «г» ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія Закону, тобто особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.

Відповідно ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Приміткою до статті 364 КК України передбачено, що службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 КК України є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом чи законом.

Таким чином, полковник ОСОБА_4 перебуваючи на посаді командира військової частини НОМЕР_2 та виконуючи організаційно - розпорядчі та адміністративно - господарські обов`язки відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України, на момент вчинення кримінального правопорушення являвся службовою особою.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, що закріплює принцип ефективності та результативності, - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Відповідно до абз. 6, 8 п. 1.6 Положення про фінансове господарство військової частини Збройних Сил України, затвердженого наказом МО України № 280 від 22.05.2017, Фінансове забезпечення військової частини здійснюється на основі принципів:

- оптимізації, максимальної економії та ефективності, що означає, що пвд час прийняття рішень щодо складання та затвердження кошторисів усі учасники процесу фінансового забезпечення мають пригнути досягнути запланованих цілей із залученням мінімального обсягу бюджетних коштів і досягнення максимального результату щодо їх використання;

- відповідальності - означає, що кожен учасник процесу фінансового забезпечення несе відповідальність за свої дії або бездіяльність на кожній стадії бюджетного процесу.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про оборону України» № 1932-XII від 06.12.1991 та ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII від 12.05.2015 воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 1 указу Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX в Україні введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022, якій неодноразово продовжувався та діє до теперішнього часу.

У зв`язку з чим, в Україні відповідно до ст. 1 Закону України «Про оборону України» та ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» з 24 лютого 2022 року розпочався воєнний стан, який діяв на момент вчинення кримінального правопорушення та діє до теперішнього часу.

Підпунктом 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» визначено, що замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель. Серед яких, максимальна економія, ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Крім цього, державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:

- своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;

- ефективність використання коштів, результативність.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація повинна містити, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.

Крім того, відповідно до пункту 2 розділу 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що на виконання потреб військової частини НОМЕР_3 на ім?я Броварського міського голови 12.09.2022 скеровано лист командира військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_7 із проханням внести зміни до Програми заходів з організації територіальної оборони в Броварській міській територіальній громаді на 2022 рік, а саме додати пункт «Закупівля господарських блоків» на суму 3 000 000 (три мільйона) грн. 00 коп.

Крім цього, 01.08.2022 на ім?я Броварського міського голови скеровано лист командира військової частини НОМЕР_2 ОСОБА_4 із змістом реквізитів для зарахування коштів по субвеції для військової частини НОМЕР_3 , отримувачем яких встановлена військова частина НОМЕР_2 , як розпорядник коштів підлеглих їй частин, зокрема військової частини НОМЕР_3 .

На виконання прохання командира військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_7 Броварська міська рада Броварського району Київської області вирішила внести зміни до Програми заходів з організації територіальної оборони в Броварській міській територіальній громаді на 2022 рік, затвердженої рішенням Броварської міської ради Броварського району Київської області від 11 лютого 2022 року №683-23-08, а саме в додатку до Програми «Потреба у фінансуванні Програми заходів з організації територіальної оборони в Броварській міській територіальній громаді на 2022 рік», зокрема, включивши в розділ «Перелік заходів програми» п. 9.2 «Придбання господарських блоків та обладнання їх для проживання особового складу військової частини та добровольців ДФТГ» та виділивши на це субвенцій з місцевого бюджету на суму 2 969 800 грн. і перерахувавши зазначені кошти на рахунок військової частини НОМЕР_2 .

У свою чергу у ОСОБА_4 який займаючи посаду командира військової частини НОМЕР_2 та маючи можливість розпорядитись коштами виділеними в якості субвенцій з місцевого бюджету Броварської міської територіальної громади отримавши комерційну пропозицію від ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» код за ЄДРПОУ 34880413 із поставки господарських блоків за ціною, що не відповідала ринковій, виник кримінально противоправний умисел, направлений на зловживання службовим становищем, як службовою особою, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР», всупереч інтересам служби.

З цією метою, ОСОБА_4 незважаючи на явно завищену вартість господарських блоків запропонованих ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» код за ЄДРПОУ 34880413 не відхилив вказану пропозицію, не здійснив дії щодо відшукання іншої пропозиції суб`єкта господарської діяльності цінова пропозиція та умови якої відповідали б ринковій вартості, тим самим діючи умисно, зловживаючи службовим становищем всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, з метою одержання ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» неправомірної вигоди, 22.09.2022 у робочий час у період з 09 до 18 години (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_2 , особисто підписав від імені Покупця - військова частина НОМЕР_2 із ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» в особі директора ОСОБА_9 як Постачальника, офіційний документ - договір про закупівлю товарів за державні кошти 29/08/22/7- ПP (далі - Договір), додаток №1 до договору № 29/08/22/7-ПР від 22.09.2022, додаток №1 до договору № 29/08/22/7-ПР без дати.

Відповідно до пунктів Договору:

1.1. Постачальник зобов`язується поставити Покупцю госпблоки (каркасні побутові вагончики), комплектація: ліжка металеві двоярусні, текстильні супутні вироби (надалі іменується "Товар"), зазначений у Специфікації (додаток №1 до Договору), що є невід`ємною частиною цього Договору.

1.2. Кількість Товару, його асортимент (номенклатура за номерами, сортами, групами, видами, марками типами), ціна на Товар та вартість товару вказується Постачальником у Специфікації (додаток №1 до Договору) та видаткових накладних на кожну окрему партію поставки Товару та має відповідати рахунку, виставленому для оплати Покупцю.

1.3. Найменування товару: Код Товару згідно з Державним класифікатором ДК 021:2015 34221000-2 пересувні контейнери спеціального призначення.

2.1. Постачання Товару здійснюється протягом 30 (тридцяти) робочих днів з моменту узгодження та виписки рахунку на оплату та видаткової накладної, якщо інші терміни не обумовлені і узгоджені в письмовій формі сторонами раніше.

2.2. Одержувачем Товару (вантажоотримувачем) є військова частина НОМЕР_2 для військової частини НОМЕР_3 ).

3.2. Приймання Товару оформляється видатковою накладною та Актом прийому - передачі товару, який підписується представниками Покупця та Постачальника при прийманні Товару (надалі - Первинні документи). Належним чином оформлені видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару є підтвердженням приймання Товару.

3.4. Датою виконання зобов`язань по постачанню є фактична дата поставки Товару та оформлення видаткової накладної та Акту прийому-передачі товару, які підписується представниками Покупця.

4.1. Загальна сума Договору (надалі - ціна Договору) та ціна за одиницю Товару зазначаються в Специфікації (додаток №1 до Договору) та включають у себе вартість тари та упаковки Товару, всі податки, збори та інші обов`язкові платежі, що сплачуються Постачальником, вартість доставки Товару до місця поставки, вартість страхування, завантаження, розвантаження та всі інші витрати Постачальника, пов`язані з виконанням цього Договору та становить: 2 969 800,00 Два мільйона дев`ятсот шістдесят дев`ять тисяч вісімсот гривень 00 копійок у т.ч. ПДВ: Чотириста дев`яносто чотири тисячі дев`ятсот шістдесят шість гривень 67 копійок).

Відповідно до Договору представник Постачальника передав, а представник Покупця ОСОБА_10 прийняв за актом прийому-передачі товару згідно з Договором № 29/08/22-ПР без дати, госпблок в кількості 31 шт. за ціною з ПДВ за шт. 95800,00 грн. що разом становить 2 969 800,00 грн. та укладено видаткову накладну № 1594 від 22 вересня 2022р. із аналогічними відомостями.

У зв`язку із зазначеним на виконання умов Договору військова частина НОМЕР_2 перерахувала бюджетні кошти у сумі 2 969 800,00 грн., в тому числі ПДВ 494 906,67 грн. на рахунок ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР», що призвело до збитків (втрата активів) бюджету України у розмірі 972 177,77 грн. без ПДВ, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення та є тяжкими наслідками.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучі командиром військової частини НОМЕР_2 , 22.09.2022 у робочий час у період з 09 до 18 години (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_2 , діючи умисно, зловживаючи службовим становищем всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» (код за ЄДРПОУ 34880413), достовірно розуміючи, що цінова пропозиція ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» явно завищена, особисто підписав від імені Покупця - військова частина НОМЕР_2 із ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР» в особі директора ОСОБА_9 як Постачальника, офіційний документ - договір про закупівлю товарів за державні кошти 29/08/22/7- ПP на загальну суму 2 969 800,00 грн., в тому числі ПДВ 494 906,67 грн. (далі - Договір), додаток №1 до договору № 29/08/22/7-ПР від 22.09.2022, додаток №1 до договору № 29/08/22/7-ПР без дати, на виконання яких військова частина НОМЕР_2 перерахувала бюджетні кошти у сумі 2 969 800,00 грн., в тому числі ПДВ 494 906,67 грн. на рахунок ТОВ «УКРКОНТЕЙНЕР», чим спричинив збитки (втрата активів) державі у розмірі 972 177,77 грн.

Враховуючи зазначене, ОСОБА_4 підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України

Так, 05 січня 2023 року, ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Кейл Естонія, громадянину України, командиру військової частини НОМЕР_2 , полковнику, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про те, що він підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним ОСОБА_4 покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експертів, спеціалістів у цьому провадженні; та продовжувати вчиняти тотожні або інші кримінальні правопорушення.

Підставою застосування запобіжного заходу у вигляді застави є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені п. п. 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України

В судовому засіданні, прокурор вимоги даного клопотання підтримав, зазначивши, що стосовно підозрюваного існують ризики, передбаченіст.177 КПК України.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_5 , думку якої підтримав підозрюваний ОСОБА_4 в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечувала, зазначивши, що ризики, передбачені ч.1 ст.177 КПК України, прокурором не доведені та не обгрунтовані, оскільки в країні введено воєнний стан та підозрюваний проходить військову службу, отже фізично не зможе переховуватись від органів досудового розслідування та суду, крім того ОСОБА_4 переведений з керівної посади, розмір застави є занадто великим для підозрюваного. Крім того захисник зазначила, що підозрюваний ОСОБА_4 раніше не судимий, має міцні соціальні зв`язки, має паганий стан здоров`я, має постійне місце проживання за місцем реєстрації, є офіцером резерву, просила обрати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Слідчий суддя, заслухавши доводи учасників кримінального провадження, дослідивши додані до клопотання матеріали та докази, дійшов наступних висновків.

В ході судового розгляду встановлено, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023112340000079 від 24.04.2023року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42023112340000079 від 24.04.2023 здійснює Дарницька спеціалізована прокуратура у сфері оборони Центрального регіону.

05 січня 2023 року, ОСОБА_4 повідомлено про те, що він підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованому кримінальному правопорушенні підтверджується зібраними в рамках кримінального провадження № 42023112340000079 від 24.04.2023доказами, зокрема:

- показами свідків ОСОБА_11 від 26.06.2023, ОСОБА_12 від 25.05.2023, ОСОБА_13 від 11.07.2023;

- протоколом обшуку за адресою: АДРЕСА_3, від 20.06.2023 за результатами якого вилучене документи, які укладались з військовою частиною НОМЕР_2 ;

- висновок експерта № 321/12.23023Е від 21.12.2023 року за результатами проведеного судово-економічного експертизи;

- висновок експерта №317/11.2023-Т від 22.11.2023р. за результатами проведення судово-товарознавчої експертизи;

- висновок експерта №1005/07/2023 від 11.07.2023р. за результатами проведення судової товарознавчої експертизи;

- іншими матеріалами досудового розслідування у своїй сукупності.

Згідно ч. 1 ст. 182 КПК України застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.

Згідно ч. 2 ст. 182 КПК України застава може бути внесена як самим підозрюваним, обвинуваченим, так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем).

Згідно ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави визначається у таких межах: щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.

Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним ОСОБА_4 покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експертів, спеціалістів у цьому провадженні; та продовжувати вчиняти тотожні або інші кримінальні правопорушення.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені п.п. 1, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Орган досудового розслідування зазначає, що підставою застосування запобіжного заходу у вигляді застави є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені п. п. 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, зокрема:

1) переховуватися від органів досудового розслідування та суду:

У зв`язку з тим, що санкцією ч. 2 ст. 364 КК України, за якою підозрюється ОСОБА_4 , передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років, підозрюваний може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду для уникнення кримінальної відповідальності за тяжке кримінальне правопорушення та відбування покарання.

2) знищити, сховати або спотворити будь-які із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення:

Підозрюваний ОСОБА_4 використовуючи набуту у процесі здійснення злочинної діяльності інформацію, а також інформацію про речі та документи, що мають істотне значення для встановлення обставин злочину, може особисто або опосередковано негативно впливати на хід досудового слідства та судового розгляду, через прохання, погрози або іншим шляхом намагатися знищити, приховати або спотворити докази, що мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також речей та документів, які містять інформацію щодо вчиненого кримінального правопорушення.

3) незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експертів, спеціалістів у цьому кримінальному провадженні:

Так, у разі не обрання запобіжного заходу, для уникнення кримінальної відповідальності за кримінальне правопорушення підозрюваний ОСОБА_4 враховуючи свої тісні зв`язки зі значною частиною свідків у даному кримінальному провадженні, які вже допитані та які ще можуть бути встановлені в ході здійснення досудового розслідування, зокрема - колишніх та теперішніх своїх співслужбовців, може незаконно впливати шляхом підбурювання, вмовляння, залякування, погроз, психологічного впливу, підкупу на їх показання.

5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується: так, підозрюваний ОСОБА_4 наразі продовжує проходити військову службу Збройних Силах України.

Також, підозрюваний ОСОБА_4 у разі не обрання до нього запобіжного заходу та незастосування обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, може продовжувати вчиняти тотожні кримінальні правопорушення.

Таким чином, наявні ризики дають підстави вважати, під час обрання більш м`якого запобіжного заходу ніж запобіжного заходу у виді застави можуть бути підставою та мотивом для підозрюваного навмисно переховуватися від слідства та суду, з метою уникнення кримінальної відповідальності.

Слідчий суддя, з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, інших даних про його особу та ризиків вважає, за необхідне клопотання задовольнити та застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 заставу в розмірі 340 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що на думку суду є достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, покладених на нього обов`язків.

Керуючись ст.ст.32,131,132,176-178,182,184,186,193,194,196,197,309,369,372,395 КПК України,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112340000079 від 24.04.2023, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.

Застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 340 (триста сорок) прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що у грошовому еквіваленті складає 992 800 (дев`ятсот дев`яносто дві тисячі вісімсот) гривень.

На підставі ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на підозрюваного ОСОБА_4 наступні обов`язки в межах строку досудового розслідування тобто до 05.03.2024 року:

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожною вимогою;

- повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну свого місця проживання, місця служби;

- не відлучатися за межі міста Біла Церква, в якому він зареєстрований та проживає, та місця служби (м. Київ) без дозволу слідчого, прокурора, або суду;

- утримуватися від спілкування з будь-якою особою, визначеною слідчим суддею, судом, або спілкуватися з нею із дотриманням умов, визначених слідчим суддею, судом, а саме: ОСОБА_11 , ОСОБА_7 ;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити ОСОБА_4 , що відповідно до частини 6 статті 182 КПК підозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, а також з моменту звільнення підозрюваного, обвинуваченого з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної слідчим суддею, судом в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, підозрюваний, обвинувачений, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

Роз`яснити ОСОБА_4 , що застава може бути внесена як ним, так й іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок Святошинського районного суду м. Києва для внесення застави.

Роз`яснити ОСОБА_4 , що в разі невнесення застави ним (або заставодавцями), до нього може бути застосований інший, більш суворий запобіжний захід.

Роз`яснити ОСОБА_4 , що відповідно до частини 8 статті 182 КПК у разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, обвинувачений, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали виготовлений та проголошений 12.01.2024 року о 14-00 год.

Cлідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення12.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116261627
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Кейл Естонія, громадянина України, офіцера резурву в/ч НОМЕР_1 , який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий, підозрюваний у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України

Судовий реєстр по справі —759/386/24

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

Ухвала від 09.01.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні