Ухвала
від 12.01.2024 по справі 320/28014/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

12 січня 2024 року м. Кропивницький Справа № 320/28014/23 провадження № 2-іс/340/74/23

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Черниш О.А.

розглянула матеріали адміністративного позову

позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

відповідач-1: Головний сервісний центр МВС (04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62, код ЄДРПОУ 40109173)

відповідач-2: Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Кіровоградській області (філія ГСЦ МВС) (25030, м. Кропивницький, вул. Юрія Бутусова, 22, код ЄДРПОУ ВП 43611823)

відповідач-3: Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Кіровоградській області (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, пр. Будівельників, 38)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_1 , через адвоката Смалиус І.В., у серпні 2023 року звернувся до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного сервісного центру МВС, Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області (філія ГСЦ МВС), Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області, в якому просить:

- визнати протиправними дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області щодо відмови у проведення реєстрації мотоцикла Musstang МТ 125-1, рама № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , придбаного 12.06.2014 року на підставі довідки-рахунку серії НОМЕР_4 , виданої ТОВ "Південна Торгова Компанія";

- зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Кіровоградській області провести державну реєстрацію за ОСОБА_1 мотоцикла Musstang МТ 125-1, рама № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , придбаного 12.06.2014 року на підставі довідки - рахунку серії ВІА №376582, виданої ТОВ "Південна Торгова Компанія".

Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 21.08.2023 року справу за цим позовом передано за підсудністю на розгляд до Кіровоградського окружного адміністративного суду.

Матеріали адміністративної справи №320/28014/23 надійшли до Кіровоградського окружного адміністративного суду 29.12.2023 року.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 08.01.2024 року справа передана на розгляд судді Черниш О.А.

При вирішенні питання про відкриття провадження у справі за цією позовною заявою з`ясовано, що вона подана без додержання вимог, установлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Частиною 5 статті 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві зазначається зокрема:

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

За визначеннями, наведеними у частині 1 статті 4 КАС України:

9) відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача;

7) суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

У Законі України "Про запобігання корупції" визначено, що державний орган - орган державної влади, в тому числі колегіальний державний орган, інший суб`єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, юрисдикція якого поширюється на всю територію України або на окрему адміністративно-територіальну одиницю.

Позивач у своєму позові зазначив трьох відповідачів - Головний сервісний центр МВС, Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Кіровоградській області (філія ГСЦ МВС) та Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Кіровоградській області, однак позовні вимоги (основну та похідну) звернув лише до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області, дії якого оскаржує.

Натомість матеріали позову свідчать про те, що спірні правовідносини виникли у жовтні 2022 року між позивачем та іншим суб`єктом владних повноважень - Територіальним сервісним центром МВС №3542 (на правах відділу, м. Олександрія), який за зверненням ОСОБА_1 від 27.10.2022 року відмовив у проведенні державної реєстрації мотоцикла Musstang МТ 125-1, про що повідомив у відповіді від 28.10.2022 року.

Тож саме цей територіальний сервісний центр РСЦ ГСЦ МВС, який є суб`єктом владних повноважень, повинен бути відповідачем у справі за цим позовом.

КАС України прямо визначає в якості суб`єкта владних повноважень державні органи незалежно від наявності у них статусу юридичної особи.

Всупереч пунктам 4, 9 частини 5 статті 160 КАС України позивач не вказав зміст позовних вимог щодо Головного сервісного центру МВС та Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області (філія ГСЦ МВС) та не обґрунтував, якими рішеннями, діями чи бездіяльністю цих відповідачів порушено його права, свободи, інтереси. Доказів того, що між позивачем та цими суб`єктом владних повноважень виник публічно-правовий спір, матеріали позову не містять.

Строк звернення до адміністративного суду передбачений статтею 122 КАС України.

Згідно з частиною 1 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до частини 2 статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Позивач звернувся до суду з цим позовом у серпні 2023 року та пропустив шестимісячний строк, установлений частиною 2 статті 122 КАС України.

Відповідно до частини 6 статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Всупереч цій нормі позивач не додав до позовної заяви заяву про поновлення строку звернення до суду з позовом та докази поважності причин його пропуску.

Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду передбачені статтею 123 КАС України, згідно з частинами 1, 2 якої у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Крім того, згідно з частиною 6 статті 160 КАС України якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника.

Всупереч вимогам п.2 ч.5 ст.160 КАС України представник позивача не вказала у позовній заяві свій реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 248, 256 КАС України, суддя -

У Х В А Л И Л А :

1. Позовну заяву залишити без руху.

2. Встановити позивачу спосіб і строк усунення недоліків позовної заяви: протягом 10 днів з дня отримання даної ухвали подати до суду:

- позовну заяву із зазначенням правильного найменування належного відповідача, до якого звернуто позовні вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; вказати РНОКПП представника позивача - адвоката Смалиус І.В.;

- копію виправленої позовної заяви для відповідача (відповідачів);

- заяву про поновлення строку звернення до суду з позовом та докази поважності причин його пропуску.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ

Дата ухвалення рішення12.01.2024
Оприлюднено17.01.2024
Номер документу116295057
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/28014/23

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні