Рішення
від 16.01.2024 по справі 340/9685/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/9685/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобуд-СПМ Плюс" (вул.Заміська, 2А, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25014, код ЄДРПОУ 42139215) до Головного управління Державної податкової служби України в Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486) про скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить:

- Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 13.06.2023 року № 22747 про відповідність ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС»(код ЄДРПОУ: 42139215) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

- Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 17.08.2023 року № 32685 про відповідність ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС»(код ЄДРПОУ: 42139215) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

- Зобов`язати Головного управління ДПС у Кіровоградській області виключити ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 42139215) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства України. Вказує, що відповідачем не дотримано вимог законодавства при прийнятті рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем зазначено лише відомості, які свідчать про наявність юридичних підстав, керуючись якими відповідач має повноваження включити позивача до переліку ризикових платників податків. Проте, як вказує позивач, фактичних доказів, що дані відомості обґрунтовані та стосуються товариства, відповідачем не надано.

Від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що відповідач позов не визнає, просить суд відмовити у його задоволенні та в обґрунтування своєї позиції зазначає, що спірне рішення щодо включення відповідача до переліку ризикових платників відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості, затверджених постановою КМ №1165 від 11.12.2019, прийнято у зв`язку з тим, що згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, зазначений суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту. На думку відповідача, оскаржуване рішення не порушує прав позивача та не може бути оскаржене до суду, що підтверджується судовою практикою з аналогічних спорів.

Отже, на думку відповідача, спірне рішення прийнято обґрунтовано, є правомірним та скасуванню не підлягає.

Позивач правом подачі відповіді на відзив не скористався.

Дослідивши надані сторонами матеріали та з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» зареєстроване як юридична особа 16.05.2018 року. Місце знаходження юридичної особи: м. Кропивницький, вул. Заміська, 2А. Зареєстрованими видами діяльності ТОВ "ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС" за класифікатором видів економічної діяльності є: основний 42.22 будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій, а також 33.14 - ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування, 43.21 - Електромонтажні роботи, 46.90 неспеціалізована оптова торгівля тощо. ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» здійснює свою господарську діяльність в рамках зареєстрованих КВЕД та отриманих дозволів.

З кінця 2021 року підприємство вирішило змінити вид своєї господарської діяльності та зайнятися будівництвом споруд електропостачання, зокрема сонячних електростанцій.

Для провадження даної діяльності підприємством було отримано дозвільні документи, а саме: декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які зареєстровані за №65 від 18.04.2022 року та №87 від 16.06.2022 року.

Згідно до вказаних декларацій підприємство на час дії воєнного стану має право виконувати всі перелічені у них роботи, зокрема роботи, що виконуються на висоті 1,3 метра; верхолазні роботи; роботи в діючих електроустановках в кабельних лініях напругою понад 1000В тощо.

Підприємство орендує згідно до договору оренди №22/21 від 22.12.2021 року офіс, що знаходиться за адресою: м. Кропивницький, вул. Заміська, 2А, з правом користування територією Орендодавця. Орендодавець, ТОВ «СПМ-ШВЕСТ» має у користуванні земельну ділянку загальною площею 514,3 кв.м., згідно до свідоцтва на право власності від 31.10.2011 року.

Штат підприємства налічує п`ять осіб, серед яких директор, директор комерційний, бухгалтер, комірник та юрисконсульт. В штаті підприємства відсутні працівники для виконання робіт з будівництва, оскільки до кінця військового стану виконання таких робіт не планується.

Так, з метою здійснення своєї господарської діяльності ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» було укладено Договір №20220223-001 від 23.02.2022р. з ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» щодо придбання сонячних фотогальванічних модулей RCM-640-SDMT під торговою маркою «RECOM» (далі - Товар) у кількості 7254 шт. на загальну суму 1 262 312,06 Євро.

Товар згідно до згаданого Договору був своєчасно завезений на митну територію України, а саме: в червні 2022 року - 1674 шт. та в липні-серпні 2022 року - 5580 шт., що підтверджується інвойсами: INV22-011, INV22-019, INV22-020, INV22-021, EW22-023 та митними деклараціями UA110110/2022/004425, UA110110/2022/004426, UA110110/2022/004452, UA110110/2022/004453, UA110110/2022/004454.

Оскільки у підприємства відсутні власні транспортні засоби, доставку Товару було здійснено перевізниками згідно до укладених договорів:

- договір на транспортне експедирування №КС25/07/22_1 від 25.07.2022р. між ТОВ «ТАЙМІС» та ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС», та договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №КС25/07/22.3 від 25.07.2022р. між ФОП « ОСОБА_1 » та ТОВ «ТАИМІС», відповідно до яких було виконано дві заявки на перевезення вантажу;

- договір про надання послуг №26/07 від 26.07.2022р. між ФОП ОСОБА_2 та ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС», відповідно до якого було виконано дві заявки на перевезення вантажу;

договір про надання транспортно-експедиційних послуг №30-22 від 08.06.2022р. між ФОП « ОСОБА_3 та ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС», відповідно до якого було виконано одну заявку на перевезення вантажу.

Зокрема, саме у період з 01.08.2022 по 02.08.2022 було здійснено наступні доставки Товару.

Всі розрахунки з перевізниками ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» було проведено в повному обсязі, про що свідчить виписка з банку.

Товар запакований у палети був доставлений за адресою: м. Кропивницький, вул. Заміська, 2А та розміщений на господарському подвір`ї. Слід зазначити, що палетування передбачає собою розміщення Товару в заводському картоні на спеціальному дерев`яному піддоні з подальшою обмоткою стрейч-плівкою. Таке пакування надійно зберігає цілісність Товару.

Оскільки Товар довгий час зберігався на відкритому просторі ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» було вирішено розпакувати його та провести інвентаризацію. Так, наказом №4 від 31.10.2022 року «Про проведення інвентаризації» було визначено початок інвентаризації з 01.12.2022 року. За результатами проведеної інвентаризації розбіжностей між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю не встановлено.

Придбані підприємством сонячні фотогальванічні модулі планувалось використати під час будівництва сонячної електростанції, але внаслідок початку війни дане будівництво було відтерміновано на невизначений термін.

ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» додатком до пояснення були надані податковому органу інвойси та митні декларації, що і є первинними документами та свідчать про отримання Товариством товару.

Щодо розрахункових документів, слід зазначити, що у Товариства не могло бути таких документів, оскільки, 18.04.2022 року між ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС», ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» та ТОВ «С.А. ЕНЕРДЖІ» було укладено договір №18042022 про відступлення права вимоги та Додаткову угоду №1 від 19.04.2022. Відповідно до вказаного Договору ТОВ «С.А. ЕНЕРДЖІ» (Первісний кредитор) передає ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» (Новий кредитор) право вимоги, що належить Первісному кредиторові щодо поставки Товару на суму 1 262 312,06 євро (один мільйон двісті шістдесят дві тисячі триста дванадцять євро 06 євроцентів) і стає у цій частині кредитором за Договором №20212207-001 від 13 грудня 2021 року, укладеним між Первісним кредитором та ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» про поставку Товару на суму у розмірі 1 262 312,06 євро.

Оскільки, ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» не розрахувалось з ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» за Товар поставлений згідно Договору №20220223-001 від 23.02.2022 року, а ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» не поставило Товар згідно Договору №20211207-001 від 13.12.2021 року, Сторони уклали Договір про зарахування зустрічних однорідних вимог №20220418 від 18.04.2022 року.

Таким чином, зобов`язання між ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» та ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» за Договором №20220223-001 від 23.02.2022 року вважаються виконаними в повному обсязі.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.06.2023р. № 22747 (далі - Рішення) ТОВ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» було визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки податковим органом встановлено, відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до-иодаиої до коцтролююяих органів звітності (код податкової інформації 03); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код податкової інформації 11); керівник та/або особа, яка має право підпису (посадова особа платника податку), є особою, яка займає аналогічну посаду більше ніж у п`яти (включно) платників податку (код податкової інформації 18).

Після отримання Рішення, 08 серпня 2023 року Товариство подало контролюючому органу пояснення та документи на підтвердження реальності господарської діяльності Товариства та для прийняття рішення Комісією про невідповідність Товариства критеріям ризиковості.

17 серпня 2023 року Комісією регіонального рівня прийнято рішення № 32685, в якому зазначено, що з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 08.08.2023р. прийнято рішення про: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Також в рішенні № 32685 зазначено про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, а саме: встановлена відсутність копій документів щодо формування податкового кредиту. Відсутні рахунки-фактури, акти виконаних робіт, копії платіжних документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо) по контрагенту ТОВ «СІЇМ-ШВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37795855). По контрагенту ТОВ «РЕКОМ ИТАЛИЯ» відсутні копії платіжних документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо).

Не погодившись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Згідно п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить формулювання рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме п. 8 Критеріїв.

Пункт 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку, та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить наступну розшифровку:

- згідно інформаційно-аналітичних систем ДПС України, встановлено можливі ознаки ризиковості діяльності суб`єкта господарювання. Встановлено, відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до-иодаиої до коцтролююяих органів звітності (код податкової інформації 03); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код податкової інформації 11); керівник та/або особа, яка має право підпису (посадова особа платника податку), є особою, яка займає аналогічну посаду більше ніж у п`яти (включно) платників податку (код податкової інформації 18).

Відповідно до п. 26, 27 Порядку № 1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно п. 40, 42, 43, 44, 45, 46 Порядку № 1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Відповідно до частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами першою, другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

Відповідачем по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності прийнятого оскаржуваного рішення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч вимогам чинного законодавства, у зв`язку із чим є протиправним та підлягає скасуванню.

Розподіл судових витрат здійснюється у відповідності до статті 139 КАС України.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір за подання позовної заяви до суду в розмірі 5368,00 грн., вказані суми підлягають стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 13.06.2023 року № 22747 про відповідність ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС»(код ЄДРПОУ: 42139215) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 17.08.2023 року № 32685 про відповідність ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС»(код ЄДРПОУ: 42139215) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головного управління ДПС у Кіровоградській області виключити ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОБУД-СПМ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 42139215) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобуд-СПМ Плюс" (код ЄДРПОУ 42139215) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 5368,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (ЄДРПОУ 43995486).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116329189
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/9685/23

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні