Рішення
від 16.01.2024 по справі 280/9527/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 січня 2024 року Справа № 280/9527/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" (вул. Східна, 1, м. Запоріжжя, 69050, код ЄДРПОУ 41286952) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про за №30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 щодо можливості своєчасного виконання платником податків - ТОВ ДРУЖБА ПРОГРЕСС своїх податкових обов`язків;

зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області постановити рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків - ТОВ ДРУЖБА ПРОГРЕСС своїх податкових обов`язків.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, щорішенняконтролюючого органущодо можливості своєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку №30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 є необґрунтованим тапротиправним.Позивач зазначає, щорішенняконтролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містить лише загальне твердження про відсутність причинно-наслідкового зв`язку між зазначеними в заяві платника обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника і неможливістювиконанняподаткового обов`язкущододотримання термінів сплатиподатківі зборів та подання податкової звітності, що взагалі не відповідає дійсності. Вказує, що позивачем були надані всі наявні та необхідні документи, які підтверджують підстави, передбачені абз.3 п.1 розділом ІІ Порядку №225. Також зазначено, що податковий орган в порушення Порядку №225 не вчинив будь-яких дій з метою витребування додаткових документів, та відповідно, не виконав свій обов`язокщододоведенняможливостічи неможливостіплатником податківсвоєчасно виконати свій податковий обов`язок, а лише обмежився посиланням на Перелік №225. Позивач вважає, щорішеннявідповідача підлягає скасуванню, оскільки з боку позивача доведений та документально підтверджений фактщодонеможливостісвоєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку. З урахуванням викладеного у позовній заяві, позивач просив задовольнити позовні вимоги..

Ухвалою суду від 20.11.2023 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні), протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження. Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

Відповідач проти позову заперечив. В обґрунтування заперечень посилається на те, що відповідачем не встановлено причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними позивачем в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та неможливістювиконанняним податкового обов`язкущододотримання термінів сплати та подання податкової звітності по податках та зборах, зазначених у заяві, а також дотримання термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. А саме: Причиною неможливостівиконанняподаткового обов`язку, про який зазначає позивач є факт руйнування об`єкту цивільної інфраструктури офісного приміщення Товариства за фактичним місцезнаходженням (Запорізька область, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1-А), що, як наслідок, призвело до втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання на підставі яких здійснюється бухгалтерський та податковий облік. Податковою та юридичною адресою Товариства є м. Запоріжжя, вул. Східна, 1. До заяви не додані документи, що підтверджують неможливість платникаподатків- юридичної особи, зокремащодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з Переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303. ГУ ДПС у Запорізької області перевірівши всі документи, надані позивачем, після прийняття попередньогорішення,прийнятоРішення щодо можливості своєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку від 24.11.2022 №30963/6/08-01-04-05-03. Звертає увагу на те, що саме за адресою суборенди позивачем офісу, розташованому за адресою вул. Горького 1-А, смт. Комишуваха, складені договори суборенди між ТОВ «ДРУЖБА ПРОГРЕСС» та іншими 46 юридичними особами. Викладене, у сукупності з результатами аналізу фінансової діяльності, може свідчити про штучне створення ознак відповідності умовам Наказу №225. Крім того, з витягу з ЄРДР неможливо встановити, яке майно, окрім об`єкта цивільної інфраструктури, було пошкоджено та кому таке майно належить. З урахуванням викладеного у відзиві на позовну заяву, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до приписівКодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), справу розглянуто судом в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступні обставини.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що 29.09.2022 ТОВ ДРУЖБА ПРОГРЕСС звернулося до ГУ ДПС у Запорізькій області з заявою про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, в якій просило прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТОВ ДРУЖБА ПРОГРЕСС податкових зобов`язань, а саме: подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 1 - 2 квартали 2022 року, подання податкової декларації з податку на додану вартість за лютий - червень 2022 року, нарахування та сплати грошових зобов`язань з суми заробітної плані за лютий - вересень 2022 року по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, військовому збору з суми заробітної плати за лютий по вересень 2022 року, податку на доходи фізичних осіб, нарахування та сплати єдиного податку четвертої групи за 1 - 2 квартали 2022 року.

19.10.2022 ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №26860/6/08-01-04-05-03, яким, у зв`язку з недостатністю документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, позивачу запропоновано надати: документи, які встановлюють причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника, та підтверджують неможливість платника податківюридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з переліком документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303.

Листом від 04.11.2022 №ДрПр 02/04/11 ТОВ ДРУЖБА ПРОГРЕСС надано відповідь на попереднє рішення, а також додаткові документи.

24.11.2022 контролюючим органом прийнято рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №30963/6/08-01-04-05-03 (а.с.84-85), яким позивача визнано таким, що має можливість своєчасного виконання свого податкового обов`язку.

В якості підстави для прийняття зазначеного рішення вказано таке:

«Зі змісту заяви не встановлено причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними в ній обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та неможливістю виконання ним податкового обов`язку щодо подання звітності, сплати податків та зборів, зазначених в заяві.

Податкова адреса платника м. Запоріжжя. Дані Єдиного реєстру податкових накладних свідчать про здійснення фінансово-господарської діяльності. На балансі підприємства знаходиться майно, яке є об`єктом оподаткування та джерелом для сплати податків і зборів.

До заяви не додані документи, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно з Переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303, зокрема, але не виключно:

- Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).

- Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.

- Копії платіжних доручень (розрахункових інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або скриншотів (знімку екрану) платника податків на плату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушеннями у роботі системи авторизації банку.

- Документ або повідомлення (вказується посилання па офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.

- Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber? Telegram тощо) і мобільних додатках.

- Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера)».

Не погодившись із правомірністю прийнятого рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до ДПС України. Рішенням ДПС України від 25.08.2023 №24750/6/99-00-06-02-01-06залишено без змін рішення ГУ ДПС у Запорізькій області щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку №30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022, а скаргубез задоволення.

Позивач, не погодившись з правомірністю прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку публічно-правовим відносинам, суд виходить із наступних підстав та мотивів.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише навиконаннязакону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справлянняподатківі зборів, зокрема визначає вичерпний перелікподатківта зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платниківподатківта зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адмініструванняподатків,а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платникаподатків- сума коштів, яку платникподатківповинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платникаподатківу зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платникподатків,у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначенаплатником податківу податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з пунктом 15.1 статті 15 ПК України платникамиподатківвизнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплатиподатківта зборів згідно з цим Кодексом.

За підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платникподатківзобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 36.5 статті 36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежневиконанняподаткового обов`язку несе платникподатків,крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязіплатникомвідповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (пункт 38.1 статті 38 ПК України).

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Надалі дія воєнного стану в Україні продовжувалася згідно з Указами Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022 від 12.08.2022 № 573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022, від 06.02.2023 № 58/2023, від 01.05.2023 № 254/2023, від 26.07.2023 № 451/2023. Указом Президента України від 06.11.2023 № 734/2023 строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб, тобто, останній діє на момент розгляду цієї справи.

Законом України від 12.05.2022 № 2260-IX (набрав чинності 27.05.2022) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів Українищодоособливостей податкового адмініструванняподатків,зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» внесено низку змін до ПК України.

Зокрема, абзацом першим пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України законодавцем був викладений у такій редакції: «…у разі відсутності у платникаподатків можливостісвоєчасно виконати свій податковий обов`язокщододотримання термінів сплатиподатківта зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених ст.ст.39 і 39-2, п. 46.2 ст. 46 ПК України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платникиподатківзвільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні…».

Відповідно до абзацу восьмого підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону № 2260-IX) порядок підтвердженняможливостічи неможливостівиконання платником податківобов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

06 вересня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, яким затверджено Порядок підтвердженняможливостічи неможливостівиконання платником податківобов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок №225, у редакції на час виникнення спірних відносин) та Перелік документів, що підтверджують неможливість платникаподатків юридичної особи, зокремащодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента (далі Перелік № 225).

Зазначений Порядок визначає процедуру підтвердження платникамиподатків можливостічи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території Українисвоєчасного виконанняподаткового обов`язкущододотримання термінів сплатиподатківта зборів, подання звітності, у т. ч. звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 ПК України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Відповідно до пункту 1 розділу І Порядку № 225 його дія поширюється на платниківподатків фізичних осіб-резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплатиподатківта зборів, подання звітності,виконанняінших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 1 розділу II Порядку № 225 до платниківподатків/ податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені ПК України або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердженняможливостічи неможливостівиконання платникомтакого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливостівиконанняплатникамиподатків- юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платникаподатківабо неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформаціїщодообсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частинівиконаннявизначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платникаподатківінших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутністьможливостіу власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платникаподатківоб`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняттярішенняпро призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платникаподатківта/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

За приписами пункту 3 розділу II Порядку № 225 до платниківподатків,у тому числіщодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутністьможливості виконанняподаткових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливостівиконання платником податківподаткового обов`язку, у тому числіщодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платникподатківподає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такоїможливостіразом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платникаподатків юридичної особи, у тому числіщодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платникаподатків- фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити:

повне найменування платникаподатківзгідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платникаподатків;

код платникаподатківзгідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;

реєстраційний номер облікової картки платникаподатківабо серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платникаподатківта повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

податкову адресу платникаподатків;

найменування контролюючого органу, до якого подається заява;

дату подання заяви;

чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливостівиконання платником податківподаткових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів;

вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ);

які саме податкові обов`язки не мав / не маєможливостівиконати платникподатків;

інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформаціющодообставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації;

підписи платника податку фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платникиподатків- юридичні особи, у тому числіщодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів). Платникиподатків фізичні особи, зокрема самозайняті особи надають інші документи, інформацію, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок разом із документом, що підтверджує таку особу.

Згідно з пунктом 4 розділу II Порядку № 225 до платниківподатків,у яких після дати набрання чинності цим Порядком з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутністьможливості виконанняподаткових обов`язків, застосовуються такі правила.

Пунктом 1 розділу III Порядку № 225 регламентовано, що заява платникаподатківу довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попередньогорішення.Платникиподатківнадають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливостівиконанняними своїх податкових обов`язків.

У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливістьвиконанняу платникаподатківподаткових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднєрішення щодо можливостічи неможливостісвоєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку (далі - Попереднєрішення) за формою, що додається, з пропозицієющодонаданняплатникомподатку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливостівиконанняплатникамиподатківподаткових обов`язків.

Попереднєрішеннямає бути направлене платникуподатківне пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.

Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливостівиконанняплатникамиподатківподаткових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попередньогорішення.

Додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливостівиконанняподаткових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймаєрішенняна підставі попередньо поданоїплатником податківзаяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердженняможливостічи неможливостісвоєчасного виконання платникомподатку своїх податкових обов`язків.

Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органівщодододаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платникаподатківта відповідних документах.

Обов`язок доведеннящодо можливостічи неможливостіплатником податківсвоєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістювиконанняним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термінвиконаннятакого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивованерішення щодо можливостічи неможливостісвоєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку (далі -Рішення) за формою, що додається.

Попереднєрішеннятарішення,надіслане контролюючим органом до Електронного кабінету, вважається врученим платникуподатків,якщо воно сформовано з дотриманням вимог, встановлених розділом II Кодексу.

Відповідно до пункту 2 розділу III Порядку № 225рішенняконтролюючого органу може бути оскаржено відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

У разі прийняття контролюючим органомрішенняпро неможливістьсвоєчасного виконання платником податківподаткового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платникаподатківне застосовується відповідальність, передбачена ПК України або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасневиконання.

Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 було також затверджено Перелік документів, що підтверджують неможливість платникаподатків юридичної особи, зокремащодосвоєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента (по тексту Перелік № 225).

До вказаних документів віднесені:

1) акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030;

2) інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 599);

3) Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна;

4) інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2022 року № 326;

5) документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платникаподатків(виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплатуподатків).

6) копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (заможливості)).

7) документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації;

8) документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану;

9) копії платіжних доручень (розрахункових та інших документівщодоініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платникаподатківна сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;

10) Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;

11) повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;

12) документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет- провайдера);

13) документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплатиподатківабо яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційноїкомісії,підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо);

14) документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органомщодореєстрації кримінального провадження тощо);

15) документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви;

16) документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно з п. 44.5 ст. 44 глави 1 розділу II ПК України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно з п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України);

17) подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Аналізуючи наведені норми, суд зазначає, що у випадку неможливостівиконанняподаткового обов`язку платникподатківмає можливість звернутись до контролюючого органу з відповідною заявою, в якій має навести підстави неможливостівиконаннясвого податкового обов`язку, передбачені Порядком №225, та надати вичерпний перелік документів, визначений Переліком документів, та іншої інформації про відсутністьможливості виконанняподаткових обов`язків.

Суд встановив, що 29.09.2022 позивач у порядку підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України звернувся до відповідача з заявою № 29/09/22 про підтвердження неможливостівиконання платником податківподаткових обов`язків, в якій зазначив про неможливістьвиконання своїх податкових обов`язків через відсутність фактичних даних, які використовуються у податковому та бухгалтерському обліках для нарахування та сплати податків.

У якості додатків до заяви від 29.09.2022 № 29/09/22 про неможливістьвиконання платником податківподаткових зобов`язань позивачем були долучені засвідчені копії документів: інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № І 127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599). (п.2 Порядку №225). а саме «Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №309204637 від 07.09.2022, що знищено внаслідок форс-мажорних обставин, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ; витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна. (п. 3 Порядку №225), а саме Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувані,, по кримінальному провадженню за №22022080000000273, яке зареєстроване за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 438 КК України; копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості), (п.6 Порядку №225), а саме: «Копія наказу підприємства про виникнення форс-мажорних обставин від 11.05.2022 року»; документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави І розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України), а саме «Акт про знищення документів №1 від 11.05.2022 TOB «ДРУЖБА ПРОГРЕСС»; акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської федерації від 11.07.2022 року; документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).

За результатами розгляду заяви позивача від 22.09.2022 № 22.09/1 про неможливістьвиконання платником податківподаткових зобов`язань відповідачем було прийнято попереднєрішеннявід 19.10.2022 №/6/08-01-04-05-03щодо можливостічи неможливостісвоєчасного виконання платником податківсвого податкового обов`язку. Відповідач запропонував позивачу на підтвердження зазначеної у заяві підстави неможливостівиконанняплатникамиподатківподаткових обов`язків додатково надати пакет документів.

Позивачем були надані пояснення, за результатами розгляду яких 24.11.2022 відповідачем прийняторішення№30963/6/08-01-04-05-03щодо можливості своєчасного виконанняпозивачем якплатником податківсвого податкового обов`язку.

У контексті оцінки спірних правовідносин суд виходить із того, що визначальною умовою для визнання платникаподатківтаким, що не може виконувати обов`язки, визначені у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, у розумінні Порядку № 225 є обставини, які виникли внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією.

При цьому, центральний орган виконавчої влади виокремив як самостійну та достатню підставу для визнання платникаподатківтаким, що не маєможливостівиконувати свої податкові обов`язки, перебування (податкова адреса платникаподатківта/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації (пп.6 п. 1 розділу ІІ Порядку № 225).

Судом встановлено, що у звязку із ввденням на території України воєнного стану, 01.03.2022 між КП «ЛІДЕР» та TOB «ДРУЖБА ПРОГРЕСС» укладено Договір суборенди частки нежитлового приміщення за №19, розташованого за адресою Запорізька область, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1 «А», з метою розташування офісу підприємства.

11.05.2022 через артилерійський/ракетний обстріл відбулось пошкодження об`єкту цивільної інфраструктури за адресою Запорізька область, смт.Комишуваха, вул.Горького, буд.1-А.

Вказаний факт зафіксовано відомостями, які внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, по кримінальному провадженню за №22022080000000273, зареєстроване за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 438 КК України.

Фактична адреса TOB «ДРУЖБА ПРОГРЕСС», а саме: Запорізька область, Запорізького району, смт. Комишуваха, вул. Горького, 1 «А» знаходилась на території, на якій активно ведуться бойові дії, що на дату вчинення надзвичайної події було підтверджено Наказом від 25.04.2022 за №75 (далі - Наказ №75), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України за №453/37789 Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)».

Постановою Кабінету міністрів України від 06.12.2022 №1364 визначено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. До територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій га території активних бойових дій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 (далі - Наказ №309), затверджено Перелік (Перелік №309) територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Так, згідно з Переліком №309 до вказаного Наказу визначено, що відповідно до п. 2.3 «Запорізька область» - вся територія Запорізького району, де Комишувахська територіальна громада є його невід`ємною частиною, віднесено до територій на яких ведуться (велися) бойові дії за кодом UA23060000000070350 з датою ведення бойових дій з 12.03.2022 по 31.12.2022 року.

Отже, оскільки Комишувахська територіальна громада з 12.03.2022 має правовий статус території на якій ведуться (велися) бойові дії, що підтверджується Переліком № 309, враховуючи об`єктивну неможливість провадження позивачем на вказаній території господарської діяльності, суд вважає, що позивач не має змоги своєчасно виконувати свої податкові зобов`язання, а відтак, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу ХХ Розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, він підлягає звільненню від відповідальності, визначеної ПК України, за несвоєчасневиконанняподаткового обов`язкущододотримання термінів сплатиподатківі зборів та подання податкової звітності, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України. Належних та достатніх доказів зворотного відповідачем не надано.

Також суд бере до уваги й ту обставину, що позивачем 29.09.2022 у встановленому порядку була подана заява № 29/29/22 про підтвердження неможливостівиконання платником податківподаткових обов`язків, а також відповідні підтверджуючі документи.

Крім того, на переконання суду, перебування Комишувахської територіальної громади у переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії об`єктивно засвідчує причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними позивачем в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин на позивача.

Суд вважає, що складені договори суборенди між ТОВ "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" та іншими 46 юридичними особами за адресою суборенди позивачем офісу - вул.Горького 1-А, смт.Комишуваха, про що зазначено відповідачем у відзиві на позовну заяву, не можуть впливати на волевиявлення суб`єктів господарювання при укладанні правочинів.

При цьому, відповідачем не доведено, що вказані 46 договорів суборенди перешкоджали/перешкодили позивачу проводити свою господарську діяльність зі свого офісу за адресою Запорізька область, смт.Комишуваха, вул.Горького, буд.1-А.

Також, відповідачем не доведено, що з офісу за адресою Запорізька область, смт.Комишуваха, вул.Горького, буд.1-А, позивач не проводив щоденне керування діяльністю юридичної особи та не здійснював управління та облік.

На думку суду, після 11.05.2022 подання позивачем до контролюючого органу податкової звітності та сплата ним податків, зборів, платежів тощо, наявність у позивача об`єктів оподаткування, не свідчить про можливість своєчасного виконання позивачем свого податкового обов`язку, оскільки частина документів 11.05.2022 була знищена.

Відновлення знищених 11.05.2022 документів може взагалі не відбутись через будь-які об`єктивні причини або може зайняти у позивача витрачання значного часу, що у підсумку впливає на своєчасність виконання позивачем свого податкового обов`язку.

Протилежного відповідачем не доведено.

З огляду на викладені обставини, суд вважає, що відповідач за результатами розгляду поданих позивачем документів повинен буввизнатиостаннього таким, що не маєможливостісвоєчасно виконувати свої податкові зобов`язання на підставі заяви від 29.09.2022 № 29/09/22, однак безпідставно відмовив у вчиненні відповідних дій, прийнявширішення№30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 щодо можливості своєчасного виконанняпозивачем свого податкового обов`язку.

Таким чином, позовні вимоги про визнанняпротиправнимта скасуваннярішеннявідповідача №30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 щодо можливості своєчасного виконанняпозивачем свого податкового обов`язку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оцінюючи наявність правових підстав для зобов`язання відповідача прийнятирішенняпро неможливістьсвоєчасного виконанняпозивачем своїх податкових зобов`язань на підставі заяви від 29.09.2022 № 29/09/22, суд виходить із такого.

Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправнірішення,дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежноговиконання рішенняне виникала б необхідність повторного звернення до суду

Отже, суд, із урахуванням обставин, встановлених під час надання правової оцінки рішенню відповідача №30963/6/08-01-04-05-03 від 24.11.2022 щодо можливості своєчасного виконанняпозивачем свого податкового обов`язку, з метою захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, вважає за необхідне зобов`язати відповідача прийнятирішенняпро неможливістьсвоєчасного виконанняпозивачем своїх податкових зобов`язань на підставі заяви від 29.09.2022 № 29/09/22.

Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (параграф 58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати своїрішення,його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язокщодообґрунтуваннярішення,може бути різною в залежності від характерурішення.

Пунктом 41 Висновку № 11(2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характерурішення.Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтуваннярішенняповинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Беручи до уваги положення частин першої, другої статті 77, 90 КАС України, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судовогорішенняпро їх задоволення.

За таких обставин, враховуючи вимоги статті 139 КАС України, судові витрати на оплату судового збору у розмірі 2 684,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" (вул. Східна, 1, м. Запоріжжя, 69050, код ЄДРПОУ 41286952) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -задовольнити.

Визнати протиправнимтаскасувати рішенняГоловного управління ДПС у Запорізькій області від 09.11.2022 № 28952/6/08-1-04-05-03щодо можливості своєчасного виконанняТовариством з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" своїх податкових зобов`язань.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області прийнятирішенняпро неможливістьсвоєчасного виконанняТовариством з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" своїх податкових зобов`язань на підставі заяви від 29.09.2022 № 29/09/22.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА ПРОГРЕСС" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 16.01.2024.

Суддя А.В. Сіпака

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116328301
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/9527/23

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні