Ухвала
від 18.01.2024 по справі 344/24312/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/24312/23

Провадження № 2/344/1298/24

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження у справі

18 січня 2024 року місто Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Мелещенко Л.В., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГЦС МВС в Черкаській області, ТСЦ МВС № 2641 міста Івано-Франківськ про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

26 грудня 2023 року позивач ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , звернувся до суду з позовом до відповідача 1 Регіонального сервісного центру ГЦС МВС в Черкаській області, місцезнаходження: 18023 Черкаська область, м. Черкаси, вул. Лесі Українки, буд. 21, відповідача 2 ТСЦ МВС №2641 міста Івано-Франківськ, місцезнаходження: 76011 Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Євгена Коновальця, буд. 229, про зобов`язання вчинити дії.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26 грудня 2023 року дану справу розподілено головуючому судді Мелещенко Л.В.

У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого судді Мелещенко Л.В. у період з 29 грудня 2023 року по 17 січня 2024 року матеріали справи розглядаються у перший робочий день.

Ознайомившись з позовною заявою та долученими до неї матеріалами, суддя виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Згідно пункту 2 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ» № 3 від 01 березня 2013 року, вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суди повинні перевірити належність справ до їх юрисдикції та підсудності.

Пунктом 3 вказаної постанови визначається, що вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суди повинні виходити з того, що відповідно до статей 15, 16ЦПКу порядку цивільного судочинства суди розглядають справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ заКодексом адміністративного судочинства України(стаття 17),Господарським процесуальнимкодексом України (статті 1, 12),Кримінальним процесуальнимкодексом України абоКодексом України про адміністративні правопорушеннявіднесено до компетенції адміністративних, господарських судів, до кримінального провадження чи до провадження в справах про адміністративні правопорушення. Законом може бути передбачено розгляд інших справ за правилами цивільного судочинства. У зв`язку з наведеним суди мають виходити з того, що критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають із будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), по-друге, суб`єктний склад такого спору (однією зі сторін у спорі є, як правило, фізична особа).

Позивач у позовній заяві просить:

1) зобов`язати Регіональний сервісний центр ГЦС МВС в Черкаській області скасувати реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «Renault Megane», реєстраційний номер НОМЕР_1 , який зареєстровано на ОСОБА_2 ;

2) зобов`язати ТСЦ МВС № 2641 міста Івано-Франківськ зареєструвати транспортний засіб автомобіль марки «Renault Megane», реєстраційний номер НОМЕР_1 , на ОСОБА_1 .

Пункт 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У пункті 1 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Як вбачається зі змісту позовної заяви та доданих до неї документів, спірні правовідносини, виникли між фізичною особою ОСОБА_1 та Регіональним сервісним центром ГЦС МВС в Черкаській області, ТСЦ МВС № 2641 міста Івано-Франківськ, суб`єктами владних повноважень, щодо оскарження бездіяльності суб`єктів владних повноважень, що визначає наявність адміністративного спору та відносить його до підсудності адміністративного суду.

Таким чином, виходячи зі змісту позовних вимог та суб`єктного складу сторін, дана справа підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Стаття 20 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів

Так, у відповідності до частини першої статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:

оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;

уточнення списку виборців;

оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум;

оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:

примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;

примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні, або особами без громадянства;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України"Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Згідно частини другої статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України, окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначенихчастинами першоютатретьоюцієї статті.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 186 Цивільного процесуального кодексу України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в судах в порядку цивільного судочинства.

Враховуючи викладене, суддя дійшла висновку про відмову у відкритті провадження у даній справі.

Разом з тим, суддя вважає за необхідне роз`яснити позивачу, що останній може звернутися з даним позовом до адміністративного суду за правилами адміністративного судочинства.

Керуючись ст.ст. 19, 20, 186, 258-260, 353 Цивільного процесуального кодексу України, суддя -

У Х В А Л И Л А:

Відмовити у відкритті провадження у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГЦС МВС в Черкаській області, ТСЦ МВС № 2641 міста Івано-Франківськ про зобов`язання вчинити дії.

Роз`яснити позивачу,що з даним позовом він може звернутися до відповідного адміністративного суду за правилами адміністративного судочинства.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Івано-Франківського апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Мелещенко Л.В.

Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено19.01.2024
Номер документу116368164
СудочинствоЦивільне
Сутьзобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —344/24312/23

Ухвала від 18.04.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Мелещенко Л. В.

Ухвала від 26.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Мелещенко Л. В.

Ухвала від 15.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Мелещенко Л. В.

Постанова від 05.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Луганська В. М.

Постанова від 05.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 21.02.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 18.01.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Мелещенко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні