КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-8972/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кочан В.М.
Суддя-доповідач: Ізмайл ова Т.Л.
У Х В А Л А
Іменем України
"23" вересня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді Ізмай лової Т.Л.
суддів Троян Н.М., Шостака О.О.
при секретарі Тарада йко Е.О.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги Головного управління земельних ресурс ів виконавчого органу Київсь кої міської ради, Київської м іської ради на постанову Окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 05.08.2010 року у справ і за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Лі нкорн»до Головного управлін ня земельних ресурсів викона вчого органу Київської міськ ої ради, 3-я- особа: Київська міс ька рада про визнання нечинн им рішення, зобов' язання вч инити певні дії, -
ВСТАНОВИЛА:
ТОВ «Лінкорн»звер нулося до Окружного адмініст ративного суду м. Києва з адмі ністративним позовом до Голо вного управління земельних р есурсів виконавчого органу К иївської міської ради, 3-я- осо ба: Київська міська рада про в изнання нечинним рішення, зо бов' язання вчинити певні ді ї.
Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 05.08.2010 року позовні вимоги з адоволено частково.
Не погоджуючись з ви щезазначеною постановою, Го ловне управління земельних р есурсів виконавчого органу К иївської міської ради та Киї вська міська рада подали апе ляційні скарги, в яких просят ь апеляційну інстанцію скасу вати незаконну, на їх думку, по станову суду першої інстанці ї та прийняти нову, якою відм овити в задоволенні позовних вимог. В своїх апеляційних ск аргах апелянти посилаються н а незаконність, необ' єктивн ість та необґрунтованість ос каржуваного рішення, порушен ня судом першої інстанції но рм матеріального права, неві дповідність висновків суду д ійсним обставинам справи, що в свою чергу призвело до непр авильного вирішення справи п о суті.
Заслухавши суддю -доповідача, перевіривши мат еріали справи, доводи апеляц ійних скарг, колегія суддів в важає, що апеляційні скарги н е підлягають задоволенню, ви ходячи з наступного.
Завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).
Як вбачається з матеріалі в справи, позивач є орендарем земельної ділянки по пр. Моск овському, 28-а в м. Києві. 28.08.2008 року Київською міською радою бул о прийнято рішення № 115/115 про по новлення договору оренди вищ евказаної земельної ділянки від 16.08.2007 року № 78-6-00456 та продаж ці єї земельної ділянки ТОВ «Лі нкорн»для будівництва, експл уатації та обслуговування то рговельно-офісного центру.
На підставі цього рішення 12 .11.2008 року було укладено догові р про поновлення оренди земе льної ділянки, який зареєстр овано Головним управлінням з емельних ресурсів виконавчо го органу Київської міської ради за № 78-6-00572 від 18.11.2008 року.
09.07.2009 року Київською міською радою було прийнято рішення № 791/1847, яким було внесено зміни у рішення від 28.08.2008 року № 115/115, згід но з яким зазначений договір оренди земельної ділянки пі длягає поновленню до 31.12.2010 року . З метою укладення договору п ро поновлення договору оренд и у 2009 році та визначення розмі ру орендної плати відповідач ем було оформлено витяг з тех нічної документації Ю-26972/2009 від 07.10.2009 року за № 200, згідно з яким но рмативна грошова оцінка земе льної ділянки становить 10 901 790, 02 грн. з застосуванням коефіц ієнту, який характеризує фун кціональне використання зем ельної ділянки - 2,5.
Позивач вважає, що витяг з т ехнічної документації Ю - 26072 /2009 від 07.10.2009 року, оформлений з по рушенням вимог нормативно-пр авових актів України щодо оц інки земель, а тому вимушений був звернутися до суду з позо вом за захистом своїх поруше них прав.
Суд першої інстанції, задов ольняючи позовні вимоги вихо див з того, що рішення Головно го управління земельних ресу рсів виконавчого органу Київ ської міської ради щодо заст осування при розрахунку норм ативної грошової оцінки земе льної ділянки, оформлене у ви гляді витягу з технічної док ументації № Ю-26972/2009 від 07.10.2009 року № 200 про нормативно-грошову оці нку земельної ділянки, в част ині встановлення коефіцієнт у, який характеризує функціо нальне використання земель ної ділянки, у розмірі 2,5 не від повідає нормам чинного закон одавства. Колегія суддів пог оджується з такими висновкам и суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю», ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом.
Згідно ст. 20 Закону України « Про оцінку земель»за результ атами бонітування ґрунтів, е кономічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складаєть ся технічна документація, а з а результатами проведення ек спертної грошової оцінки зем ельних ділянок складається з віт. Дані про нормативну грош ову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як вит яг з технічної документації з нормативної грошової оцінк и земель.
Відповідно до п. 1.5 Порядку ви значення нормативної грошов ої оцінки земельних ділянок у м. Києві, затвердженого ріше нням Київської міської ради від 26.07.2007 року № 43/1877, нормативну г рошову оцінку земельних діля нок (їх частин) здійснює Голов не управління земельних ресу рсів (виконавчий орган Київс ької міської ради).
Механізм нормативної грош ової оцінки земельних діляно к населених пунктів, визначе ний Порядком нормативної гро шової оцінки земель сільсько господарського призначення та населених пунктів, затвер джених спільним наказом Держ авного комітету України по з емельних ресурсах, Міністерс тва аграрної політики Україн и, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-кому нального господарства Украї ни, Української академії агр арних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11. З гідно Додатку № 1 до даного Пор ядку, коефіцієнт - 0,5 передбач ений для земель зайнятих пот очним та відведених під майб утнє будівництво.
Як вбачається з матеріалів справи, для здійснення будів ництва торговельно-офісног о центру позивачем у встанов леному законом порядку отрим ано дозвіл № 0734-Об/ш від 15.09.2008 року на виконання будівельних ро біт на земельні1 ділянці по пр . Московському, 28-а в м. Києві, ст рок дії якого до 31.12.2011 року. Тако ж є погоджена проектна докум ентація на будівництво, що пі дтверджено листом - погоджен ням Головного управління міс тобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 09.06.2008 року № 15-7198 (зі змінами, вн есеними листом від 23.11.2009 року № 15-12803.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції про те, що рішення відповідача, оформл ене у вигляді витягу з техніч ної документації № Ю-26972/2009 від 07.1 0.2009 року за № 200, в частині встано влення коефіцієнту, який хар актеризує функціональне вик ористання земельної ділянки у розмірі 2,5 є протиправним та підлягає скасуванню, оскіль ки повинен бути застосований коефіцієнт 0,5 - для земель за йнятих поточним та відведени х під майбутнє будівництво, т ак як згідно з дозволом № 07340Об/ Ш від 15.09.2008 року на виконання бу дівельних робіт та проектною документацією, позивач пови нен закінчити будівельно-мон тажні роботи та ввести в експ луатацію торговельно-офісни й центр до 31.11.2011 року, тобто дана земельна ділянка відведена під майбутнє будівництво.
Проаналізувавши норми пр ава та обставини справи, викл адені в мотивувальній частин і оскаржуваного рішення, кол егія суддів вважає, що судом п ершої інстанції повно і об' єктивно досліджено всі обста вини по справі, рішення поста новлене з дотриманням норм м атеріального та процесуальн ого права, а тому підстав для й ого скасування немає.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.
За таких підстав ап еляційні скарги Головного уп равління земельних ресурсів виконавчого органу Київсько ї міської ради, Київської міс ької ради на постанову Окруж ного адміністративного суду м. Києва від 05.08.2010 року у справі з а позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю «Лінк орн»до Головного управління земельних ресурсів виконавч ого органу Київської міської ради, 3-я- особа: Київська міськ а рада про визнання нечинним рішення, зобов' язання вчин ити певні дії - необхідно за лишити без задоволення, а пос танову суду першої інстанції - без змін.
На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 196, 198, 200, 205 та 206 КАС У країни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційні скарги Головного управління земель них ресурсів виконавчого орг ану Київської міської ради, К иївської міської ради - зали шити без задоволення, а поста нову Окружного адміністрати вного суду від 05.08.2010 року - без змін.
Ухвала набирає зако нної сили з моменту проголош ення та може бути оскаржена д о Вищого адміністративного с уду України в порядку та стро ки, передбачені ч.2 ст. 212 КАС Укр аїни.
Головуючий суддя
Судді
Повний текст ухвали виго товлено та підписано 28.09.2010 року .
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11637330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ізмайлова Т.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні