< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
06.10.10 16 год. 30 хв. Справа №2а-2573/10/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя в ск ладі< колегії суддів >:
головуючого судді - Лотової Ю.В.;
< суддів >< < - > > < Суддя >;
при секретарі - Сігнаєвсько му І.О.,
з участю представників:
позивача - Вохмяніна В.М ., довіреність від 12.01.2010 року № 1;
відповідача - Гармаш О.М ., довіреність від 09.07.2010 року № 2486/9/10-0, Токаревої Л.В., довіре ність від 09.04.2010 року № 1309/9/10-0;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Севастополі адм іністративну справу за позов ом товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія з у правління активами «АН-Капіт ал» (вул. Брестська, 18-а, м. Севас тополь, 99001); < Список > < Позивач в особі > до державної податко вої інспекції у Нахімовськом у районі м. Севастополя (вул. Г ероїв Севастополя, 74, м. Севаст ополь, 99001); < Список >< Відповідач в особі >про визнання протипр авними та скасування податко вих повідомлень-рішень,
Обставини справи:
31.08.2010 р. товариство з обмеж еною відповідальністю «Комп анія з управління активами « АН-Капітал»(далі по тексту по зивач або товариство) зверну лось до Окружного адміністра тивного суду м. Севастополя з адміністративним позовом до державної податкової інспек ції у Нахімовському районі м . Севастополя (далі по тексту в ідповідач або ДПІ) про визнан ня протиправними та скасуван ня податкових повідомлень - рішень відповідача від 01.04.2010 ро ку № 000082200/1 та від 08.06.2010 р. № 000082200/2.
Відповідно до ч. 4. ст. 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України, в редакції що на брала законної сили 30.07.2010 року, якщо законом передбачена мож ливість досудового порядку в ирішення спору і позивач ско ристався цим порядком, то для звернення до адміністративн ого суду встановлюється міся чний строк, який обчислюєтьс я з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на ріше ння, дії або бездіяльність су б'єкта владних повноважень.
Статтею 58 Конституції Украї ни встановлено, що закони та і нші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі , крім випадків, коли вони пом' якшують або скасовують відпо відальність особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України в редакції, що ді яла на момент виникнення спі рних відносин, для звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не вс тановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася аб о повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Враховуючи, що позивач вико ристовував своє право досудо вого врегулювання спірного п итання, та той факт, що вищезаз начена редакція Кодексу адмі ністративного судочинства У країни набрала чинності з 30.07.20 10 р. та той факт, що адміністрат ивний позов був направлений до Окружного адміністративн ого суду міста Севастополя 21 .08.2010 р., суд дійшов висновку, що п озивачем не був пропущений с трок звернення до Окружного адміністративного суду м. Се вастополя з таким позовом.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Севас тополя від 1 вересня 2010 р. відкрито прова дження в адміністративної сп раві № 2а-2573/10/2770.
Ухвалою від 01.09.2010 р. закінчен о підготовче провадження, ад міністративна справа призн ачена до судового розгляду.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити. П озовні вимоги обґрунтовані п орушенням відповідачем п. 7.6.1. п . 7.6 ст. 7 Закону України «Про опо даткування прибутку підприє мств», Закону України «Про ці нні папери та фондовий ринок », Порядку скасування реєстр ації випусків акцій та анулю вання свідоцтв про реєстраці ю випуску акцій та Порядку оф ормлення результатів невиїз них документальних, виїзних планових та позапланових пер евірок з питань дотримання п одаткового, валютного та інш ого законодавства. Зазначив, що законом не передбачений о бов' язок платника податків коректувати валові витрати щодо придбання акцій у зв' я зку з ліквідацією емітентів, крім того, в акті перевірки та під час нарахування фінансо вих санкцій повинні бути вра ховані усі витрати відповідн ого періоду, але відповідач ц ього не зробив.
Представники відповідача адміністративний позов не ви знали, надали суду заперечен ня у яких зазначено про безпі дставність заявлених вимог. Відповідач вважає, що позива ч не мав право на оподаткуван ня операцій з акціями ВАТ «НВ О «Спецсталь»та ВАТ «Укргазр есур»відповідно до п. 7.6. ст. 7 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств», о скільки установчі документи емітентів були визнані неді йсними у судовому порядку. Кр ім того, відповідач вважає, що договори, на підставі яких зд ійснювалась купівля-продаж а кцій вказаних підприємств, є нікчемними відповідно до ст .ст. 203 та 215 Цивільного кодексу У країни. Відповідач також заз начив, що правомірно не враху вав витрати товариства, які б ули здійснені у півріччі та т ретьому кварталі 2008 року, тому що вони не були відображені в деклараціях позивача за вка зані періоди, зобов' язання за ці періоди вважаються узг одженим відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" (арк.с. 138-140)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України в судовому засід анні 06 жовтня 2010 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови.
Розглянувши документи і ма теріали та заслухавши поясне ння представників позивача т а відповідача, всебічно і пов но з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши д окази, досліджені в судовому засіданні, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 4 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» від 04.12.1990 № 509-XII державна податкова адміні страція України, державні по даткові адміністрації в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, державні податкові інс пекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), ра йонах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податков і інспекції є органами викон авчої влади.
Згідно зі ст. 2 вказаного зак ону одним із завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), а також неподаткових дох одів, установлених законодав ством.
Підпунктом 2.3.1. пункту 2.3. стат ті 2 Закону України від 21.12.2000 рок у № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» (да лі по тексту Закон України № 21 81) встановлено, що органами, уп овноваженими здійснювати за ходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення ), є виключно податкові органи , а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Отже, органи державної пода ткової служби є суб'єктами вл адних повноважень, які у прав овідносинах, пов'язаних зі ст ягненням податку на прибуток , реалізують надані ним владн і управлінські функції.
З 14 грудня 2009 року по 11 січня 2010 року співробітниками держав ної податкової адміністраці ї у м. Севастополі була провед ена позапланова виїзна перев ірка товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «АН-Ка пітал» за результатами якої складений акт № 75/10/22-009/33365526 від 14.01.2010 р. «Про результати планової в иїзної документальної перев ірки товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «АН-Ка пітал» (ЄДРПОУ 33365526) з питання до тримання вимог податкового з аконодавства, валютного та і ншого законодавства за періо д 01.04.2007 по 30.09.3009» (далі по тексту ак т перевірки) (арк.с.33-66).
На підставі вказаного акту відповідач прийняв податков е повідомлення-рішення від 27.0 1.2010 р. N 000032200/0, яким товариству нара ховані штрафні (фінансові) са нкції з податку на прибуток в розмірі 170892,75 грн. (арк.с. 69)
Не погодившись з цим податк овим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його в апел яційному порядку до державно ї податкової інспекцій у Нах імовському районі м. Севасто поля. Відповідно до рішення Д ПІ від 01.04.2010 року скарга підприє мства задоволена частково, п рийняте нове податкове повід омлення-рішення від 01.04.2010 р. N 000082200/ 1, яким товариству нараховані штрафні (фінансові) санкції з податку на прибуток в розмір і 95228,00 грн. (арк.с. 69, 71-78). Вказане под аткове повідомлення-рішення оскаржено до державної пода ткової адміністрації міста С евастополя. Скарга залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 01.04.20 10 р. N 000082200/1 без змін податковим по відомленням-рішенням від 08.06.201 0 р. N 000082200/2 (відповідь від 03.06.2010 року ) (арк.с. 79-87).
Відповідно до висновків ак ту перевірки та рішень про ре зультати розгляду скарг, тов ариством в порушення п.п. 4.1.6 п. 4. 1 ст. 4 та п.п. 7.6.1, 7.6.3, 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» підприємств (в ре дакції Закону України N 283/97-ВР в ід 22.05.97) (далі по тексту Закон Ук раїни № 334) в податковому облік у були відображені операції з цінними паперами акціями В АТ «НВО «Спецсталь» та ВАТ «У кргазресурс», які не є цінним и паперами у розумінні п. 7.6 вка заного закону, у зв' язку з ти м, що на момент здійснення опе рацій емітенти виключені з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців, їх установчі д окументи визнані недійсними судами, юридичні особи припи нені, реєстрація випуску акц ій скасована. У результаті вк азаних дій позивачем був зан ижена сума податку на прибут ок за базові податкові періо ди: 1 квартал 2008 року та за 3 кварт ал 2008 року у загальній сумі 190456 г рн.
Ці висновки були зроблені н а підставі того, що позивачем нібито не були дотримані вим оги податкового законодавст ва під час укладення та викон ання договорів купівлі-прода жу акцій ВАТ «НВО «Спецсталь » та ВАТ «Укргазресурс», а так ож, що ці правочини є нікчемни ми, як правочини не направлен і на реальне настання правов их наслідків.
Судом встановлені таки обс тавини.
03.07.2007 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «У кргазресурс» № Б36/4 з ТОВ «Вела зо-Україна», відповідно до як ого товариство отримало у вл асність пакет вказаних акцій на суму 1340000 грн. Зобов' язання по договору виконані у повно му обсязі. (арк.с. 88-91)
23.09.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 60/2309/-1Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акцій на суму 59786 г рн. Зобов' язання по договор у виконані у повному обсязі. (а рк.с. 92-94)
22.09.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 58/2209/-1Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акції на суму 170000 грн. Зобов' язання по догово ру виконані у повному обсязі . (арк.с. 95-97)
27.10.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 66/2710/-1Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акції на суму 49690 г рн. Зобов' язання по договор у виконані у повному обсязі. (а рк.с. 98-100)
26.11.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 71/2611/-1Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акції на суму 52293 г рн. Зобов' язання по договор у виконані у повному обсязі. (а рк.с. 101-103)
05.12.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № Б322/0512/04 з ТОВ «Е копік-Україна», відповідно д о якого товариство продало п акет вказаних акції на суму 100 0000 грн. Зобов' язання по догов ору виконані у повному обсяз і. (арк.с. 104-107)
22.12.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № Б332/2212/02 з ТОВ «С андрей-Україна», відповідно до якого товариство продало пакет вказаних акції на суму 2248875 грн. Зобов' язання по дого вору виконані у повному обся зі. (арк.с. 108-110)
25.12.2008 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 79/2512/-4Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акції на суму 64585,4 0 грн. Зобов' язання по догово ру виконані у повному обсязі . (арк.с. 111-114)
04.02.2009 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № 81/0402/-1Д з ОАО Ба нк «Морський», відповідно до якого товариство продало па кет вказаних акції на суму 66806,3 5 грн. Зобов' язання по догово ру виконані у повному обсязі . (арк.с. 115-117)
03.03.2009 року позивачем був укла дений договір купівлі-продаж у цінних паперів акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» № Б352/0303/02 з ТОВ «В елазо-Україна», відповідно д о якого товариство продало п акет вказаних акції на суму 280 00 грн. Зобов' язання по догово ру виконані у повному обсязі . (арк.с. 111-114)
Вказані обставини предста вниками відповідача не запер ечувались.
Операції з придбання та реа лізації акцій ВАТ «НВО «Спец сталь» та ВАТ «Укргазресурс» відображені у бухгалтерсько му обліку та податковому обл іку товариства згідно з вимо гами пункту 7.6. ст. 7 Закону Укра їни № 334.
Відповідно до постанови Св ятошинського районного суду міста Києва від 21.02.2008 року визн ані недійсними установчі док ументи відкритого акціонерн ого товариства «НВО «Спецста ль» з дати державної реєстра ції, тобто з 09.06.2005 року. Вказане с удове рішення набрало законн ої сили 04.03.2008 року. Розпорядженн ям № 17-С-А Державної комісії з ц інних паперів та фондовому р инку від 02.04.2009 року на підставі постанови суду скасована реє страція випуску акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь», свідоцтво пр о реєстрацію випуску акцій а нульовано. (арк.с. 141, 165)
Згідно з заочним рішенням Г олосіївського районного суд у м. Києва від 17 квітня 2007 року, я ке набрало законної сили 27.04.2007 року, визнані недійсними ста тут та установчій договір ві дкритого акціонерного товар иства «Укргазресурс» з момен ту їх реєстрації - 23.05.2003 року. Ро зпорядженням № 62-С-А Державної комісії з цінних паперів та ф ондовому ринку від 21.10.2008 року на підставі рішення суду скасо вана реєстрація випуску акці й ВАТ «Укргазресурс», свідоц тво про реєстрацію випуску а кцій анульовано. (арк.с. 142, 165)
Підпунктами 7.6.1, 7.6.3 та 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Закону України № 334 встановле но, що платник податку веде ок ремий податковий облік фінан сових результатів операцій з цінними паперами (у тому числ і іпотечними сертифікатами у часті, іпотечними сертифікат ами з фіксованою дохідністю та сертифікатами фондів опер ацій з нерухомістю) і дериват ивами у розрізі окремих виді в цінних паперів, а також фонд ових та товарних деривативів . При цьому облік операцій з ак ціями ведеться разом з іншим и, ніж цінні папери, корпорати вними правами.
Якщо протягом звітного пер іоду витрати на придбання ко жного з окремих видів цінних паперів, а також деривативів , понесені (нараховані) платни ком податку, перевищують дох оди, отримані (нараховані) від продажу (відчуження) цінних п аперів або деривативів таког о ж виду протягом такого звіт ного періоду, від'ємний фінан совий результат переноситьс я на зменшення фінансових ре зультатів від операцій з цін ними паперами або дериватива ми такого ж виду майбутніх зв ітних періодів у порядку, виз наченому статтею 6 цього Зако ну.
Якщо протягом звітного пер іоду доходи від продажу кожн ого з окремих видів цінних па перів, а також деривативів, от римані (нараховані) платнико м податку, перевищують витра ти, понесені (нараховані) плат ником податку внаслідок прид бання цінних паперів або дер ивативів такого ж виду протя гом такого звітного періоду (з урахуванням від'ємного фін ансового результату від опер ацій з цінними паперами чи де ривативами такого ж, виду мин улих періодів), прибуток вклю чається до складу валових до ходів такого платника податк у за результатами такого зві тного періоду.
Усі інші витрати та доходи т акого платника податку, крім витрат та доходів за операці ями з цінними паперами (корпо ративними правами) та дерива тивами, визначеними цим підп унктом, беруть участь у визна ченні об'єкта оподаткування такого платника податку на з агальних умовах, встановлени х цим Законом.
Під терміном "витрати" слід розуміти суму коштів або вар тість майна, сплачену (нарахо вану) платником податку прод авцю цінних паперів та дерив ативів як компенсація їх вар тості.
До складу витрат включаєть ся також сума будь-якої забор гованості покупця, яка виник ає у зв'язку з таким придбання м.
Під терміном "доходи" слід р озуміти суму коштів або варт ість майна, отриману (нарахов ану) платником податку від пр одажу, обміну або інших спосо бів відчуження цінних папері в та деривативів, збільшену н а вартість будь-яких матеріа льних цінностей чи нематеріа льних активів, які передають ся платнику податку в зв'язку з таким продажем, обміном або відчуженням.
До складу доходів включаєт ься також сума будь-якої забо ргованості платника податку , яка погашається у зв'язку з т аким продажем, обміном або ві дчуженням.
Вказаними нормами права не передбачений обов' язок пла тника податків змінювати пор ядок податкового обліку опер ацій з цінними паперами, якщо установчі документи емітент ів таких цінних паперів визн ані недійсними.
Що стосується можливості т аких цінних паперів бути тов арами, то суд зазначає таке.
Згідно зі ст. 91 Цивільного ко дексу України цивільна право здатність юридичної особи ви никає з моменту її створення і припиняється з дня внесенн я до єдиного державного реєс тру запису про її припинення .
Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України від 15.05.2003, № 755-IV «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців» юридична особа є тако ю, що припинилася, з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про державну ре єстрацію припинення юридичн ої особи.
Згідно з витягами з Єдиного державного реєстру щодо ВАТ «НВО «Спецсталь» та ВАТ «Укр газресурс» записі про держав ну реєстрацію припинення цих юридичних осіб відсутні. (арк .с. 150-154)
Відповідно до п. 1.4. ст. 1 Закону України № 334 цінний папір - доку мент, що засвідчує право воло діння або відносини позики т а відповідає вимогам, устано вленим законодавством про ці нні папери.
Згідно зі ст. 3 Закону Україн и від 23.02.2006 року № 3480-IV «Про цінні п апери та фондовий ринок» в ре дакції, що діяла на момент вин икнення відносин, цінні папе ри - документи встановленої ф орми з відповідними реквізит ами, що посвідчують грошові а бо інші майнові права, визнач ають взаємовідносини особи, яка їх розмістила (видала), і в ласника, та передбачають вик онання зобов'язань згідно з у мовами їх розміщення, а також можливість передачі прав, що випливають із цих документі в, іншим особам. Статтею 6 вказ аного Закону встановлено, що акція - іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного тов ариства, включаючи право на о тримання частини прибутку ак ціонерного товариства у вигл яді дивідендів та право на от римання частини майна акціон ерного товариства у разі йог о ліквідації, право на управл іння акціонерним товариство м, а також немайнові права, пер едбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулю є питання створення, діяльно сті та припинення акціонерни х товариств і законодавством про інститути спільного інв естування. Реєстрацію випуск у акцій здійснює Державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку в установленому нею порядку.
Статтею 177 Цивільного кодек су України визначено, що об'єк тами цивільних прав є речі, у т ому числі гроші та цінні папе ри, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, ре зультати інтелектуальної, тв орчої діяльності, інформація , а також інші матеріальні і не матеріальні блага.
Відповідно до ч. 1 ст. 178 Цивіль ного кодексу України об'єкти цивільних прав можуть вільн о відчужуватися або переходи ти від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва ч и спадкування або іншим чино м, якщо вони не вилучені з циві льного обороту, або не обмеже ні в обороті, або не є невід'єм ними від фізичної чи юридичн ої особи.
Порядок зупинення обігу ак цій, відновлення обігу акцій , скасування реєстрації випу сків акцій та анулювання сві доцтв про реєстрацію випускі в акцій встановлений Порядко м скасування реєстрації випу сків акцій та анулювання сві доцтв про реєстрацію випуску акцій, затверджений рішення м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в ід 30.12.1998 року № 222, зареєстровано в Міністерстві юстиції 24 бере зня 1999 р. за N 180/3473 (далі по тексту П орядок № 222).
Відповідно до п. 1 Розділу 1 По рядку № 222 зупинення обігу акц ій, відновлення обігу акцій, с касування реєстрації випуск ів акцій та анулювання свідо цтв про реєстрацію випусків акцій здійснюються уповнова женими особами Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку або її територіа льних органів (далі - реєструв альний орган) відповідно до ц ього Порядку. В пункті 3 Розділ у 1 Порядку № 222 визначено, що пр ипинення діяльності акціоне рного товариства шляхом його ліквідації або реорганізаці ї здійснюється на підставі р ішення вищого органу товарис тва або суду.
Пунктами 1.4, 1.5 та 1.6. Розділу 2 По рядку № 222 встановлено, що реєс трувальний орган забезпечує опублікування інформації пр о зупинення обігу акцій в одн ому зі своїх офіційних друко ваних видань протягом п'ятна дцяти календарних днів з дат и видання розпорядження про зупинення обігу акцій. Почин аючи з дати опублікування ін формації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних др укованих видань реєструваль ного органу, забороняється з дійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яки х зупинено. Дата опублікуван ня інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіцій них друкованих видань реєстр увального органу є датою зак риття реєстру (при документа рній формі випуску акцій) або датою, на яку складається зве дений обліковий реєстр і зді йснюється операція обмеженн я в обігу акцій (при бездокуме нтарній формі випуску акцій) . Відповідно до п.п. 3.2 та 3.4. Розді лу 2 Порядку № 222 уповноважена о соба реєструвального органу видає розпорядження про ска сування реєстрації випуску а кцій (додаток 7) протягом п'ятн адцяти робочих днів з дати на дходження до реєструвальног о органу документів, зазначе них у пункті 3.1 цього розділу. Р еєструвальний орган забезпе чує опублікування інформаці ї про скасування реєстрації випуску акцій в одному зі сво їх офіційних друкованих вида нь протягом п'ятнадцяти кале ндарних днів з дати видання р озпорядження про скасування реєстрації випуску акцій.
Таким чином, цінні папери ви лучаються з обігу та переста ють бути товаром після прийн яття Державною комісією з ці нних паперів та фондового ри нку або її територіальними о рганами рішення про зупиненн я обігу акцій або про скасува ння реєстрації випуску акцій та їх опублікування.
Рішення про скасування реє страції випуску акцій ВАТ «Н ВО «Спецсталь» та ВАТ «Укрга зресурс» були прийняти після укладення позивачем договор ів купівлі-продажу цінних па перів, а тому акції вказаних п ідприємств на момент вчиненн я правочинів мали усі ознаки товару.
Відповідач також вважає, що договори купівлі-продажу ак цій ВАТ «НВО «Спецсталь» та В АТ «Укргазресурс» є нікчемни ми, тому що вони не відповідаю ть вимогам зазначеним в ч.ч. 1 т а 5 ст. 203 та ст. 215 Цивільного коде ксу України.
Відповідно до ст. 203 Цивільно го кодексу України, до загаль них вимог, додержаннях яких н еобхідно для чинності правоч ину віднесені, у тому числі, та ки:
- Зміст правочину не може су перечити цьому Кодексу, інши м актам цивільного законодав ства, а також моральним засад ам суспільства. (ч.1)
- Правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним.(ч.5).
Згідно зі ст. 215 Цивільного ко дексу України підставою нед ійсності правочину є недодер жання в момент вчинення прав очину стороною (сторонами) ви мог, які встановлені частина ми першою - третьою, п'ятою та ш остою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо йо го недійсність встановлена з аконом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого п равочину недійсним судом не вимагається.
Суд вважає, що відповідачем не доведені підстави для виз нання договорів нікчемними.
Відповідачем не зазначено яким самим нормам права та мо ральним засадам суспільства суперечать укладені договор и та не надані переконливі до кази, щодо наявності таких об ставин. Відповідачем також н е доведено, що вказані правоч ини не були спрямовані на реа льне настання правових наслі дків. По зазначеним договора м сторони виконали усі зобов ' язання, акції були передан і у власність покупцям, а прод авці отримали відповідні кош ти. Вказані обставини предст авника відповідача не запере чувались.
З урахуванням викладеного , суд дійшов висновку, що товар иство правомірно здійснювал о податковий облік операцій з акціями ВАТ «НВО «Спецстал ь» та ВАТ «Укргазресурс» від повідно до п. 7.6 ст. 7 Закону Укра їни № 344.
Відносно твердження предс тавників відповідача, що штр афні санкції за 1 квартал 2008 рок у та півріччя 2008 року були розр аховані з урахуванням поруше ння позивачем в 2007 році п. 5.9. ст. 5 Закону України № 334 (товариств ом занижений показник прирос ту балансової вартості запас ів в сумі 4292000 грн. по угоді купів лі об' єкту нерухомого майна , призначеного для подальшог о продажу), суд вважає за необх ідним звернути увагу на те, що відповідно до наданих предс тавниками відповідача розра хунків, само по собі включенн я цієї суми у валовій дохід то вариства у вказані податкові періоди, без коректування по даткової звітності по операц іям з цінними паперами, не при звело б до виникнення податк ових зобов' язань. (арк.с. 159)
Крім того, в акті перевірки зазначено, що товариством «з анижено показник приросту вс ього у сумі 4292000 грн., в тому числ і за 2007 рік на суму 4292000 грн., зокре ма за півріччя 2007 року - 4292000 грн., з а 3 квартал 2007 року - 4292000 грн.» ДПІ в акті перевірки не вказано на заниження цього показника у 2008 році. (арк.с. 36)
Судом також встановлено, що товариством були здійснені фактичні витрати, які не були включені до складу валових в итрат у відповідні податкові періоди (враховані за 2008 рік зг ідно з уточнюючим розрахунко м до декларації з податку на п рибуток за рік), а саме:
- в 1 кварталі 2008 року опл ати НП «ВКФ «Глісада» відпов ідно до платіжних доручень № 337 від 19.02.2008 року та № 305 від 18.01.2008 рок у на загальну суму 1200000 грн. (з ур ахуванням ПДВ);
- в 2 кварталі 2008 року опл ати ТОВ «Будівельне об' єдна ння № 1» відповідно до платіжн их доручень № 55 від 09.06.2008 року та № 72 від 24.06.2008 року на загальну сум у 1436700 грн. (з урахуванням ПДВ);
- в 3 кварталі 2008 року опл ати ТОВ «Будівельне об' єдна ння № 1» відповідно до платіжн их доручень № 125 від 04.08.2008 року, № 17 3 від 01.09.2008 року та № 136 від 22.09.2008 року на загальну суму 4425267 грн. (з ура хуванням ПДВ).
ДПІ під час проведення пере вірки вказані суми до складу валових витрат у відповідни х податкових періодах (1 кварт ал 2008 року, півріччя 2008 року та 3 к вартал 2008 року) включені не бул и, не зважаючи на те, що первин ні документи з цих операцій т овариством були надані. Зазн ачені обставини підтверджую ться матеріалами справи та н е заперечувались представни ками відповідача у судовому засіданні. (арк.с. 33-66, 122-128)
Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України № 2181 контролюючи й орган зобов'язаний самості йно визначити суму податково го зобов'язання платника под атків у разі якщо дані докуме нтальних перевірок результа тів діяльності платника пода тків свідчать про заниження або завищення суми його пода ткових зобов'язань, заявлени х у податкових декларація.
Згідно з п. 11.2 ст. 11 Закону Укра їни № 334 датою збільшення вало вого доходу вважається дата, яка припадає на податковий п еріод, протягом якого відбув ається будь-яка з подій, що ста лася раніше або дата зарахув ання коштів від покупця (замо вника) на банківський рахуно к платника податку в оплату т оварів (робіт, послуг), що підл ягають продажу, у разі продаж у товарів (робіт, послуг) за го тівку - дата її оприбуткуванн я в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інка сації готівки у банківській установі, що обслуговує плат ника податку; або дата відван таження товарів, а для робіт (п ослуг) - дата фактичного надан ня результатів робіт (послуг ) платником податку.
Пунктом 1.7 Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації від 10.08.2005 року № 327, з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р. з а N 925/11205, визначено, що факти вияв лених порушень податкового, валютного та іншого законода вства викладаються в акті не виїзної документальної, виїз ної планової чи позапланової перевірок чітко, об'єктивно т а в повній мірі, із посиланням на первинні або інші докумен ти, які зафіксовані в бухгалт ерському та податковому облі ку, що підтверджують наявніс ть зазначених фактів. Відпов ідно до п. 2.3.2 цього Порядку за к ожним відображеним в акті фа ктом порушення податкового з аконодавства необхідно висв ітлити показники, які відобр ажаються суб'єктом господарю вання у податковій та іншій з вітності, та фактичні показн ики, виявлені у ході перевірк и на підставі первинних доку ментів податкового та бухгал терського обліку суб'єкта го сподарювання у розрізі періо дів у грошових одиницях, пере дбачених звітністю.
Виходячи з аналізу вказани х норм права, суд вважає, що ДП І під час перевірки повинно в ідображати в актах перевірки та враховувати при визначен ні податкових зобов' язань у сі фактичні дані щодо витрат та доходів платників податк ів, а не лише ті, що ведуть до зб ільшення податкових зобов' язань.
Суд не може прийняти до уваг и посилання представників ві дповідача на п. 5.1. ст. 5 Закону Ук раїни № 2181, оскільки вона регла ментує самостійне узгодженн я платником податків податко вого зобов' язання (а ні вало вих витрат та валових доході в). Відповідно до п. 1.2. ст. 1 Закон у України № 2181 податкове зобов 'язання - зобов'язання платник а податків сплатити до бюдже тів або державних цільових ф ондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.
Крім того, суд зазначає, що з гідно з п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону Ук раїни № 2181 у разі коли контролю ючий орган самостійно донара ховує суму податкового зобов ' язання платника податків з а підставами, викладеними у п ідпункті «б» підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону, так ий платник податків зобов' я заний сплатити штраф у розмі рі десяти відсотків від суми недоплати /заниження суми по даткового зобов' язання/ за кожний з податкових періодів , установлених для такого под атку, збору /обов' язкового п латежу/, починаючи з податков ого періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуюч и податковим періодом, на яки й припадає отримання платник ом податків податкового пові домлення від контролюючого о ргану, але не більше п' ятиде сяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян сукупно за весь строк н едоплати, незалежно від кіль кості податкових періодів, щ о минули.
Як встановлено у судовому з асіданні донарахування пози вачу суми податкових зобов' язань контролюючим органом з дійснено не було, у зв' язку з чим відсутні і підстави для з астосування штрафних санкці й на підставі підпункту 17.1.3 пун кту 17.1 ст. 17 зазначеного Закону , за змістом якого умовою заст осування штрафу є донарахува ння контролюючим органом сум и податкового зобов' язання платнику податків.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та місцевого самовряд ування, їх посадови особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
ДПІ не доведена правомірні сть прийнятого ним рішення, а тому позовні вимоги товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Компанія з управління активами «АН-Капітал» підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
Постанова викладена у повн ому обсязі 11 жовтня 2010 року.
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправни ми та скасувати податкові по відомлення-рішення Державно ї податкової інспекції у Нах імовському районі м. Севасто поля від 01.04.2010 року № 000082200/1 та від 08. 06.2010 р. № 000082200/2 на суму податкового зобов' язання нарахованого товариству з обмеженою відп овідальністю «Компанія з упр авління активами «АН-Капітал » з податку на прибуток у розм ірі 95228,00 грн., у тому числі: 0 грн. о сновного платежу і 95228,00 грн. штр афних (фінансових) санкцій.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь товариства з обмеженою відп овідальністю «Компанія з упр авління активами «АН-Капітал » (вул. Брестська, 18-а, м. Севасто поль, 99001, ідентифікаційний код 33365526) судовий збір в сумі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.
Суддя < підпис > Ю.В. Лотова
Судді: < пі дпис > < Суддя >
< З оригіналом згідно >
Суддя < підпис > Ю.В. Лотова
Судді: < пі дпис > < Суддя >
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2010 |
Оприлюднено | 18.10.2010 |
Номер документу | 11636948 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні