Рішення
від 15.01.2024 по справі 420/24579/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24579/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Нововоронцовської селищної ради, за участю третіх осіб Начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації Сенецького Андрія Анатолійовича, Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради, Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради про визнання незаконними та скасування розпоряджень

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Нововоронцовської селищної ради, за участю третіх осіб Начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації Сенецького Андрія Анатолійовича, Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради, Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради, а саме:

Розпорядження від 17 липня 2023 року №72 Про затвердження Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки (І етап);

Розпорядження №82 Про реорганізацію Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №2 Нововоронцовської селищної ради шляхом злиття у Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради;

Розпорядження від 31 липня 2023 року №91 Про реорганізацію Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради шляхом приєднання до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради;

Розпорядження від 26 липня 2023 року №86 Про створення Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради та затвердження його Статуту.

Ухвалою суду від 26.10.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначають, що Нововоронцовська селищна рада вирішила оптимізувати мережу закладів повної загальної середньої освіти громади в тому числі шляхом створення на базі Нововоронцовського ЗПЗСО №1 Нововоронцовського ліцею приєднавши до Нововоронцовського ЗПЗСО №1 інший навчальний заклад - Нововоронцовський ЗПЗСО №2 та прийняттю даного рішення перебував ретельний аналіз наявної мережі закладів, наповнюваність класів, демографічна ситуація в громаді, прогнозована кількість учнів закладів дошкільної та загальної середньої освіти, наявна матеріально-технічна база, перспективи економічного розвитку громади та ін. Позивач вказує, що після затвердження Перспективного плану розпочато його виконання та що починаючи з 23 листопада 2022 року на території Нововоронцовської селищної територіальної громади повноваження Нововоронцовської селищної ради перейшли до начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації Бериславського району, який згідно вимог ч. 6 ст. 15 Закону України Про правовий режим воєнного стану видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад).

З посиланням на оскаржувані розпорядження позивачі вказують, що вони є незаконними, оскільки з 16.11.2022 р. Нововоронцовська селищна рада не мала законних повноважень на прийняття вищезазначених розпоряджень та що з питань оптимізації мережі закладів освіти та їх реорганізації/ліквідації рада повинна приймати виключно рішення в порядку, визначеному законом, а не розпорядження всупереч закону, однак у спірних правовідносинах відсутні рішення селищної ради з питань оптимізації мережі закладів повної загальної середньої освіти та реорганізації Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради.

Позивачі у позовній заяві також зазначають, що оскаржувані розпорядження Нововоронцовської селищної ради підписані начальником Нововоронцовської селищної військової адміністрації Бериславського району Херсонської області Андрієм Селецьким, що підписуючи акт Нововоронцовської селищної ради, начальник військової адміністрації виконував повноваження селищного голови, передбачені ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, а не селищної ради, якими він наділений відповідно до постанови Верховної ради України від 26.11.2023 р. Відтак, вищевказані розпорядження не можна вважати такими, що прийняті начальником військової адміністрації, що суперечить вимогам ч. 2 ст. 10 Закону України Про правовий режим воєнного стану.

Позивачі у позові стверджують, що інформація про проведення громадського обговорення оптимізації освітньої мережі у Нововоронцовській селищній територіальній громаді не відповідає дійсності, таке обговорення не проводилось. Відсутність проведених у встановленому законодавством порядку громадських слухань унеможливлює дотримання інтересів громади під час прийняття рішення щодо Конституційних прав дітей громади на освіту. Оскільки Розпорядження Нововоронцовської селищної ради Бериславського району Херсонської області №72 від 17 липня 2023 року Про затвердження Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки (І етап) прийнято з порушенням встановленої законом процедури, воно, та всі подальші розпорядження відповідача, які на ньому грунтуються є незаконними та нечинними.

Крім того, позивачі вказують, що відповідач прийняв повторне однакове розпорядження, яке регламентує один і той же предмет правового регулювання - 13 липня 2021 року Нововоронцовська селищна рада Бериславського району Херсонської області прийняла Рішення №204 Про затвердження Перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді на період до 2024 року. Хоча в розпорядженні №91 від 31.07.2023 р. відповідач і посилається на те, що воно приймається на підставі затвердженого 17.07.2023 р. Перспективного плану оптимізації, проте в дійсності відповідач діяв всупереч ньому, адже вказаний план не передбачає створення третьої (нової) юридичної особи, до якої має бути приєднані ЗПЗСО №1 та ЗПЗСО №2.

Також, позивачі вказують, що згідно витягу з ЄДР від 10.09.2023 р. № 80520581713 Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради не має ліцензії на здійснення освітньої діяльності.

До суду від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому представник зазначає, що згідно з вимогами освітнього законодавства, органи місцевого самоврядування мають до 1 вересня 2024 року затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог законодавства щодо ліцеїв, а засновники ліцеїв до 1 вересня 2027 року мають забезпечити створення та оснащення ліцеїв необхідною матеріально-технічною базою, тощо. Вказує, що оскільки правовий режим воєнного стану не створює спеціальних обмежень та заборон на реорганізацію закладів освіти, реорганізація освітньої мережі відбулася і в Нововоронцовській селищній територіальній громаді.

Також, представник відповідача у відзиві зазначає, що Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти №1 (далі - ЗПЗСО № 1) та Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти №2 (далі - ЗПЗСО № 2), які функціонували на території селища, були реорганізовані шляхом приєднання до новоутвореного закладу, який визнало правонаступником обох освітніх закладів селища (розпорядження від 31 липня 2023 року №91 «Про реорганізацію Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради шляхом приєднання до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради», розпорядження від 31 липня 2023 року № 92 «Про реорганізацію Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №2 Нововоронцовської селищної ради шляхом приєднання до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради») та такий ліцей є правонаступником ЗПЗСО № 1 та №2.

Представник відповідача вказує, що після затвердження в установленому порядку передавальних актів та передачі майна, прав і обов`язків Ліцею, як правонаступнику, Херсонська обласна військова адміністрація видала Нововоронцовському ліцею Нововоронцовської селищної ради ліцензії для провадження освітньої діяльності на рівнях початкової, базової середньої, профільної середньої освіти та позашкільної освіти та у той же час, розпорядженнями Херсонської ОВА від 07 листопада №719 «Про анулювання ліцензії для провадження освітньої діяльності на рівні повної загальної середньої освіти, виданої Нововоронцовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2» та 07 листопада №720 «Про анулювання ліцензії для провадження освітньої діяльності на рівні повної загальної середньої освіжи, виданої Нововоронцовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1», ліцензії ЗПЗСО № 1 та ЗПЗСО № 2 були анульовані. Повернення на навчання учнів позивачів до ЗПЗСО № 1 вже не можливе, так як заклад вже остаточно приєднаний до ліцею та припинив свою діяльність.

Також, до суд від Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради до суду надійшли пояснення (зазначені як «відзив»), у яких представником третьої особи зазначено, що повідомлені позивачами у позовній заяві обставини не вказують на порушення їх конкретних індивідуальних прав чи прав їх дітей при прийнятті відповідачем спірних рішень. На даний час діти позивачів продовжують навчання за освітньою програмою Міністерства освіти і науки України, єдине, що змінилося - це назва (тип) закладу, в якому діти позивачів продовжують навчатися. Освітня програма не змінилася, вчителі не змінилися, примусового переведення у інші паралельні класи не відбувалося (частково - за заявами батьків). У зв`язку з перебуванням громади в зоні можливих бойових дій, навчання продовжується в дистанційному форматі, як воно було організовано і в освітньому закладі, який мав назву Нововоронцовський заклад повної загальної освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради, так і вже у новоствореному Нововоронцовському ліцеї Нововоронцовської селищної ради.

Тому, вказує представник третьої особи, на даний час діти позивачів офіційно є учнями Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради та отримують знання відповідно до нормативно-правових актів, які регулюють освітній процес з дотриманням норм освітнього процесу. В тексті позовної заяви позивачі не зазначили жодної доказової бази саме можливих порушення прав дітей при створенні ліцею. По тексту жодного аргументу як створення ліцею шляхом приєднання, чи злиття, чи в інший спосіб, в першу чергу, вплинуло на погіршення забезпечення інтересів дітей.

Представник третьої особи також зазначає, що згідно з технічним обстеженням будівельних конструкцій та інженерних мереж будівлі Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 (третя сторона у справі) за адресою: Херсонська області, Бериславський район, смт Нововоронцовка, вул. Суворова, 6, встановлено, що приміщення будівлі внаслідок неодноразових ракетних та артилерійських обстрілів має руйнування різних її частин до 70 відсотків, що за результатами технічного звіту, стан будівлі в цілому класифікується як задовільний (категорія технічного стану « 2») та що оскільки будівля Нововоронцовського ЗПЗСО № 2 має менші масштаби руйнувань та більш реальна до першочергового відновлення, а також наявність повноцінного укриття, новостворений ліцей зареєстровано за адресою більш вцілілого освітнього закладу.

Як зазначає представник третьої особи, проаналізувавши реальний стан справ в освітній галузі громади, враховуючи необхідність проведення реформ, незважаючи на виклики воєнною часу, начальником Нововоронцовської селищної військової адміністрації було прийнято розпорядження від 14 грудня 2022 року № 98 «Про розроблення проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки», та визнано таким, що втратило чинність, рішення десятої сесії Нововоронцовської селищної ради восьмого скликання від 13 липня 2021 року № 204 «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді на період до 2024 року».

Також, представник третьої особи у поясненнях вказує, що розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації від 19 червня 2023 року № 64 «Про проведення громадського обговорення проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіту Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки» 19 червня 2023 року на веб-сайті Нововоронцовської селищної ради у підрубриці «Електронні консультації з громадськістю» рубрики «Консультації з громадськістю» розміщено інформаційне повідомлення про проведення з 19 червня по 03 липня 2023 року включно громадського обговорення у формі електронних консультацій з громадськістю та опитування через Google-форму щодо проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки (І етап). В обговореннях взяли участь педагогічні та інші працівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти громади, батьківська громадськість, депутати селищної ради, працівники Нововоронцовської селищної військової адміністрації, Нововоронцовської селищної ради, інші жителі громади.

Крім того, вказує представник третьої особи, Нововоронцовська селищна військова адміністрація зверталася за роз`ясненнями до Міністерства юстиції України та 25.07.2023 року Міністерство юстиції листом за № 97956/106273-9-23/8.1.6 повідомило, що начальник Нововоронцовської селищної військової адміністрації Бериславського району Херсонської області крім повноважень, віднесених до його компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану», здійснює, повноваження селищної ради, її виконавчого комітету, селищного голови.

До суду від позивачів надійшла відповідь на відзив, в якій позивачі не погоджуються з доводами відповідача.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Рішенням № 204 від 13.07.2021 року Нововоронцовської селищної ради Бериславського району Херсонської області затверджено перспективний план оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді на період до 2024 року.

Відповідно до п.п.1.1. Перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді, процес оптимізації шкільної мережі враховує демографічну ситуацію, прогнозування дитячого контингенту, соціально-економічні умови громади і розглядається в комплексі вибору різних типів закладів освіти і форм організації освітнього процесу: початкова школа, гімназія, ліцей, початкова школа у складі гімназії, гімназія у складі ліцею, а також створення структурних підрозділів та філій.

Пунктом IV Перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді передбачено етапи створення перспективної мережі закладів загальної середньої освіти Нововоронцовської селищної територіальної громади:

I етап - у 2020/2021 навчальному році:

- проведення громадського обговорення проекту плану оптимізації закладів загальної середньої освіти;

- створення структурного підрозділу «Позашкільний підрозділ» у складі Нововоронцовського ЗПЗСО № 2.

II етап - у 2021/2022 навчальному році створення:

1. Миролюбівської гімназії на базі Миролюбівського навчально-виховного комплексу «Заклад повної загальної середньої освіти - заклад дошкільної освіти». Гімназія забезпечуватиме здобуття базової середньої освіти, у складі якої будуть функціонувати початкова школа та дошкільний підрозділ. Контингент гімназії - 53 учня та 15 вихованців. Відсутні 10-11 класи.

2. Дошкільного підрозділу у складі Нововоскресенського ЗПЗСО. Контингент закладу освіти із врахуванням структурного підрозділу складатиме - 92 учні та 14 вихованців із врахуванням підвезення учнів із с. Петропалівка та с. Червоне у кількості 22 особи. Шкільний автобус передано у користування із Нововоронцовського ЗПЗСО № 1.

3. З метою створення структурного дошкільного підрозділу у складі Хрещенівського ЗПЗСО, забезпечення належних умов для здобуття дошкільної освіти протягом 2021/2022 навчального року планується провести поточний ремонт будівлі (корпус № 2) закладу освіти, а саме: заміна вікон, дверей, підлот, утеплення будівлі, ремонт туалетів.

ІІІ етап - у 2022/2023 навчальному році створення:

1. Дошкільного підрозділу у складі Хрещенівського ЗПЗСО. Контингент закладу освіти із врахуванням структурного підрозділу складатиме -108 учнів та 20 вихованців із врахуванням підвезення учнів із с. Шевченківка, с. Петрівка у кількості 22 особи. Заклад освіти має на балансі шкільний автобус.

IV етап - у 2023/2024 навчальному році створення:

1. Нововоронцовського ліцею на базі Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1. Ліцей забезпечуватиме здобуття повної загальної середньої освіти учнями населених пунктів громади. У складі ліцею будуть функціонувати початкова школа (у разі внесення змін до законодавства) та гімназія. Контингент ліцею (з філіями) складатиме орієнтовно ~ 690 учнів, із яких 260 - учні 10-11 класів.

14.12.2022 року начальник Нововоронцовської селищної військової адміністрації видав розпорядження № 98 про розроблення проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки.

Пунктом 1 Розпорядження № 98 від 14.12.2022 року запропоновано розробити проект Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023 2025 роки.

В п.2 Розпорядження № 98 від 14.12.2022 року зазначено, що рішення десятої сесії Нововоронцовської селищної ради восьмого скликання від 13.07.2021 року №204 «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді на період до 2024 року» втратило чинність.

17.07.2023 року розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 72 затверджено Перспективний план оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки (І етап).

Відповідно до Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023 2025 роки, оптимізація мережі закладів загальної середньої освіти громади відбуватиметься поетапно (враховуючи терміни проведення громадського обговорення відповідно до чинного законодавства), шляхом реорганізації закладів, що здійснюють освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти в гімназії та ліцей, а саме:

І етап

1. Утворення Нововоронцовського ліцею (в складі гімназія та позашкільний підрозділ) шляхом об`єднання (злиття) Нововоронцовського ЗПЗСО № 1 та Нововоронцовського ЗПЗСО № 2.

Ліцей функціонуватиме на базі Нововоронцовського ЗПЗСО № 2, будівля якого має захисну споруду цивільного захисту потужністю на 850 осіб, що є обов`язковою вимогою для закладів освіти.

Ліцей є правонаступником майна та обов`язків Нововоронцовського ЗПЗСО № 1 та Нововоронцовського ЗПЗСО № 2, функціонує як окрема юридична особа.

2. Утворення Нововоронцовської початкової школи як окремої юридичної особи шляхом виділу її з Нововоронцовського ЗПЗСО № 1 та Нововоронцовського ЗПЗСО № 2.

Заклад функціонуватиме на базі Нововоронцовського ЗПЗСО № 1.

Але, враховуючи той факт, що відновлення закладу потребує значних фінансових ресурсів через чималі обсяги робіт, і цей процес займе досить тривалий термін, то розглядається варіант тимчасового функціонування початкової школи на базі Нововоронцовського ЗДО № 2 при облаштуванні укриття.

3. Реорганізація закладів дошкільної освіти селища шляхом приєднання Нововоронцоського ЗДО № 2 до Нововоронцовського ЗДО № 1.

4. Реорганізація сільських закладів дошкільної освіти шляхом приєднання до закладів повної загальної середньої освіти як дошкільні підрозділи.

У рамках впровадження перспективного плану оптимізації закладів освіти громади, враховуючи значне зменшення контингенту дітей, відсутність можливості забезпечення робочими місцями працівників дошкільних закладів освіти, в тому числі і через руйнування будівель, зменшення надходження власних доходів місцевого бюджету пропонуємо:

- приєднання Осокорівського закладу дошкільної освіти до Осокорівського закладу повної загальної середньої освіти як дошкільний підрозділ;

- приєднання Хрещенівського закладу дошкільної освіти до Хрещенівського закладу повної загальної середньої освіти як дошкільний підрозділ;

- приєднання Любимівського закладу дошкільної освіти до Любимівського закладу повної загальної середньої освіти як дошкільний підрозділ.

ІІ етап

Заходи оптимізації закладів освіти, які функціонують в сільських населених пунктах громади будуть впроваджуватися протягом 2024-2025 року.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 82 від 24.07.2023 року, реорганізовано юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради шляхом злиття та створення Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради.

Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 84 від 26.07.2023 року, внесено зміни до Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023 2025 роки, а саме у пункті 1 І етапу слова «злиття (об`єднання)» замінено на по тексту на «приєднання».

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 85 від 26.07.2023 року скасовано розпорядження начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 82 від 24.07.2023 року «Про реорганізацію Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради шляхом злиття у Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради».

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 86 від 26.07.2023 року, утворено Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради як юридичну особу публічного права та затверджено Статут Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 91 від 31.07.2023 року, реорганізовано юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради шляхом приєднання до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради. Припинено юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради. Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 92 від 31.07.2023 року реорганізовано юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради шляхом приєднання до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради. Припинено юридичну особу Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради. Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 265-к від 31.07.2023 року «Про попередження про зміну істотних умов праці та/або можливе вивільнення керівників закладів повної загальної середньої освіти Нововоронцовської селищної ради», попереджено про припинення юридичної особи у зв`язку з реорганізацією закладів шляхом приєднання та про зміну істотних умов праці та/або можливе вивільнення 30.09.2023 року керівників закладів повної загальної середньої освіти Нововоронцовської селищної ради, а саме: директора Нововоронцовського ЗПЗСО № 1 та директора Нововоронцовського ЗПЗСО № 2.

Наказом директора Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради №19 від 31.08.2023 року, учнів Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради переведено до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради.

Наказом директора Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради №63/у від 31.08.2023 року, учнів Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради переведено до Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради.

Наказом директора Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради № 6/у від 31.08.2023 року зараховано учнів Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та учнів Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради до складу здобувачів освіти Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради та внесено дані в базу ІСУО ліцею.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 287 від 04.10.2023 року затверджено передавальний акт Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації № 311 від 16.10.2023 року затверджено передавальний акт Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради.

Розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації № 719 від 07.11.2023 року, анульовано ліцензію серії АА № 120342 для провадження освітньої діяльності на рівні повної загальної середньої освіти, виданої Нововоронцовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2, на підставі заяви ліцензіата.

Розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації № 720 від 07.11.2023 року, анульовано ліцензію серії АА № 120341 для провадження освітньої діяльності на рівні повної загальної середньої освіти, виданої Нововоронцовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1, на підставі заяви ліцензіата.

Розпорядженнями начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 07.11.2023 року № 714, № 715, № 716 та № 717, видано Нововоронцовському ліцею Нововоронцовської селищної ради ліцензію для провадження освітньої діяльності на рівні профільної середньої освіти; на рівні базової середньої освіти; на рівні початкової освіти; на рівні позашкільної освіти.

При цьому, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради припинені 19.10.2023 року та їх правонаступником є Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради.

Вирішуючи спірні правовідносини суд зазначає таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України «Про освіту», законодавство України про освіту ґрунтується на Конституції України та складається із цього Закону, спеціальних законів, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.

Частинами 1-3 ст. 3 Закону України «Про освіту» передбачено, що кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.

В Україні створюються рівні умови доступу до освіти. Ніхто не може бути обмежений у праві на здобуття освіти. Право на освіту гарантується незалежно від віку, статі, раси, стану здоров`я, інвалідності, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин та ознак.

Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.

Згідно з ч.2 ст.5 Закону України «Про освіту», державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

У відповідності до ч.5 ст. 13 Закону України «Про освіту» органи місцевого самоврядування різних адміністративно-територіальних одиниць мають право прийняти з урахуванням потреб і пропозицій територіальних громад спільне рішення про організацію здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти в закладі освіти (його філії) та забезпечення підвезення здобувачів освіти до нього і у зворотному напрямку.

Частинами 1 та 4 ст. 22 Закону України «Про освіту» передбачено, що юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.

Заклад освіти може здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти, утворювати для цього структурні підрозділи.

Згідно з ч.2 ст. 24 Закону України «Про освіту» управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 25 Закону України «Про освіту» засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа), зокрема, приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом.

Правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти визначені в Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX (далі Закон № 463-IX).

Відповідно до п.п. 1,3,4,6 ч.1 ст. 1 Закону № 463-ІХ, безпечне освітнє середовище - сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування, шляхом фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (булінг (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин;

доступність повної загальної середньої освіти - сукупність умов, що сприяють задоволенню освітніх потреб осіб та забезпечують кожній особі можливість здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів, у тому числі наявність достатньої кількості закладів освіти, що забезпечують безоплатне здобуття повної загальної середньої освіти, відсутність дискримінації за будь-якою ознакою чи обставиною, надання учням підтримки в освітньому процесі;

заклад загальної середньої освіти - юридична особа, основним видом діяльності якої є освітня діяльність, що провадиться на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти;

засновник закладу загальної середньої освіти (далі - засновник) - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад загальної середньої освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

Згідно із ч.1 ст.4 Закону № 463-ІХ, повна загальна середня освіта здобувається на таких рівнях:

початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;

базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;

профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.

У відповідності до абзаців 1, 4 ч.1 ст.31 Закону № 463-ІХ, юридична особа має статус закладу загальної середньої освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність, що здійснюється на одному чи декількох рівнях повної загальної середньої освіти.

Заклад освіти провадить освітню діяльність на певному рівні повної загальної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

Частиною 1 ст. 32 Закону № 463-ІХ передбачено, що рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.

Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до ч.2 ст. 32 Закону № 463-ІХ у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Згідно з ч.1 ст. 36 Закону № 463-ІХ, управління закладом загальної середньої освіти здійснюють: засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган; керівник закладу освіти; педагогічна рада; вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.

Так, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради є Нововоронцовська селищна рада, код ЄДРПОУ:26283366.

Отже, дії щодо реорганізації чи ліквідації таких закладів повинні прийматись Нововоронцовською селищною радою шляхом прийняття відповідного розпорядчого акту.

Водночас, оскаржувані позивачами розпорядження підписані начальником Нововоронцовської селищної військової адміністрації Андрієм Селецьким, тобто на думку позивачів не уповноваженою особою, та відповідно не у встановленій законодавством формі шляхом прийняття рішення.

Щодо таких доводів позивачів суд зазначає наступне.

У зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан.

Законом України «Про правовий режим воєнного стану» 12 травня 2015 року № 389-VIII визначено зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб (далі Закон № 389-VIII).

Згідно з ч.ч.1-3 ст. 4 Закону № 389-VIII на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Начальником військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) може бути призначений відповідний сільський, селищний, міський голова.

Так, на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Президентом України видано Указ «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області» від 27 жовтня 2022 року № 738/2022, яким утворено, зокрема, Нововоронцовську селищну військову адміністрацію Бериславського району Херсонської області.

Розпорядженням Президента України №268/2022-рп від 28.10.2022 року призначено А.Селецького начальником Нововоронцовської селищної військової адміністрації Бериславського району Херсонської області.

Суд зазначає, що згідно зі п.1 ч.2 ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування: 1) начальник військової адміністрації: крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови; може затвердити тимчасову структуру виконавчих органів сільської, селищної, міської ради (для працівників, посади яких не включені до тимчасових штатних розписів, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду);

Так, відповідно до постанови Верховної Ради України від 16 листопада 2022 року № 2778-IX, у період дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування начальники Кочубеївської, Новоолександрівської, Новорайської, Тягинської сільських, Великоолександрівської, Високопільської, Нововоронцовської селищних та Бериславської міської військових адміністрацій Бериславського району, Іванівської та Нижньосірогозької селищних військових адміністрацій Генічеського району, Костянтинівської, Рубанівської сільських, Любимівської, Чаплинської селищних і Таврійської міської військових адміністрацій Каховського району, Каланчацької та Лазурненської селищних військових адміністрацій Скадовського району, Дар`ївської та Чорнобаївської сільських військових адміністрацій Херсонського району Херсонської області:

крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану», здійснюють повноваження відповідних сільських, селищних, міських рад, їх виконавчих комітетів, відповідних сільських, селищних, міських голів;

можуть затвердити тимчасову структуру виконавчих органів відповідних сільських, селищних, міських рад (для працівників, посади яких не включені до тимчасових штатних розписів, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду).

Отже, відповідно до викладеного, начальник Нововоронцовської селищної військової адміністрації на період дії воєнного стану в Україні здійснює повноваження Нововоронцовської селищної ради та селищного голови Нововоронцовської селищної ради.

Відповідно до ч.1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно з ч.8 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Згідно з ч.1 ст.15 Закону № 389-VIII, повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

У відповідності до п.15 ч.2 ст.15 Закону № 389-VIII, військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, зокрема, із управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних.

Пунктом 8 частини 6 ст. 15 Закону № 389-VIII передбачено, що начальник військової адміністрації видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад).

Отже, зважаючи на викладене, те, що начальник Нововоронцовської селищної військової адміністрації на період дії воєнного стану в Україні здійснює повноваження Нововоронцовської селищної ради та її селищного голови, суд не вбачає порушень вимог чинного законодавства у прийнятті ним рішень в межах виконання функцій Нововоронцовської селищної ради шляхом прийняття розпорядження.

Щодо посилань позивачів на відсутність громадських обговорень, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.32 Закону № 463-ІХ, у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

При цьому, відповідно до Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 березня 1981 року N 1654-X адміністративно-територіальними одиницями Української РСР є: область, район, місто, район у місті, селище міського типу, сільрада, село і селище. Населені пункти, які є на території Української РСР, поділяються на міські і сільські. До міських населених пунктів належать міста республіканського, обласного, районного підпорядкування і селища міського типу, до сільських - села і селища незалежно від їх адміністративної підпорядкованості.

Відтак, зважаючи на те, що реорганізовані Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 1 Нововоронцовської селищної ради та Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти № 2 Нововоронцовської селищної ради були розташовані, а утворений Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради розташований тепер на території селища міського типу Нововоронцовка, яке відповідно до вищезазначеного Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР (яке було чинним як на дату виникнення спірних правовідносин так і на дату прийняття даного рішення), відноситься до міських населених пунктів, тобто такі навчальні заклади розташовані у міській місцевості, відтак обов`язку для проведення громадських обговорень проекту відповідного рішення засновника у відповідача не було.

При цьому, суд враховує доводи Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради, що розпорядженням начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації від 19 червня 2023 року № 64 «Про проведення громадського обговорення проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіту Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки» 19 червня 2023 року на веб-сайті Нововоронцовської селищної ради у підрубриці «Електронні консультації з громадськістю» рубрики «Консультації з громадськістю» розміщено інформаційне повідомлення про проведення з 19 червня по 03 липня 2023 року включно громадського обговорення у формі електронних консультацій з громадськістю та опитування через Google-форму щодо проекту Перспективного плану оптимізації закладів освіти Нововоронцовської селищної ради на 2023-2025 роки (І етап) та що звіт про результати обговорення опублікований на сайті Нововоронцовської селищної ради.

Щодо доводів позивачів, що відповідач прийняв повторне однакове розпорядження, суд зазначає, що такі доводи спростовуються тим, що у розпорядженні № 98 від 14.12.2022 року зазначено, що рішення десятої сесії Нововоронцовської селищної ради восьмого скликання від 13.07.2021 року №204 «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти у Нововоронцовській селищній територіальній громаді на період до 2024 року» втратило чинність.

Щодо доводів позивачів, що Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради не має ліцензії на здійснення освітньої діяльності, суд вважає їх також безпідставними та необґрунтованими зважаючи на те, що розпорядженнями начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 07.11.2023 року № 714, 715, 716 та 717 видано Нововоронцовському ліцею Нововоронцовської селищної ради ліцензію для провадження освітньої діяльності на рівні профільної середньої освіти; на рівні базової середньої освіти; на рівні початкової освіти; на рівні позашкільної освіти.

З огляду на вищевикладене, враховуючи встановлені судом обставини, суд робить висновок, що адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Нововоронцовської селищної ради, за участю третіх осіб Начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації Сенецького Андрія Анатолійовича, Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради, Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради про визнання незаконними та скасування розпоряджень не належить до задоволення.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 139, 205, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Нововоронцовської селищної ради, за участю третіх осіб Начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації Сенецького Андрія Анатолійовича, Нововоронцовського закладу повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради, Нововоронцовського ліцею Нововоронцовської селищної ради про визнання незаконними та скасування розпоряджень.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивачі:

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 );

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 ).

Відповідач до Нововоронцовської селищної ради (74200, Херсонська область, Бериславський район, смт Нововоронцовка, вулиця Воронцова, будинок 10, код ЄДРПОУ: 26283366).

Треті особи:

Начальник Нововоронцовської селищної військової адміністрації Сенецький Андрій Анатолійович (вулиця Воронцова, будинок 10, смт Нововоронцовка, Бериславський район, Херсонська область, 74200);

Нововоронцовський заклад повної загальної середньої освіти №1 Нововоронцовської селищної ради (вул.Суворова, буд. 6, смт Нововоронцовка, Бериславський район, Херсонська область, 74200, код ЄДРПОУ: 23139640);

Нововоронцовський ліцей Нововоронцовської селищної ради (вул. Бериславська, буд. 35, смт Нововоронцовка, Бериславський район, Херсонська область, 74200, код ЄДРПОУ: 45204978).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 15.01.2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116330188
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —420/24579/23

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні