Рішення
від 08.12.2023 по справі 910/13115/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

08.12.2023Справа № 910/13115/23За позовом: Державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут "Укрдіпрогазоочистка"

до Фонд державного майна України

про визнання незаконним та скасування наказу

суддя Мельник В.І.

за участю секретаря судового засідання Федорової О.В.

Представники сторін: відповідно до протоколу судового засідання

Суть спору:

До Господарського суду міста Києва звернулось Державне підприємство "НАУКОВО ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА" з позовом до Фонду державного майна України про визнання незаконним та скасування наказу.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.08.2023 відкрито провадження у справі № 910/13115/23 та призначено до розгляду на 15.09.2023.

13.09.2023 відділом діловодства суду від позивача отримано заяву про виправлення описки в позовній заяві.

14.09.2023 відділом діловодства суду від позивача отримано клопотання про відкладення розгляду справи.

14.09.2023 відділом діловодства суду від відповідача отримано відзив на позовну заяву.

Ухвалою суду від 15.09.2023 відкладено підготовче засідання на 03.11.2023.

02.11.2023 відділом діловодства суду від позивача отримано додаткові пояснення.

В підготовче засіданні 03.11.2023 представник позивач з?явися, надав усні пояснення.

В підготовче засіданні 03.11.2023 представник відповідача з?явися, надав усні пояснення.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.11.2023 закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 08.12.2023.

В судове засідання 08.12.2023 представник позивача з`явився, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судове засідання 08.12.2023 представник відповідача з`явився, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні 08.12.2023 винесено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, судом з`ясовано наступне.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на адресу Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА» надійшов лист №16/1-32-01134 від 07.06.2023р. зі змісту якого вбачається, що наказом Фонду від 30.05.2023 № 965 єдиний майновий комплекс Державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут "УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА" включено до переліку об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації у 2023 році та визначено органом приватизації зазначеного підприємства Регіональне відділення Фонду по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях. Позивач вважає що наказ №965 від 30.05.2023 прийнято з порушенням норм законодавства.

Як вбачається із матеріалів справи, ліквідатором було направлено лист №01-20/66 від 26.04.2023р. на адреси Міністерства енергетики України та Фонду державного майна України з проханням протягом 30 днів розглянути умови продажу майна та прийняти одне з рішень, визначених частиною шостою статті 75 КУзПБ. Листом №10-52-10919 від 03.05.2023р. Фонд державного майна України повідомив про відсутність прав на погодження умов продажу майна Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА» (ЄДРПОУ 00219388). Листом №26/1.3-17.5-9337 від 08.05.2023р. Міністерство енергетики України не погодило запропоновані умови продажу.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області, від 23.05.2023р. замінено учасника у справі №908/2096/22 про банкрутство Державного підприємства Науково-дослідний, та проектний інститут Укрдіпрогазоочистка, -69006, м. Запоріжжя, вул. Трегубенка, 18, код ЄДРПОУ 00219388 - Міністерство Енергетики України, 02000, м. Київ, вул. Хрещатик, 30 на Фонд державного майна України, 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9 в якості органу, уповноваженого управляти майном, боржника.

26.05.2023 ліквідатором було направлено лист №01-20/76 від 26.05.2023р. на адресу Фонду державного майна України, листом №10-52-15661 від 26.06.2023р. Фонд державного майна України вімовив в наданні згоди на продаж майна боржника посилаючись на ч. 5 ст. 12 ЗУ «Про приватизацію державного і комунального майна».

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 10 ч, 2 ст. 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Відповідно до ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він. суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Статтею 11 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" встановлено порядок формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації. Згідно з зазначеною процедурою ініціювати приватизацію об`єктів можуть органи приватизації, уповноважені органи управління, інші суб`єкти управління об`єктами державної і комунальної власності або покупці. Переліки об`єктів малої приватизації державної власності, що підлягають приватизації, затверджуються Фондом державного майна України.

Для включення державного майна до переліків об`єктів малої приватизації уповноважені органи управління: постійно переглядають, виявляють державне майно, яке безпосередньо не забезпечує виконання такими органами встановлених законодавством завдань; державне майно, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств (крім матеріальних носіїв секретної інформації); майно, що більше трьох років не використовується у виробничій діяльності і подальше його використання не планується, та щокварталу вносять Фонду державного майна України свої пропозиції щодо включення державного майна до переліку об`єктів, що підлягають приватизації; для включення об`єктів соціально-культурного призначення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, подають до державних органів приватизації разом з пропозиціями стосовно включення до переліку пропозиції щодо строку збереження профілю діяльності об`єктів соціально- культурного призначення або можливості перепрофілювання кожного з таких об' єктів.

Відповідно до ч.9 ст. 11 ЗУ "Про приватизацію державного і комунального майна" відмова державними органами приватизації у включенні до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, можлива у разі коли підприємство, що пропонується приватизувати, перебуває у процесі ліквідації.

Наказом Міністерства палива та енергетики №449 від 11.09.2009р. припинено діяльність ДНІ «НДПІ «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА».

Постановою Господарського суду Запорізької області по справі №908/2096/22 від 16.03.2023р. визнано Державне підприємство «Науково- дослідний та проектний інститут «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА» (69006, м. Запоріжжя, вул. Трегубенка, 18, код ЄДРПОУ 00219388) - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців. Ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021 року, адреса: 51931, м. Кам`янське Дніпропетровської області, вул. Ковалевича, 3, офіс 3).

Згідно ч.1ст. 59 КУзПБ з дня ухвали господарським судом постанови про визнання, боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються, повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

Позивач зазначив, що 16.03.2023 були припинені повноваження будь яких органівуправління ДП «НДПІ «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА» щодо управління ним та його майном, проте оскаржуваний наказ ФДМ України №965 прийнято 30.05.2023р.

Відповідно до ч. 5 ст. 12 ЗУ «Про приватизацію державного і комунального майна» - справи про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, не порушуються до її завершення. Провадження у справах про банкрутство таких підприємств/господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.

Відповідно до ч.1 ст. 61 КУзПБ Ліквідатор з дня свого призначення серед інших здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу;

Згідно ч.1 ст. 62 КУзПБ усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси. Також відповідно ч.1ст. 63 КУзПБ після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.

Згідно п. 7 ч.1ст. 59 КУзПБ з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Продаж майна боржника на аукціоні відбувається в електронній торговій системі. Порядок функціонування електронної торгової системи, організації та проведення електронних аукціонів, визначення розміру, сплати, повернення гарантійних внесків та сплати винагороди операторів електронних майданчиків затверджується Кабінетом Міністрів України. Замовником аукціону є арбітражний керуючий, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Кодексом (ч. ч.1 ,3,4 ст. 68 Кодексу України з процедур банкрутства).

У відповідності до ч1 ст. 70 Кодексу України з процедур банкрутства замовник аукціону повинен оголосити про проведення першого аукціону протягом 20 днів з дня отримання згоди на продаж майна або визначення умов аукціону судом відповідно до цього Кодексу.

За приписами ч.8 ст, 48 Кодексу України з процедур банкрутства, до компетенції комітету кредиторів, зокрема, належить прийняття рішення про надання згоди на продаж майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) та погодження умов продажу майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) у процедурі ліквідації банкрута.

При цьому, статтею 75 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що арбітражний керуючий визначає умови продажу за погодженням з комітетом кредиторів та забезпеченим кредитором (щодо майна, яке є предметом забезпечення).

Згідно ч.14 ст. 96 КУзПБ продаж майна державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, першочергово відбувається шляхом продажу майна боржника як єдиного майнового комплексу. До складу такого єдиного майнового комплексу включаються земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, право на торговельну марку або інше позначення, а також права на земельні ділянки. Продаж майна боржника як єдиного майнового комплексу здійснюється на аукціоні відповідно до цього Кодексу.

Умови продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу, визначені статтею 75 цього Кодексу, додатково погоджуються арбітражним керуючим з органом, уповноваженим управляти державним майном.

Орган, уповноважений управляти державним майном, зобов`язаний протягом 30 днів розглянути умови продажу майна та прийняти одне з рішень, визначених частиною шостою статті 75 цього Кодексу.

Відповідачем не надано ніяких доказів які б спростовували зазначене позивачем.

Заслухавши представників сторін та дослідивши матеріали наявні в матеріалах справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позовні вимоги.

2. Визнати незаконним та скасувати наказ Фонду державного майна України №965 від 30.05.2023 в частині включення до Переліку єдиних майнових комплексів державних підприємств і їх структурних підрозділів, єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інституту «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА».

3. Стягнути із Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9, ідентифікаційний код 00032945) на користь Державного підприємства «Науково дослідний та проектний інститут «УКРДІПРОГАЗООЧИСТКА» (69006, м. Запоріжжя, вул. Трегубенка 18, ідентифікаційний код 00219388) судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн..

4. Видати наказ.

Це рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 15.12.2023.

Суддя В.І. Мельник

Дата ухвалення рішення08.12.2023
Оприлюднено19.01.2024
Номер документу116355131
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання незаконним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —910/13115/23

Постанова від 30.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Рішення від 08.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 03.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 25.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 19.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 15.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 06.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні