СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 січня 2024 року Справа № 480/8935/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Бондаря С.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу №480/8935/23 за позовом Міського центру фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" до Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, третя особа: ТОВ "СУМИСЛАВБУД" про визнання протиправним та скасування висновку,-
В С Т А Н О В И В:
Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про визнання протиправним та скасування висновку від 10.08.2023 про результати моніторингу закупівлі за предметом: "Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу "Авангард" за адресою: вул. Хворостянки, 5 в м. Суми" (Код ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)" (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ІD: UА-2023-05-11-001634-а).
На обгрунтування позовних вимог зазначає, що в оскаржуваному висновку відповідач вказує про відсутність у тендерній пропозиції переможця конкурсу ТОВ «Сумиславбуд» документу на підтвердження права власності/ володіння/ користування тощо стосовно зазначеного у довідці «спеціалізованого вантажного автомобіля ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 », що не відповідає вимогам пп.1 п. 1 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації Замовника. Також у висновку зазначено, що ТОВ «Сумиславбуд» у складі тендерної пропозиції не надано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. У наданій на вимогу Замовника про усунення невідповідностей товариством «Сумиславбуд» було надано копію декларації від 11.07.2023, в якій відсутні дата та номер реєстрації у територіальному органі Держпраці. Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Сумиславбуд» через невідповідність учасника кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а також як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та уклав з ним договір від 20.07.2023 №20-07. У зв`зку з виявленими порушеннями відповідач зобов`язує Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень). На думку позивача, така вимога суб`єкта владних повноважень є не конкретною, у зв`язку з чим неможлива до виконання. Крім того, виявлені порушення мають технічний характер та не впливають на результати визначення переможця конкурсу.
Ухвалою суду від 01.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській у відзиві на позов зазначає, що аналізом документів, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сумиславбуд», з урахуванням документів, наданих ним на вимогу про усунення невідповідностей, установлено, що у довідці про наявність обладнання і матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, від 15.05.2023 №1/2, зазначено, зокрема, про наявність орендованого «спеціалізованого вантажного автомобілю ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 ». Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Сумиславбуд» міститься договір про надання автотранспортних послуг та послуг крана на автомобільному ходу від 31.03.2023 № 31/03-1 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (Виконавець), відповідно до якого автотранспортні послуги надаються Виконавцем вантажними автомобілями КАМАЗ 5511, державний номер НОМЕР_2 та ЗИЛ-ММЗ 554М, державний номер НОМЕР_3 . При цьому, документи на підтвердження права власності/ володіння/ користування тощо стосовно зазначеного у довідці «спеціалізованого вантажного автомобіля ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 » відсутні, що не відповідає вимогам підпункту 1 пункту 1 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання копії дозволу/ів та/або копію Декларації/й відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що дають право на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема, експлуатацію вантажопідіймальних кранів. При цьому, учасником ТОВ «Сумиславбуд», якого визначено переможцем торгів, у складі тендерної пропозиції не надано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таким чином, Замовник на порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі" не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Сумиславбуд» через невідповідність учасника кваліфікаційним критеріям, установленим вказаним законом, а також як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, та не обгрунтовано уклав з ним договір від 20.07.2023 №20-07.
Суд, дослідивши надані сторонами докази, встановив такі обставини.
Міським центром фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" 11.05.2023 оголошена закупівля, а саме відкриті торги з особливостями щодо закупівлі капітальних робіт за предметом: «Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу «Авангард» за адресою: вул. Хворостянки, 5 в м.Суми» (Код ДК 021: 2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-11-001634-а).
Дана закупівля у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" розміщена в електронному вигляді на офіційній веб-сторінці системи "prozorro".
Тендерна пропозиція ТОВ "Сумиславбуд" визначена переможцем, у зв`язку з чим 13.07.2023 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Рішенням Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про початок моніторингу від 24.07.2023 №35-3 дану закупівлю було включено до переліку закупівель, які підлягають моніторингу щодо дотримання вимог чинного законодавства у сфері проведення публічних закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-11-001634-а Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області складений Висновок від 10.08.2023.
Згідно з вказаним Висновком, аналізом документів, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "Сумиславбуд", з урахуванням документів, наданих ним на вимогу про усунення невідповідностей, установлено, що у довідці про наявність обладнання і матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, від 15.05.2023 №1/2, зазначено, зокрема, про наявність орендованого «спеціалізованого вантажного автомобілю ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 ». Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ "Сумиславбуд" міститься договір про надання автотранспортних послуг та послуг крана на автомобільному ходу від 31.03.2023 № 31/03-1 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (Виконавець), відповідно до якого автотранспортні послуги надаються Виконавцем вантажними автомобілями КАМАЗ 5511, державний номер НОМЕР_2 та ЗИЛ-ММЗ 554М, державний номер НОМЕР_3 . При цьому, документи на підтвердження права власності/ володіння/ користування тощо стосовно зазначеного у довідці «спеціалізованого вантажного автомобіля ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 » відсутні, що не відповідає вимогам підпункту 1 пункту 1 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі" додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання копії дозволу/ів та/або копію Декларації/й відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що дають право на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема, експлуатацію вантажопідіймальних кранів. При цьому, учасником ТОВ "Сумиславбуд", якого визначено переможцем торгів, у складі тендерної пропозиції не надано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" та абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "Сумиславбуд" через невідповідність учасника кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 вказаного Закону, а також як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та уклав з ним договір від 20.07.2023 №20-07.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов`язує Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх", вважаючи такий Висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області протиправним, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" 26 січня 1993 року № 2939-XII, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2939-XII), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (далі - Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 закріплено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Також, пунктом 7 Положення № 43 визначено, що Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
За змістом статті 5 Закону № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" (далі по тексту - Закон № 922-VIII), проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад встановлює Закон № 922-VIII, пунктом 14 частини першої статті 1 якого визначено, що моніторингом процедури закупівлі є аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
В силу ч. 1 ст. 3 Закону № 922-VIII, цей Закон застосовується:
1) до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
2) до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
3) до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частини другої цієї статті.
Приписами частин 6, 7 ст. 8 Закону № 922-VIII передбачено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону № 922-VIII, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель шляхом їх моніторингу, за результатами здійснення якого посадовою особою складається висновок про результати моніторингу закупівлі.
При виявленні порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю у висновку здійснює його опис та зазначає про спосіб його усунення.
Отже, з метою усунення виявленого під час моніторингу порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель у висновку міститься вимога зобов`язального характеру, яка є обов`язковою для виконання.
Як встановлено судом, відповідно до підпункту 1 пункту 1 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Замовник встановив вимогу щодо надання довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном.
Аналізом документів, що містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "Сумиславбуд", з урахуванням документів, наданих ним на вимогу про усунення невідповідностей, установлено, що у довідці про наявність обладнання і матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, від 15.05.2023 №1/2 зазначено, зокрема, про наявність орендованого «спеціалізованого вантажного автомобілю ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 » (позиція 43). Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ "Сумиславбуд" міститься договір про надання автотранспортних послуг та послуг крана на автомобільному ходу від 31.03.2023№31/03-1 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (Виконавець), відповідно до якого автотранспортні послуги надаються Виконавцем вантажними автомобілями КАМАЗ 5511, державний номер НОМЕР_2 та ЗИЛ-ММЗ 554М, державний номер НОМЕР_3 .
При цьому, документи на підтвердження права власності/володіння/ користування тощо стосовно зазначеного у довідці «спеціалізованого вантажного автомобіля ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 » відсутні, що не відповідає вимогам підпункту 1 пункту 1 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі" додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Таким чином, учасник торгів ТОВ "Сумиславбуд" не підтвердив наявність у нього спеціалізованого вантажного автомобіля ЗИЛ 433110, державний номер НОМЕР_1 , про який він вказав у довідці.
Зазначення у довідці одного автомобіля, при цьому надання документів зовсім на інший автомобіль не можна відносити до формальних помилок, оскільки учасник не помилився в одній літері чи в цифрі, а вказав зовсім інший автомобіль.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року № 715/34998, який не відносить такі помилки до формальних.
Тому посилання позивача на пункт 2 Переліку (Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі) є необгрунтованим.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання копії дозволу/ів та/або копію Декларації/й відповідності матеріально-технічнох бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що дають право на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема, експлуатацію вантажопідіймальних кранів.
При цьому, учасником ТОВ "Сумиславбуд", якого визначено переможцем торгів, у складі тендерної пропозиції не надано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що дає право на експлуатацію вантажопідіймальних кранів (далі - декларація).
На вимогу Замовника (позивача у справі) про усунення невідповідностей до 12.07.2023 ТОВ "Сумиславбуд" надано копію декларації від 11.07.2023, в якій відсутні дата та номер реєстрації у територіальному органі Держпраці.
Варто зауважити, що відповідно до п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі - Порядок №1107), територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня їх отримання.
Також, відповідно до відкритих даних, розміщених на сайті Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці інформація щодо наявності даної декларації (поданої 11.07.2023) також відсутня.
Отже, учасник ТОВ "Сумиславбуд" не надав копії дозволу та/або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що дають право на експлуатацію вантажопідіймальних кранів, оформлену у відповідності з вимогами Порядку №1107, що не відповідає вимогам підпункту 5.2. пункту 5 таблиці «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо надання пояснення стосовно невідхилення пропозиції учасника ТОВ "Сумиславбуд" з вказаної підстави, позивач надав інформацію щодо наявності на сайті Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ "Сумиславбуд" під номером реєстрації № ДК6794/ПНС/2-23 від 20.07.2023.
Проте, позивач посилається на декларацію, якої не існувало у період розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Сумиславбуд" (з 11.07.2023 по 13.07.2023), оскільки вона була складена учасником ТОВ "Сумиславбуд" 17.07.2023, тобто після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (13.07.2023).
Крім того, декларація, складена учасником ТОВ "Сумиславбуд" від 11.07.2023, в якій відсутні дата та номер реєстрації у територіальному органі Держпраці, відрізняється за змістом від декларації складеної 17.07.2023, яка розміщена на сайті Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Відповідно до пункту 3 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №178, в редакції від 20.04.2023 (далі по тексту - Особливості) замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
За приписами абзацу другого п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до абзацу п`ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх", в порушення вказаних норм законодавства не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "Сумиславбуд" через невідповідність учасника кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону України "Про публічні закупівлі", а також як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" та уклав з ним договір від 20.07.2023 №20-07.20.07.2023 №20-07.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області правомірно зобов`язано Міський центр фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Таким чином, у суду відсутні правові підстави визнавати протиправним та скасовувати висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 10.08.2023 про результати моніторингу закупівлі за предметом: "Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу "Авангард" за адресою: вул. Хворостянки, 5 в м. Суми" (Код ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)" (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ІD: UА-2023-05-11-001634-а).
Зазначена позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними в постанові від 04.11.2021 по справі № 620/6134/20.
У зв`язку з відмовою в задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Міського центру фізичного здоров`я населення "Спорт для всіх" до Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про визнання протиправним та скасування висновку відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2024 |
Оприлюднено | 18.01.2024 |
Номер документу | 116331043 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні