Рішення
від 10.01.2024 по справі 120/12878/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

10 січня 2024 р. Справа № 120/12878/23

Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дончика Віталія Володимировича, розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Солар Інвест" до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в :

21.08.2023 року до Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Солар Інвест" до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, у якій позивач просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» в поверненні надміру сплаченого збору на загальнообов?язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 593 262 грн.;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області сформувати подання про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» надміру сплаченого збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 593 262 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 21.10.2022 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» (Покупець) був укладений договір купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - окремого майна Кобиловолоцького місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» за результатами електронного аукціону, що посвідчений приватним нотаріусом Івано-Франківського міського нотаріального округу Дорошенко О.В. та зареєстрованого в реєстрі за №1152.

При цьому, за умовами договору Покупець сплатив у повному обсязі ціну продажу об?єкта приватизації, визначену за результатами електронного аукціону, яка становить 84 303 600,00 (вісімдесят чотири мільйони триста три тисячі шістсот) гривень, у тому числі ПДВ 14 050 600,00 (чотирнадцять мільйонів п?ятдесят тисяч шістсот) гривень та збір на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 702 530 грн.

Вподальшому, листом Державного підприємства «Укрспирт» №1.1-2-1.9.3/1113 від 24.10.2022 року повідомлено ТОВ «Аква Солар Інвест» про балансову вартість нерухомого майна, що увійшло в об?єкт приватизації. За інформацією, наданою балансоутримувачем майна загальна балансова вартість нерухомого майна склала 10926779 грн. 10 коп.

Відповідно, Покупець при укладенні договору купівлі-продажу зобов`язаний був сплатити збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, виходячи із розрахунку вартості нерухомого майна - у розмірі 109267, 80 грн.

Таким чином, сума надміру зарахованих коштів ТОВ «Аква Солар Інвест» до державного бюджету складає 593262 грн.

30.06.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою щодо необхідності видачі подання та повернення надміру зарахованих коштів із збору на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Листом відповідача від 28.07.2023 року повідомлено про те, що відсутні правові підстави для повернення, як помилково сплаченого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, сплаченого при придбанні нерухомого майна, оскільки збір на обов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна - окремого майна Кобиловолоцького місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» та результатами електронного аукціону від 21.10.2022 року в сумі 702530 грн., сплачено відповідно до вимог законодавства в розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі-продажу такого майна.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду.

Ухвалою суду від 25.08.2023 року даний адміністративний позов залишено без руху та встановлено 10-денний строк з дня отримання копії ухвали для усунення недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали, а саме: надання суду обґрунтованого клопотання про поновлення строку звернення до суду із доказами поважності причин його пропуску.

У зазначений строк позивач вимоги вказаної ухвали суду про залишення позовної заяви без руху виконав.

Ухвалою суду від 07.09.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

27.09.2023 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому вказав, що листом від 28.07.2023 року повідомило про те, що відсутні правові підстави для повернення, як помилково сплаченого збору на обов?язкове державне пенсійне страхування, сплаченого при придбанні нерухомого майна, оскільки збір на обов?язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна - окремого майна Кобиловолоцького місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» та результатами електронного аукціону від 21.10.2022 року в сумі 702530 грн., сплачено відповідно до вимог законодавства в розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі-продажу такого майна.

З огляду на викладене, представник відповідача вважає, що підстави для задоволення даного адміністративного позову відсутні.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступне.

21.10.2022 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» (Покупець) був укладений договір купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - окремого майна Кобиловолоцького місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» за результатами електронного аукціону, що посвідчений приватним нотаріусом Івано-Франківського міського нотаріального округу Дорошенко О.В. та зареєстрованого в реєстрі за №1152.

При цьому, за умовами договору Покупець сплатив у повному обсязі ціну продажу об?єкта приватизації, визначену за результатами електронного аукціону, яка становить 84 303 600,00 (вісімдесят чотири мільйони триста три тисячі шістсот) гривень, у тому числі ПДВ 14 050 600,00 (чотирнадцять мільйонів п?ятдесят тисяч шістсот) гривень.

Тобто, ціна Об`єкта приватизації без ПДВ становила 70 253 000,00 гривень.

Деталізований повний перелік придбаного майна визначено у п. 1.1. Договору, що включає в себе нерухоме майно, обладнання, механізми, устаткування, свердловини, транспортні засоби, меблі, що не є об?єктами оподаткування в розумінні Закону України «Про збір на обов?язкове державне пенсійне страхування».

Пунктом 1.2. Договору визначено нерухоме майно, яке є складовою частиною цього Договору, проте, вказаним пунктом не визначено окремого розрахунку вартості нерухомого майна, яке є складовою частиною цього Договору.

Також перелік нерухомого майна, що входить до складу Об?єкта приватизації визначено Додатком 1 до Договору купівлі-продажу від 21.10.2022 року №1152, що включає в себе 22 пункти та окремого визначення вартості придбаного нерухомого майна не містить

Під час укладання договору позивачем сплачено збір на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 1% від загальної вартості вказаної в договорі купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 702 530,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією № 629 від 21.10.2022 року: платник ТОВ "АКВА СОЛАР ІНВЕСТ"; отримувач ГУК у Ів.-Фр. обл/ТГ м. Ів.-Фр./24140500; сума 702 530,00; призначення платежу: збір з операцій придбавання (купівлі-продажу) нерухомого майна.

Згідно відповіді Державного підприємства "Укрспирт" №1.1-2-1.9.3/1113 від 24.10.2022 року загальна балансова вартість нерухомого майна склала 10 926 779, 10 грн.

Відповідно, Покупець при укладенні договору купівлі-продажу зобов`язаний був сплатити збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, виходячи із розрахунку вартості нерухомого майна - у розмірі 109 267, 80 грн.

Таким чином, сума надміру зарахованих коштів ТОВ «Аква Солар Інвест» до державного бюджету складає 593 262 грн.

У зв`язку з чим, 30.06.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою щодо необхідності видачі подання та повернення надміру зарахованих коштів із збору на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Листом відповідача від 28.07.2023 року повідомлено позивача про те, що відсутні правові підстави для повернення, як помилково сплаченого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, сплаченого при придбанні нерухомого майна, оскільки збір на обов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна - окремого майна Кобиловолоцького місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» та результатами електронного аукціону від 21.10.2022 року в сумі 702530 грн., сплачено відповідно до вимог законодавства в розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі-продажу такого майна.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок справляння та використання збору на обов`язкове державне пенсійне страхування визначений Законом України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування".

Згідно з п. 9 ст. 1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов`язкове пенсійне страхування є підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше. Нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об`єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з Податковим кодексом України.

Пунктом 10 статті 4 Закону України «Про збір на обов?язкове державне пенсійне страхування» на обов?язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору в таких розмірах: для платників збору, визначених пунктом 9 статті 1 цього Закону, - 1 відсоток від об?єкта оподаткування, визначеного пунктом 8 статті 2 цього Закону.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 2 цього ж Закону передбачено, що об`єктом оподаткування для платників збору, визначених п. 9 ст. 1 цього Закону, - вартість нерухомого майна, зазначена в договорі купівлі-продажу такого майна.

Крім цього, питання сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій згідно із Законом України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" врегульовано Порядком сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1740 від 03.11.1998 (далі - Порядок 1740).

Згідно з абз. 1 п. 15-1 Порядку збір на обов`язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна сплачується підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та фізичними особами, які придбавають нерухоме майно, у розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.

Як вже зазначалося судом, згідно відповіді Державного підприємства "Укрспирт" №1.1-2-1.9.3/1113 від 24.10.2022 року загальна балансова вартість нерухомого майна склала 10 926 779, 10 грн.

Відповідно, Покупець при укладенні договору купівлі-продажу зобов`язаний був сплатити збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, виходячи із розрахунку вартості нерухомого майна - у розмірі 109 267, 80 грн.

Разом з тим, позивачем сплачено збір на обов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна в розмірі 702 530 грн., тобто сума надміру зарахованих коштів ТОВ «Аква Солар Інвест» до державного бюджету складає 593 262 грн.

Так, процедура повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії, визначена Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 (далі - Порядок № 787).

Пунктом 5 Порядку № 787 передбачено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) за ухвалою суду, яка набрала законної сили. Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України) подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Подання за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Згідно пункту 7 Порядку № 787, у випадках повернення платежів (крім податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби), що зараховані до місцевих бюджетів, а також платежів, що підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган, що контролює справляння надходжень бюджету або який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, передає засобами системи Казначейства подання на погодження відповідному місцевому фінансовому органу.

Відповідно до підпункту 2 пункту 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215 Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку, зокрема, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Отже, оскільки повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а таким органом є Пенсійний фонд України, то саме на відповідача покладено обов`язок щодо формування та надання до органів Державної казначейської служби подання про повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

З урахуванням наведеного, позивач дійсно надміру сплатив збір на обов`язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, а відповідач не виконав покладених на нього чинним законодавством обов`язків щодо надання органу казначейства подання про повернення надміру сплачених коштів, а тому суд приходить до висновку про визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області щодо відмови ТОВ «Аква Солар Інвест» в поверненні надміру сплаченого збору на загальнообов?язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна.

Відповідно до вимог ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За загальним правилом суд не може виходити за межі позовних вимог, тобто не може застосовувати інший спосіб захисту, ніж зазначив позивач у позовній заяві.

Як роз`яснив Верховний Суд України у п.3 постанови Пленуму № 14 від 18 грудня 2009 року «Про судове рішення», вихід за межі позовних вимог - це вирішення незаявленої вимоги, задоволення вимоги позивача у більшому розмірі, ніж було заявлено.

Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Відтак, суд вважає належним способом захисту порушених прав позивача є прийняття судом рішення про зобов`язання відповідача сформувати подання та подати до Головного управління Державної казначейської служби в Івано-Франківській області про повернення ТОВ «Аква Солар Інвест» надміру сплаченого збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 593 262 грн.

Відповідно до ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

При цьому, суд враховує правову позицію Європейського суду з прав людини, викладену в рішеннях у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки (PincovdandPine v. The Czech Republic), Ґаші проти Хорватії (Gashiv. Croatia), Трго проти Хорватії (Trgo v. Croatia), щодо застосування принципу належного урядування, згідно якого державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення даного позову.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, відповідно до положень ч. 1 ст. 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір за подання позову до суду в сумі 2147,20 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» в поверненні надміру сплаченого збору на загальнообов?язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 593 262 грн.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області сформувати подання та подати до Головного управління Державної казначейської служби в Івано-Франківській області про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю «Аква Солар Інвест» надміру сплаченого збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з операції купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 593 262 грн. (п`ятсот дев`яносто три тисячі двісті шістдесят дві гривні).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Солар Інвест" (вул. Зборовського Іполита, 1, м. Бершадь, Гайсинський район, Вінницька область, 24400, код ЄДРПОУ 43402616) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2147,20 грн. (дві тисячі сто сорок сім гривень двадцять копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 20551088, вул. Січових Стрільців, 15, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Аква Солар Інвест" (вул. Зборовського Іполита, 1, м. Бершадь, Гайсинський район, Вінницька область, 24400, код ЄДРПОУ 43402616);

Відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (вул. Січових Стрільців, 15, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, код ЄДРПОУ 20551088).

Суддя Дончик Віталій Володимирович

Дата ухвалення рішення10.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116262524
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/12878/23

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 25.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні