Рішення
від 17.01.2024 по справі 420/25683/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25683/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А.

за участі : секретаря Сідлецької А.П., представників: позивача Андрєєва О.І., відповідача Аветюка С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБРА ГРЕЙН» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АМБРА ГРЕЙН» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (надалі відповідач) у якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області форми «ПС» від 05.07.2023 року №16154/15-32-07-03, форми «В4» від 05.07.2023 року № 16152/15-32-07-03 та форми «В1» від 05.07.2023 року №16150/15-32-07-03, мотивуючи це тим, що твердження контролюючого органу, щодо відсутності в усіх реєстрах актів місця складання, змісту господарської операції, а саме маршруту (не зазначено конкретної адреси початкового та кінцевого місця маршруту, а зазначення лише назви населеного пункту без визначення вулиці та номерів будинків), що унеможливлює ідентифікувати повний зміст господарської операції, відсутність у товарно-транспортних накладних марки, моделі, типу автомобіля та причепу/напівпричепу, не зазначення конкретної адреси, (вулиці та номеру будинку), не відображення ціни вантажу без ПДВ та загальну суму з ПДВ за одиницю вантажу, часу прибуття, вибуття, простою, відсутність підписів водіїв щодо отримання вантажу, обов`язкових реквізитів супроводжувальних документів на вантаж є хибними, та не підтверджується первинними документами, що були надані перевіряючим. Та надані первинні документи відповідали вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та мали обов`язкові реквізити для бухгалтерського обліку. Крім того неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства від імені якого складено документ, зміст обсягу господарської операції тощо.

Ухвалою суду від 27.09.2023 року відкрито позовне провадження в адміністративній справі та вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

13.10.2023 року до суду від представника відповідача надійшов відзив у якому він просив відмовити у задоволенні позову з підстав того, що у травні 2023 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «АМБРА ГРЕИН» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.04.2023 № 9086579799 (далі - декларація), за результатами якої складено акт від 06.06.2023 № 15512/15-32-07-03-09/40090901 (далі- акт перевірки).

Перевірка проводилась у період з 22.05.2023 по 26.05.2023 року. Термін проведення перевірки продовжувався з 29.05.2023 по 31.05.2023 на підставі наказу від 25.05.2023 року №3791-п.

За результатами проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» вимог п.44.1 ст.44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст.198, абзац «б» п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України), ст.1, ч.1, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.2.1, п.2.4, п.2.16 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, що призвело до завищення суми від`ємного значення суми ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду (рядок 21 декларації з ПДВ за березень 2023 року), на 9 455 592 00 гри; суми бюджетного відшкодування, заявленого на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1 декларації з ПДВ за жовтень 2021 року) на 290 645,00 грн (сума відшкодована з бюджету, довідка камеральної перевірки від 08.12.2021 № 26871/15-32-18-05-12/40090901).

Під час проведення документальної перевірки платника податків директору ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» 29.05.2023 під підпис було надано письмовий запит: № 4 - про необхідність надання письмових пояснень з документальним їх підтвердженням (та копій перелічених у запиті документів, засвідчених підписом посадової особи и та скріплених печаткою (за наявності) з питань взаємовідносин із контрагентами:

ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» (код за ЄДРПОУ 38478201) - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023,

-ТОВ «Н-ВЕКТОР» (код за ЄДРПОУ 43435133) - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023.

На запит контролюючого органу платником податку станом на 17 год. 00 хв. 30.05.2023 року перелічені у ньому копії документів та пояснення до перевірки не надано, про що складений акт від 30.05.2023 року № 2051/15-32-07-03.

А саме до перевірки не надано копії наступних документів з питань взаємовідносин із контрагентами ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023 та ТОВ «Н-ВЕКТОР» - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023:Договорів (з пролангацією), додатків до них, які укладено із вищезазначеними суб`єктами господарювання; первинних документів щодо придбання (одержання) товарів, робіт/послуг: товарно-транспортних накладних щодо перевезення товару, актів виконаних робіт (послуг); документів (платіжні доручення, банківські виписки, касові документи, угоди про зарахування взаємних однорідних вимог та інше), що підтверджують розрахунки за отримані товари, роботи/послуги, інформації про стан розрахунків із вищезазначеними суб`єктами господарювання, яким чином здійснювались розрахунки, а також наявність дебіторської або кредиторської заборгованості та актів звірок станом на початок періоду, що перевіряється, на кінець періоду, що перевіряється; регістрів бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів (картки рахунків по зазначеним контрагентам, оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери, обороти рахунків).

Також, до перевірки не надано письмові пояснення щодо неправомірності відображення у складі податкового кредиту суми ПДВ у складі вартості придбання послуг у: ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023; у ТОВ «Н-ВЕКТОР» - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023р.

Перевіркою було встановлено, що ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» (Замовник) було укладено з ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ», ТОВ «Н-ВЕКТОР» (Виконавець, Перевізник/Експедитор) договори про надання транспортно-експедиційних послуг.

На виконання умов вищезазначених договорів контрагентами - постачальниками ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ» протягом періоду липень 2021 року - січень 2023 року, ТОВ «Н- ВЕКТОР» протягом періоду січень 2023 року - березень 2023 року виписано (оформлено) на адресу ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» акти про надання транспортно- експедиційних послуг перевезення та зареєстровано податкові накладні (розрахунки коригування) на поставку транспортно-експедиційних послуг перевезення.

СумиПДВ по податкових накладних виписаних ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ» та ТОВ «Н- ВЕКТОР» включено ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» до складу податкового кредиту з ПДВ у додаток 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» декларацій у відповідних періодах: липень 2021 року - березень 2023 року, наступним чином: ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ» (код за ЄДРПОУ 38478201) - на суму ПДВ 3 967668 грн (з липня 2021 року по січень 2023 року), ТОВ «Н-ВЕКТОР» (код за ЄДРПОУ 43435133) - на суму ПДВ 5 778 569 грн. (з січня 2023 року по березень 2023 року).

Розрахунки між суб`єктами господарювання за придбані роботи (послуги) здійснювались у безготівковій формі.

Відповідно до наданих до перевірки даних бухгалтерського обліку станом на 31.03.2023року заборгованість по розрахунках з ТОВ "Гранд Вантаж " відсутня, по ТОВ "Н -Вектор" кредиторська заборгованість становить 8 796 845,23 гривень.

Крім того, за результатами аналізу актів надання транспортно-експедиційних послуг перевезення, товарно транспортних накладних, податкових накладних по відображенню взаємовідносин ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» з ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ», ТОВ «Н-ВЕКТОР» встановлено наступне.

По ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ» в усіх товарно-транспортних накладних до актів виконаних робіт ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ» (код ЄДРПОУ 38478201), реєстр яких наведений в акті перевірки, всупереч вимогам вищенаведених нормативів не відображено, марка, модель, тип автомобіля та причепа/ напівпричепа; -в розділі «пункт навантаження» зазначено лише назва населеного пункту без зазначення конкретної адреси (вулиці та номер будинку); -не відображено обов`язкові реквізити супроводжуваних документів на вантаж (назва, номер, дата);-у розділі «відомості про вантаж» не відображено ціну без ПДВ та загальну суму з ПДВ за одиницю вантажу; -у розділі «вантажно-розвантажувальні операції» по позиціях «навантаження» та «розвантаження» відсутня інформація щодо часу прибуття, вибуття, простою; -відсутні підписи водіїв щодо отримання вантажу.

По ТОВ «H-Вектор» в усіх товарно-транспортних накладних до актів виконаних робіт з ТОВ "H-Вектор" (код ЄДРПОУ 43435133), реєстр яких наведений в акті перевірки: -не відображено: марка, модель, тип причепа/ напівпричепа; -не відображено обов`язкові реквізити супроводжуваних документів на вантаж (назва, номер, дата); -у розділі «відомості про вантаж» не відображено ціну без ПДВ та загальну суму з ПДВ за одиницю вантажу; -у розділі «вантажно-розвантажувальні операції» по позиціях «навантаження» та «розвантаження» відсутня інформація щодо часу прибуття, вибуття, простою;

-відсутні підписи водіїв, щодо отримання вантажу.

Тобто надані документи складені з порушенням вимог, які містяться у Правилах перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених наказом Мінтранспорту України №363 від 14.10.1997 року, а тому вони складені з порушенням Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995 року в наслідок чого не можуть бути визнані як первинні документи, що фіксують та підтверджують господарські операції щодо придбання транспортно-експедиційних послуг перевезення, внаслідок чого не можуть бути відображені у податковій звітності відповідно до п.44.1 ст.44 ПКУ. Вказане призвело до неправомірного формування платником податків податкового кредиту за рахунок завищення податкового кредиту по ТОВ "Гранд Вантаж" (код ЄДРПОУ 38478201) та по ТОВ "Н-Вектор"(код ЄДРПОУ 43435133)» на загальну суму 9 746 237 грн., що призвело до завищення показника рядка 19 Декларації за березень 2023 року на 9 455 592 грн. та показника рядка 20.2.1 Декларації за жовтень 2021 року - на 290 465 грн.

Крім того, для доказовості своєї позиції щодо спростування висновків акту перевірки від 06.06.2023 № 15512/15-32-07-03-09/40090901 відносно неправомірності формування податкового кредиту по взаємовідносинам з ТОВ «Н-ВЕКТОР» за період з 01.01.2023 по 31.03.2023 платником не надано копій жодного первинного документу, у т.ч. додаткового первинного документу.

Відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн.

Таким чином, податковим органом на підставі акту перевірки прийнято та направлено ППР від 05.07.2023 № 16154/15-32-07-03 про застосування 1 020,00 грн штрафної санкції, № 16152/15-32-07-03 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на 9 455 592,00 грн, № 16150/15-32-07-03 про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларованої на рахунок платника у банку, у розмірі 290 645,00 грн та застосування 72 661,00 грн штрафної санкції.

Ухвалою суду від 24.11.2023 року вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, та з урахуванням перебування головуючого судді Іванова Е.А. в період з 01.12.2023 року по 29.12.2023 року у щорічній відпустці призначено підготовче засідання на 08 січня 2024 року.

Ухвалою суду від 08.01.2024 року без виходу до нарадчої кімнати закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.

Дослідивши зміст заяв по суті справи, надані до суду письмові докази у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Обставини справи.

На підставі наказу заступника начальника ГУ ДПС в Одеській області від 18.05.2023 року №3517-п та направлень на перевірку №6947, 6949 від 22.05.2023 року в період з 22.05.2023 року по 30.05.2023 року працівниками відповідача проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.04.2023 № 9086579799 (далі - декларація), за результатами якої складено акт від 06.06.2023 № 15512/15-32-07-03-09/40090901 (далі- акт перевірки).

Перевірка проводилась у період з 22.05.2023 по 26.05.2023 року. Термін проведення перевірки продовжувався з 29.05.2023 по 30.05.2023 на підставі наказу від 25.05.2023 року №3791-п.

За результатами проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» вимог п.44.1 ст.44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст.198, абзац «б» п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України), ст.1, ч.1, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.2.1, п.2.4, п.2.16 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, що призвело до завищення суми від`ємного значення суми ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду (рядок 21 декларації з ПДВ за березень 2023 року), на 9 455 592 00 грн; суми бюджетного відшкодування, заявленого на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1 декларації з ПДВ за жовтень 2021 року) на 290 645,00 гри (сума відшкодована з бюджету, довідка камеральної перевірки від 08.12.2021 № 26871/15-32-18-05-12/40090901) по операціям з придбання робіт(послуг) у ТОВ «Гранд вантаж» у податкових деклараціях з ПДВ на суму ПДВ 3 667 023грн. та ТОВ «Н-вектор» у податкових деклараціях з ПДВ на суму 5 778 569,05грн..

Під час проведення документальної перевірки платника податків директору ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» під підпис було надано письмові запити: 22.05.2023 року № 1 - про необхідність надання до перевірки оригіналів первинних документів регістрів бухгалтерського обліку та інших підтверджуючих документів, пояснення, що пов`язані з предметом перевірки, які стали підставою для декларування бюджетного відшкодування ПДВ (від`ємного значення з ПДВ) та показників відповідно декларації з ПДВ за березень 2023 року;

29.05.2023 № 4 - про необхідність надання письмових пояснень з документальним їх підтвердженням (та копій перелічених у запиті документів, засвідчених підписом посадової особи и та скріплених печаткою (за наявності) з питань взаємовідносин із контрагентами:

ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» (код за ЄДРПОУ 38478201) - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023,

-ТОВ «Н-ВЕКТОР» (код за ЄДРПОУ 43435133) - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023.

На запит контролюючого органу платником податку станом на 17 год. 00 хв. 30.05.2023 року перелічені у запиті №4 копії документів та пояснення до перевірки не надано, про що складений акт від 30.05.2023 року № 2051/15-32-07-03.

А саме до перевірки не надано копії наступних документів з питань взаємовідносин із контрагентами ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023 та ТОВ «Н-ВЕКТОР» - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023: Договорів (з пролангацією), додатків до них, які укладено із вищезазначеними суб`єктами господарювання;

Первинних документів щодо придбання (одержання) товарів, робіт/послуг: товарно-транспортних накладних щодо перевезення товару, актів виконаних робіт (послуг);

Документів (платіжні доручення, банківські виписки, касові документи, угоди про зарахування взаємних однорідних вимог та інше), що підтверджують розрахунки за отримані товари, роботи/послуги, інформації про стан розрахунків із вищезазначеними суб`єктами господарювання, яким чином здійснювались розрахунки, а також наявність дебіторської або кредиторської заборгованості та актів звірок станом на початок періоду, що перевіряється, на кінець періоду, що перевіряється;

Регістрів бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів (картки рахунків по зазначеним контрагентам, оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери, обороти рахунків).

Також, до перевірки не надано письмові пояснення щодо правомірності відображення у складі податкового кредиту суми ПДВ у складі вартості придбання послуг у: ТОВ «ГРАНД-ВАНТАЖ» - за період з 01.07.2021 по 31.03.2023; у ТОВ «Н-ВЕКТОР» - за період з 01.01.2023 по 31.03.2023р.

З актом перевірки позивач не погодився та надав до відповідача заперечення з додатком на 15 арк.(т.14 а.с.172-195), а саме копії: акту надання послуг -1шт, заявки -1 шт, реєстру до акту виконаних робіт-1шт , та товарно-транспортні накладні -4шт. й два договори на перевезення. Водночас тільки товарно-транспортних накладних під час перевірки було досліджено перевіряючими 245 актів про надання послуг перевезення, та така ж кількість товарно-транспортних накладних, що свідчить, що ТОВ не надало контролюючому органу разом з запереченнями документи які б спростовували встановлені перевіряючими порушення в оформлені ТТН та реєстрів.

30.06.2023 року відповідач надав відповідь на заперечення, якою залишив висновки акту перевірки без змін (т.14 а.с.168-171).

За висновками акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення: від 05.07.2023 № 16154/15-32-07-03 про застосування 1 020,00 грн штрафної санкції, № 16152/15-32-07-03 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на 9 455 592,00 грн, № 16150/15-32-07-03 про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларованої на рахунок платника у банку у розмірі 290 645,00 грн та застосування 72 661,00 грн штрафної санкції.

Судом встановлено, що 27.07.2021 року між ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» (Замовник) було укладено з ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ», (Виконавець) договір №2707-1 про надання транспортно-експедиційних послуг за умовами якого виконавець зобов`язався надати замовнику послуги по перевезенню вантажу на умовах, визначених цим Договором автомобільним транспортом, а замовник зобов`язався прийняти та оплатити виконання послуги по перевезенню.

Згідно п.1.2 договору заявка на організацію перевезення повинна бути складена в письмовій формі і скріплена печатками та підписами Замовника та Виконавця та є невід`ємною частиною даного Договору. Сторони визнають юридичну силу заявки на організацію перевезення, переданої шляхом факсимільного або електронного зв`язку. До кожної заявки оформлюється Реєстр наданих послуг (додаток 31 до Договору) за встановленою формою, який скріплюється печатками та підписами сторін, та є невід`ємною частиною даного Договору.

Відповідно до п.3.3 договору сторони визнають, що достатнім та належним доказом надання послуг з перевезення виконавцем та відповідно їх прийняття замовником є або підписаний сторонами акт виконаних робіт, або товарна-транспортний документ, або інший документ, що може підтвердити факт надання та прийняття послуг за цим Договором.

На виконання умов вищевказаного договору після отримання послуг виконавцем на позивача виписувались податкові накладні суми ПДВ за якими були включені ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» до складу податкового кредиту з ПДВ у додаток 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» декларацій у відповідних періодах: липень 2021 року - січень 2023 року на суму ПДВ 3 967 668грн. та станом на 31.03.2023 року заборгованість по розрахунках з ТОВ «Гранд вантаж» відсутня.

Також 18.01.2023 року між ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» (Замовник) було укладено з ТОВ «Н-вектор», (Перевізник/експедитор) договір №18012023 про доручення перевізнику перевезення вантажів автомобільним транспортом згідно заявок(що є невід`ємною частиною даного Договору) і накладних замовника.

Згідно п.3.1, 3.2 договору підтвердженням факту надання послуги є оригінал товарно-транспортної накладної встановленого зразка відносно перевезення з відмітками вантажовідправника, перевізника та вантажоодержувача. Підставою для здійснення оплати послуг перевізника є оригінал рахунку фактури, наданої перевізником в одному екземплярі, оригінал підписаного замовлення, оригінал товарно-транспортної накладної з відміткою вантажоодержувача про прийняття вантажу, зареєстрована податкова накладна і оригінал Акту виконаних робіт (т.14 а.с.192-195)..

На виконання умов вищевказаного договору після отримання послуг виконавцем на позивача виписувались податкові накладні суми ПДВ за якими були включені ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» до складу податкового кредиту з ПДВ у додаток 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» декларацій у відповідних періодах: січень 2023 року по березень 2023 року на суму ПДВ 5 778 569грн. та станом на 31.03.2023 року заборгованість по розрахунках з ТОВ «Н-Вектор» становить 8 796 845,23грн.

Як вбачається з наданих позивачем суду товарно-транспортних накладних що відображають взаємовідносин ТОВ «АМБРА ГРЕЙН» з ТОВ «ГРАНД ВАНТАЖ», та ТОВ «Н-ВЕКТОР» в них -не відображено модель, тип автомобіля та причепа/ напівпричепа; -в розділі «пункт навантаження» зазначено лише назва населеного пункту без вказання конкретної адреси (вулиці та номер будинку);

-у розділі «вантажно-розвантажувальні операції» по позиціях «навантаження» та «розвантаження» відсутня інформація щодо часу прибуття, вибуття, простою;

Проте в ТТН наявні: дані щодо марки вантажівки, державний номер, ПІБ водія, дані щодо замовника, вантажовідправника, перевізника, вантажоодержувача, пункт навантаження, та розвантаження, назва товару, маса бруто, ціна товару, підписи водія який прийняв вантаж та здав, та ПІБ посадових осіб вантажовідправника та вантажоодержувача їх підписи, та печатки. В актах наданих послуг та реєстрах до акту виконаних робіт вказана ціна послуги перевезення без пдв та з пдв, дата завантаження, марка та номер транспортного засобу, ПІБ водія, маса вантажу.

Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (із змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за N 128/2568, визначено наступне:

Пункт 1. « Товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами»

Пункт 8.25 «Час прибуття автомобіля для завантаження встановлюється у пункті вантаження з моменту проставляння в товарно-транспортній накладній відмітки про фактичний час прибуття автомобіля для завантаження, а час прибуття автомобіля для розвантаження з моменту пред`явлення водієм товарно-транспортної накладної, в пункт розвантаження.

Пункт 8.26. «Вантаження і розвантаження вважаються закінченими після надання водієві належним чином оформлених товарно-транспортних накладних на навантажений або вивантажений вантаж...».

Пункт 11.1. «Основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, їм я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів...»

Пункт 11.3. «Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує Замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках.

Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно - транспортної накладної підписом...».

Пункт 11.4. «Після прийняття вантажу згідно з товарно - транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники».

Пункт 11.5. «У разі використання товарно - транспортної накладної у паперовій формі перший примірник товарно - транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другій - водій (експедитор) передає вантажоодержувачу, третій примірник, засвідчений підписом вантажоодержувача, передається Перевізнику...»

Пункт 11.6. «У тих випадках, коли в товарно-транспортній накладній немає можливості зазначити всі найменування вантажу, підготовленого для перевезення, до такої накладної Замовник додає документ довільної форми з обов`язковим зазначенням відомостей про вантаж (графи 1-10 товарно-транспортної накладної).

У таких випадках в товарно-транспортній накладній зазначається, що до неї додається як товарний розділ документ у паперовій або електронній формі, без якого товарно-транспортна накладна вважається недійсною і не може використовуватись для розрахунків із Замовником.»

Пункт 11.7. «Час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження Замовник зобов`язаний зазначати відповідно до пунктів 8.25, 8.26 глави 8 цих Правил.»

Та як встановлено судом крім договорів та товарно-транспортних накладних ТОВ до перевірки були надані акти виконаних робіт, реєстри до актів виконаних робіт, податкові накладні, банківські виписки про оплати з яких можливо встановити як договір в межах якого виконується/надається послуга, її вид, обсяг, дату та вартість послуги, учасників ( як транспортний засіб, так й осіб які приймали участь у перевезенні) для бухгалтерського та податкового обліку.

При цьому зауважень, щодо безтоварність операції з перевезення товару у акті перевірки та у відзиві на позов не міститься.

Пунктом ст. 198 ПК України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними і розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Пунктом п.200.1 ст. 200 ПК України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.4 ст. 200 ПК України передбачено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Суд визнає, що витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток та формування податкового кредиту з податку на додану вартість повинні бути підтверджені належними і допустимими первинними документами, які відображають реальність спірних господарських операцій, і є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Та позивач надав до суду належні та допустимі первинні документа зі змісту яких вбачається правомірність віднесення витрат ( сплаченої суми ПДВ) по договорам з ТОВ «Гранд вантаж» та ТОВ «Н-вектор» до податкового кредиту.

При цьому суд враховує позицію висловлену Верховним судом по справі №820/6512/16 від 12 лютого 2019 року, у якій суд вважав неприйнятними доводи податкового органу стосовно обсягу документів, які можуть бути предметом судового розгляду, з огляду на те, що норми податкового законодавства не обмежують період подання платником необхідних первинних документів лише часом проведення податкової перевірки, оскільки положення пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України визначають статус показників податкової звітності, які не підтверджені необхідними документами під час перевірки, однак не обмежують право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час проведення податкової перевірки. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів. В іншому випадку, обмеження судом предмету дослідження призвело би до неповноти дослідження та порушення справедливого судового розгляду.

Тому суд доходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення рішення Головного управління ДПС в Одеській області форми «В4» від 05.07.2023 року № 16152/15-32-07-03 та форми «В1» від 05.07.2023 року №16150/15-32-07-03 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо оскаржуваного повідомлення рішення форми «ПС» від 05.07.2023 року, то суд доходить наступних висновків.

Судом встановлено, що під час проведення перевірки 29.05.2023 року директору ТОВ «Амбра Грейн» перевіряючими вручений під підпис запит №4 про надання документів та пояснень, у якому з посиланням на відповідні положення ПКУ вказувалось, що під час проведення перевірки встановлені порушення дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2023 року від`ємного значення з ПДВ у тому числі заявленого до відшкодування з бюджет, а саме: включення до податкового кредиту сум ПДВ за період що перевіряється на підставі документів по відображенню взаємовідносин з контрагентами постачальниками послуг (актів виконаних робіт, товарно-транспортних накладних) оформлених з порушенням встановленого порядку всупереч вимогам Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995р., п.44.1 ст.44 ПКУ, п.5 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» по постачальникам ТОВ «Гранд-вантаж» та ТОВ «Н-вектор» у термін до 17.000год. 30.05.2023р. письмових пояснень з документальним підтвердженням (копії документів, засвідчені підписом посадової особи та скріплені печаткою(за наявності): договори 9з пролонгацією), контракти, додатки до них, які укладено із вищезазначеними суб`єктами господарювання, первинні документи щодо придбання (одержання) товарів, робіт/послуг. Податкові накладні, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні щодо перевезення товару, акти виконаних робіт (послуг), платіжні доручення, банківські виписки, касові документи, угоди про зарахування взаємних однорідних вимог, та інше. що підтверджують розрахунки за отримані товари/послуги, інформацію про стан розрахунків із вищевказаними суб`єктами господарювання, яким чином здійснювались розрахунки, а також наявність дебіторської або кредиторської заборгованості та акти звітом станом на початок періоду, що перевіряється, на кінець періоду що перевіряється, регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів(картки рахунків по зазначеним контрагентам, оборотно-сальдові відомості, журнали ордери, обороти рахунків. Письмові пояснення щодо відображення у бухгалтерському та податковому обліку операції із вказаними контрагентами (т.14 а.с.212,213).

Проте на даний запит відповідь та копії документів щодо обставин виявлених порушень надано не було, через що відповідачем за наслідками розгляду висновків акту перевірки прийнято оскаржуване податкове повідомлення форми «ПС» від 05.07.2023 року, яким на ТОВ на підставі п.121.1 ст.121 ПКУкраїни застосовано штраф у сумі 1020грн.

Представник ТОВ не заперечував щодо не надання витребуваних копій документів перевіряючим, але вказував, як на підставу їх ненадання відсутність порушень з боку ТОВ через яких підприємство мало б надати засвідчені копії.

Відповідно до п.п. 20.1.2 п.20.1. ст.20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право:

для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Згідно п.16.1.5 ПК України платники податків зобов`язані подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання;

Згідно п.121.1ст.121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

При цьому суд враховує, що в запиті перевіряючими було чітко зазначено наявність правопорушення, яке на думку перевіряючих вони виявили під час перевірки та ознайомлення з оригіналами наданих ТОВ документів, та незгода керівництва ТОВ з їх наявністю не є підставою для не виконання оформленої належним чином вимоги надати засвідчені копії документів.

Також суд враховує, що в акті перевірки перевіряючи відобразили встановлені ними порушення в оформленні всіх товарно-транспортних накладних та актах виконаних робіт по договорам з ТОВ «Гранд вантаж» та ТОВ «Н-вектор», які збігаються з вказаними ними у запиті.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач діяв в межах наданих йому повноважень, та порушень діючого законодавства під час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення форми «ПС» №16154/15-32-07-03 від 05.07.2023 року судом не встановлено, а тому в цій частині позовних вимог слід відмовити.

У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Підсумовуючи все вищевикладене суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 2, 6-8, ч.2 ст.9, ст.ст.10, 77, 90, 242-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБРА ГРЕЙН» до Головного управління ДПС в Одеській області задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області форми «В4» від 05.07.2023 року № 16152/15-32-07-03 та форми «В1» від 05.07.2023 року №16150/15-32-07-03.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими ст..ст.293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач : Товариство з обмеженою відповідальністю «АМБРА ГРЕЙН» (65048, Одеська область, місто Одеса, вулиця Пушкінська, будинок 36, офіс 401) код ЄДРПОУ 40090901.

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) код ЄДРПОУ ВП 44069166.

Повний текст рішення виготовлений 17.01.2023 року.

СуддяІванов Е.А.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116393004
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/25683/23

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 17.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні