Рішення
від 15.01.2024 по справі 420/9898/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9898/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.10.2021 року №63336, від 15.02.2022 року №9987, прийнятих комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язання Головного управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзиви.

Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що в оскаржуваних рішеннях відповідачем не зазначено яка саме податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій позивачем наявна у контролюючого органу, в чому саме виявляється ризиковість здійснення господарських операцій, та яких саме, а також, не зазначено в якій податковій накладній така інформація зазначена. Лише в якості податкової інформації зазначено: «встановлено реалізацію послуг на суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості». Оскаржувані рішення контролюючого органу є не чіткими та не зрозумілими, породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень. Через прийняття протиправних рішень щодо віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, реєстрація всіх податкових накладних, які складені ТОВ «СКАЙ ПРОЕКТ» та подані на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних за вересень 2021 року по теперішній час зупинена.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, зазначає, що за результатами проведеного аналізу ТОВ «СКАЙ ПРОЕКТ» встановлено наявність податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючий орган завдань та функцій, що визначає ризиковість здійснення господарський операцій. Встановлено реалізацію на контрагентів з ознаками ризиковості: ТОВ «Модера Оіл» (43239175) на суму 355,4 тис. грн. ПДВ - ризиковий СГ від 17.04.2020 року; ТОВ «Борей С» (41768906) на суму 327,9 тис. грн. - ризиковий СГ від 19.07.2021 року; ТОВ «Силтекс Плюс» (43325406) на суму 237,2 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.06.2021 року; ТОВ «Селінг Оіл» (42329169) на суму 160,1 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.09.2021 року; ТОВ «Барнетта Торг» (42369400) на суму 137,8 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.09.2021 року. Позивач скористався своїм правом та надав повідомлення щодо надання інформації про невідповідність критеріям ризиковості задля доведення своєї позиції в адміністративному порядку. Після опрацювання повідомлення №006 від 04.02.2022 року, контролюючим органом винесене рішення №9987 від 15.02.2022 року, яким зазначено що подані документи не відображують у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. Враховуючи вищевикладене рішення щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податків стосовно ТОВ «СКАЙ ПРОЕКТ» винесене відповідно до діючого законодавства є таким, що відповідає критеріям, встановленим ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, заперечення відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З електронного кабінету платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» позивачу стало відомо про наявність рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.10.2021 року №63336.

03 лютого 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» направило через електронний кабінет платника податку письмові пояснення щодо невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №006. В поясненнях позивач повідомив про неможливість встановити, яка саме податкова інформація наявна у контролюючого органу, в чому саме виявляється ризиковість здійснення господарських операцій, та яких саме, а також, в якій податковій накладній така інформація зазначена. Також позивач зазначив, що здійснює свою діяльність у відповідності до чинного законодавства України та підстав для відповідності його критеріям ризиковості платника податку, а саме п. 8 критеріїв ризиковості платника податку, немає. На підтвердження зазначеного, позивачем надано до пояснень договори та первинні документи.

Проте, позивач отримав рішення відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №9987 від 15.02.2022 року. Підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. В якості податкової інформації зазначено: «Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості».

Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до суду з цим позовом.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідно до п. 6, 7 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операці первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 4 до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 встановлено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в якому зазначено, що Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку та таке рішення має містити податкову інформацію, яка є підставою для включення платника податків до переліку ризикових.

Додатком 1 до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 встановлено, зокрема п. 8 «Критеріїв ризиковості платника податку»: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Суд звертає увагу, що в рішеннях про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку зазначено тільки п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків та його зміст, однак в рішеннях відсутнє посилання на податкову інформацію та по яким операціям з придбання товару у контрагентів, яка стала підставою для включення позивача до переліку ризикових платників податків.

Таким чином, такі рішення є не обґрунтованими та з них не вбачається підстави їх прийняття.

Суд звертає увагу на те, що зміст п. 8 «Критеріїв ризиковості платника податку» стосується конкретної господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній, яка на підставі податкової інформації є ризиковою та з цих підстав платник податків включається до переліку ризикових, однак з оскаржуваного рішення не вбачається яка ризикова операція та по якій податкові накладній досліджувалася податкова інформація по платнику податків.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що за результатами проведеного аналізу встановлено реалізацію на контрагентів з ознаками ризиковості: ТОВ «Модера Оіл» (43239175) на суму 355,4 тис. грн. ПДВ - ризиковий СГ від 17.04.2020 року; ТОВ «Борей С» (41768906) на суму 327,9 тис. грн. - ризиковий СГ від 19.07.2021 року; ТОВ «Силтекс Плюс» (43325406) на суму 237,2 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.06.2021 року; ТОВ «Селінг Оіл» (42329169) на суму 160,1 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.09.2021 року; ТОВ «Барнетта Торг» (42369400) на суму 137,8 тис. грн. - ризиковий СГ від 23.09.2021 року.

Проте, жодних доказів, зокрема, службових записок, належним чином оформлених даних із зазначенням відповідальної особи, яка такий аналіз провела, первинних документів, тощо, до суду відповідачем не надано.

Так само, відповідачем не надано доказів, які б давали можливість суду з`ясувати, подання на реєстрацію якої податкової накладної стало підставою для розгляду питання включення позивача до переліку ризикових платників податків.

Враховуючи не доведення податковим органом правомірності включення позивача до переліку ризикових платників податків, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 12.10.2021 року №63336, від 15.02.2022 року №9987 є необґрунтованим та протиправним, а тому підлягають скасуванню судом.

Оскільки рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків є протиправним та підлягає скасуванню, у суду є всі підстави для зобов`язання відповідача виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» (вул. Чорноморського козацтва, 72, м. Одеса, 65003, код ЄДРПОУ 40695209) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправними та скасування рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.10.2021 року №63336, від 15.02.2022 року №9987, прийнятих комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язання Головного управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 12.10.2021 року №63336, від 15.02.2022 року №9987 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ ПРОЕКТ» (вул. Чорноморського козацтва, 72, м. Одеса, 65003, код ЄДРПОУ 40695209) сплачений судовий збір у розмірі 4962 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено17.01.2024
Номер документу116295382
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/9898/22

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні