ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/6949/23
15 січня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Паряк Тетяни Дмитрівни
представника позивача Олійник О.І.
представника відповідача Свистун Є.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" до Головного управління ДПС у Тернопільській області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення №9141423/44802394 від 06.07.2023, зобов`язання вчинити певні дії.
Уточнені позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем за наслідками господарських взаємовідносин із ТОВ «К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39266874), 17 травня 2023 року складено та подано для реєстрації в ЄРПН, зокрема, податкову накладну №95.
Реєстрацію вказаної накладної було зупинено 05.06.2023р. (квитанцію про зупинення додано позивачем).
Підставою для зупинення реєстрації в ЄРПН зазначеної вище податкової накладної згідно інформації у квитанціях було те, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. N 1165 (надалі - Порядок N 1165).
У відповідності до вимог Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року N 520 (надалі - Порядок N 520) по вказаній податковій накладній позивачем 23 червня 2023 року подано Повідомлення №33 від 19.06.2023р. про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За результатами розгляду такого Повідомлення Комісією відповідно до абз. 4 п. 9 Порядку N 520 прийнято рішення від 28.06.2023р. за №9081213/44802394 направити ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (скріншот з Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/ РК, як доказ направлення)
30 червня 2023 року за №32 позивачем подано Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН.
За наслідками розгляду додаткового Повідомлення Комісією 06 липня 2023р. №9141423/44802394прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у ЄРПН (абз. 9 п. 9 Порядку N 520)
Позивачем проводилась процедура досудового вирішення спору у спосіб, що передбачений ст. 56 Податкового кодексу України та Порядком №1165, за наслідками якої рішення Комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області від 06.07.2023 №9141423/44802394 про відмову в реєстрації податкової накладної у ЄРПН залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Позивач стверджує, що надав контролюючому органу достатні письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції за податковою накладною, реєстрацію якої зупинено, а тому вважає, що така підлягає реєстрації в ЄРПН. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної контролюючий орган діяв протиправно, без урахування дійсних обставин, відтак оскаржуване рішення підлягає скасуванню.
З вказаних підстав позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 31.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у строк, встановлений статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Від відповідачів до суду надійшов відзив на адміністративний позов (спільна позиція ДПС України та ГУ ДПС у Тернопільській області). Представник відповідачів позовні вимоги заперечує та зазначає, що за наслідками аналізу господарської діяльності ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (код ЄДРПОУ 44802394) Комісією Головного управління ДПС у Тернопільській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 06 квітня 2023 року на своєму засідання прийнято рішення про відповідність платника критеріям ризиковості. Результати засідання Комісії оформлено Протоколом від 06.04.2023р. №48.
Декларування ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» нульового податкового навантаження з ПДВ, при значних обсягах постачання - за 2022 рік (43 368,45 тис. грн.), за 2023 рік (27 573,03 тис. грн.), суми ПДВ до сплати не декларували жодного разу. Рядок 21 згідно декларації за лютий 2023 року складає - 2 934,72 тис. грн.
Встановлено взаємовідносини з ризиковими контрагентами, зокрема:
-ПАП "АГРОПРОДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 30356854), який виступає продавцем, обсяг придбання від нього - 53%, сума ПДВ - 9 126 тис. грн., номенклатура товару: «Комбікорм кури бройлер фінішер, Перевезення більше» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №115 від 20.01.2023 року.
-ТОВ "АКТИВ КОМПАНІ" (код ЄДРПОУ 40209490), який виступає покупцем, обсяг реалізації на суму ПДВ - 57 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена, Шия індика охолоджена, Печінка індика охолоджена, Шлунок індика охолоджений, Серце індика охолоджене» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №2178 від 05.01.2023 року.
-ТОВ "ЛІАРІС" (код ЄДРПОУ 43639312), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 26 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №253 від 13.01.2022 року.
-ТОВ "КЕРМ ПРОДУКТ" (код ЄДРПОУ 43858199), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 14 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №32516 від 01.11.2022 року.
- ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 7 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена, Шия індика охолоджена, Шлунок індика охолоджений, Печінка індика охолоджена, Серце індика охолоджене» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №36218 від 12.05.2021 року.
Значний обсяг операцій здійснено з пов`язаними особами, зокрема ТОВ "АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ" (код ЄДРПОУ 38364705) який виступає засновником ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" (код ЄДРПОУ 44802394), обсяг придбання - 10%, номенклатура товару: «Індик на дорощування, Оренда транспортних засобів (Mercedes-Benz Sprinter), Послуги перевезення, Солома, Вантажно-розвантажувальні роботи, Борошно, Медітек, Гума, інше», обсяг реалізації - 6% , номенклатура товару: «Індики (живою вагою), Послід пташиний».
Також ОСОБА_2 (р. н. НОМЕР_2 ) який є директором ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" (код ЄДРПОУ 44802394) одночасно є директором та засновником ТОВ "АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ" (код ЄДРПОУ 38364705).
ТОВ "АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ" (код ЄДРПОУ 38364705) в свою чергу є засновником ПАП "АГРОПРОДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 30356854) (внесок 448000 грн.) обсяг придбання - 53%, номенклатура товару: «Кури бройлер фінішер, Перевезення більше 150 км, т/км» та яке включене до переліку ризикових платників податку.
ОСОБА_3 (р. н. НОМЕР_3 ) є одночасно головним бухгалтером ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" та ТОВ "АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ" (код ЄДРПОУ 30356854).
Наведена інформація слугувала підставою для прийняття рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку Додатку 1 до Порядку №1165 та податкової інформації, наведеної у Довіднику кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженого Наказом ДПС України від 11 січня 2023 року N 17, оскільки встановлено:
-постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
-придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
З огляду на такі обставини як те, що станом на дату розгляду додаткового Повідомлення, позивач перебував у реєстрі ризикових платників і мав господарські взаємовідносини на підставі договору поставки від 10.08.2022р. №10/08/22-1 із контрагентом, якого також було включено до переліку ризикових (ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 30356854)), та з врахуванням розгляду наданих додаткових документів та пояснень, Комісією було прийнято 06 липня 2023р. №9141423/44802394 рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у ЄРПН.
Між тим, п. 10 № 520 встановлено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства.
Підсумовуючи викладене, представник відповідачів вважає, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації ПН, було прийнято в межах, на підставі, у спосіб та у формі, що передбачені діючим законодавством.
Представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
16.11.2023 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.
З огляду на викладене просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 30.11.2023 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 28.12.2023 року о 10:15 год.
14.12.2023 року представник відповідачів надіслав через електронний суд заперечення на відповідь на відзив.
15.12.2023 року представник позивача надіслав через електронний суд додаткові пояснення по справі.
Ухвалою суду від 28.12.2023, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, надано представнику позивача час для подання уточнень та відкладено розгляд справи на 15.01.2024 о 10:00 год.
Представник позивача 28.12.2023 року надіслав через електронний суд заяву про уточнення позовних вимог.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених у позовній заяві та просив їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов, просив у його задоволенні відмовити повністю.
Заслухавши сторін, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ТОВ ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА (код ЄДРПОУ 44802394) 12.02.2022 зареєстроване як юридична особа; основним видом його діяльності є: розведення свійської птиці (код видів економічної діяльності 01.47); серед інших видів діяльності значиться: виробництво м`яса свійської птиці (код видів економічної діяльності 10.12); перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Тернопільській області, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; є платником податку на додану вартість.
17 травня 2023 року ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (надалі по тексту - Позивач) склало податкову накладну №95(Додаток 85).
Згідно з вказаною податковою накладною постачальник (продавець) ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА», ЄДРПОУ 44802394, індивідуальний податковий номер 448033919074, отримувач (покупець) ТОВ «К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД», ЄДРПОУ 39266874, індивідуальний податковий номер 392668713181. Обсяг постачання за вказаною податковою накладною - 561512,50 грн., сума ПДВ - 112302,50 грн., загальна сума коштів, що підлягають сплаті - 673815,00 грн., номенклатура - згідно коду УКТЗЕД (0105) - Кури свійські живі.
Згідно з квитанцією від 05 червня 2023 року № в ЄРПН 9130801794 (Додаток 85) контролюючий орган зупинив реєстрацію податкової накладної поданої Позивачем №95 від 17.05.2023 року.
В квитанції зазначено, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
В квитанції про зупинення, Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання пропозиції про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації в поданій податковій накладній, ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА», подано податковому органу повідомлення №33 від 19.06.2023 про надання пояснень та додано копії документів, що обґрунтовують такі пояснення (Додаток 1).
Так, податковому органу 23.06.2023 було подано копії таких документів:
1. Документ довільного формату №1 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Наказ про призначення на посаду директора № 1 від 12.02.2022 року;
2. Документ довільного формату №2 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір оренди нежитлового приміщення з обладнанням від 22.08.2022 року;
3. Документ довільного формату №3 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт приймання-передачі № 3 від 13.09.2022 року;
4. Документ довільного формату №4 від 21.06.2023 року та квитанція №2 - Повідомлення за ф. № 20-ОПП - реєстраційний номер документа 9193384724 від 27.09.2022 року;
5. Документ довільного формату №5 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Наказ № 4- ШР від 26.12.2022 р.;
6. Документ довільного формату №6 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки №25/07-22 від 25.07.2022 року;
7. Документ довільного формату №7 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна №1526 від 25.03.2023 року;
8. Документ довільного формату №8 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна №1526 від 25.03.2023 року;
9. Документ довільного формату №9 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Ветеринарне свідоцтво від 25.03.2023 року;
10. Документ довільного формату №10 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Паспорт якості від 25.03.2023 року;
11. Документ довільного формату №11 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Платіжна інструкція 388 від 05.05.2023 року;
12. Документ довільного формату №12 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт №55 від 31.03.2023 року;
13. Документ довільного формату №13 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт №78 від 30.04.2023 року;
14. Документ довільного формату №14 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт №98 від 31.05.2023 року;
15. Документ довільного формату №15 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір на постачання електричної енергії споживачу №670 від 26.10.2022 року;
16. Документ довільного формату №16 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт прийому-передачі природного газу від 31.03.2023 року;
17. Документ довільного формату №17 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт приймання-передачі електричної енергії від 30.04.2023 року;
18. Документ довільного формату №18 від 23.06.2023 року та квитанція №2 -Договір на постачання природного газу 1111-ГК/50 від 07.11.2022 року;
19. Документ довільного формату №19 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт прийому-передачі 407 від 31.03.2023 року;
20. Документ довільного формату №20 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки 0508/22 від 05.08.2022 року;
21. Документ довільного формату №21 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна Т230322000000090 від 22.03.2023 року;
22. Документ довільного формату №22 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Т230322000000090 від 22.03.2023 року;
23. Документ довільного формату №23 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Платіжна інструкція 471 від 30.05.2023 року;
24. Документ довільного формату №24 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки 10/08/22-1 від 10.08.2023 року;
25. Документ довільного формату №25 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна № 2379 від 30.03.2023 року;
26. Документ довільного формату №26 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна № 2116 від 30.03.2023 року;
27. Документ довільного формату №27 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна № 2607 від 07.04.2023 року;
28. Документ довільного формату №28 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна № 2295 від 07.04.2022 року;
29. Документ довільного формату №29 від 23.06.2023 року та квитанція №2- Видаткова накладна 2782 від 20.04.2023 року;
30. Документ довільного формату №30 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 2554 від 20.04.2023 року;
31. Документ довільного формату №31 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 3254 від 04.05.2023 року;
32. Документ довільного формату №32 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 2853 від 04.05.2023 року;
33. Документ довільного формату №33 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт звірки взаємних розрахунків від 31.05.2023 року;
34. Документ довільного формату №34 від 23.06.2023 року та квитанція №2 Договір про надання послуг 02-08/22-П від 02.08.2022 року;
35. Документ довільного формату №35 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт 45 від 31.03.2023 року;
36. Документ довільного формату №36 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт 68 від 30.04.2023 року;
37. Документ довільного формату №37 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт виконання робіт 85 від 31.05.2023 року;
38. Документ довільного формату №38 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт звірки взаємних розрахунків від 31.05.2023;
39. Документ довільного формату №39 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки 29/22 від 16.08.2022 року;
40. Документ довільного формату №40 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна СА-0000721 від 21.03.2023 року;
41. Документ довільного формату №41 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки 09022 від 02.09.2022 року;
42. Документ довільного формату №42 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 129 від 04.04.2023 року;
43. Документ довільного формату №43 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р129 від 04.04.2023 року;
44. Документ довільного формату №44 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 130 від 04.04.2023 року;
45. Документ довільного формату №45 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р130 від 04.04.2023 року;
46. Документ довільного формату №46 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 134 від 04.04.2023 року;
47. Документ довільного формату №47 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р134 від 04.04.2023 року;
48. Документ довільного формату №48 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 136 від 06.04.2023 року;
49. Документ довільного формату №49 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р136 від 06.04.2023 року;
50. Документ довільного формату №50 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки 119-1122/АВЗ від 01.11.2022 року;
51. Документ довільного формату №51 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 599 від24.04.2023 року;
52. Документ довільного формату №52 від 23.06.2023 року та квитанція №2 -Договір поставки 08.09/2022 від 08.09.2022 року;
53. Документ довільного формату №53 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - - Видаткова накладна КА21 від 07.03.2023 року;
54. Документ довільного формату №54 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Оборотно-сальдова відомість по рахунку 208 від 31.05.2023 року;
55. Документ довільного формату №55 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір на виконання лабораторних досліджень 9 від 03.01.2023 року;
56. Документ довільного формату №56 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір про надання послуг суб`єкту господарювання 30 від 01.03.2023 року;
57. Документ довільного формату №57 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 від 31.05.2023 року;
58. Документ довільного формату №58 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Оборотно-сальдова відомість по рахунку 213 від 23.05.2023 року;
59. Документ довільного формату №59 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Договір поставки П-146/1410/22-2 від 14.10.2022 року.
60. Документ довільного формату №60 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 590 від 13.05.2023 року;
61. Документ довільного формату №61 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р590 від 13.05.2023 року;
62. Документ довільного формату №62 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 591 від 13.05.2023 року;
63. Документ довільного формату №63 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р591 від 13.05.2023 року;
64. Документ довільного формату №64 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 592 від 13.05.2023 року;
65. Документ довільного формату №65 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна Р592 від 13.05.2023 року;
66. Документ довільного формату №66 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 597 від 15.05ю2023 року;
67 Документ довільного формату №67 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 597 від 15.05.2023 року;
68. Документ довільного формату №68 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 598 від 15.05.2023 року;
69. Документ довільного формату №69 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 598 від 15.05.2023 року;
70. Документ довільного формату №70 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 623 від 17.05.2023 року;
72. Документ довільного формату №72 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 624 від 17.05.2023 року;
73. Документ довільного формату №73 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 624 від 17.05.2023 року;
74. Документ довільного формату №74 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Видаткова накладна 625 від 17.05.2023 року;
75. Документ довільного формату №75 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Товарно- транспортна накладна 625 від 17.05.2023 року;
76. Документ довільного формату №76 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Акт звірки взаємних розрахунків 31.05.2023 року;
77. Документ довільного формату №77 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - Виписка з банку за кредитовими оборотами від 23.06.2023 року;
78. Документ довільного формату №78 від 23.06.2023 року та квитанція №2 - ПОЯСНЕННЯ №33 від 23.06.2023 року.
Пояснення з додатками було прийнято податковим органом за відповідними квитанціями, що зазначені вище та долучені до матеріалів адміністративного позову.
28.06.2023 року від контролюючого органу було отримано повідомлення №9081213/44802394 (Додаток 79) про необхідність надання додаткових роз`яснень та/ або документів, а саме:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів ( робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;
- первинних документів щодо придбання, товарів, транспортування продукції, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
30.06.2023 року ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» надіслало до ГУ ДПС України в Тернопільській області ПОВІДОМЛЕННЯ про надання додаткових пояснень №32 з повторно доданими документами (Додаток 80):
1. Видаткова накладна № 1526 від 25 березня 2023 року;
2. Товарно-транспортна накладна № 1526 від 25.03.2023 року;
3. Видаткова накладна № Т23032200000009 від 22.03.2023 року;
4. Товарно-транспортна накладна № Т23032200000009 від 22.03.2023 року;
5. Видаткова накладна № 2379 від 30.03.2023 року;
6. Товарно-транспортна накладна № 2116 від 30.03.2023 року;
7. Видаткова накладна № 2607 від 07.04.2023 року;
8. Товарно-транспортна накладна № 2295 від 07.04.2023 року;
9. Видаткова накладна № 2782 від 20.04.2023 року;
10. Товарно-транспортна накладна № 2554 від 20.04.2023 року;
11. Видаткова накладна № 3254 від 04.05.2023 року;
12. Товарно-транспортна накладна № 2853 від 04.05.2023 року;
13. Видаткова накладна № СА-0000721 від 21.03.2023 року;
14. Видаткова накладна № 129 від 04.04.2023 року;
15. Товарно-транспортна накладна № Р129 від 04.04.2023 року;
16. Видаткова накладна № 136 від 06.04.2023 року;
17. Товарно-транспортна накладна № Р136 від 06.04.2023 року;
18. Видаткова накладна № 599 від 24.04.2023 року;
19. Видаткова накладна № КА21 від 07.03.2023 року;
20. Видаткова накладна № 625 від 17.05.2023 року;
21. Товарно-транспортна накладна № Р625 від 17.05.2023 року;
22. Виписка з банку за кредитовими оборотами 23.06.2023 року.
За результатами розгляду пояснення Головним управлінням Держаної податкової служби у Тернопільській області винесено Рішення від 06.07.2023р. №9141423/44802394, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №95 від 17.05.2023р.(Додаток 81).
Вказане рішення винесене з підстав ненадання /частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації.
Не підкресливши (не визначивши), які конкретно документи не надані, Відповідач поставив Позивача у стан правової невизначеності.
Відповідно до Порядку Позивач подав СКАРГУ, щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення від 06.07.2023 р. №9141423/44802394 (Додаток 82).
Позивач надав до скарги пояснення та копії документів, що були надані при попередніх поясненнях.
Скарга була подана Позивачем та прийнята контролюючим органом відповідно до квитанції від 20.07.2023 року.
Окрім того, на підтвердження вище викладених аргументів на користь Позивача Відповідачем 18.07.2023 року було прийняте рішення №1886 про невідповідність платника податку, а саме ТОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (ЄДРПОУ 44802394) критеріям ризиковості платника податку (Додаток 83).
Інформацію про це рішення було викладено у скарзі та додано копію цього документу до неї.
28.07.2023 року Відповідач, за результатами розгляду вищезазначеної скарги, залишив її без задоволення, про що виніс рішення №60099/44802394/2 (Додаток 84).
Підставою для залишення вищезгаданої скарги без задоволення у всіх рішеннях зазначено: «Ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
У рішенні про відхилення скарги не визначено яких конкретно документів не надано. Знову контролюючий орган обмежився загальною фразою, яка нічим не обґрунтована, не мотивована та не конкретизована. Висловлювання носить загальних характер. Підстави такого висловлювання не визначені.
З цього вбачається, що підстави для відмови у реєстрації податкової накладної у Відповідача були відсутні.
За таких обставин рішення про відмову у задоволені скарги є протиправними.
З цього вбачається, що підстави для відмови у реєстрації податкової накладної у Відповідача були відсутні.
Вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує такі нормативно-правові акти.
Згідно підпунктів «а», «б» пункту185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/ послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок №1246, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимоги Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/ або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/ відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації.
Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою.
Отже, згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/ або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Згідно пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до змісту пунктів 10, 11 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 (далі - Порядок № 520), прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Речове словосполучення «може включати» вказує, що у кожному окремому випадку перелік таких документів є індивідуальним та різним.
Саме тому форма рішення про відмову в реєстрації податкових накладних передбачає, що «документи, які не надано» необхідно підкреслити. Отже контролюючий орган визначити конкретно яких документів не надано.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).
Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, зокрема, в разі: та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; Пункт 5 передбачає можливий перелік. Конкретизація такого переліку має міститися в рішенні податкового органу індивідуально в кожному випадку.
Відповідно до п. 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що міститься в додатку 1 до Порядок № 1165, передбачає наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення Комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законними.
Згідно усіх рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, вони прийняті в зв`язку із ненаданням платником податку копій документів.
Яких саме документів контролюючий орган не зазначив.
При цьому, Відповідачем визначено (хрестиком) 1 позицію в формі самого рішення, а саме:
- Ненадання / часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
У рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної не визначено яких конкретно документів не надано. Контролюючий орган обмежився загальною фразою, яка нічим не обґрунтована, не мотивована та не конкретизована. Висловлювання носить загальних характер. Підстави такого висловлювання не визначені.
З цього вбачається, що підстави для відмови у реєстрації податкової накладної у Відповідача були відсутні.
За таких обставин рішення про відмову у задоволені скарги є протиправними.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, за наведених вище обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.07.2023 №9141423/44802394.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №95 від 17.05.2023, датою її подання, то таку також належить задовольнити з огляду на таке.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України і нормами чинного законодавства України чітко визначено настання такої події як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної або визначення в судовому рішенні конкретної дати, яку слід вважати датою реєстрації або скасування реєстрації податкової накладної. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію спірної податкової накладної судом не встановлено.
У даному випадку зобов`язання відповідача ДПС України зареєструвати в ЄРПН подану позивачем податкову накладну датою її подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, що узгоджується з позицією Верховного Суду, наведеною у постанові від 19.10.2022 у справі №360/2463/20.
Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення, то з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідну позовну вимогу про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №95 від 17.05.2023 датою її подання також належить задовольнити.
Відповідно до приписів статей 9, 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та фактичні обставини справи, суд констатує, що оскаржуване рішення комісії ГУ ДПС у Тернопільській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 06.07.2023 №9141423/44802394 не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягає скасуванню, при цьому ДПС України зобов`язана зареєструвати у ЄРПН спірну податкову накладну. Позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що, враховуючи задоволення позовних вимог повністю, відповідно до частини першої статті 139 КАС України на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду відповідно до платіжної інструкції №914 від 25.10.2023 судовий збір у сумі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області (Комісія якого прийняла рішення, що стали підставою звернення до суду з цим позовом).
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області№9141423/44802394 від 06.07.2023 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №95 від 17.05.2023 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №95 від 17.05.2023 року подану Товариством з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" датою її подання 17.05.2023 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" понесені ними судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 17 січня 2024 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" (місцезнаходження/місце проживання: с. Гарбузів,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,47221 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44802394);
відповідач:
- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637).
- Державна податкова служба України (місцезнаходження/місце проживання: площа Львівська, 8,м. Київ,04053 код ЄДРПОУ 43005393).
Головуючий суддяПодлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2024 |
Оприлюднено | 19.01.2024 |
Номер документу | 116362573 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні